Bu konuyu görmemişim, yoksa maydanoz olmadan geçmezdim
@msafacan .
......
Çeki demiri kablosunu bağlayıp marşa basınca 12V 17A çekiyor yolda giderken. O yüzden Aydos 4.0 - 5.0 mm^2 yeterli dediği için çeki demirini takarken servise kendim 5 mm^2 taşıt kablosu götürüp + ve - için 2 ayrı hat çektirdim. Çeki demirinin kendi kablo grubundaki 9 nolu kablo da sanıyorum 2.5 mm^2 idi. Ben buna ilave yaptım.
Ancak asıl sorun aracın tesisatı değil, Adria Aviva'nın tesisatında. Çünkü karavandaki kablo bu akımı taşımak için yeterince kalın değil. Tam kalınlığını kestiremiyorum, zaten taşıt kablosuna da benzemiyor. Kabaca tahminle 2.0 - 2.5 mm^2 derdim.
Araç çalışırken ve buzdolabı kapalıyken 13.7 V olan değer, buzdolabı çalışınca 11.45 V'a düşüyordu. Tabii ben bunu geçen sene bu şekilde dolaştıktan sonra fark ettim. Yani sınırda da olsa bildiğim kadarıyla sorunsuz çalıştı.
Elektrik konusunu iyi bilen arkadaşlara sorum: Bu kadar gerilim düşmesine rağmen buzdolabı rezistansı istediği akımı çektiğine göre, kalın kablo çekili olup da çok az gerilim düşmesi durumu ile kıyaslayınca benim buzdolabı aynı performansta çalışmış mıdır?
Thetford'un kullanma kılavuzunda 11.4 V'un altında buzdolabı çalışmaz, kendini kapatır yazıyor. Bu yüzden aracın aküsünden direkt gelen - kabloyu da sökerek +'ya ilave ettim lehimle. Yani 9 no.ya şimdi 10+2.5 mm^2 kablo bağlı. Şaseyi de zaten en başta olması gerektiği gibi çeki demirine çok yakın bir yerden alarak konnektöre bağladım. Bu arada şaseyi de konnektörde güçlendirmek için 3,11 ve 13'ü de birlikte bağlamıştık en başta. Neticede buzdolabında ölçülen gerilim 11.6 V oldu
Boşuna uğraştım 0.15 V için.
.........................