92 defender benzinli aracım var etrafımdaki arkadaşlar ısrarla lpg taktırdiyor yanlız o tüpün arkada işkal ettiği yer çok buyuk kayıp geliyor hele görüntü kirliliği malum. Lpg için gizli fakat ruhsatta kabul görcek biryer arıyorum benim aklıma gelen silindirik tüpü benzin deposu yerine koymak benzin deposunu başka bir yere taşımak, bir disco 2 de alta koyduklarını gördüm 110 da olmaz gibi geliyor olursa 1 tarafa olur her halde, koltuk altları ruhsattan geçmiyormus olmaz dediler doğrumu ? derdimi umarım anlatabildim
benzinlinin dizele cevrilmesi fikri bana sıcak geldi fakat nasıl yapılır avantajları dez avantajları nedir fikri bilgisi olan lütfen paylaşsın
Selamlar,
benzinli 110'u belli sartlar altinda dizele cevirebiliyorsunuz.. motorunuzun devletin verdigi spec'lere uygun olmasi sarti ile.. ford puma motoru bu sarti sagliyor yada LR 300Tdi motoru olabilir.. bir de otokar'dan bu aracin benzinlisinin artik uretilmedigine dair yazi almaniz gerekiyor..
Dizel'in dezavantaji donusum maliyeti.. onun disinda bir dezavantaji yok.. Her iki motor da 100km'de 10lt mazot yakiyor .. bilginize, reha
benzinli üst bloğu ve bir kaç parçayı değiştirerek 1500 ila 1750 ye dizele dönüyormuş yinede ben depo yerinde kalsın ilave olarak atikerin so1 315mm 100 lt tankını kullanıp yola devam edeyim diyorum bir dahaki sefere üst model ve dizel alırım
fosilbulent
Selamlar,
evet dediginiz de mumkun.. her iki degisimi de (hem benzin motoru nun dizele cevrilmesi, hem de beniznli arabanin yeni dizele cevrilmesi) islerini yasamis olarak... eger mevcut motorunuzu dizele cevirecek olursaniz:
1. dizele cevirdiginizde, motorunuz biraz daha guc yitirecek, ama cok da degil
2. motorununz daha az isi uretecek
3. ama en onemlisi, motorunuz kanun onunde hala benzinli kalacak
4. su gesilerinde daha rahat olacaksiniz
5. motor biraz daha gurultu (cok az, o da mazot pompasindan dolayi) uretecek
işten anlayan bir abim sakın bulaşma dedi arkadaşlar sa lpg diyor sen deneyimli birisin belliki tecrubende çok işi sende onlar kadar biliyorsun belki daha iyi sen benim durumumda olsan böyle bir maceraya girermisin yoksa lpg takar devam mı edersin
Selamlar,
ben aracimi aldigimda benzinli idi.. Bir kere, motoru mazota cevirince 16lt olan tuketimim 11-11,5lt ye kadar dustu.. Daha sonra, performansini arttirmak isteyince mazot pompasini degistirdim.. bu kez arac ciddi bir sekilde (tabii yine kendi capinda) ataklasti.. Ben bu degisimi yaptigima hicbir zaman pisman olmadigimi cok rahat soyleyebilirim (tabii bu benim sahsi fikrim)..
Bir de, siz Lpg'nin gorunumunden nefret etmissiniz, ben isi zirt/pirt yakit almak zorunda olmak fikrinden hic haz etmedim.. tabii, bir de park edememe, vapura binememe gibi "minicik" problemleri de unutmamanizi oneririm LPG olunca..
lpg ile otopark ve binalara girememek işte bu benim işimi dahada bozan faktör cunku işim hep böyle bina ve yerlerde gündelik hayatta çok kullanmayacağım diyorum fakat dün 1 bugün 2 ben bineği satmayı düşünüyorum benzinden dizele motor bloğu pompa piston gibi değişikliklerle geçmek ruhsatta benzin göründüğünden muayenede problem hersene değişmek lazım gelir zor iş toptan değişim sıkı bir sıfır TDİ motor alıp asmak daha iyi olacak sanırım.(ben aracın alışını yeni yaptım ihaleden geldi noter satışı yaptım uzerime almadım daha ruhsatta gittiğimde benzinliyi blok vs ile değiştirerek dizel yapsam muayeneden geçmezmi ? hiç mantıklı gelmiyor trafiğe yeni çıkan bir araç oysa )
Selamlar,
ben aracimi kullanirken muayene (Benzin ruhsatli Mazot) pek dert olmadi.. Aslinda bir "usulsuzluk" soz konusu sadece, cunki asil onemli olan "motor numarasi" degismemis oluyor.. Ama bana sorarsiniz en mukemmeli bir Ford Puma motur ile toptan degistirmek.. zira, bu motor ile inanamayacaginiz kadar mutlu oldum ve bugune kadar araca binen herkes hayran kaldi performansina.. hemde 10lt. yakit ile.. eger bu yone gitmek isterseniz bildigim herseyi paylasabilirim, hatta araci test edebilirsiniz.... iyi gunler dilerim, reha
Bülent Bey;
Ford Puma alın, hem LPG hem de zayıf motor derdiniz olmasın. ne yazık ki, motordu, işçilikti, ruhsattı derken işin masrafı 10-15 arasına çıkabilir. Önceden iyi plan yapın.
fotoya gerek yok, bildiginiz cift teker 350lik mekanik pompali olan versiyon ford transit motoru)))) bu arada ben 300tdi defender kullanıyorum ama yine de kapalı hiç biyere park edemiyorum...yuksek geliyor heryere...
fotoya gerek yok, bildiginiz cift teker 350lik mekanik pompali olan versiyon ford transit motoru)))) bu arada ben 300tdi defender kullanıyorum ama yine de kapalı hiç biyere park edemiyorum...yuksek geliyor heryere...
bu gün bir cok usta ve arkadaşla konuştum benzinden dizele dönmek için malzeme 8000 10000 civarı tutuyor ve ilave ustalık, muayene sıkıntı ben aracımı bakıma verdim bu gün tüm motor indi araç lift te cekildi tüm sıvıları keceleri debriaj balatalar frenler tüm parcalar söküldü işe yaramaz herşeyi attık yenisini aldım, radyatör sorun cıkardı onun tamiri dert ilerde sorun yolda bırakır radyötörde aldım, paraya kıydım anlıycanız LPG taktıracağım ve 2 yıl bine ceğim sonra güzel bir TDİ motor cakacağım kasayı koruyacağım yürüyeni motoru tertemiz yapıp aksesuara gececeğim üst bagaj sisler ön tampon (üçgen) vinç warn........... aksesuar