parkinsonsniper
Kamp II
Bugün İstanbul'da kar yağıyor, hava bulutlu ve buz gibi. Dolayısıyla gökyüzünden gelen ışık da buz gibi, yani mavimsi...bundan yararlanarak aynı fotoğraf içinde iki farklı beyaz ayarı ile ön planı arka plandan ayırmanın pek bilinmeyen, bilinse de nadiren kullanılan bir yolu var. Gökyüzünden gelen ışığı arkaplan için; kelvin değeri farklı, başka bir ışık kaynağını da önplandaki ana objeyi aydınlatmak için kullanmak.
Ben burada harici bir flaşı oldukça kısık değerde ve yakından patlatarak ön plandaki koniyi aydınlatmak için kullandım. Makinenin beyaz ayarını da "flaş" konumuna getirdim. Böylece önplandaki parlak koni, flaşın ışığıyla aydınlanarak doğru beyaz ayarında görüntülendi, bu arada flaşın yetiştiği önplandaki zemin gibi bazı bölümler de doğru beyaz ayarıyla görüntülenmiş oldu. Ama flaşın ışığı tüm kareyi aydınlatmaya yetmediği için arkaplan doğal gün ışığının soğuk rengiyle aydınlandı ve ortaya iki farklı beyaz dengesi içeren bir fotoğraf çıkmış oldu.
Bu fotoğraf için koniyi seçmemin sebebi, renginin maviye kontrast bir renk olması sebebiyle fotoğrafta iyice önplana çıkmasını sağlamak. İnsan teni de portakal-sarı rengiyle aynı teknikte güzel sonuçlar veriyor...
Bu tekniği denerken, mümkünse ana objenin gölgede olması (yani doğal ışıktan mümkün olduğunca az etkilenmesi) ve çekim sırasında önplanla arkaplanın pozlama dengesinin iyi sağlanmasına dikkat etmek önemlidir. Çekimden sonra bir resim editöründe ince ayarları yapmak da kaçınılmaz tabii ki...
Sabah sabah yazasım geldi, umarım birilerinin işine yarar
Ben burada harici bir flaşı oldukça kısık değerde ve yakından patlatarak ön plandaki koniyi aydınlatmak için kullandım. Makinenin beyaz ayarını da "flaş" konumuna getirdim. Böylece önplandaki parlak koni, flaşın ışığıyla aydınlanarak doğru beyaz ayarında görüntülendi, bu arada flaşın yetiştiği önplandaki zemin gibi bazı bölümler de doğru beyaz ayarıyla görüntülenmiş oldu. Ama flaşın ışığı tüm kareyi aydınlatmaya yetmediği için arkaplan doğal gün ışığının soğuk rengiyle aydınlandı ve ortaya iki farklı beyaz dengesi içeren bir fotoğraf çıkmış oldu.
Bu fotoğraf için koniyi seçmemin sebebi, renginin maviye kontrast bir renk olması sebebiyle fotoğrafta iyice önplana çıkmasını sağlamak. İnsan teni de portakal-sarı rengiyle aynı teknikte güzel sonuçlar veriyor...
Bu tekniği denerken, mümkünse ana objenin gölgede olması (yani doğal ışıktan mümkün olduğunca az etkilenmesi) ve çekim sırasında önplanla arkaplanın pozlama dengesinin iyi sağlanmasına dikkat etmek önemlidir. Çekimden sonra bir resim editöründe ince ayarları yapmak da kaçınılmaz tabii ki...
Sabah sabah yazasım geldi, umarım birilerinin işine yarar