Herkese teşekkür edrim. detrorit kilitleri araştırdım türkiyede baya pahalı. ebay dan baktım 2sinin fiyatı 1400 tl gibi bir rakama denk geliyor. oradan sparişini verecem. yanlız izalasyon konusunda hiçbir fikrim yok hangi marka yada hangi malzemeyi kullanmam gerekiyor? Ön kilit için acele etmeyin demişsiniz gerçek anlamda işe yarmıyormu?
Kilit siparişi verirken freze sayılarınızı mutlaka kontrol etmenizi öneririm.(Huma otonun ilanında gerekli bilgi var)
izolasyon malzemesi mümkünse hem su hem ses izolasyonunu birlikte yapabilecek türden (piyasadaki ismini bilemiyorum..bitüm kaplamalı ama süngerimsi tabakalardan biraz kalınca ) olursa daha iyi olur.
Arkada kilit olduktan sonra çok özel ve ağır off road parkurları hariç ön kilit o kadarda elzem sayılmaz yani arka kilit + orta kilitle birlikte düşündüğünüzde 3 tekerinizde aynı anda çekiş var demektir..
Ön kilitlerin bir sakıncası direksiyon yönlendirmesinden dolayı küçük virajlarda bile tekerleklerin devrinde fark oluştuğu için basılan zemin sert helede asfalt gibi bir zemin ise aks kesme ve freze sıyırma ihtimalinizin çok yüksek olmasıdır..
Selam.kolaylıklar
hayırlısı olsun ,bu aracı almak için gitmiştim bagdat caddesinde duruyordu,ama ne varki ugraşmayı gözüm almadı,araç yatmaktan bu hale gelmiş ,çok orjinal ,otokar aksesuarlı ,bir araç ,bir firmaya özel olarak yapılmış araçlardan biriydi, biraz ugraşla çok güzel olacagına inanıyorum,nihayetinde yorgun bir araç degil sivilde kullnılmış, rengini bence degiştirmeyin bu renk yakışıyor
Evet aracı bağdat caddesinde idi. Ön direkler,5 kapı ve pedal altı hariç çürük yok araçta. İstanbulda bu işi yaptırmak buradan pahalıya mal olur heralde aracı aldığım önder beye 17.500 tl hesap çıkarmışlar.
Ön kilitlerin bir sakıncası direksiyon yönlendirmesinden dolayı küçük viralarda bile tekerleklerin devrinde fark oluştuğu için basılan zemin sert helede asfalt gibi bir zemin ise aks ve freze kesme ihtimalinizin çok yüksek olmasıdır..
Selam.kolaylıklar
çok güzel araç tebrik ederim kazasız belasız mutlu kullanım dilerim..
konunuzu bölmek istemem ama benzer bir projemiz var..
emrah ile birlikte çekimlerde kullanmak üzere bizim de bir deff.. projemiz var.. ama biz v8 otomatik vites yapmayı planlıyoruz..
onun için benzinli bir deff.. bulucaz
onu bulmak aslında kolay da asıl zor olan v8 3,9 motor ve otomatık sanzıman tabi beyin kablolar falan isin içine girince once çarpık ya da hurda 3,9 rrc yada disco 1 bulmamız gerekiyor..
ne dersiniz mantıklı mı?
çok güzel araç tebrik ederim kazasız belasız mutlu kullanım dilerim..
konunuzu bölmek istemem ama benzer bir projemiz var..
emrah ile birlikte çekimlerde kullanmak üzere bizim de bir deff.. projemiz var.. ama biz v8 otomatik vites yapmayı planlıyoruz..
onun için benzinli bir deff.. bulucaz
onu bulmak aslında kolay da asıl zor olan v8 3,9 motor ve otomatık sanzıman tabi beyin kablolar falan isin içine girince once çarpık ya da hurda 3,9 rrc yada disco 1 bulmamız gerekiyor..
ne dersiniz mantıklı mı?
Aracı offroad için hazırlayacaksanız eğer bence daha köklü işler yapsanız. Kupayı şasiden ayırmayı göze almışsanız bence yükseltip daha büyük lastik takıp, offroad kabiliyetini artırın. Tabi şanzıman oranları ile oynamak gerekiyor.Gördüğüm en paslı defender. Zaten kupa alüminyum paslanmıyor. Şasiyi iyice kontrol ettirin derim. Bu söylediklerim offroad için. Cadde de gezmek için hazırlanan araçlara yorum yapmıyorum zaten. Yalıtımla izolasyonla vakit ve para kaybetmeyin. Defenderların orjinal ön diff kutusu çok zayıf, kilit ile çok zorlanacak. Önde kilidin eksikliğini hissetmeyeceksiniz. Yavuz abinin yaptığı gibi 2-3 bine donör bir range rover bulup iki araçtan bir araç yaratabilirsiniz. Şahsi fikrim sıradışı işler yapmazsanız diğer defenderlardan hiç bir farkı kalmayıp biz jeepcilerin eleştirdiği standart landlardan öte gitmeyecektir. Kolay gelsin.
Daha yüksek lastik, yükseltme kiti takacam fakat tam bir bilğim yok bu konuda onu araştırıyorum. Araştırdığım kadarıyla 1000 tl civarında yükseltme işlemi tutuyor. Kapılar ve ön gövde o kadar paslı olmasaydı hiç kupaya dokunmayacaktım ama kapıları sadece alüminyum tutuyordu artık arabaya her binen için inip kapı açıp kapatırken kaldırıp kapatmaya çalışmaktan bıktım ve kupaya daldım . Şasiyi kumlatıp elektrostatik boya ile boyatacağım sonrada pütür attıracam. İmkanlarım ve bilgim dahilinde bir arazi canavarı yapmaya çalışıyorum bakalım ne derece başarılı olabileceğim.
Trabzon makine mühendisleri odası yasal bütün evrakları olmasına rağmen aracıma land motoru hariç motor atamassın diyor. Araca 130 luk ford puma motoru atmayı düşünen biri olarak ne yapmam gerekiyor?
Trabzon makine mühendisleri odası yasal bütün evrakları olmasına rağmen aracıma land motoru hariç motor atamassın diyor. Araca 130 luk ford puma motoru atmayı düşünen biri olarak ne yapmam gerekiyor?
Bu konuda şanslıyım ustalarım gerçekten süperler benim birşey söylememe bırakmadan ne eksik varsa hallediyorlar. Nazlı ustalardan değiller. İşi para kazanmak için değilde bir zevkmiş gibi, kendi işleriymiş gibi üslendiler hepsinden allah razı olsun.
Taha unutmadan yazayım , benimki yapılırken baştan söylemeyi unuttum diye yapamadık sonra , ön paneli yeni modellerde olduğu gibi 3-5 cm çamurluklardan dışarı taktır ,,çıkıntılı .