Bmw SMG Şanzıman Teknolojisi (Sequential Manual Gearbox)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Jeep34 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 24
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 70,556

Jeep34

Zirve
Mesajlar
5,909
Tepkime Puanı
28
Yer
İSTANBUL
SMG teknolojisi BMW tarafından Formula yarış arabaları için geliştirilen ve sonradan günlük kullanım için üretilen BMW'lere adapte edilen bir şanzımandır. SMG şanzıman otomatik bir düz vites sistemi olarak düşünülebilir. SMG şanzımanlı BMW'lerde debriyaj vitesi yoktur, şanzımanın kendi içinde otomatik debriyaj sistemi vardır. Vites orta konsoldaki vites kolunun ileri ve geri itilmesiyle veya direksiyonın sağ ve solundaki pedalların geriye çekilmesiyle değiştirilir.
BMW mühendisleri aynı zamanda vites değişim hızını kontrol etmek amacıyla orta konsola bir düğme koymuşlardır. En hızlı konuma getirildiğinde vites saniyenin çok altında değiştirilmekte (0,02s) fakat bu hızlı değişimler arabayı sarsabileceğinden konforlu vites geçişleri için vites kolunun arkasındaki düğmeden ayar yapılmaktadır. Yeni bir kullanıcının SMG şanzımana alışması için zaman gerekmektedir. Bunun en büyük nedeni ise diğer arabalardaki otomatik vitesten farklı olarak vites geçişleri sırasında ayağın gazdan kaldırılmasının gerekliliğidir. SMG şanzıman en çok M serisi arabalarda tercih edilmektedir, hatta 2003 model M3 CSL'de 2006 yılında çıkan M5'te standart olarak sunulmaktadır. Volkswagen'in geliştirdiği DSG (Direct Shift Gearbox) ile pazarda çift kavramalı şanzımanlar daha popüler hale gelmiştir ve BMW'de buradan hareketle 2008 BMW M3'te DCT (Dual Clutch Transmission) sunulmuştur.

SMG II

m3smg2shifter.jpg


m3smg2paddles-1.jpg
 

Etiketler
Ynt: Bmw SMG Şanzıman Teknolojisi (Sequential Manual Gearbox)



Uğur Bey acıklayıcı bılgıler guzeldı sagolun.fakat bu smg ler yuksek torklara gelemıyorlar dıye duydum.mesela,son kasa m5 e yuklenmek ıstedıler headers,komple boru,chıp ve hava fıltresınden fazlasını yapamadılar(gercı araca gerekte yok stok halı bıle en ıyısını asfalta gomer).galıba bu sanzımanlar 600 ve sonrası torkları kaldıramıyorlar.bu ıslere gırılecekse en ıyısı duz sanzıman aslında mısal,1999 m5 cıft turbolu, da-motorsporttan cıkma yaklasık 800 bg ve gucun yuzde 90 ını yola aktarıyordu,boyle bır aracı bır daha gormedım.ama kısacası konfor ve performans olarak smg ler mukemmel bır teknolojı
 

Ynt: Bmw SMG Şanzıman Teknolojisi (Sequential Manual Gearbox)

da ve birçok firmanın yaptığı arabaların beygirleri çok abartılıyor 800 hp için ne aks kalır ne difransiyel nede şaft vs .. 400 hp için üretilen parçalarla bu işler olmaz örneğin bizim yaptığımız 800 hp suprada değişmedik ne şaft kaldı ne aks ne difransiyel ne şanzuman nede kulaklar vs vs vs ...

bmw nin smg şanzumanları çok hassas çok yüklendiğinizde aynen kuçağınıza alıyorsunuz standart arabada bile ..
 

Ynt: Bmw SMG Şanzıman Teknolojisi (Sequential Manual Gearbox)


Ustad zaten standart aktarmanın dayanması ımkansız o guctekı araclar ıcın.adamlar alttan gırıp ustten cıkıyor yukleme olayında.olay sırf motorla kalsa ıyı.hatta m5 ın standart frenlerı mukemmeldır ustuste frenlerı bıle harıka ama o gucte bır araca yetmemıs 8 pıstonlu yarıs tıpı fren sıstemı kullanmıslardı. Hatta hala nıyetım var bır 99 M5 alıp bıraz oynamak ıstıyorum fakat bakalım ne olucak su ekonomık durumlar.
 

Ynt: Bmw SMG Şanzıman Teknolojisi (Sequential Manual Gearbox)

Alın alın. E39 kasa Bmw'nin üretmiş olduğu en mükemmel kasaydı. Bendeki 5.30 (E39 2003) u verip temiz bir M5 02-03 bulabilsem alırım. Ama istediğim gibi bulunabilmesi zor.
 



Ynt: Bmw SMG Şanzıman Teknolojisi (Sequential Manual Gearbox)



80000 km den dusugunu bulmak cok zor Uğur Bey ben epeydir arastırıyorum.bulursam haberde verırım sıze.bir de söyle bir durum var bırcogunun motor degısmıs gercı sandık motor cogunlugu ama yınede ınsanın mıdesı bulanıyor bırde cok zorlanmıs arabalar temızını bulmak gercekten sans ısı oldu
 

Ynt: Bmw SMG Şanzıman Teknolojisi (Sequential Manual Gearbox)

:smiley: türkiyede geçek bi dinamometre olsada doğru ölçse millette rüzgarı bıraksa ...
 

Ynt: Bmw SMG Şanzıman Teknolojisi (Sequential Manual Gearbox)



Sevgili Gültekin Bey Paşaoğlu ve 1.kısımdakı Kaya Bosch Car Servıce dyno var bıldıgım ama Pasaoglu'ndakı daha ıyı.olculse neyın ne oldugu ıyı anlasılır bence.ama dedıgınızde dogru tabı ortalıkta beygırden bol bısey yok atan tutan cok oluyor.
 

Ynt: Bmw SMG Şanzıman Teknolojisi (Sequential Manual Gearbox)

ben o dinamometrelerin hiç birine güvenmiyorum ne yazıkki eşini dostunu tutan fazla hp çıkartıyor o testlerde.. türkiyede modifiye daha ne bilinmiyorken biz fayman abilerle onno ustalarla mrc performance la beraberdik ...

toyota suprayı dinamometreye soktuk 180 hp dedi bagaja 2 kişi oturttuk 400 hp çıktı :smiley:
 

Ynt: Bmw SMG Şanzıman Teknolojisi (Sequential Manual Gearbox)



Nekadar sanslısınız Ohannes Abi yi tanımak herkese nail olmaz.es dost olayını bilmem ama bırcok kurulus bu adamlarla calısıyor ve hepsının de esı dostu olması beklenemez zannımca.neyse kısacası bmw iyi bir araç:smiley:
 




Ynt: Bmw SMG Şanzıman Teknolojisi (Sequential Manual Gearbox)

Uğur Bey merhaba,

yardımınıza ihtiyacımız var, bir tanıdığım e39 5.20i almayı düşünüyor hatta 2000 model bir tane de bulmuş ancak araç 210.000 km'de. Tiptronic şanzımana sahip internette yaptığım araştırma sonucu bu şanzımanın 250.000 km ömrü olduğunu, yağ değişiminin söz konusu olmadığı ve şanzımanın komple değişmesi gerektiğine dair bilgiler edindim sizin BMW konusunda engin bilgi sahibi olduğunuzu gördüm ve beni bu konuda aydınlatmanızı rica ediyorum ayrıca kronik rahatsızlıklarından da (varsa) bahseder misiniz?


İbrahim
 

Ynt: Bmw SMG Şanzıman Teknolojisi (Sequential Manual Gearbox)

Merhabalar.
2000 model olması büyük avantaj. 99 dan sonraki motorları (M54) çift vanos teknolojisi ile donatılmiştır. Yani gaza çok daha tepkili ve düşük devirde yüksek tork alınabilir. Bahsettiğiniz km.aslinda Bmw icin cok sayılmaz. Ama bakımlı olması şartıyla tabiiki. Bunuda dışarıdan anlamak zor olduğu icin hem motor hem şanzıman icin ekspertiz yaptırın derim. Bu şarttır. Şanzımanına uzun ömürlü yağ konsada değişmeyeceği anlamı cıkmaz. Motoru ile uyumlu yegane şanzimana sahiptir.
Bunun dışında konforu ve yol tutuş konusundaki hassasiyeti tartışılmaz.
Pek kronik sorun ile karşılaşmadım. Daha önce kullandığım E39 5.28 97model aracımın gösterge yazılarinda problem oluyordu. Şimdiki 5.30 umda ise bir sorun yok. E39 çok ama çok dolu bir araçtır. Saymakla bitmez. Benide kendisine bağlayan ve 2. Defa aynı aracı almama sebep budur. Temizini bulup almanız dileği ile.
Selamlar.
 

Ynt: Bmw SMG Şanzıman Teknolojisi (Sequential Manual Gearbox)

Uğur Bey çok teşekkür ederim ilginize
selamlar,
 

Ynt: Bmw SMG Şanzıman Teknolojisi (Sequential Manual Gearbox)

Kanımca size yalnış bilgi vermişler diyebilirim.E46 kasa Bmw kullanıcısıyım.Vites tiptronic.Aracım 249000 km de. 1000 km sonrada tükenecek gibi görünmüyo.Bu arıza yapmaz demek değil tabi.220000 de şanjumanı en ufak zorlamalarda arıza verip korumaya almasından dolayı indirttirdim.1 inci vites balatası yanmış yada sıyırma yapmış.Başka hiç bir arızası yoktu.O gün bu gün 30000km oldu sorun yok.Ama yağ değişmiyor demişsiniz.80000km de yağı değişmek durumunda.Şayet değiştirmezseniz o zaman sanırım 250000 i zor görür derim ben.
ilkakdeniz' Alıntı:
Uğur Bey merhaba,

yardımınıza ihtiyacımız var, bir tanıdığım e39 5.20i almayı düşünüyor hatta 2000 model bir tane de bulmuş ancak araç 210.000 km'de. Tiptronic şanzımana sahip internette yaptığım araştırma sonucu bu şanzımanın 250.000 km ömrü olduğunu, yağ değişiminin söz konusu olmadığı ve şanzımanın komple değişmesi gerektiğine dair bilgiler edindim sizin BMW konusunda engin bilgi sahibi olduğunuzu gördüm ve beni bu konuda aydınlatmanızı rica ediyorum ayrıca kronik rahatsızlıklarından da (varsa) bahseder misiniz?


İbrahim
 



Ynt: Bmw SMG Şanzıman Teknolojisi (Sequential Manual Gearbox)

Ugur bey selam.Sanırım Bmw vanos konusunda tereddütlü davranıyor gibi geldi bana.Çift vanos teknolojisini ilk E36 kasanın 94 modelinde uyguladı diye bilgiler var bende yanılıyormuyum bilmem.E36 bildiğim kadarıyla 91 de üretilmeye başladı.Bundan dolayı E36 kasanın 91-92-93 leri pek rağbet görmez çok yakıp az gittiği için.Benim anlam veremediğim noktada burdan başlıyor.94-95-96-97-98 E36 kasada çift vanos var,98-99 E46 da yok.2000 ve üzerinde yine çift vanos devam etmekte.Bu bilgileri tamircimden aldım yanlış değilse.Sizin konu hakkında bilgileriniz nelerdir.Bilgilendirirseniz sevinirim.
Jeep34' Alıntı:
Merhabalar.
2000 model olması büyük avantaj. 99 dan sonraki motorları (M54) çift vanos teknolojisi ile donatılmiştır. Yani gaza çok daha tepkili ve düşük devirde yüksek tork alınabilir. Bahsettiğiniz km.aslinda Bmw icin cok sayılmaz. Ama bakımlı olması şartıyla tabiiki. Bunuda dışarıdan anlamak zor olduğu icin hem motor hem şanzıman icin ekspertiz yaptırın derim. Bu şarttır. Şanzımanına uzun ömürlü yağ konsada değişmeyeceği anlamı cıkmaz. Motoru ile uyumlu yegane şanzimana sahiptir.
Bunun dışında konforu ve yol tutuş konusundaki hassasiyeti tartışılmaz.
Pek kronik sorun ile karşılaşmadım. Daha önce kullandığım E39 5.28 97model aracımın gösterge yazılarinda problem oluyordu. Şimdiki 5.30 umda ise bir sorun yok. E39 çok ama çok dolu bir araçtır. Saymakla bitmez. Benide kendisine bağlayan ve 2. Defa aynı aracı almama sebep budur. Temizini bulup almanız dileği ile.
Selamlar.
 

SON KONULAR - FORUM

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,914
Mesajlar
1,525,547
Kayıtlı Üye Sayımız
166,688
Kaydolan Son Üyemiz
turansezer

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst