Bir Duster Aldım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan olguncandan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 147
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 36,099
Ynt: Bir Duster Aldım


Şimdi bu engeli aşma konusunda Duster'ın yeterliliğine bakalım...

Şayet doğrudan geçmeye kalkarsam, karın açışı (tepe açısı mıydı) gereği, ön ve arka tekerler çukura düşecek, araba asılı kalacak... Fotoda biraz belli oluyor ama, tam anlaşılmıyor. Engelin beri tarafı çamur ve patinaj yapar da toprağı kazarsa, çamura saplanacak...

Bu gösteriyor ki, Duster'ın yükseklii ağır arazi şartlarına uygun değil.

Peki ne yaptım. Fotoğrafa göre konuşacağım.

Sol tarafa yanaşıp çapraz geçmeye karar verdim. Tam tümseği ortaladığımda, sol ön teker bir çamur bloğuna geldi, sağ ön teker çamura girdi ve tutunamadı. Sol arka boşa çıktı, tutunamadı, Sağ arka da arabayı itemedi. (Gerçi bir kürek olup da öndeki tümseği alsaydım o haliyle de geçerdi) Tekerlekler dönüyor, ama tutunamadığı için geçemiyordu.

Geri gittim, bu sefer biraz daha az çamur olan sağ taraftan geçmeyi denedim. Sağa yanaşı hafif çaprazdan soldan girdim ve geçtim.

Bu şunu gösterdi: Duster ağır çamur şartlarında yeterli değil. Belki çamur lastiği olmadığından. Demek ki çamurdan uzak durulmalı....

Çok tümsek yerlere karşı yiğitlik yapılmamalı.

Ancak daha önceki sayfalarda belirtmiştim; otonun 4x4 olması, beceremediğiniz yahut şu veya bu şekilde düştüğünüz zor durumdan kurtulmanızı mümkün kılıyor.

Ama modifiye edilmiş araçlarla yarışmamak gerek...

Bir de ustaların tavsiyesi: Bilmediğiniz yollara çıkarken kazma kürek alın.... Bir de, en az iki kişi yola çıkın... Herhangi bir sürpriz olmasın diye, engele bodoslama dalmayın, inin ve inceleyin.... gibi.

Elbette fotodaki engelde kazmaya küreğe sarılmak gerekmezdi. Hatta uygun yaklaşma açısıyla, 4x2 de orayı geçerdi. Lakin bilmediğiniz yolların size neler sunacağını da bilemezsiniz.

Ne olur ne olmaz...

Duster'a da arazi canavarı diye davranmayın. ;D

Fakat bu arada, çok beğendiğim husus, kasisli yollarda arabanın paldır kültür, sarsıla sarsıla gitmemesi. Büyük cant ve tekerler dolayısıyla. Bu, sandığımızdan daha önemliymiş.

Şimdilik bu kadar.
 

Etiketler
Ynt: Bir Duster Aldım

olguncandan' Alıntı:
Şimdi bu engeli aşma konusunda Duster'ın yeterliliğine bakalım...

Şayet doğrudan geçmeye kalkarsam, karın açışı (tepe açısı mıydı) gereği, ön ve arka tekerler çukura düşecek, araba asılı kalacak... Fotoda biraz belli oluyor ama, tam anlaşılmıyor. Engelin beri tarafı çamur ve patinaj yapar da toprağı kazarsa, çamura saplanacak...

Bu gösteriyor ki, Duster'ın yükseklii ağır arazi şartlarına uygun değil.

Peki ne yaptım. Fotoğrafa göre konuşacağım.

Sol tarafa yanaşıp çapraz geçmeye karar verdim. Tam tümseği ortaladığımda, sol ön teker bir çamur bloğuna geldi, sağ ön teker çamura girdi ve tutunamadı. Sol arka boşa çıktı, tutunamadı, Sağ arka da arabayı itemedi. (Gerçi bir kürek olup da öndeki tümseği alsaydım o haliyle de geçerdi) Tekerlekler dönüyor, ama tutunamadığı için geçemiyordu.

Geri gittim, bu sefer biraz daha az çamur olan sağ taraftan geçmeyi denedim. Sağa yanaşı hafif çaprazdan soldan girdim ve geçtim.

Bu şunu gösterdi: Duster ağır çamur şartlarında yeterli değil. Belki çamur lastiği olmadığından. Demek ki çamurdan uzak durulmalı....

Çok tümsek yerlere karşı yiğitlik yapılmamalı.

Ancak daha önceki sayfalarda belirtmiştim; otonun 4x4 olması, beceremediğiniz yahut şu veya bu şekilde düştüğünüz zor durumdan kurtulmanızı mümkün kılıyor.

Ama modifiye edilmiş araçlarla yarışmamak gerek...

Bir de ustaların tavsiyesi: Bilmediğiniz yollara çıkarken kazma kürek alın.... Bir de, en az iki kişi yola çıkın... Herhangi bir sürpriz olmasın diye, engele bodoslama dalmayın, inin ve inceleyin.... gibi.

Elbette fotodaki engelde kazmaya küreğe sarılmak gerekmezdi. Hatta uygun yaklaşma açısıyla, 4x2 de orayı geçerdi. Lakin bilmediğiniz yolların size neler sunacağını da bilemezsiniz.

Ne olur ne olmaz...

Duster'a da arazi canavarı diye davranmayın. ;D

Fakat bu arada, çok beğendiğim husus, kasisli yollarda arabanın paldır kültür, sarsıla sarsıla gitmemesi. Büyük cant ve tekerler dolayısıyla. Bu, sandığımızdan daha önemliymiş.

Şimdilik bu kadar.

Anlaşılan askıda kalmışsınız, her 4 çeker gibi askıda kalan araç ilerleyemez. Tabi ön ya da arkada kilit yoksa.
 

Ynt: Bir Duster Aldım

Doğrudur sevgili ümiterkan. Diğer araçları, daha doğrusu kilidi bilmem de, askıda kalınca canavar gibi çamurları yaran bir Duster yok. Belki de bu özelliği taşıyan tüm araçlar aynı durumda aynı olurdu.

Aslında biraz daha yüksek olsaydı, mesela 17" olsaydı tekerler, yine sorun olmazdı. Çünkü inip birkaç defa baktım, araba tamamen askıda kalacak...

Fakat güzel olan şu: Düştüğünüz zor durumdan kurtulma şansınız 4x4'le her zaman var, şayet gömmediyseniz. ;D

Mesela gerçekten hata yapıp paldır küldür dalsaydım, bu sefer tekerleklerin altını besleyerek de çıkardım.

Demek ki, biz amatörler unutmamalı: Uygun açılarla, birçok engel de aşılabilir.

Yalnız gezgin der ki, 4x4 özgürlüktür....

Selamlar.
 

Ynt: Bir Duster Aldım

olguncandan' Alıntı:
Herkese tekrar selam olsun.

Yeni yakıt ölçümü, bir tespit...

Tespit: Aracın depo durumunu gösteren dilimler sakat. Bazen ikisi boş, bir başka zaman hepsi dolu vs. vs. Yani depo doluluk göstergesi güvenilmez.... Bir ara servise uğrayıp şamandaryı kontrol ettireceğim.

[color=red]affınıza sığınarak bu kadar yeni bir aracın depo durumunu gösteren göstergenin sizin değiminizle sakat olması doğal mı ::smiley: ::smiley: ::smiley:bana doğal gelmedi yaşı bir yada iki olan araçta depo göstergesi sorunluysa ileriki yıllarda varın gerisini siz düşünün servisine sordunuzmu merak ettim[/color]
 




Ynt: Bir Duster Aldım

simurg2' Alıntı:
olguncandan' Alıntı:
Herkese tekrar selam olsun.

Yeni yakıt ölçümü, bir tespit...

Tespit: Aracın depo durumunu gösteren dilimler sakat. Bazen ikisi boş, bir başka zaman hepsi dolu vs. vs. Yani depo doluluk göstergesi güvenilmez.... Bir ara servise uğrayıp şamandaryı kontrol ettireceğim.

[color=red]affınıza sığınarak bu kadar yeni bir aracın depo durumunu gösteren göstergenin sizin değiminizle sakat olması doğal mı ::smiley: ::smiley: ::smiley:bana doğal gelmedi yaşı bir yada iki olan araçta depo göstergesi sorunluysa ileriki yıllarda varın gerisini siz düşünün servisine sordunuzmu merak ettim[/color]

bir çalışanımın renault twingosu var. yakıt göstergesi aynı mantıkta (mantıksızlıkta) çalışıyormuş. hatta arkadaşımız maalesef bir keresinde sinirinden akü kutup başını söküp takmak zorunda kalmış (gerçek değeri ancak bu şekilde okumayı başarabilmiş. kontak kapatmak açmak bile çözmemiş sorununu). renault'nun depo gösterge tertibatında sıkıntı var. duster'a özgü bir sorun değil anladığım kadarıyla. Fransız aklı diyorum. başka da bir şey demiyorum efendim. Nitekim, eski bir Peugeot 206 kullanıcısı olarak elektrik tesisatının sorunlu olduğunu eski 206cılar bilirler. demek ki Fransız'lar bu konuda çok büyük bir ilerleme kaydedebilmiş değiller. :smiley: Japonlar ise (gözlemlerime dayanarak) tam tersi avantaja sahipler. Yakıt göstergesi sorununu Duster'a değil Renault'ya bağlarsak daha objektif yaklaşmış oluruz soruna diye düşünüyorum.

selamlar...
 

Ynt: Bir Duster Aldım

Bu forma katkı veren Değerli Duster Sahibi Arkadaşlar...
Sayın ümiterkan, olguncandan, TTamer ve fbmy...
Özellikle konuyu açan ve Duster izlenimlerini açıklıkla ve büyük bir samimiyetle buraya aktaran Olguncandan..
Ve yine özellikle Duster konusuna şaşılacak hatta takdir edilecek kadar büyük katkı veren, bu konunun dışındaki bütün duster konularına olağanüstü zaman ayırarak katkı yapan, hatta bu nedenle zaman zaman katılımcıların Dacia temsilcisi sandıkları Ümit Erkan Bey...

Qashqai heveslisiyken aklıma Duster'ın düşmesi ile birkaç günlük bir Duster hayalim oldu ve araştırmaya başladım.. Şu kısacık formdan çok yararlandım.. Başından sonuna kadar tümünü okudum,videoları izledim.. Ümit Beyin diğer forumlarını da okudum.. Bu bilgilerden olacak çok da heveslendim Duster için..

Çevremdeki insanların Dacia önyargısı ile üstümde oluşturdukları baskı nedeniyle olsa gerek bu hevese taş basmak üzereyim.. Belki de yeniden Qasqai araştırmaya geriye döneceğim.. Lakin bu denli yararlandığım, beslendiğim sizlere teşekkür borcum olduğunu düşündüm ve forma bu teşekkürü yapmak için üye oldum..

Sizlere çok teşekkür ederim..Çok paylaşımcı ve katılımcısınız..Kutlarım..
Kazasız ve keyifli sürüşleriniz olsun..
Sizi ve Duster'i izlemeye devam edeceğim..
 

Ynt: Bir Duster Aldım

Merhaba Raşit Bey,

Öncelikle sizi üzmeyecek ve beklentilerinizi karşılayacak bir araca sahip olmanızı temenni ederim. Yapıcı yorumunuz içinde ayrıca teşekkür ederim.Elimizden geldiğince bilgilerimizi paylaşmaya ve arttırmaya çalışıyoruz. Mutluluk ve bilgi paylaştıkça değerleniyor.

Bu arada duster kullanıcısı olmadığımı belirteyim. Sadece otomobil ve biraz da offroad meraklısıyım. :smiley:

Selamlar...
 

Ynt: Bir Duster Aldım

Bir Duster kullanıcısı olarak tavsiyem içinize sinen aracı almanızdır. Başkalarının tavsiyesi ile araç alıp keşke demektense keyfinize göre aracınızı alıp iyiki almışım demeniz dileğiyle...
 

Ynt: Bir Duster Aldım

Raşit Bey, benden de teşekkür.

Sayın fbmy'ye ve "kahraman" kardeşimize ;D kulak vermenizi dilerim. "İçinize sinen araç..." işte sihirli sözcük.

Bana sorarsanız, şayet beklentileriniz benim gibiyse rahatlıkla önerebilirim. Boyutlarına ve sınıfına göre fiyatı, kullanımı, yakıtı son derece ideal ve uygun. Bu da bana yeter.

Tek riski, birkaç senede her yanının tıkırdamaya başlayıp başlamaması.... Onu da şimdiden bilmenin imkanı yok. Bir de, "bir gün satmaya kalkarsam...." kaygısı var ki, sıfır km araç zaten satmak için alınmaz. Ama onu da hesaba katmanızda fayda var.

Yukarıda saydığım "uygun"luklarını uygun buldum, başkalarının ne dediğin veya ne diyeceği umurumda olmadığı için de aldım. Şimdiye kadarki kullanımımdan hiç de şikayetçi değilim. Varsın konforu, malzeme kalitesi -daha önce dediğim gibi, daha kaliteliyi bilmiyorum, merak da etmiyorum- markası birilerinin gözünde "kötü" olsun... Onların dediğini aldığım zaman, mali yükü onlar mı çekecek?

Satmak gibi bir derdim de yok. Yaşım gelmiş elliye. Dökülene yahut "son taht"a binene kadar epeyce götürür. Biz gittiğimiz zaman da dünyada kalır, dileyen dilediğini yapar.
***
Ancak ödeyeceğiniz para sizin alınterinizdir ve karar da sizin olmalı. Çevrenizin ne dediği sizin iin önemliyse, ona kulak verin. Çünkü "Dacia da alınır mı, Dacia işte..." laflarını duya duya arcınızdan soğursunuz. Bir tarafa verdiğiniz parayı, bir tarafa aracınızla ilgili duygularınızı koyar, ah çekersiniz.

Siz yine de izlemeye, kanaat edinmeye devam edin derim. Ama bana sorarsanız, taksi/otomobil almayın, mutlaka yüksek bir araç alın.
***
İnsanların bu konudaki kararlarını, hele yakın çevremizdekilerin kararlarını çok önyargılı, taraflı yahut gelişigüzel buluyorum.
Alırken bir de şu mantıktan yola çıkmıştım: Bu oto için reno şirketi 300 milyon euro yatırım yapmış. Bir gün fos çıkacak bir araç için bu yatırımı hiç kimse yapmaz.

Duster'la bir gün şu veya bu nedenden aramıza soğukluk girse bile, kullanmaya devam ederim ve "keşke almasaydım" demem. Çünkü araba benim için sadece "binilecek bir şey"dir.

Herşey gönlünüzce olsun.
 



Ynt: Bir Duster Aldım

Karlı bir yokuşta durup 2wd konumunda çıkmaya çalışınca ön tekerlerin patinaja düşüp yerinde saydığı bir konumda auto moduna geçince rahat çıkıyor mu? Lock konumu gerekiyor mu?
 

Ynt: Bir Duster Aldım

Bunu ilk fırsatta deneyeceğim sefa bey. O zaman bildirebilirim.
:smiley:

Fakat şöyle bir deneyimimi aktarabilirim. Bozuk ve kaygan zeminde auto konumunda giderken araba kısa süre patinaja düşer gibi oldu ve hemen o anda çekişin güçlendiğini hissettim; yani 4x4 devreye girmişti. o Çamurlu kısmı geçtik.

Aslında aynı mantıktan, sizin bahsettiğiniz konuda, şöyle bir senaryo yazabiliriz.

Auto modunda karlı yokuşu çıkıyorsunuz, patinaj durumu olunca 4x4 devreye giriyor.... Ve patinaj yapmıyorsunuz, çıkıyorsunuz. Tahminim böyle olmalı.
 

Ynt: Bir Duster Aldım

olguncandan bey ümiterkan bey vermiş olduğunuz değerli bilgilerinizi için çok teşekkürler elinize ve emeğinize sağlık çok yakından takip ediyorum bu arada allah kazasız belasız sürüşler nasip etsin hayırlı olsun aracınız
 

Ynt: Bir Duster Aldım


Teşekkür ediyorum kıymetli selamsalo.

Temenninizi tüm sürücüler için paylaşıyorum.

Bilgi konusunda ümiterkan neredeyse bütün vaktini ayırıyor.

Onun için ona "Duster'ın yılmaz savaşçısı" diyorum.

Bense sadece kişisel ve amatörce deneyimlerimi yazıyorum.

Sağlıcakla kalın.
 

Ynt: Bir Duster Aldım

Olguncandan bey, aracınız hayırlı uğurlu olsun.. güle güle kazasız günlerde kullanın inşallah.. umarım bir gün banada Duster almak nasip olur... Saygılarımla :smiley:
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,095
Mesajlar
1,528,662
Kayıtlı Üye Sayımız
166,832
Kaydolan Son Üyemiz
hasankaraalioglu

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst