Bir Duster Aldım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan olguncandan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 147
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 37,307

olguncandan

Zirve
Mesajlar
1,543
Tepkime Puanı
3
Tüm hazirûna saygılar sunuyorum.

Bu siteye üye olalı uzun zaman oldu. Ama doğrusu diğer katılımcılar kadar çok sık giremedim. İlgimi çeken konuları okumakla yetindim sadece. Baya da sevdiydm doğrusu. Çünkü katılımcıların uzmanlık alanlarında çok güzel paylaşımlarına tanık oldum. (Karavan konusu mesela) Dediğim gibi, fazla müdahil olamadım bu ortama.

Arzum odur ki, forumdaki bu seviye düşmesin. Gerçekten "gerçekler" paylaşılsın... Çorbada benim de tuzum olsun.

***

Tarih 27 kasım ve bir Duster aldım. Teslimi gelecek hafta. (Salı-çarş)

Hiç kimsenin kuşkusu olmasın, herkesi ilgilendiren konularda, tüm deneyimlerimi doğru olarak paylaşacağım. Kendi arabamı beğenmek için onu methetmeye ihtiyacım yok; çünkü arabalara özel bir tutkum yok. Araba, çarpısı ne olursa olsun, binilecek bir nesnedir o kadar. Herkesin bildiği, güvenli olmalı; benim için ise, konfor da fena olmaz...

Dostlar, zatım off-roadcı değil. Sürücü olarak ise, çok agresif değilim. Belki aşırı derecede güvenlik taraftarıyım. İlkem şu: Gideceğim yere "varabilmek". Dilediğim yere de gidebilmek. Mesleğim de öğretim üyeliği.

Marka düşkünü de değilim. Ama biliyorum ki, bilinen markalar haklı nedenlerden dolayı bilinir olmuşlardır. Belli bir kalitesi vardır. Ona da hak veririm. Dolayısıyla bindiğim arabanın birazcık eli-yüzü düzgün olmalı. Klima ise "olmazsa olmaz"...
***
Küçük otomobillerdeki görüş açısı darlığı dolayısıyla, yani yere yakın olunca yoldaki ufuk çizgisini algılamak biraz risk içerdiğinden, daha yüksek bir arabaya binmeyi hep arzu ettim. Bir de, araba biraz ağır olmalıydı ki, yüksek hızlarda sorun yaşamayayım. Biraz da "kaslı" olmalı...

Bildiğiniz gibi, bu özellikteki arabalar çok çok pahalı. Ayrıca bu arabalardaki motor hacmi-vergi sorununu biliyorsunuz. Yakıt da cabası... Şu hesaba katılmıyorum. Efendim dizelin avantajlı olması için senede bilmemkaçbin km yapmak lazım, yoksa aradaki fark-benzin-mazot vs. vs. tartışmalarını anlamlı bulmuyorum. Bu hesap, ticaretle uğraşanlar için doğru bir hesaptır. Ama ben ticaretle uğraşmıyorum ki. Ayrıca, aradaki farkı bir kenara koyup yedek akçe olarak da tutmuyorum. Bu yüzden, pompaya yanaştığımda cebine verilen hasar önemli.

Başka bir husus; azıcık engebeli yollara, mesela dağ yoluna normal otomobille giremezsiniz. Ben ise dağ bayır gezmeyi seviyorum.
***
Gelelim Dustar'a

Aslında bu arabadan geçen birkaç haftaya kadar haberim bile yoktu. Bir sergi yerinde gördüm; sonra geldim eve ve internetten araştırdım. Gördüm ki Dacia/renault böyle bir araba çıkarmış. Teknik özellikler, donanım vs. vs. ve de fiyat...

Aklıma yattı; olabilir dedim. Daha derinlemesine araştırdım. Bu forumdaki tartışmaları okudum. (soruları, izlenimleri, bilgileri değerli buldum, anlamsız tartışmaları ise görmemeyi arzu ettim) Başka kaynaklara baktım, oto testlerini okudum. (Bazı sitelerin testlerini ciddiye alıyorum. Çünkü önceki arabamı (C3) alırken o testlerdeki yorumları da göz önüne almıştım, hepsi birebir doğru çıktı)

Sonra da gittim test sürüşü yaptım. Sürdüğüm araba 4x2 idi. Pazarlığa oturduk; 45500...
Lauretti, 4x4, dizel, opsiyonlardan sadece biri (şu yanları basamaklı, karartılmış camlı olandan) var, klima ABS var, ESP yok. Olsaydı iyi olurdu ama, zaman uzayacaktı ESP'lisi için. Park sensörünü pazarlıkta unuttuğum için sonradan ben taktırıyorum. Sesli, 145 tl.

Bir katılımcımız "kim duster alır" diye güzel bir yorum yapmıştı, güzel şeyler söylemişti. Bir şey de ben ekleyeyim; kafasına yatan, riski göze alan Duster alır.

Ben de öyle yaptım. Bu arabayı almanın risk olduğunu biliyorum. Çünkü yollarda kendini henüz kanıtlamamış. Öyle birkaç kişinin kullanmasıyla, üç-beşyüz km. yol yapmasıyla bir araba kendini kanıtlamış olmaz. Birçok kişi binmeli, olumlu ve olumsuz yönlerini görmeli, araba çeşitli sınavlar vermeli vs. vs. "Eeee, ben beklesem zaten yaşım datanmış elliye, iyice ihtiyarlayınca mı alacağım..." diye düşündüm.
***
Aşırı beklentim yok.
*Yola biraz daha yukarıdan bakabileyim.
*Vergisi yüksek olmasın. (Ki, bu beklentim yerini buldu zaten, C3ile aynı)
*Sorun çıkarmasın, dağ-bayır götürsün, "şu dağın arkasında ne var" diye merak ettiğimde, altı vurur mu, yok bozuk mu diye düşünmeyeyim.
*Yakıtı da cep yakmasın, araba yaksın, uzun yolda bütün benzincilere misafir olmak zorunda kalmayayım. Yazın kavurucu sıcağında kliması beni serinletsin de... Ses sistemi mükemmel olmayabilir, ama düğmeye bastığımda birkaç müzik duyabileyim.
*Her çukursa hoplatmasın; bana çukurları pek hissettirmesin.
*Yağmurda çamurda karda kışta yolda kalmayayım.

İnşaallah arabayı teslim aldığımda, depoyu tam dolduracağım. O andan itibaren kayıtları tutup sizinle paylaşacağım. (Mesela önümüzdeki haftalarda 500-600 km. civarında bir şehirler arası yola çıkabilirim) Yolu nasıl tutuyor, sürüş güvenliği nasıl; yola hakimiyet durumu; arabaya hakimiyet nasıl, yani bütün bunları "ben nasıl hissediyorum" bir amatör olarak? İvmelenmesi nasıl vs. vs.
***
Bu mesajı yazmamın amacı, sadece ve sadece deneyimlerimi aktarmak. Yukarıda yazdığım gibi, bu tür seviyeli forumlardaki bilgiler hakikaten değerli. Ben de bu değere bir değer sunayım istedim.

Yazdıklarımı hiçbir katılımcımız "beğendirme" yahut "kötüleme" olarak algılamasın. Şayet bir katılımcı övmek veya yermek istiyorsa, en uygunu, bir konu başlığı açması diye düşünüyorum.

Yazışmak dileğiyle.

Herkese selam olsun.
 

Etiketler
Ynt: Bir Duster Aldım

Sayın Olguncandan Bey,

Yeni Duster 4x4'ünüz hayırlı olsun, kazasız belasız sürüşler dilerim. Önemli olan hangi araç olursa olsun severek bir aracı almak ve binerken de keyfini çıkarmak. İnşallah keyifli geziler yapıp diğer araçlarla gitmeye engel olan yerlere gönül rahatlığıyla gider ve hayatın tadını çıkarırsınız.

Saygılar
 

Ynt: Bir Duster Aldım

Hayırlı olsun Olguncandan Bey
4X4 iyi yanlarını , tespit ettiğiniz kötü yanlarını hakkında yazılarınızi ,gezdiğiniz gördüğünüz yerlerin fotoğraflarınızı bekliyoruz.

saygılar
 


Ynt: Bir Duster Aldım

Hayırlı olsun, kazasız belasız kullanın. Yazınızdan bol bol gezmeyi planladığınızı anlıyorum. Bizi de gezi notlarına, fotoğraflara boğun lütfen.
 



Ynt: Bir Duster Aldım

Sn. Hocam öncelikle aracınızı kazasız belasız ve iyi günlerde kullanmanızı dilerim. Yazdıklarınızı bir solukta okudum. Kendinizi ve beklentilerinizi hem çok açık, hem de esprili bir dille yazmanız çok şık olmuş. Dilerim Duster ile ilgili tecrübelerinizi bizimle en kısa zamanda paylaşacak kadar çok KM yapar ve aracınızdan beklentilerinizi alırsınız.

Tekrar hayırlı olması dileklerim ile.

Bülent.
 

Ynt: Bir Duster Aldım

Hayırlı olsun. Kazasız belasız kullanın..
Ben arabayı yenileme vakti geldiğinde yeni kasa 1.6 suzuki vitara düşünüyordum, sonra orta dif kilidi bile olmadığını öğrenince daihatsu'ya kaydı fikrim (donanım açısından fena değil ama dizel motor ve arazi şanzımanı yok ama fiyatı suzuki ile aşağı yukarı aynı olan modellerde orta dif ve arkada lsd var, şu an önde gidiyor). Zamanla kendini ispatlasın duster'ı da düşünürüz dizel alternatifi olması güzel. Eskiden kalitesi vasat olan pek çok marka düzgün araçlar üretmeye başladı fakat ben aceleci davranmamak gerektiği kanısındayım. Bekleyelim görelim. Bir de yeni motorların bloğu artık alüminyum eskiler dökme olunca ve dökme motora rektefiye çok daha kolay ve daha az masraflı olunca şu anki arabayı (98 model rav4) elde tutmak ta mantıklı geliyor bir diğer yandan..
 

Ynt: Bir Duster Aldım

Kıymetli dostlar, cincin, bşencan, ümiterkan, çağlar, zafer

Dileklerinize teşekkür ederim. Benim de canı gönülden dileğim odur ki, bütün insanlar dilediklerine ulaşabilsin. Tabii, makul olmak kaydıyla, haddini bilmek kaydıyla. "Had" ise kişinin kendine kalmış. ;D

Yukarıda yazdığım gibi, 1 aralık itibariyle aracı teslim aldım.

Yukarıda test sürüşü yaptığımı söylemiştim, ama bir şeyi belirtmeyi unuttum. Test sürüşü aracı tanımak, hakkında fikir edinmek için kesinlikle kıstas olamaz. Olsa olsa, çok büyük kusurlarını fark etmemize imkan verebilir. Tabii profesyonel sürücüleri hariç tutuyorum. Eh, ne de olsa onlar "uzman." Bizler, katılımcıların büyük çoğunluğu uzman değiliz. Olmak da gerekmiyor. Sadece güvenli araç kulllanalım ve güzel bir yolculuk yapalım yeter.
***
Test sürüşü aracı galiba prototipti. Bir de 2x2 idi. İlk bindiğimde, ayrodinamik gereği ön cam yatık imal edildiğinde, ön camın tavanla birlaştiği kısım kafaya çok yakın, dolayısıyla basık olduğu duygusunu vermişti.

Yanılmışım. Aracın tavan yüksekliği yeterli. Koltuklar rahat. Koltuk aralıkları vs. yeterli. Yani iç mekan genişliğinde sorun göremedim.
Bir de ayarlama mekanizması olunca, kendinize göre bir oturuş mümkün ve güzel.

Arkadaşlarımız daha önce incelemişler ve aracın iç yapısının, malzeme yahut işçilik; çok kalitesiz olduğunu söylemişlerdi diğer başlıkta. Ben yüksek kalite kullanmadığım için, doğrusu aradaki farkı bilemiyorum. Ama mevcut haliyle bana normal geldi.

Buraya kadar yazdıklarımı ve bundan sonra yazacaklarımı, lütfen "yüksek beklentisi olmayan" birinin gözüyle yapılmış tespitler olarak okuyunuz.
***
Depoyu 157 TL'ye doldurttum. Yola çıktım. Aydınlatmada sorun yok. Uzunlari kısalar, kullanımı, sellektöe vs. bildiğiniz gibi.

Sadece kornanın sinyal kolunun ucunda olması sıkıntılı. Kitapçıkta direksiyonda da var diyordu galiba ya, bakacağım.
 

Ynt: Bir Duster Aldım

6 vitesli olduğu için, devrini ayarlamakta biraz acemi kaldım.

Onun için ilkönce sağdan yavaş yavaş gittim. Epeyce alıştıktan sonra, şöyle 100 km civarı bir gece seyahati yaptım.

Testlerde de belirtildiği gibi, 1. vites aralığı çok kısa, hemen 2. vitese geçmek gerekiyor. 2 ve 3 çok seri değil; ama 4'ten sonra hızlanma başlıyor.

Durumu çözdüm. Bu araçtaki 1 ve 2. vites, 5 vitesli araçlarda 1. vitese eşit gibi. dolayısıyla 3 2'ye, 4 3'e filan...

Bu araç ilk çıktığında birçok yerde tartışmalar olmuş; malum renaultun Türkiye'de ürettiği tenekeler baz alınmış. Haklılardır da tabii. Bu milleti yıllarca tenekelere bindirdiler. Bu yüzden de, ilk tepkiler "olur mu ya" türü olmuş.

Fakat kannatim o ki, bu aracı tenekelerle karıştırmamak gerekiyor. Görünüşü zaten görmüşsünüzdür. Ama belli ölçüde kaliteli olduğunu söylemem lazım. Takdir edersiniz ki, en yüksek düzeyde kaliteli değil. Haa, birkaç ay-yıl geçince her tarafı takırdamaya başlar, o zaman makyaja kanmış oluruz.

Yüksek araçta seyahat etmek gerçekten güzel. Varın Duster almayın, ama olabildiğince yüksek araca binin derim.

Kaslı ve yüksek olmasının avantajını, hız kesicilerden veya kasisli yollardan geçerken daha iyi fark ediyorsunuz. Altı sürtecek, hoplayacak zıplayacak derdi yok. Dün iyice frene basıp geçtiğim ve geçtikten sonra bazen 1. vitesle -şayet 2 ile olursa zorlandığım- devam ettiğim hız kesicilerden, bugün 3 veya 4. vites ve gaz pedalından ayağımı çekerek geçtim. Herhalde başka bir yüksek araba olsaydı da aynı olurdu.

Gürültüye gelince; dişli asfaltta yol sesi alıyor. Fakat radyo dinlemeye engel değil mesela. Yüksek hızı daha denemedim.

İlk olumsuzluk, yoldaki darbelerin bir miktar direksiyona yansıması. Bu da, direksiyonu parmakla filan tutmamak gerektiğini, daima belli bir sıkılıkta tutmak icabettiğini gösteriyor. Diğer aracımda mesela yoldaki birtakım çıkıntılar vb. direksiyona hiç yansımıyordu.

Hızlanmasında sorun yok. Motor normal devrindeyken ivmelenmesi fena değil. Yani bana yeter.

Araç biraz ağır olduğundan, birçok virajda "ben savrulmam" dediğini duyuyorsunuz sanki. Fakat o ağırlığına rağmen, yola sanki fazla oturamıyor gibi. Belki de bu his, henüz araçla bütünleşemediğim içindir.

Seriliğine gelince; tabii bir taksi kadar seri değil. Yine belki de bu, bu sınıf araşların hacmi dolayısıyladır. Ancak deviri düşürmediydseniz, rampada ivmelenmesi sorunu yok. İyi gidiyor yani.

Araç içi gürültü konusunda bir karşılaştırma yapmama izin verin. Bir arkadaşımın toyota verso'su var. Fark ettim ki, bunun iç mekan gürültüsü versodan daha az. Motor sesi duyulmuyor yalnız. Daha doğrusu az duyuluyor. Versoda ise motor sesi duyulmuyordu, ama yol gürültüsü fazlaydı.

Şimdilik bu kadar dostlar. Araçla bütünleştikten sonra daha net kanaate ulaşabilirim.

Şu kadarını söyleyeyim; yüksek araç almayı düşünenler bu aracı gözden uzak tutmasınlar, tedbirli arkadaşlarımız da, araç kendini kanıtladıktan sonra almaya karar versinler.

Yakıt konusundaki ölçümlerimi biraz yol katettikten sonra takdim edeceğim.

Herkese saygılar.
 

Ynt: Bir Duster Aldım

Sayın Olguncandan Bey,

Değerlendirmeleriniz Duster 4x4 almayı düşünenler için umarım faydalı olur. Teşekkür ederiz, teste devam ;)
 



Ynt: Bir Duster Aldım

Sn. Hocam

Her ne kadar mütevazi davransanız da ben ve benim gibi son kullanıcılar için gerçekten çok aydınlatıcı bilgiler paylaşıyorsunuz. Mesela kısa uzun far aydınlatması örneğiniz, ya da vites aralıkları ile ilgili görüşleriniz gerçekten benim o anı gözümde canlandırmamı sağladı. Bunun dışında diğer düşünceleriniz ile ilgili de kendi kafamda yorumlar yapmamı sağladınız. Emeğinize ve ellerinize sağlık. Umarım Duster izlenimlerinizi (periyodik bakımı geldiğinde ne kadar masrafı olduğu, geçen zamanda neler yaşadığınız gibi.) paylaşmaya devam edersiniz.

Tekrar teşekkürler.
 



Ynt: Bir Duster Aldım

Sayın ümiterkan, varsın bu ülkenin güzel insanları Duster almasın, ama güzel arabalara -tabii uygun kalite ve fiyata- binsin. 4x4 de almayabilirler. Bu, ilgi işi. Dağ-bayırla alakalı olmayan bir kişinin 4x4 almasının hiçbir mantığı yok. Şayet Duster kalitesini ispatlarsa, pekala bunun 2x4'ü de alınabilir.

Yalnız size özel (özelden değil, kıymetli şahsınıza anlamında) bir şey söylemem lazım... Arabanızı aldıktan sonra yaptığınız geziyi okudum, çok da beğendim. (Hatta aracımın ESP'li olmasını, sizin bir tespitinizden hareketle istemiştim. Anlaşma yaptığım zaman diliminde gelmekte olan araçların hepsini tarattım, sadece bir tane ESP'li varmış, o da beyazmış. Diğer türlü ta Romanya'dan gelmesi gerekecekti. Vazgeçtim. Olsaydı iyi olurdu) Fakat çok kolay sonuca varmışsınız. O gezinin hemen arkasından "araç kendini kanıtladı" demişsiniz. Henüz yepyeni bir aracın 100-200 km.lik bir yolculukta -zorlu da olsa- kendini kanıtladığı sonucuna varmak bence erken. Evet, o yolculukta kanıtlamıştır, doğru. Ama bu, zaman ister. Çok sayıda binicinin binmesi, sorunlarını görmesi lazım. Malum, yeni araç henüz sorunsuzdur. Peki ya dayanıklılık... Onun için biraz beklemek gerek.... diye düşünüyorum.

sayın cincin; pek fotoğraf merakım yok ama, çarpıcı bir gezi yapar da size aktarmakta fayda gördüğüm hususlar olursa, yazarım.

Sayın fbmy, sadece kendi halinde sürücü olduğumu lütfen unutmayın yazdıklarımı okurken. Hepimiz biliyoruz ki, araçla bütünleşmek zaman alır. Asıl kanaat o zaman oluşur. Tabii, arabasına aşık olmamak kaydıyla... Arabasına aşık olan kişinin kanaati geçerli değildir. Bir sevgili dostumun bir araba aldıktan sonra onu yere göğe sığdıramadığını, araba almak isteyen herkese onu tavsiye ettiğini biliyorum. Ne yapalım, onun da gönlü öyle rahat ediyor.

Merak etmeyin arabama aşık olacak yaşı çoktan geçtim. ;D

Sayın bsencan, geçmiş zaman dilimlerinde epeyce forumda bulundum. Hepsi seviyeli forumlardı. Oralardan çok faydalandım. Bu forum da aynı... Şayet izlenimlerim faydalı olursa, bundan mutluluk duyarım. Çünkü insanların emeğine büyük hürmetim var. Herkes böyle bir arabayı kendi alın teriyle alıyor. Onların heba olmasına gönlüm razı olmaz.

Duster'ın arka frenlerinin kampana olduğunu biliyorsunuz. İşte bu, biraz sevimsiz.

Geçenlerde birkaç yabancı foruma girdim. Duster hakkında ilk yazılan, arka frenlerle ilgili olarak "tambur, davulvs. vs." olmuş. Ancak katılımcı profillerinden ve üsluplarından, büyük ihtimalle hepsinin yeniyetme oto hastaları olduğu kanaatine vardım. Bir de, hemen iç donanımlarına -ses, klima, vs.ye- bakmışlar.

Muhtemelen yüksek hızlardaki mecburi frenlemelerde bir sorun teşkil edebilir. Ancak normal hızlarda problemli olduğunu düşünmüyorum.

Gelgelelim aracın duruşuna kampana fren sistemi görüntüsü pek yakışmıyor. Bu da bir gerçek.

İzlenimlerimi paylaşmaya devam...
 

Ynt: Bir Duster Aldım

Bu arada, aracı teslim aldığımda -zaman dardı- servisteki delikanlı 3000 devir civarında kullanmamı söyledi. Oysa kitapçıkta ilk 1500 km. 2500 devri aşmayın diyor. Ben kitapçığa uyuyorum.

Bunun yanında, altın kuralın "yüksek vites düşük devir" olduğu da bilinmeli. Düşük devir derken, öldürecek kadar değil tabii. ;D

Sevgili ustam da eskiden böyle söylemişti. Gerçi eski otomobilimde 3-5 ay uydum, sonra kafama göre takıldım. Çünkü artık elimdeki oyuncak gibi olmuştu. Ancak bu araç pek oyuncak olacağa benzemiyor, çünkü biraz kocaman. :smiley:

Galiba bu kural da yine 1500 km için geçerli olmalı. Zaten araç asıl performansını 6000 km.den sonra gösteriyormuş kitaba göre.

Bir tespitim de şu oldu: Araç 1800-2200 civarı devirde kullanıldığında, ivmelenmesi sorun olmuyor. Devir daha düşük olursa, kendini toplayamıyor. En ideali 2000 gibi duruyor.
 



Ynt: Bir Duster Aldım

olguncandan' Alıntı:
Bu arada, aracı teslim aldığımda -zaman dardı- servisteki delikanlı 3000 devir civarında kullanmamı söyledi. Oysa kitapçıkta ilk 1500 km. 2500 devri aşmayın diyor. Ben kitapçığa uyuyorum.

Bunun yanında, altın kuralın "yüksek vites düşük devir" olduğu da bilinmeli. Düşük devir derken, öldürecek kadar değil tabii. ;D

Sevgili ustam da eskiden böyle söylemişti. Gerçi eski otomobilimde 3-5 ay uydum, sonra kafama göre takıldım. Çünkü artık elimdeki oyuncak gibi olmuştu. Ancak bu araç pek oyuncak olacağa benzemiyor, çünkü biraz kocaman. :smiley:

Galiba bu kural da yine 1500 km için geçerli olmalı. Zaten araç asıl performansını 6000 km.den sonra gösteriyormuş kitaba göre.

Bir tespitim de şu oldu: Araç 1800-2200 civarı devirde kullanıldığında, ivmelenmesi sorun olmuyor. Devir daha düşük olursa, kendini toplayamıyor. En ideali 2000 gibi duruyor.
Turbo dizel araçların 5. viteste 1800-2000 d/d'de 90-100 km hıza ulaştıklarını düşünürsek 3000 oldukça yüksek bir devirdir. Kitapçığında nasıl kullanmanız tavsiye ediliyorsa rodaj süresinde aracı o şekilde kullanın. Rodajı tamamlanınca aracın 1500 devirden itibaren ivmelenmeye başlayabildiğini ve 100 km'de 4.5 lt yaktığını görüp gezmedik yer bırakmayacaksınız. Üzerindeki motor gerçekten çok güzel bir motor. Babamda da Nissan Qasqai 1.5 var, oldukça tutumlu ve performanslı bir motor.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,821
Mesajlar
1,531,114
Kayıtlı Üye Sayımız
166,932
Kaydolan Son Üyemiz
gezenadams

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst