Bu Balçıkta Siz Olsanız Ne Yapardınız?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan usas Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 31
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 16,754

usas

Kamp I
Mesajlar
176
Tepkime Puanı
0
merhabalar

arazi tasıtı almamdaki tek neden 2 ceker aracları zorlamam olmadık yerlerde yolda kalmam istediigm yerlere gidemememdi. bayram donusu yeni almıs oldugum grand vitara jlx ile koy yollarına daldım, gun batımında guzel bir yere dogru gps den bakarak ilerledim. 4x4 farkını gordum, istedigim her yere gidebildim ancak bu kadarı yetmedi. aracı denemeye karar verdim. Aracı park etigim yerde 30 dakika kadar arac bekledi ve bir batma belirtisi olmadı. tam sol yaparak low drive de biraz daha batak yerlerden gecerek karsı ya cıkmayı denemek istedim.

Foto 1 aracın durdugu yer, sadece 4-5 metre yanında arac bi anda camura battı ve durdu. sadece bir tur kadar ileri, bir tur kadar geri kavrıyor mu diye baktım baktım olmadı arac oturmasın diye daha fazla ugrasmadım ve inip etraftan lastiklerin altını kuru malzeme ile besledim. sase camura oturmamıstı, ancak altına almadı kriko icin besleyecek malzeme yoktu. 3-4 km uzaktaki koye giderek bir kac kisiden yardım ettim, bolge kürtlerin bolgesiymis, aralarında surekli kurtce konusurken lan alay mı ediyolar falan diye huylanıyosunuz ama sonunda anlastık suruleri agıla toplayıp geldiler ve ite kaka cıkardık 2 saati geckin surdu. sonrasında bes kurus para almadıkları gibi yemek yedirmeden de bırakmadılar. burada bir kez daha sonsuz tesekkurler.

sizlerinde gorecegi gibi asıl olay lastik sanırm. uzerinde vakumlu yeni kar lastigi var. bu tip yuzeyde surus teknigi olarak ne yaparak batmamak mumkun olabilirdi, batınca cıkmak icin akılcı yollar nelerdir. MT degil Am AT bir lastik coper ornegin aynı yerde cıkabilir miydim. bu tip bir ortamda yanımızda bulunmas gereken malzemeler, yapılması gereken islemler gibi bilgiler verebilir misiniz.

Ayrıca bu ortamda aynı lastikle su araba olsa batmaz gecer giderdi denebilecek bir arac var mı dusundugunuz?

zemini soyle tarif edeyim ustu sert, orta kısmı cıvık zeminden 20 cm kadar altı ise kaygan ama direk sert bir zemin. etrafta zemin yumusak, kuru saman tarzı otlar var ve agac yok.

Park Halindeki yer.jpg


batmadan once.jpg


saplanma  yeri.jpg


teker yakın cekim.jpg


ittime durumları.jpg
 

Etiketler
Ynt: Bu balçıkta siz olsanız ne yapardınız.

slmlar lastik çok büyük bir etken ,lastiğiniz olsaydı ,oradan büyük ihtimal çıkardınız ,siz anladığım kadarı ile suların çekilmiş olduğu bir balçığa girmişsiniz ,asla göl kenarlarına tek araba ile yanaşmamak lazım, bu arada difransiyel kiliti ,olsaydı lastikle beraber ,kesin çıkardınız resimlerden gördüğüm kadarı ile ,vinç olmassa olmaz ,sürüş tekniği olarak ,aynı iz üzerinde hareket ederdim ben ileri geri şeklinde ,sonrada yaptığım iz ile sert zemini bulup çıkardım ,veya tam batardım ;D ;D
 

Ynt: Bu balçıkta siz olsanız ne yapardınız.

Göl zeminleri herzaman tuzaklar barındırır, lastik vinç ve mutlaka 2. araç olmalı. Güzel kareler olmuş paylaşım için teşkkürler.
 

Ynt: Bu balçıkta siz olsanız ne yapardınız.

zaten bu yumusak zemine girdigim ilk anda, once yuruyerek kontrol ettim iyiydi. aracla gezidim surece 4 H lock daydım. sonra son cıkıs anında 4L lock a aldım. bu durumda da difransiyel kilitli biliyorum ama bilenlerden dinleyelim. ilk ulastıgım koy de 4x4 le batılırmı falan diyip dalga geciyorlardı, aracın yerini gorunce arabayı 200 metre açıga bıraktılar oysa ben saplandıgım yerin 4-5 metre yanında dakikalarca gezdim, zaten bildiginiz kuru topraktı. vinc olsa nasıl bir kullanım yapabilirdim, etrafta agac yok, zeminde cok sıkı degil ?
 

Ynt: Bu balçıkta siz olsanız ne yapardınız.

usas' Alıntı:
zaten bu yumusak zemine girdigim ilk anda, once yuruyerek kontrol ettim iyiydi. aracla gezidim surece 4 H lock daydım. sonra son cıkıs anında 4L lock a aldım. bu durumda da difransiyel kilitli biliyorum ama bilenlerden dinleyelim. ilk ulastıgım koy de 4x4 le batılırmı falan diyip dalga geciyorlardı, aracın yerini gorunce arabayı 200 metre açıga bıraktılar oysa ben saplandıgım yerin 4-5 metre yanında dakikalarca gezdim, zaten bildiginiz kuru topraktı. vinc olsa nasıl bir kullanım yapabilirdim, etrafta agac yok, zeminde cok sıkı degil ?

2. araç şart ,veya oradan bulacağınız araç size sabit nokta olarak fayda sağlardı. suzuki kullanan arkadaşlar daha iyi cvp verir difransiyel kilit işine

benim bahsettiğim % 100 difransiyel kiliti
 



Ynt: Bu balçıkta siz olsanız ne yapardınız.

Aynı araçdan bizde aldık Benim çok hoşuma gitti 4L si çok güzel çalışıyor. Güzel bir lastikle çoğu yeri sorunsuz geçer gider
Normal lastikleri geçdim o siyah balçık çok tehlikeli çoğu arabayı batırır çok uğraştırır :smiley: yine iyi gitmiş :smiley:
 

Ynt: Bu balçıkta siz olsanız ne yapardınız.

Bence oraya girdiğinizde kumda olduğu gibi tapa gaz çıkana kadar devam etmeliydiniz, bazı zeminlerde yürüyen araca durduktan sonra yeniden hareket sağlamak mümkün olmuyor, ama araç artık yürümüyor tamamen kendiliğinden saplanıp kalıyorsa yapacak birşey yok tabi
 

Ynt: Bu balçıkta siz olsanız ne yapardınız.

suyu cekilmiş yataklar aracı batırır bu tarz zeminlerde hafif ve seri araclar daha avntajlıdır yinede batmak kacınılmaz olur ve batanıda cıkarmak bir okadar zor biz iki sene önce şilede darlık barajında yaşadık aynı seneryoyu iki vincli arac batanda vincli halatlarını tam boy acarak ve baya bir ugraştan sonra aracı ala bildik balcıktan
 

Ynt: Bu balçıkta siz olsanız ne yapardınız.

Çamur geçişlerinde en iyisi etrafını dolaşmaktır :smiley:

Yok mecburen içinden geçeceksen "arazi 2." vitesleş biraz hızla yani kaptırarak ve "durmadan" geçmektir... Aynı taktik dik yokuş çıkışalarında da geçerlidir... Özellikle Niva gibi hafif arazi araçlarında bu yöntem çok işe yarıyor denedim gördüm...
 

Ynt: Bu balçıkta siz olsanız ne yapardınız.

low drive 2 de kalkmıstım, araba 20-30 km civarı bir hızdayken gaza aynı basmama ragmen bi anda durdu.

koyde direk bi 4x4 buldum kapıyı caldım. skystar dı arac. ceki demiri yok. bende ceki halatı ile arka takacak bir yer vardı. onerdim ama bu arac o aracı cekmez dediler. hafif cekse, bizde itsek diye dusunup durdum ama adam arabasına kıyamadı heralde. arabayı da kırmayalım falan dedi. olmassa mazot u koyalım ilceye gidelim traktor alalım gelelim dedim, yok biz seni kurtarırız ilk sen degilsin senede 20 kisi kurtarıyoruz falan dediler.

teker altı besleme ile cıkmadı. sonraında kurekle tekerlerin onunu geriye dogru acdık. 20 cm asagıdaki sert zemine kadar kurek direk giriyordu zaten, actıgımız yere kadar arac geri gelip, kazmadıgımız yerde tekrar duruyordu, 6-7 partide 4 metre kadar yer kazdık ve arac sert zemine gelince cıktı.

yalnız soyle bir gıcık durum oldu. ben aracın saplandıgını soyledigimde sen 1. vitesi geri vitesi bana goster ben aracı cıkarım demisti adam gulmstum, dolayısı ile gidince direk adam direksiyona oturdu. arac zaten low drive da ben olsam azıcık gaz verip kavramaya bakardım. adam car car 2000-3000 devirde arabayı bagırttı hatta 4000 devirde olabilir. icim gitti ama napıcaksın cok karısmadım eminde olamadım o an. sonra bi ara arac duruyorken direksiyon duzken dedim ki bari 4 H lock a alayımda araba zarar gormesin, uzanıp aldım bu arada arkada camura yakın oldugu icin park sensorleri otuyor, bir karmasa arac baska bir seye mi otuyor anlamadım ama bi ses vardı dıt dıt seklinde. camurdan arac cıkınca, benim zaten ellerim falan hep camur oldugu icin direksiyona oturmadım. direksiyonda aynı arkadas yanında ben koye dogru gittik. giderken surekli bir dıt dıt sesi vardı ama paneli goremedim, kemer degildi sanrım cunku daha aralıklı otuyordu. simdi siz diyeceksiniz ki insan bakmazmı yada hatırlamasmı ama iki saat camur guresinden sonra bi gideyimde ne olursa olsun diyor durumdaydım. evlerine geldik yemek yedik cıktıgımda araayı calıstırdım, hic bir error yoktu ekranda. acaba 4 H ye almama ragmen geri geri pati atıp durdugu icin 4 L de kalmaya devam edip onun sinyalimiydi neydi anlayamadım. bir fikri olan var mı ne olmus olabilir?

sonraında ankarada ustama gittigimde, tabi aracın altını komple yıkattım once. tık tık bi ses vardı. debriyaj bitmis dedi. ordaki o itis kakıs cekme kazma isleri icinde bilemediniz 30 ar 40 ar saniyeden 7-8 kez araba pati attı. debriyajın gidecegi vardı da 10.000 -20.000 km erken mi bitti. yoksa sıfır da olsa bu efora biter mi? normal midir?

gecen dik bi yokusta, durup Low da kalkmayı denedim arabanın ici direk kimyasal garip bir koku sardı. belli balatadan ama standart koku gibi degilde daha kimyasal bir seydi.

ne dersiniz?

artık degil araba camura komple denize ucsa direksiyona ben gecerim orası sabittir.

selamlar
ugur
 



Ynt: Bu balçıkta siz olsanız ne yapardınız.

Uğur bey bende aynı araçtan kullanıyorum (otomatik) Aracınızın modelini bilmiyorum ama eğer benimkiyle aynı sistemse bunlarda 4H 4H Lock ve 4L Lock seçenekleri var
4H Lock konumundayken sanırım 30-40 km. nin üzerine çıkılmaması gerekiyor, acaba siz aracı 4H yerine 4H Lock konumuna almış olabilirmisiniz o anın karmaşasıyla, eğer böyle bir durum söz konusuysa o uyarı sinyali belki bununla alakalı olabilir diye geldi aklıma, birde aracınızın km. sini bilmiyorum ama o kadar uğraşla debriyaj bitmez bana göre
 

Ynt: Bu balçıkta siz olsanız ne yapardınız.

merhaba ufuk bey

4 H lock da 90 a kadar falan cıkılıyor diye biliyordum, 4 L de de 60 gecilmez diye bir bilgim vardı ama zaten 60 la gidilen yerde 4 L ye hic almadım. en fazlar 20-30 yaptım.
Dediklerinizde olabilir bilemiyorum sanırm bir servise goturup baktırmak laızm.
aracın km siz 130.000 modeli 2006
ikinci el aldıgım icin debriyaj kacta degisti yada degistimi bilgim yok.

siz aracınızdan memnun musunuz ? yoksa kafanızda bir b planı arac var mı?

Tesekkurler.
selamlar
 

Ynt: Bu balçıkta siz olsanız ne yapardınız.

Uğur bey benim araç 2008 ve ilk sahibiyim, birazda titiz kullanırım, bugüne kadar bir kez araziye soktum, şimdilik bir sorun yaşamadım araçtan memnunum
Ancak offroad konusuna gelince, çok hevesli olduğumdan bu arabayı harcamamak adına önce modifiyeli bir Lada Niva aldım, bir süre kullandım fakat arazide çok yetenekli olmasına rağmen güç olarak yetersiz olduğunu gördüm, şu an avatarımda gördüğünüz Cherooke XJ modeli aracım var, çok emek verdim dahada yapmak istediklerim var, yavaş yavaş tamamlıyorum, Grand Vitara'mı da asfalt suv'u olarak keyifle kullanıyorum, offroad için ikinci aracın şart olduğunu düşünenlerdenim
Selamlar
 

Ynt: Bu balçıkta siz olsanız ne yapardınız.

O balçıkta 2 defa kaldık. Ama hep 2 den fazla araç vardı.

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=23475.0

http://www.gazoff.com/gaziantep_isikli_baraj_golu_11_ocak_2009.htm
 

Ynt: Bu balçıkta siz olsanız ne yapardınız.

ufuk bey

aracınız cok guzel olmus gercekten. ikinci arac kesinlikle sart ama suzuki yi sehir de kullanacaksam biraz daha kullanımı yumusak bir suv secerdim sanırm. sanzuman sesi ic tıkırtılar bana biraz konforsuz geldi.

Goktug bey

sizinki baya baya bir camurmus, benimkisi bunun yanında camurcuk gibi. zira ite ceke 1-2 saatte cıktı arac. aslında gun batıyor olmasa ve biraz malzeme olsa tek kisi bile cıkarılabilirmis.
bu tip bir camur banyosundan sonra arata ozel bir islem yaptırıyormusuuz, aracı kaldırtıp altını yıkatmak gibi? ben arac yerdeyken altını yıkattım sadece.
 



Ynt: Bu balçıkta siz olsanız ne yapardınız.

zaten böylesi yoğun bir çamurdan sonra yaklaşık 2-3 saat yıkamacı basınçlı su tutuyor. Devamında alt takımlarda yağ kalmıyor hemen yağlatıyoruz. Kırık dökük varmı ancak o zaman ortaya çıkıyor.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,645
Mesajlar
1,521,541
Kayıtlı Üye Sayımız
170,377
Kaydolan Son Üyemiz
x_ml

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst