Bir Duster Aldım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan olguncandan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 147
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 36,070
Ynt: Bir Duster Aldım

KARUS' Alıntı:
Gerçekten arazide dolanıyorsanız gerçek bir arazi aracı almalısınız duster arazi aracı değildir. 4 çeker sistemi hız 40 tan sonra otomatik olarak devreden çıkar. Ağır devir 4L yoktur.Ciddi çamurlarda batarsınız ve çıkamaz.

Kardeş foruma girip bilmeden konuşmaya başlamışsın, gidip bayiyle konuşacağına bir test yapsaydın bunları yazmazdın. Araç sürekli 4 çeker özelliğine de sahiptir. 60km'den sonra auto mod dediğimiz ihtiyaç anında hemen 4 çekere geçen sisteme geçer. Yani 60km'den sona 2 çekere geçmez. Aracın 4 çekerdeki 1.vites hızı 4L araçlardaki gibi ağır devirdir.
 

Etiketler
Ynt: Bir Duster Aldım

İyi de ihtiyaç anında 4 çekere geçen sistem ne demek benim dediğim gibi 4 çekerden çıkıyor demek. Eğer ihtiyacın ne zaman olduğuna araba karar versin diye düşünüyorsanız size sözüm yok. Ama gerçek arazi aracı demek için 4h ve 4l modları olmalı.
 

Ynt: Bir Duster Aldım

KARUS' Alıntı:
İyi de ihtiyaç anında 4 çekere geçen sistem ne demek benim dediğim gibi 4 çekerden çıkıyor demek. Eğer ihtiyacın ne zaman olduğuna araba karar versin diye düşünüyorsanız size sözüm yok. Ama gerçek arazi aracı demek için 4h ve 4l modları olmalı.

Sayın Karus,

Bu türden tartışmalar çok yapıldı, tekrarlamamak en iyisi. Buradaki herkes arazi aracı, ağır off road şartları aracı nedir biliyor. İşin çakması makması yok muhterem. Bu aracın sınıfı bu, çok ağır olmayan arazi şartlarına göre imal edilmiş.

Şu çeker meselsine gelince; aslında temelde iki konum var. Biri 2WD, diğer Oto modu. Çeker düğmesini sola bir kez daha çevirdiğinizde (oro'dan sonra) 4WD ışığı yanar. Ama bu düğmeyi sürekli 4WD modunda tutamazsınız.

Bu şu demektir: Araba belli bir km'ye kadar 4 çekecektir. Ama belli bir hızdan (bende 40 km) sonra 4WD ışığı söner, çünkü araba artık 4 çekere ihtiyaç duymamaktadır. Artk Oto modundasınız. Giderken tekrar 40 km.nin altına düşerseniz ve 42 tekerde zorlandığınız bir yere gelirseniz, sistem otomatik olarak 4 çekere geçecektir.

Çok ağır devir sorunu Duster'da 1. vitesin çok düşük hızda olmasıyla çözülmüş. Ümiterkan doğru demiştir bu konuda.
 


Ynt: Bir Duster Aldım

Kullanma kitabında 60 da 4 çekerden çıkar diyormuş ama bir arkadaşınki 40 da bir arkadaşındki 80 de çıkıyormuş. Araca göre değişiyor mu acaba?
 



Ynt: Bir Duster Aldım

fbmy' Alıntı:
Olgucandan artık kabul edin dusteri 4x4 zannediyorduk ama 4 çekeri (moda tabirle) kağıttanmış ;D ;D

Selam fbmy,
Kimse -yani bu aracı alanlar- Duster'ı arazi canavarı diye almadı. Bu özelliğini bilerek aldı.

Dif kilidi olmadığını biliyoruz. Yoksa 40-45 bin tl ona vermek yerine, yarısı fiyata başka bir araç da alınabilirdi.

Sorun şu: Zor duruma düştüğümde kurtulma şansım var mı, batıp kalacağım mı? Gerçi sürekli 4 çekerler gibi, battığında kurtulma şansın yüksek olmayabilir. Ama diğer araçlardan daha iyi durumda, bu da bize yeter.

Bu durum kağıt mı? Valla azizim bakışa göre değişir. O zaman diğer araçları (normal otoları) pelür kağıdı saymak gerek. ;D

Demek ki bizim kıyat pelürü döver. ;D

Sağlıcakla kal.
 

Ynt: Bir Duster Aldım

KARUS' Alıntı:
Kullanma kitabında 60 da 4 çekerden çıkar diyormuş ama bir arkadaşınki 40 da bir arkadaşındki 80 de çıkıyormuş. Araca göre değişiyor mu acaba?

Belki de ben yanılmışımdır... Belki 60'tır.

Sayın karus,
Ricam şu ki, konuşulanlara, tartışılanlara vakıf olmadan "şu ahaliyi bir bilgilendirip yol getireyim" mantığıyla eski tartışmaları tekrarlamayınız.

Hatta şöyle de söyleyelim: Vatandaş onca parayı verdi mi, verdi. Duster'ı arazi canavarı mı zannediyor, diyelim ki öyle. Bu kişi bir gün arabanın bir yerlerini eline alınca durumu anlar. O zaman da derler ki -haklı olarak- "madem o kadar parayı verdin, işin teknik kısmını iyice öğrenseydin"

Aldığı aracın teknik özelliklerini öğrenmeyen, ister batıp kalsın, ister tekerini rotuu eline alsın. Hata kendisinindir.
 

Ynt: Bir Duster Aldım

olguncandan' Alıntı:
Sayın Karus,

Bu türden tartışmalar çok yapıldı, tekrarlamamak en iyisi. Buradaki herkes arazi aracı, ağır off road şartları aracı nedir biliyor. İşin çakması makması yok muhterem. Bu aracın sınıfı bu, çok ağır olmayan arazi şartlarına göre imal edilmiş.

Şu çeker meselsine gelince; aslında temelde iki konum var. Biri 2WD, diğer Oto modu. Çeker düğmesini sola bir kez daha çevirdiğinizde (oro'dan sonra) 4WD ışığı yanar. Ama bu düğmeyi sürekli 4WD modunda tutamazsınız.

Bu şu demektir: Araba belli bir km'ye kadar 4 çekecektir. Ama belli bir hızdan (bende 40 km) sonra 4WD ışığı söner, çünkü araba artık 4 çekere ihtiyaç duymamaktadır. Artk Oto modundasınız. Giderken tekrar 40 km.nin altına düşerseniz ve 42 tekerde zorlandığınız bir yere gelirseniz, sistem otomatik olarak 4 çekere geçecektir.

Çok ağır devir sorunu Duster'da 1. vitesin çok düşük hızda olmasıyla çözülmüş. Ümiterkan doğru demiştir bu konuda.

Olguncandan bey sorum şu olacak Siz denediniz mi 4WD ışığı bende 80 km hızdan sonra sönüyor bir kaç kere denedim ama asfalt yolda denemem oldu. Bozuk yol şartlarında zaten hızımız 80 km ye ulaşmadığı için 4WD ışığının söndüğünü görmedim.
 

Ynt: Bir Duster Aldım

Vecize yapmak istedim. Konuya vakıfım ;)

Selamlar...

olguncandan' Alıntı:
Selam fbmy,
Kimse -yani bu aracı alanlar- Duster'ı arazi canavarı diye almadı. Bu özelliğini bilerek aldı.

Dif kilidi olmadığını biliyoruz. Yoksa 40-45 bin tl ona vermek yerine, yarısı fiyata başka bir araç da alınabilirdi.

Sorun şu: Zor duruma düştüğümde kurtulma şansım var mı, batıp kalacağım mı? Gerçi sürekli 4 çekerler gibi, battığında kurtulma şansın yüksek olmayabilir. Ama diğer araçlardan daha iyi durumda, bu da bize yeter.

Bu durum kağıt mı? Valla azizim bakışa göre değişir. O zaman diğer araçları (normal otoları) pelür kağıdı saymak gerek. ;D

Demek ki bizim kıyat pelürü döver. ;D

Sağlıcakla kal.
 

Ynt: Bir Duster Aldım

olguncandan' Alıntı:
Sayın Karus,

Bu türden tartışmalar çok yapıldı, tekrarlamamak en iyisi. Buradaki herkes arazi aracı, ağır off road şartları aracı nedir biliyor. İşin çakması makması yok muhterem. Bu aracın sınıfı bu, çok ağır olmayan arazi şartlarına göre imal edilmiş.

Şu çeker meselsine gelince; aslında temelde iki konum var. Biri 2WD, diğer Oto modu. Çeker düğmesini sola bir kez daha çevirdiğinizde (oro'dan sonra) 4WD ışığı yanar. Ama bu düğmeyi sürekli 4WD modunda tutamazsınız.

Bu şu demektir: Araba belli bir km'ye kadar 4 çekecektir. Ama belli bir hızdan (bende 40 km) sonra 4WD ışığı söner, çünkü araba artık 4 çekere ihtiyaç duymamaktadır. Artk Oto modundasınız. Giderken tekrar 40 km.nin altına düşerseniz ve 42 tekerde zorlandığınız bir yere gelirseniz, sistem otomatik olarak 4 çekere geçecektir.

Çok ağır devir sorunu Duster'da 1. vitesin çok düşük hızda olmasıyla çözülmüş. Ümiterkan doğru demiştir bu konuda.
Madem herkes ağır off road şartları aracı nedir biliyor, ben bunu sorgulamıyorum
ben şu çok haklı bulduğunuz ümiterkana ve bu yazınızdan sonra size şunu soruyorum.
Ağır off road şartları aracının ne olduğunu biliyorsunuz da sizin araçlarınız buna müsait mi
araçlarınıza takıldığını iddia ettiğiniz 31 inch lastikle motorunuz bu lastiği çevirir mi,
çevirirken zorlanır mı, güç kaybı yaşar mı,
yakıt nereye çıkar,
son vitesleriniz ölür mü
yükseltme yapabilir misiniz
yapabilirseniz neyle kit mi
get mi
getlerin ölçüleri
ağır devir ayna mahruti var mı
bu sorulara makul açıklamalar getiremiyorsanız off roadçu duster gibi başlıklar açmanız ancak sizi gülünç duruma düşürür. Bakın ümiterkan bu sorulara cevap veremedi.
Sizin de mesajlarınızı inceliyorum sıkışınca off roadçu olmadığınızı hafif karda çamurda piknik alanlarında gezdiğinizi iddia ediyorsunuz. Tamam bu anlamda duster en doğru seçim olabilir. Hepinize hayırlı olsun. Ama inatla aracınızın off road aracı olduğunu iddia etmek veya iddia edenleri savunmak , yapılan en küçük eleştiriye tahammülsüzlük niye?
 



Ynt: Bir Duster Aldım

olguncandan' Alıntı:
Sayın Karus,

Bu türden tartışmalar çok yapıldı, tekrarlamamak en iyisi. Buradaki herkes arazi aracı, ağır off road şartları aracı nedir biliyor. İşin çakması makması yok muhterem. Bu aracın sınıfı bu, çok ağır olmayan arazi şartlarına göre imal edilmiş.

Şu çeker meselsine gelince; aslında temelde iki konum var. Biri 2WD, diğer Oto modu. Çeker düğmesini sola bir kez daha çevirdiğinizde (oro'dan sonra) 4WD ışığı yanar. Ama bu düğmeyi sürekli 4WD modunda tutamazsınız.

Bu şu demektir: Araba belli bir km'ye kadar 4 çekecektir. Ama belli bir hızdan (bende 40 km) sonra 4WD ışığı söner, çünkü araba artık 4 çekere ihtiyaç duymamaktadır. Artk Oto modundasınız. Giderken tekrar 40 km.nin altına düşerseniz ve 42 tekerde zorlandığınız bir yere gelirseniz, sistem otomatik olarak 4 çekere geçecektir.

Çok ağır devir sorunu Duster'da 1. vitesin çok düşük hızda olmasıyla çözülmüş. Ümiterkan doğru demiştir bu konuda.
Ümiterkan zaten kendi mesajında çelişkili hem sürekli 4 çeker özelliği var diyor hem de ihtiyaç anında 4 çekere geçen sistem diyor. Bu ne perhiz ne lahana turşusu.
SİZ DE AYNI ŞEYİ TEYİD EDİYOR 40 TAN SONRA 4 ÇEKERDEN ÇIKIYOR DİYORSUNUZ AMA ÜMİTERKAN HAKLI DİYORSUNUZ. FANATİZM GÖZLERİNİZİ KÖR ETMİŞ. ŞAKA GİBİ.
Bir de merak ediyorum. Bu araçta ön ve arka olmak üzere iki diferansiyel ayrıca normal şanzıman haricinde arazi şanzımanı ya da yavru şanzıman var mı?
 

Ynt: Bir Duster Aldım

Sayın Karus .


Off road nedir onu size sormak istiyorum. İllaki 1,5 mt. çamura girip 70-80 cm kaya aşmak mıdır ? Sorduğunuz soruların cevapları tartışıldı ve verildi. (örn. duster'i yükseltmek yakıt tüketimi vs) Bunları okursanız cevaplarını alırsınız. Haklı olduğunuz yerler olmasına rağmen son anda yine haksız duruma düştünüz. Off road cu duster başlığı size göre komik olabilir. Bence buna komik demek komiktir. İnsanlar araçlarına bu donanımları zevk için görüntü için yapmak isteyebilir ve yapmışlarda bu başlıkta da onlar paylaşılmış. Sizi bu kadar neden kızdırıyor.

Başımdan şöyle bir olay geçmişti. Serkan Bey'in düzenlediği 1 Düzce oyunlarının konu başlığını görünce o zaman ki aracım (1 nesil terios standart kar lastikli , size göre aracım offroad çu olmayan) bir araç ile oyunlara katılmak istedim. Serkan Bey'i aradım ve aracımıın durumundan bahsettim. Saolsun oda önemli olmadığını ve önemli olan keyifli vakit geçirmek olduğunu takıldığımız yerde bizi çekecek gerekli donanımın olduğunu söyleyerek bizi davet etti ve gittik iyiki de gitmişiz. Eskiler bilir organizasyon çok iyiydi misafir perverlik müthiş herşey çok güzel kısacası. Oyunların başlama vakti brifing ve kapı numaralarımızı alıp sıraya girdik araçların dışında bekliyoruz. Tabi orda birbirini tanıyan var tanımayan var. Bir grup orda topluca dururken bizim teriosu gösterip bunları neden almışlar ki etap içinde başımıza bela olur gibi yorumlarla kendi aralarında konuştular. Duydum ama tepki vermedim. Bu arada araç kullanmaya ve motor sporlarına da meraklıyımdır amatör derecelerim mevcut. Sıra bize geldi çıktık etap çok ağır 2-3 gündür aralıksız yağmur yağmış orman içi vıcık vıcık. Hiçbir yerde takılmadık takılmamak içi standart olan aracımı korumadan kollamadan tapa gazz gittim. Ben bunun aracıma zarar verdiğini bildiğim halde ve isteyerek yaptım neticede zararı kendimeydi. Etabı 5 dk. küsürde bitirdim yarısından sonra tutunamayan lastiklerden dolayı sağa2 sola 2 tur kontra vermekten nefesim kesildi kollarım bitti. Yarıdan osnra etaba girdiğim gibi yüklenemedim. Kısa kesiyorum finişe geldik derecemizi aldık tüm araçlar tamamladı çok ilginç görüntüler çok eylenceliydi. Sonuçlar açıklandı bizim stnadart terios 3 sn. farkla 3 . lüğü kaçırıp 4. oldu. 1 . olan araç zaten çok aşırı farklı ve tüm araçlardan teknik olarak üstündü. Ama standart gerçek offroad cu olmayan bir araç nice boğazına kadar dolu araçları geçmişti. Neden dezavantajlarının yanında avantajlarıda vardı çünkü. Orman içi dar aralardan daha kolay geçtik vs. gibi. Vel hasıl herkes istediğini yapmakta hürdür. İsteyen duster alır yapar daha çabuk yıpratır isteyen safkan fabrika çıkışlı bir arazi aracı. Tercihlere komik demek bence yanlış olmuş...
 

Ynt: Bir Duster Aldım

KARUS' Alıntı:
...Ağır off road şartları aracının ne olduğunu biliyorsunuz da sizin araçlarınız buna müsait mi
araçlarınıza takıldığını iddia ettiğiniz 31 inch lastikle motorunuz bu lastiği çevirir mi,
çevirirken zorlanır mı, güç kaybı yaşar mı,
yakıt nereye çıkar,
son vitesleriniz ölür mü
yükseltme yapabilir misiniz
yapabilirseniz neyle kit mi
get mi
getlerin ölçüleri
ağır devir ayna mahruti var mı

bu sorulara makul açıklamalar getiremiyorsanız off roadçu duster gibi başlıklar açmanız ancak sizi gülünç duruma düşürür. Bakın ümiterkan bu sorulara cevap veremedi.

Sizin de mesajlarınızı inceliyorum sıkışınca off roadçu olmadığınızı hafif karda çamurda piknik alanlarında gezdiğinizi iddia ediyorsunuz. Tamam bu anlamda duster en doğru seçim olabilir. Hepinize hayırlı olsun. Ama inatla aracınızın off road aracı olduğunu iddia etmek veya iddia edenleri savunmak , yapılan en küçük eleştiriye tahammülsüzlük niye?

Muhterem karus,
"BİZİ EĞİTMEYİ" bırakın. Bana ne ayna mahrutiden, yükseltmeden, lastik değişiminden. Dileyen yapar, sonucunz kendisi katlanır.
Sevgili fbmy ne güzel söylemiş; zararı kendimeydi... diye.

Burada el birliğiyle "Duster'larımızı ay şekle gtireelim, alçaltalıp-yükseltelim...Off roadcı yapalım diyen yok.

Bazı arkadaşlarımız bu heveste olabilir, doğaldır. Hatta espri olsun diye de yazmış olabilir.

Burada hiç kimse Duster markasının elçisi pazarlamacısı değil.

"Sıkışınca off roadcı değilim" dediğimi yazmışsınız.

Ben ta ilk baştan aynı şeyi söylüyorum, lütfen yazdıklarıma dikkat edin.

Tekrar yazmam gerek; burada Duster konusunda şaka-ciddi konuşan, teklifte bulunan vs. vs. kişileri "eğitmeyi" bırakın; kimsenin sizin aklınıza ihtiyacı yok.

Varsa bir teklifiniz, fikriniz, usulünce yazın.

Burada zaman zaman yazan profesyonel off-roadcı arkadaşlar da var. Ama hiçbiri "bu acemilere bir ders anlatayım" mantığıyla yazmıyor.
 

Ynt: Bir Duster Aldım

Şu anda Ankara'da olduğumdan forumu çok iyi takip edemiyorum. Karus kardeşime şunları söylüyorum. Bu yazılanları iyi okuyun. Duster'da 3 arazi seçeneği vardır. 2WD, AUTO, 4WDLOCK. 2WD modundayken araç 2 çeker gider. Auto modundayken araç ihtiyaç duyduğunda 4 çekere geçer. Mesela normal bir yolda giderken önüne çamur çukuru veya bol kar geldi. Araç bu engellerle karşılaşınca hemen 4 çekere geçer. Gelelim 4WDLOCK modunaa, bu modda araç sürekli dört çekerdedir. Arazide yüksek hız yapılmadığı için 60km hıza ulaşıncaya kadar araç sürekli dört çekerde kalır. Eğer 60km'yi geçecek kadar hızlı bir parkur çıktı önüne, o zaman araç AUTO moda geçer bu moddayken eğer önüne engel çıkarsa araç 4 çekere geçer. Umarım anlamışsındır. Gelelim senin diğer sıkıntılarına. Mesela Offroad modidifyesi ve Alt kormaları gibi. Bu yapılanlar yurt dışında yapılan uygulamalar. Araca uygun modifiye yapıldığı takdirde o gördüğün resimlerdeki 31 inç lastik takan araca dönüşebilir. Bu şekilde birçok yarışa katılıp birçok ödül almıştır. Sitede videolar kısmında görseller mevcuttur. Kısacası bu aracı alan kişi ne amaçla alırsa alsın uygun modifiyelerle aracı sınırları ölçüsünde istediği araca dönüştürebilir. Ama herkes bu aracı bunun offroad aracıdır diye mi almış. Tabii ki hayır. İsteyen şehirde isteyen arazide kullanır. Duster gerçek bir offroad arazi aracı değildir ama gerçek bir arazi aracıdır. Çakma sürekli 4 çeker SUV'larla karıştırmayalım. Ne çakma bir araçtır ne de gerçek bir offroad aracıdır. Size bir tavsiye; kulaktan duyma bilgiler yerine aracı gidip test edin sonra gelip burada yazı yazın. Aracın nasıl bir araç olduğunu anlamanız için forumdaki duster videolarına bakarak ne tür bir araç olduğunu anlayabilirsiniz. Bilmemek değil öğrenmemek ayıp
 

Ynt: Bir Duster Aldım

umiterkan' Alıntı:
Şu anda Ankara'da olduğumdan forumu çok iyi takip edemiyorum. Karus kardeşime şunları söylüyorum. Bu yazılanları iyi okuyun. Duster'da 3 arazi seçeneği vardır. 2WD, AUTO, 4WDLOCK. 2WD modundayken araç 2 çeker gider. Auto modundayken araç ihtiyaç duyduğunda 4 çekere geçer. Mesela normal bir yolda giderken önüne çamur çukuru veya bol kar geldi. Araç bu engellerle karşılaşınca hemen 4 çekere geçer. Gelelim 4WDLOCK modunaa, bu modda araç sürekli dört çekerdedir. Arazide yüksek hız yapılmadığı için 60km hıza ulaşıncaya kadar araç sürekli dört çekerde kalır. Eğer 60km'yi geçecek kadar hızlı bir parkur çıktı önüne, o zaman araç AUTO moda geçer bu moddayken eğer önüne engel çıkarsa araç 4 çekere geçer. Umarım anlamışsındır. Gelelim senin diğer sıkıntılarına. Mesela Offroad modidifyesi ve Alt kormaları gibi. Bu yapılanlar yurt dışında yapılan uygulamalar. Araca uygun modifiye yapıldığı takdirde o gördüğün resimlerdeki 31 inç lastik takan araca dönüşebilir. Bu şekilde birçok yarışa katılıp birçok ödül almıştır. Sitede videolar kısmında görseller mevcuttur. Kısacası bu aracı alan kişi ne amaçla alırsa alsın uygun modifiyelerle aracı sınırları ölçüsünde istediği araca dönüştürebilir. Ama herkes bu aracı bunun offroad aracıdır diye mi almış. Tabii ki hayır. İsteyen şehirde isteyen arazide kullanır. Duster gerçek bir offroad arazi aracı değildir ama gerçek bir arazi aracıdır. Çakma sürekli 4 çeker SUV'larla karıştırmayalım. Ne çakma bir araçtır ne de gerçek bir offroad aracıdır. Size bir tavsiye; kulaktan duyma bilgiler yerine aracı gidip test edin sonra gelip burada yazı yazın. Aracın nasıl bir araç olduğunu anlamanız için forumdaki duster videolarına bakarak ne tür bir araç olduğunu anlayabilirsiniz. Bilmemek değil öğrenmemek ayıp
Aracın safkan arazi aracı olup olmaması, off road aracı olup olmaması, gerçek arazi aracı olup olmaması sonuçta herkesin ittifak ettiği kaynaklar tarafından kesin bir tanımlamaya bağlı olmadığı için tartışmak anlamsız. Kelimelere takılmak da önemli değil. Şimdi yazacaklarımı iyi okuyun.Önemli olan bana göre bir araca arazi aracı demek için
low vitesi,
arazi şanzımanı,
şasesi olması.
Bunlar sana göre farklı olabilir.
Dört çeker meselesinde ise yine aynı şeyi söylüyorsun. Lock modunda da olsa 60 km hızı geçince auto moda geçer eğer önüne engel çıkarsa da dört çekere geçer diyorsun.Yahu neden hızlanınca dört çekerden çıkıyor diyemiyorsun. Çıkmıyorsa nasıl geçiyor? Sana göre gerekli bir şey değilse evet çıkıyor zaten çıkması da normaldir de geç. Ama başta yaptığın cahil hakaretini bu konu üzerine bina ettiğinden kelime oyunu ile geçiştirmeye çalışıyorsun. Umarım anlamışsındır.
Gelelim benim değil senin diğer sıkıntılarına. Yükseltme , mt lastik 31 inch konularına. Bu konularda ben diyorum ki elinde bu meselelerle ilgili bir kaç foto-video ve senin iddiaların dışında hiçbir teknik veri yok. Bu konulara açıklama getir, varsa iddia ettiğin gibi yurt dışı uygulamalar bunların nerede kim tarafından uygulandığını test sonuçlarını kaynakları ile açıkla. Yoksa da yok de bu ne seni ne aracını küçük düşürür. Bu konudaki görüşümü bilmemek değil öğrenmemek ayıp cümlenizin tam yeri geldiğini düşünerek size hatırlatıp bitiriyorum.
Son olarak da kulaktan dolma bilgi mevzusuna geliyorum. Ben aracı almayı düşündüğüm için bayiye gittim ve test sürüşü yaptım. Bu sırada yanımdaki görevliye sorduğum sorular sırasında aracın belli bir hızdan sonra 4 çekerden çıktığını öğrendim. Ve bunu da deneyip bizzat gördüm. Bundan sonra önceki mesajlarda sorup sizin de cevap veremediğiniz yükseltme, ayna-mahruti, MT lastik ile ilgili konuları sormaya başlayınca görevli değil cevap vermek soruları anlayamadı bile. Dolayısı ile bu aracın gerçek bir arazi aracı olmadığını düşündüm. Ve bunu burda paylaştım. Nitekim bunları ilk defa duyduğunu söyleyenler oldu. Şimdi soruyorum bunların neresi kulaktan dolma bilgi. Gerçi siz kulaktan duyma yazmışsınız ama ben kulağımla duyabiliyorum.
Benden size bir tavsiye yazılan mesajları iyice okuyup anlayın öyle cevap yazın. Anlamadığınız cümlelere cahil gibi hakaretlerle cevap vermeyin.
 



Ynt: Bir Duster Aldım


Sayın karus, doğrudur, üslubum bazen dozunu aşmaktadır. Ama bilinçli olarak.

Lakin pazarlamacı birine sorduğunuz sorulardan yola çıkarak bir karar varıp "canım sizler de hiç bunları bilmiyorsunuz" tarzı bir üslup ile low'dan, sürekli 4 çekerden, dif-locktan bahsettiğiniz zaman, sanıyorum benim üslubum da haklılık kazanmaktadır.

"Niye 4'e, olmadı 2'ye geçer" tarzı sorularınızın cevabı ise basittir: Sistem elektronik algılamayla çalışmaktadır. Teknik bilgi mi istiyorsunuz, kitapçıkta böyle yazıyor. Sistemi biz kurmadık. Dolayısıyla çalışma ilkesi bakımından bilgilenmek istiyorsanız, teknik adamlar sizi tam olarak aydınlatır.

Pazrlamacı size sadece tanıtım katalogundaki bilgileri verebilir eğer özel bir ilgisi ve bilgisi yoksa.

Bu aracın sistemi böyle. Quaskai'ler yahut Captivalar gibi. Ama siz halen "gerçek off road aracı" kıstaslarından yola çıkarak hüküm verirseniz, kusura bakmayın, bizi cahil yerine koymuş olursunuz.

Lastik, yükseltme, chiptunning uygulamalarına gelince; onu, özel ilgisi olan ve riski göze alan arkadaşlar yaptırır ve yaptırıyor. Büyük çoğunluğun da bunu yaptıracağını zannetmiyorum. Mesela ben asla. Bu değişikliklerin teknik ve temel verileri ve muhtemel sonuçları ise onların sorunu. Arkadaşlar fikir sorarlar, seçenekleri düşünürler, risk algılarına göre de birşeyler yaparlar.

Bunları, ahaliyi yanlış yönlendirme olarak değerlendiremezsiniz. Herkesin okuması yazması var. Buradaki tüm bilgileri, tartışmaları okusun, kendi kararını kendisi versin.

Mesela şu yükseltme işini otoyol arkadaşımız gündeme getirmişti. Şahsen ben kendi kendime "nasıl olsa ben yükseltmeyeceğim, teknik meknik ilgili arkadaşların ilgi alanına girer" diye düşünmüştüm. Hiç fikir beyan etmedim.

Ama diyelim ki otoyol kardeşimizin canı aracını yükseltmek istiyor, kendisi bilir. Doğacak olumsuz sonuçları kendisi göze aldıktan sonra, para da onun karar da. Arkadaşımızın bu başlığı herkese "ey halkımız, yükseltin araçları" çağrısı değildir.

Off-roadcı Duster başlğına gelince, ta aylar önce bir katılımcı, renklilik ve görsellik olsun diye bu resimleri koymuştu. Ama hiç kimse satıcılara koşup da aracına çamur lastiği filan almadı.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,095
Mesajlar
1,528,645
Kayıtlı Üye Sayımız
166,832
Kaydolan Son Üyemiz
hasankaraalioglu

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst