Bir Duster Aldım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan olguncandan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 147
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 36,099
Ynt: Bir Duster Aldım


DUSTER 4X4 MODUNDAN NE ZAMAN ÇIKIYOR?

Yukarıdaki tartışmadan sonra akşam giderken özel olarak ve iki defa kontrol ettim. Ben 40 km/s olunca çıkıyor, yani 4WD ışığı sönüyor biliyordum.

Kitapçığında 60 yazdığını arkadaşlarımız belirtti. Galiba kahraman yazmıştı 80 km/s diye (Başka arkadaşımızsa özür; arayıp bulmam uzun sürebilir)

Benim kontrol sonucum, 80 km/s

80 km hıza ulaşıp azıcık geçtiğinizde 4 WD ışığı sönüyor. Tekrar yavaşladığınızda da yanmıyor, yani Auto modunda devam ediyor.

Kontrolü şöyle yaptım.

Önce 4 WD ile hızlandım, söndüğü anda km'yi kontrol ettim. Sonra 40-50 km'ye düştüm ve tekrar 4WD'ye getirdim, tekrar hızlandım, yine aynı km.de söndü.

Bilginize.
 

Etiketler
Ynt: Bir Duster Aldım

KARUS' Alıntı:
Aracın safkan arazi aracı olup olmaması, off road aracı olup olmaması, gerçek arazi aracı olup olmaması sonuçta herkesin ittifak ettiği kaynaklar tarafından kesin bir tanımlamaya bağlı olmadığı için tartışmak anlamsız. Kelimelere takılmak da önemli değil. Şimdi yazacaklarımı iyi okuyun.Önemli olan bana göre bir araca arazi aracı demek için
low vitesi,
arazi şanzımanı,
şasesi olması.
Bunlar sana göre farklı olabilir.
Dört çeker meselesinde ise yine aynı şeyi söylüyorsun. Lock modunda da olsa 60 km hızı geçince auto moda geçer eğer önüne engel çıkarsa da dört çekere geçer diyorsun.Yahu neden hızlanınca dört çekerden çıkıyor diyemiyorsun. Çıkmıyorsa nasıl geçiyor? Sana göre gerekli bir şey değilse evet çıkıyor zaten çıkması da normaldir de geç. Ama başta yaptığın cahil hakaretini bu konu üzerine bina ettiğinden kelime oyunu ile geçiştirmeye çalışıyorsun. Umarım anlamışsındır.
Gelelim benim değil senin diğer sıkıntılarına. Yükseltme , mt lastik 31 inch konularına. Bu konularda ben diyorum ki elinde bu meselelerle ilgili bir kaç foto-video ve senin iddiaların dışında hiçbir teknik veri yok. Bu konulara açıklama getir, varsa iddia ettiğin gibi yurt dışı uygulamalar bunların nerede kim tarafından uygulandığını test sonuçlarını kaynakları ile açıkla. Yoksa da yok de bu ne seni ne aracını küçük düşürür. Bu konudaki görüşümü bilmemek değil öğrenmemek ayıp cümlenizin tam yeri geldiğini düşünerek size hatırlatıp bitiriyorum.
Son olarak da kulaktan dolma bilgi mevzusuna geliyorum. Ben aracı almayı düşündüğüm için bayiye gittim ve test sürüşü yaptım. Bu sırada yanımdaki görevliye sorduğum sorular sırasında aracın belli bir hızdan sonra 4 çekerden çıktığını öğrendim. Ve bunu da deneyip bizzat gördüm. Bundan sonra önceki mesajlarda sorup sizin de cevap veremediğiniz yükseltme, ayna-mahruti, MT lastik ile ilgili konuları sormaya başlayınca görevli değil cevap vermek soruları anlayamadı bile. Dolayısı ile bu aracın gerçek bir arazi aracı olmadığını düşündüm. Ve bunu burda paylaştım. Nitekim bunları ilk defa duyduğunu söyleyenler oldu. Şimdi soruyorum bunların neresi kulaktan dolma bilgi. Gerçi siz kulaktan duyma yazmışsınız ama ben kulağımla duyabiliyorum.
Benden size bir tavsiye yazılan mesajları iyice okuyup anlayın öyle cevap yazın. Anlamadığınız cümlelere cahil gibi hakaretlerle cevap vermeyin.

Öncelikle bazı yanlış ifadelerini düzeltelim(konuyu bilmediğin belli oluyor) bir araca arazi aracı demek için şaseli olması gerekmez, birçok örneği var Niva, Yeni Grand Vitara vs.

Gelelim yükseltme ve 31inch muhabbetine, sen kimsin ki sana test sonuçları ile açıklama yapacam. sana diyoruz ki videolar bölümüne bak forumu oku, sana herşeyi tutup göstermem gerekmez, biraz forumdan oku da öğren,forumu okuyanlar bu sorunun cevabını biliyorlar zaten. Sen de oku ve öğren.

Gelelim 4 çeker muhabbetine, bunu sana bir örnekle anlatayım daha iyi anlarsın belki; örneğin 5-10cm'lik karlı düzlü bir yolda aracın 4WDLOCK modunda gidiyorsun, (60km veya 80km tam hatırlamıyorum) bu hızı geçince araç ekranda AUTO moda geçer ama sen zaten karda gittiğin için araç iki çekere düşmez 4 çekerle gitmeye devam eder. Yani sistem olarak ekranda AUTO moda geçer çekiş olarak değil.
Umarım anlamışsındır
 

Ynt: Bir Duster Aldım


Bir yakıt ölçümü

Ş.içi

Katedilen km........ : 557
Harcanan yakıt.......: 39.13 lt
100 km.de tüketilen: 7.0 litre
100 km. de tl. cinsi : 24.78 TL (3.54 birim fiyat)

Defalarca yapılan ş.içi ölçümde, uygun kullanımda 100 km'de 7 litre civarı yaktığı kesinleşmiştir.
İki gün sonra bir de ş.arası ölçümü yapılacak, sonra ölçmekten vaz geçilecektir. Taaaa 6000 km tamamlanıncaya kadar.
 

Ynt: Bir Duster Aldım

olguncandan' Alıntı:
Bir yakıt ölçümü

Ş.içi

Katedilen km........ : 557
Harcanan yakıt.......: 39.13 lt
100 km.de tüketilen: 7.0 litre
100 km. de tl. cinsi : 24.78 TL (3.54 birim fiyat)

Defalarca yapılan ş.içi ölçümde, uygun kullanımda 100 km'de 7 litre civarı yaktığı kesinleşmiştir.
İki gün sonra bir de ş.arası ölçümü yapılacak, sonra ölçmekten vaz geçilecektir. Taaaa 6000 km tamamlanıncaya kadar.


Sevgili Olgun bey,

Bunları asıl "Dacia Duster Yakıt Tüketim Tecrübeleri" başlığı altında ilgili başlıkta yazsanız. İlgili başlıkta olunca herkes derli toplu bilgiye kısa sürede ulaşabiliyor. Malum araya bir sürü alakasız yazı yazanlar oluyor :smiley:
 

Ynt: Bir Duster Aldım

Daha önce, yüksek hızda yakıt ölçümü yapmamıştım. Cumartesi günü onu da denedim. (Yükü 4 yetişkin insan; hatta biri biraz fazla yetişkin ;D)

554 km. yolun 1/3'ü ortalama 140-160 (150 diyelim) kızla katedildi. Geri kalanı ise 110-120. Hepsinin ortalaması 125 civarı. (Gerçi burada ortalama almak doğru değil. Çünkü 140 km.lerde yakıt çok çok artmış olmalıdır.)

Ş. arası... Ortalama hız 125

Katedilen km..... : 554
Harcanan yakıt...: 40.7 litre
100 km.de.........: 7.34 litre
1 kmde.............: 266 kuruş (3.65 birim fiyat. Geçen hafta olsaydı, 258 olacaktı (3.54 TL'den)
100 km.de tl.......: 26.6 TL.

KARŞILAŞTIRMALAR: (Daha önceki ş. arası ölçümle)

Şayet aynı km. yi 90 km/saat gitseydim

Katedilen km.....: 554
Tüketilen yakıt : 32-33 litre (100 km.de 5.8 lt üzerinden)
100 km.de : 21.17 tl (Zamlı fiyattan, 3.65)
1. km.de.........: 211 kr. olacaktı

Yani hızlı gitmekle, % 20 daha fazla yakıt tükettim.
 



Ynt: Bir Duster Aldım


Bu yüksek hızda bazı tespitlerim de oldu:

1.Yüksek hızda, rüzgarlardan fazla etkileniyor. Özellikle büyük hacimli araçları sollarken (yani en sol şeritten giderken) etkileniyor, hafif sallanıyor.

2.Hidrolik direksiyonun hız arrtıkça biraz sertleşmesi gerekir. Halbuki Duster'da direksiyon daha da hafifliyor sanki. Kolayca milimlik de olsa kayabiliyor direksiyon; bu da yolda diğer şeride hafifçe kayma olarak yansıyor.

Büyük bir risk olduğunu düşünüyorum bunun. Yani Duster'ın yüksek hızlarda direksiyonu çok güvenli değil. Aşırı dikkat sarfedilmesi gerekiyor.

3.Yüksek hızda gidecekseniz, mutlaka çok hassas bir balans ayarı yapılması gerekli. Mesela 160 civarında hafif bir titreme oluyor. Benim oto geldiği gibi. Herhangi bir ayar yapılmamış.

4.130 km.den sonra motor gürültüsü mü, yoksa rüzgar sesi mi, dikkat etmedim; kabinde gürültü artıyor.

Yüksek hızlardayken yavaşlaması ve dolayısıyla bu arada verdiği manevra imkanı güzel. Mesela gidiş-gelişli yolda gidiyorsunuz, trafik hızlı akıyor, öndeki aracı geçmeniz gerekli!

Yolun görüş durumu her zaman yeterli olmayabilir. Dolayısıyla bulduğunuz ilk fırsatta öndeki aracı sollayacaksınız. Birazcık karşı şeride geçtiniz ama önünüzdeki/karşıdaki yoldan tam emin olamadınız, birkaç yüz metre içinde yolun görüş durumu düzelecek (onun için hazırlık yaptınız yani); karşıdan bir arabanın geldiğini gördünüz ve biraz yavaşlayıp kendi şeridinize geçeceksiniz. İşte o aradaki yavaşlaması güvenli.

Bir diğer husus, araba giderken ayağınızı çok hafifçe debriyaj pedalına koyduğunuzda, pedalın hafifçe titrediğini hissediyorsunuz.
 


Ynt: Bir Duster Aldım

bu özelliklere sahip araçlar nerdeyse dusterin iki katı fiyatla satılıyor
iyiki almışsınız güle güle kullanın
 


Ynt: Bir Duster Aldım


Bir yakıt ölçümü (Yakıt tecrübeleri bölümüne de kopyalanacak; derli toplu olsun diye buraya yazıyorum.)

Şehirlerarası

Gidilen yol : 546 km. (Hız genel olarak 90-100 civarı. Fakat aşağı yukarı 100 km.si daracık yollarda, 4. vites 1500 devir gidildi Etrafı seyrede seyrede)

Harcanan yakıt: 30.02

100 km. de : 5.53 litre (3.64x5.53=201)

Bu yolculukta, Duster'ın çok güzel bir performansını zikretmem lazım.

Diyelim ki trafiğin olmadığı, dar, asfalt ve manzaralı orman içi yolda gidiyorsunuz. (Yani benim gittiğim 100 km.lik güzergah) Yol kıvrım kıvrım. Etrafı seyredeceksiniz. Hızlı giderseniz seyredemezsiniz yola dikkat etmekten. Bir de vites küçült-büyüt derdi...

İşte bu yolu, genellikle 4. vites 1500 devir hızla (yaklaşık 40 km/saat hıza karşılık geliyor), yavaş yavaş, motoru zorlamadan, bağırtmadan, büyük bir keyifle katettim. Rampalarda bile neredeyse aynı gittim. Şayet altımdaki normal bir oto olsaydı, 1500 devirle gidemezdim, mutlaka gaza biraz basmam gerekirdi. O zaman da vites büyütmek icabederdi. Öyle ki, yol, normal oto için, 3. vites yüksek gelirdi, 2. vites düşük. Torkun gücü böyle bir yolculukta net biçimde hissediliyor ve güzellikler yaşatıyor.

Herkesin bilgisine.
 




Ynt: Bir Duster Aldım

off road runner' Alıntı:
Sevgili Olguncandan, benden habersiz nereleri gezdiniz :smiley:

Selam off road dostum,

Bu havali değildi. Bir konferans gereği Muğla, ardından da C.tesi-Pazar kendime ilan ettiğim bahar tatili. Muğla-Ula/Akyaka üzerinden dağlık arazi yoluyla Ören ve Ören'in devamındaki bölgeleri; çökertme, gökbel vs. Zaten Akyaka yolunu bana sen önermiştin. Muğla'daki arkadaşlar da önerince ve zaman da uygun olunca şöyle bir dolaştım.

Yukarıda da yazdığım gibi, o yol -zaten biliyorsun- tamamen orman içi. 40-45 km. civarı. Ve hep ağır devir katettim. Ören sahilde, Çökertme yolunda sürekli aynı şekilde dolaştım. Valla azizim öyle gezmenin tadına doyum olmuyor. Hız yok, acele yok, motor hararet yapacak devir ayarlayayım derdi yok. Tabii trafik de yok. 8) Tam bir doğa gezisi oldu.

Nasip olursa mayısta bir gün bir plan yapalım. Hele şu dersler sona ersin de.

Görüşmek dileğiyle.
 


Ynt: Bir Duster Aldım


Sayın AL1820, daha zaman var.

Fakat şunu da ifade etmeliyim; diğer "tüketiciler" Duster alsalar ne olur almasalar ne olur, kendi bilecekleri şey. Çok da önemli değil yani.

Avantajlarını dezavantajlarını herkes hesap eder, ona göre kararını verir. Ki, akıl "almak lazımdır" demektedir. Ama her akıl da bir olmaz ki!

Ne denilmiş, "her akıl bir olsa koyuna çoban bulunmaz." ;D
 

Ynt: Bir Duster Aldım

Olgun bey bizim oralara gelmişsiniz, hoşgeldiniz sefalar getirdiniz. Keşke haber etseydiniz Akyaka´da size balık ekmek ve eşsiz bir manzara ısmarlasaydım ;)

Örene giderken Akbük´ü geçince muhtemelen bu manzaranın olduğu yoldan devam ettiniz... Burası akbük
[attachment=1]

Eşsiz akyaka manzarası...
[attachment=2]

IMG_1395.jpg


IMG_1417.jpg
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,095
Mesajlar
1,528,662
Kayıtlı Üye Sayımız
166,832
Kaydolan Son Üyemiz
hasankaraalioglu

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst