olguncandan
Zirve
- Mesajlar
- 1,543
- Tepkime Puanı
- 3
Ynt: Bir Duster Aldım
Şimdi bu engeli aşma konusunda Duster'ın yeterliliğine bakalım...
Şayet doğrudan geçmeye kalkarsam, karın açışı (tepe açısı mıydı) gereği, ön ve arka tekerler çukura düşecek, araba asılı kalacak... Fotoda biraz belli oluyor ama, tam anlaşılmıyor. Engelin beri tarafı çamur ve patinaj yapar da toprağı kazarsa, çamura saplanacak...
Bu gösteriyor ki, Duster'ın yükseklii ağır arazi şartlarına uygun değil.
Peki ne yaptım. Fotoğrafa göre konuşacağım.
Sol tarafa yanaşıp çapraz geçmeye karar verdim. Tam tümseği ortaladığımda, sol ön teker bir çamur bloğuna geldi, sağ ön teker çamura girdi ve tutunamadı. Sol arka boşa çıktı, tutunamadı, Sağ arka da arabayı itemedi. (Gerçi bir kürek olup da öndeki tümseği alsaydım o haliyle de geçerdi) Tekerlekler dönüyor, ama tutunamadığı için geçemiyordu.
Geri gittim, bu sefer biraz daha az çamur olan sağ taraftan geçmeyi denedim. Sağa yanaşı hafif çaprazdan soldan girdim ve geçtim.
Bu şunu gösterdi: Duster ağır çamur şartlarında yeterli değil. Belki çamur lastiği olmadığından. Demek ki çamurdan uzak durulmalı....
Çok tümsek yerlere karşı yiğitlik yapılmamalı.
Ancak daha önceki sayfalarda belirtmiştim; otonun 4x4 olması, beceremediğiniz yahut şu veya bu şekilde düştüğünüz zor durumdan kurtulmanızı mümkün kılıyor.
Ama modifiye edilmiş araçlarla yarışmamak gerek...
Bir de ustaların tavsiyesi: Bilmediğiniz yollara çıkarken kazma kürek alın.... Bir de, en az iki kişi yola çıkın... Herhangi bir sürpriz olmasın diye, engele bodoslama dalmayın, inin ve inceleyin.... gibi.
Elbette fotodaki engelde kazmaya küreğe sarılmak gerekmezdi. Hatta uygun yaklaşma açısıyla, 4x2 de orayı geçerdi. Lakin bilmediğiniz yolların size neler sunacağını da bilemezsiniz.
Ne olur ne olmaz...
Duster'a da arazi canavarı diye davranmayın. ;D
Fakat bu arada, çok beğendiğim husus, kasisli yollarda arabanın paldır kültür, sarsıla sarsıla gitmemesi. Büyük cant ve tekerler dolayısıyla. Bu, sandığımızdan daha önemliymiş.
Şimdilik bu kadar.
Şimdi bu engeli aşma konusunda Duster'ın yeterliliğine bakalım...
Şayet doğrudan geçmeye kalkarsam, karın açışı (tepe açısı mıydı) gereği, ön ve arka tekerler çukura düşecek, araba asılı kalacak... Fotoda biraz belli oluyor ama, tam anlaşılmıyor. Engelin beri tarafı çamur ve patinaj yapar da toprağı kazarsa, çamura saplanacak...
Bu gösteriyor ki, Duster'ın yükseklii ağır arazi şartlarına uygun değil.
Peki ne yaptım. Fotoğrafa göre konuşacağım.
Sol tarafa yanaşıp çapraz geçmeye karar verdim. Tam tümseği ortaladığımda, sol ön teker bir çamur bloğuna geldi, sağ ön teker çamura girdi ve tutunamadı. Sol arka boşa çıktı, tutunamadı, Sağ arka da arabayı itemedi. (Gerçi bir kürek olup da öndeki tümseği alsaydım o haliyle de geçerdi) Tekerlekler dönüyor, ama tutunamadığı için geçemiyordu.
Geri gittim, bu sefer biraz daha az çamur olan sağ taraftan geçmeyi denedim. Sağa yanaşı hafif çaprazdan soldan girdim ve geçtim.
Bu şunu gösterdi: Duster ağır çamur şartlarında yeterli değil. Belki çamur lastiği olmadığından. Demek ki çamurdan uzak durulmalı....
Çok tümsek yerlere karşı yiğitlik yapılmamalı.
Ancak daha önceki sayfalarda belirtmiştim; otonun 4x4 olması, beceremediğiniz yahut şu veya bu şekilde düştüğünüz zor durumdan kurtulmanızı mümkün kılıyor.
Ama modifiye edilmiş araçlarla yarışmamak gerek...
Bir de ustaların tavsiyesi: Bilmediğiniz yollara çıkarken kazma kürek alın.... Bir de, en az iki kişi yola çıkın... Herhangi bir sürpriz olmasın diye, engele bodoslama dalmayın, inin ve inceleyin.... gibi.
Elbette fotodaki engelde kazmaya küreğe sarılmak gerekmezdi. Hatta uygun yaklaşma açısıyla, 4x2 de orayı geçerdi. Lakin bilmediğiniz yolların size neler sunacağını da bilemezsiniz.
Ne olur ne olmaz...
Duster'a da arazi canavarı diye davranmayın. ;D
Fakat bu arada, çok beğendiğim husus, kasisli yollarda arabanın paldır kültür, sarsıla sarsıla gitmemesi. Büyük cant ve tekerler dolayısıyla. Bu, sandığımızdan daha önemliymiş.
Şimdilik bu kadar.