Bu Gün Motorun İçin Ne Yaptın

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Lastman Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 50
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 22,319

Lastman

Ana Kamp
Mesajlar
88
Tepkime Puanı
0
Yer
İstanbul
Motorumuz için yaptığımız tüm işleri bu başlık altında toplayabilir tecrübe ve avantajları aktarabiliriz diye düşündüm.Ben ilk notu düşeyim;
-Motor yağı değişti
-Yağ filitresi değişti
-Park ampulleri değişti
-12 V çakmak adaptörü takıldı
-Peg lastikleri değişti
-Hava filtresi temizlendi
-Lastik havaları kontrol edildi ve tamamlandı
-Zincir yağlandı
-Yıkandı ve tank fullendi
 

Etiketler

Ynt: Bu Gün Motorun İçin Ne Yaptın

Bugün güzel bir far koruması yapacağım motora
bujileri kontrol edip hava filtresini temizleyeceğim.

işim bitince bir güzelde temizlerim
 

Ynt: Bu Gün Motorun İçin Ne Yaptın

st.kid' Alıntı:
Bugün güzel bir far koruması yapacağım motora
bujileri kontrol edip hava filtresini temizleyeceğim.

işim bitince bir güzelde temizlerim

Motor nedir merak ettim, benimde bir far korumaya ihtiyacım var ..!
 

Ynt: Bu Gün Motorun İçin Ne Yaptın

Hyosung RT 125 piyasada bulamadım uygun birşey, ebayde falanda bakındım sonunda kendim yapmaya karar verdim...
bugün taktım heyecanla hafta içi boyaya vermem gerek.
 



Ynt: Bu Gün Motorun İçin Ne Yaptın

st.kid' Alıntı:
Hyosung RT 125 piyasada bulamadım uygun birşey, ebayde falanda bakındım sonunda kendim yapmaya karar verdim...
bugün taktım heyecanla hafta içi boyaya vermem gerek.

Bitince fotoğraf isteriz ,malzeme nedir nasıl montaj olmuştur bilgi de isteriz...
 

Ynt: Bu Gün Motorun İçin Ne Yaptın

İşte far korumam .

8 mm çubuğu far ebadına göre daire yapıp kaynakladık.
Daha sonra piyasada bulduğum 10x10mm aralıklı teli dişili erkekli kalıp yaparak resimdeki gibi çerçevenin içinden çıkardık, birazda lastik çekiçle bombe verdik.
Teli, çerçeveye puntolayarak birleştirdik. farın tası üzerinde far çerçevesini tutan mevcut vidalara denk gelecek şekilde 2 taraftan ayak yapıp statik boyaya yaptırdık.
el yapımı en fazla bukadar oldu



 

Ynt: Bu Gün Motorun İçin Ne Yaptın


Gayet güzel olmuş. Ben Enduro motosiklet kullanıyorum. O kadar bağda bayırda gezdim taşlı mucurlu yollarda. Hiç ihtiyacım olmadı. Yine de güzel bir çalışma
 


Ynt: Bu Gün Motorun İçin Ne Yaptın

Elinize sağlık son derece düzgün bir işçilik..Ben Afrika için benzer bir çalışma yapacağım yalnız malzemem paslanmaz,hem koruma demirlerimle uyum sağlaması hemde ışığı bir nebze daha fazla geçirebilmesi için.Perşembe pazarında malzeme peşindeyim imalat bitince paylaşırım.
 



Ynt: Bu Gün Motorun İçin Ne Yaptın

mrtvural' Alıntı:
Yeni İridyum bujiler hakında ne düşünüyorsunuz dostlar. Deneyen var mı?

Ben kullanmadım ve fakat kullanan arkadaşlarımdan hissedilir bir fark olmadığını ve normal bujilere göre iki hatta üç kat fiyat farkı olduğunu biliyorum.Tabi paralel olarak kullanım ömrü min iki kat daha fazla...Yeni teknoloji motorlar için faydalı olabilir.
 

Ynt: Bu Gün Motorun İçin Ne Yaptın


Benim motorum 200cc Denemeye değer mi değmez mi diye düşünüyorum. O yüzden deneyenler var mı d,ye soruyorum danışmak için. Daha temiz bir yanma olacağını düşünüyorum
 

Ynt: Bu Gün Motorun İçin Ne Yaptın

Sevgili Murat,
Sadece bakım aralığını uzatmış olur ve fakat vereceğin extra para ile bir tercih meselesi...Ben yinede aradaki farkın çok etkili olmayacağı kanaatindeyim.
 

Ynt: Bu Gün Motorun İçin Ne Yaptın

Lastman' Alıntı:
Sevgili Murat,
Sadece bakım aralığını uzatmış olur ve fakat vereceğin extra para ile bir tercih meselesi...Ben yinede aradaki farkın çok etkili olmayacağı kanaatindeyim.

Araştırmalarım sonucunda ortaya çıkan durum. Bu bujiler bizim motorlara biraz zaralı üstat. Aşırı ateşleme pistonun bujiye denk gelen bölgesini aşırı ısıtmakta hatta o bölgede tahribata neden olmakta bir süre sonra da pistonun delinmesi söz konusu oluyor. Diğer bir durum ise motora hareret yaptırması.

Sonuç ; En sağlıklısı yine eski tip bujilerden almak, ara sıra temizleyip değiştirmek.

Kocaeli'den Selamlar
 

Ynt: Bu Gün Motorun İçin Ne Yaptın

selamlar
küçük cc'li motorlarda çok fark olmuyor, çalışmasının kolaylaştığını söyleyen arkadaşlarımız var, ben ondada pek bi fark göremedim. Special, sürekli güç üretmesi gereken makinalarda etkili, buji ömrü daha fazla ve bujideki deformasyon çok az. Cross makinalarda kullanıyorum şimdilik gayet iyi
 



Ynt: Bu Gün Motorun İçin Ne Yaptın

Neredeyse üç haftadır yanına bile inemediğim motorumu yıkattım,sevdim okşadım geniş bir tur yapıp tekrar park ettim...