Siz yorulmayın ben devam ederim fotoğrafları yüklemeye hiç sıkılmadan ve tek bir fotoğraf kaçırmadan
*** Aylar evvel Yavuz Bey'e Defender ile ilgili bir konuda danışmıştım.O da sağolsun bana kendi photobucket linkini yollamıştı O gün bugündür kasap kedisi gibi izlerim gelişmeleri hayranlıkla ****
Şaka bir yana cidden çok büyük sabır ve emek isteyen bir uygulama bu..Elinize emeğinize sağlık..
sayfanın güncellemesini anı anına takip ederek heyecanla izliyorum.. kesinlikle süper ötez, bir sabır ve titizlikle yürütüyorsunuz çalışmaları bitmiş halin görmeyi sabırla bekliyorummm kolay gelsin..
Abi yalnız enteresan bir şey var ilk mesajların birindeki fotoğrafta ben mavi semaveri gördüm senin semaver tek başına gitti sanırım sanayiye yanında da Yavuzun devi vardı ;D ;D ;D
biz defender sevdaliları bu gibi konuları açtıkça daha da umutsuzlaşıyoruz haberiniz olsun....sergei bubka bile bu kadar yükseltmedi çıtayı....arkadan gelenler ulaşabilsin diye. ;D.
çok güzel bir defender daha aramıza katılacak belli ki..ellerinize sağlık..
Siz yorulmayın ben devam ederim fotoğrafları yüklemeye hiç sıkılmadan ve tek bir fotoğraf kaçırmadan
*** Aylar evvel Yavuz Bey'e Defender ile ilgili bir konuda danışmıştım.O da sağolsun bana kendi photobucket linkini yollamıştı O gün bugündür kasap kedisi gibi izlerim gelişmeleri hayranlıkla ****
Şaka bir yana cidden çok büyük sabır ve emek isteyen bir uygulama bu..Elinize emeğinize sağlık..
sayfanın güncellemesini anı anına takip ederek heyecanla izliyorum.. kesinlikle süper ötez, bir sabır ve titizlikle yürütüyorsunuz çalışmaları bitmiş halin görmeyi sabırla bekliyorummm kolay gelsin..
Teşekkürler. Son halini göstermek oldukça zaman alacak galiba, fotoları ayıklamaya, zaman sırasına koymaya çalışıyorum, elimden geldiğince rehber olacak şekilde sırayla anlatmaya çalışıyorum.
SDC' Alıntı:
Yavuz keşke "Defender Toplama Sanatı" diye açsaydın başlığı
Neler yaptığınızdan anlattığın kadarıyla biraz bilgi sahibi olmuştuk ama her zamanki gibi tevazu göstermişsin...
Verdiğiniz emek ve gösterdiğiniz sabır için canı gönülden tebrik ederim
Abi yalnız enteresan bir şey var ilk mesajların birindeki fotoğrafta ben mavi semaveri gördüm senin semaver tek başına gitti sanırım sanayiye yanında da Yavuzun devi vardı ;D ;D ;D
biz defender sevdaliları bu gibi konuları açtıkça daha da umutsuzlaşıyoruz haberiniz olsun....sergei bubka bile bu kadar yükseltmedi çıtayı....arkadan gelenler ulaşabilsin diye. ;D.
çok güzel bir defender daha aramıza katılacak belli ki..ellerinize sağlık..
Şenol o DVD yi belki 100 defa seyrettim her defasında yeni şeyler keşfettim, bana çok iyi bir klavuz oldu, ama ingilterde bu işler çok daha kolay bunu öğrendim.
Biraz geri giderek şasinin hazırlanması aşamasında yaptıklarımızı anlatayım, başta söylediğim gibi motor seçimimiz V8 den yana idi, piyasayı araştırınca enjektörlü v8 lerin nekadar zor bulunduğunu öğrendik, parçaları heryerde var oldukçada ucuz, ama motorların kendisini bulmak çok zor.
Tam ümitsizliğe kapılmışken satılık Suudi Arabistan spectli bir Türkiye plakalı range rover classic bulduk ve satınaldık, yürür durumda ama oldukça hırpalanmıştı, Donör olarak onu kullanmaya karar verdik.
üzerinde ihtiyacımız olan 1,22 olanlı arazi şanzımanı, v8 e göre oranları fabrikasyon ayarlı LT77 şanzıman, disk frenli rover akslı arka kovan (bu kovanın fotoları yukarıda var.) 3,5 LT enjeksiyonlu rover v8 motor, bu motora ait çalışır durumda ECU ve elektrik tesisatı, klima tertibatı, bulunması çok zor olan sadece RRC lerde bulunan denge amorisörlü Arka A kolu ve denge amortisörü ve kullanabileceğimiz aklıma gelmeyen bir sürü ıvır zıvır bulunmuş oldu.
Yavuz bey biz de imkanlar çerçevesinde 4, 5 araçın toplanma aşamasını yaşadık ama bu şekilde olmadı sizin ki çok mükemmel olmuş. Bunun bir ilerisi daha yok. Resimlerin devamını bekleriz. Saygılarla
Şasideki işlemlere başlamadan önce RRC den aldığımız motor şanzıman ve arazi, ana aracımızın şasisi üzerine oturtuldu ve yeri ayarlandı, motor bağlantı ayakları RRC den titiz çekilde sökülerek, ana şasimizin üzerine çok ince ayarlarla kaynatıldı. Hem RRC den ölçüler alındı, hemde Çevremizde ki V8 defenderlarden ölçüler alındı.
Yukarıda anattığım şasi işlemlerinden önce bu işler çoktan bitmişti. Ayarlama esnasında çektiğimiz birkaç foto. Bunlar sadece kaba ayarlar.