SEVAL
www.sevalduban.com
DenizBank TAYK Trofesi’nin “siftah” kupası Fahir Çelikbaş yarışları Ataköy parkurundaki 3. karşılaşma ile tamamlandı. Hafif hava, start sonrası 60 derece dirise edince yarışlar da hem orsa hem pupada “at yarışı” gibi düz bir hat üzerinde gerçekleşti.
IRC1’de UNO, IRC2’de Ciciko, IRC3’te Atllgan, IRC4’te JAS, IRC5’te Hımbıl, Destek’te Pina birinci oldu.
Rüzgar beklentisi “çok” olmasa bile “daha fazla” idi. Hafta boyunca Türkiye’nin geneline hakim olan sert Poyraz rüzgarları tahminlere göre Cumartesi gününe 11-12 knot’luk bir “tortu” bırakacaktı. Ancak İstanbul’un havası bir kez daha hem tahminleri yanılttı, hem de gerek Yarış Komitesi, gerek yarışçıları şaşkına çevirdi.
HAVA GELDİ AMA “ÇOK GEÇ” KALDI
“Beklenen” ve “tahmin edilen” hava gelmesine geldi de, o zamana kadar yarışlar çoktan tamamlanmış hatta kupalar bile dağıtılmıştı.
Sabah saatlerinde IRC1’de 9, IRC2’de 10, IRC3 ve IRC4’te 9’ar, IRC5’te 2 ve Destek sınıfında da 1 olmak üzere toplam 40 tekne Ataköy parkurundaki start hattının çevresinde toparlanmaya başladı. DHO (Deniz Harp Okulu) IRC2’de 4, IRC4’te de 2 olmak üzere 6 yatı ile yarışa katıldı.
START ZAMANINDA VERİLDİ
Ortalıkta “Poyraz”dan eser yoktu. Yerine Keşişleme’den 4-6 knot’luk zayıf bir esinti dolaşıyordu. Bu havayı yeterli bulan Yarış Komitesi saat 12.00’da ilk grup olan IRC1’lerin “sosis rota” startını verdi. 5 dakika sonra da IRC2’ler için start düdüğü çaldı. “Kısa rota”da yarışacak IRC3, IRC4, IRC5 ve Destek sınıfı da son grup olarak 12.10’da start etti.
Gerek IRC1, gerek IRC2 gruplarında erken tramola atarak Yeşilköy açıklarına doğru rota koyan tekneler ilk şamandıraya ulaşma konusunda avantaj elde etti. Zaten yarışta şamandıra dönüşleri dışındaki tek manevralar da bu ilk ayakta oldu.
RÜZGAR LODOS’A KAYDI
İlk şamandıra dönüldükten sonra Keşişleme'den esen hava 60 derecelik bir dönüş yaparak Lodos’a oturunca yarış da “at yarışı” gibi düz bir hat üzerin gelişti. Orsada tramolasız, pupada da kavançasız tek kontra seyirler finişe kadar devam etti. Dolayısıyla “hız”a oynayan kazandı.
IRC1 grubundaki yarışa Provezza 6 ile Provezza 5 arasındaki mücadele damgasını vurdu. Mahir Ulutaş yönetimindeki Provezza 6 saat 14.11, Orhan Tüker yönetimindeki Provezza 5 saat 14.12’de finişe geldi. Ancak Hasip Gencer’in 14.22’de finiş yapan UNO’su düzeltilmiş zamanda birinciliği Provezza’dan kaptı. 3 yarışın toplamında ise birincilik kupasını Provezza 6 aldı.
EKİPLER “HIZ”A OYNADI
IRC2 grubunda da “sıkı” bir mücadele yaşandı. Start sonrası en yakın rakibi Fair Wind’i markelemek için tramola atmakta geciken Aggressivo-Kahve Dünyası‘nın bulunduğu grup Ciciko, Uzun ve Delight’in oldukça gerisinde kaldı. Hava da dirise edince ekipler ellerindeki tek koz olan “hız”a oynamaya başladı.
Bu grupta ilk finiş saat 14.04’te Erhan Uzun’un Uzun yatından geldi. 14.07.11’de DHO’nun Abosa yatı, neredeyse foto finişle saat 14.07.31’le hattı geçen Nikola Çerkezo’nun Ciciko’sunun hemen önünde yarışı tamamladı. Hafif havada rakiplerinden sıyrılmayı başaran Aggressivo-Kahve Dünyası da saat 14.08’de finiş yaptı. Zamanlar hesaplandıktan sonra bu grupta birincilik Ciciko’nun, ikincilik Uzun’un, üçüncülük de Aggressivo-Kahve Dünyası’nın oldu. Genel sıralamada ise Fair Wind birinciliği kaptırmadı.
IRC4’TE “KAFA KAFAYA”
Rota “düz”, hava da “hafif” olunca ekiplerin hafif hava deneyimleri etkili oldu. Kısa rotada yarışan IRC3 grubunda ilk finiş 13.46’da Hüseyin Erişen’in Atılgan’ından geldi. Onu saat 13.51’de Sinan Sümer yönetimindeki Alize, 13.52’de Can Akbaşoğlu’nun Türkiye’de yaptığı Corby 29 TR izledi. Finiş sıralaması bu sınıfta derece sıralamasını oluşturdu. Bu grupta genel sıralama birincisi Corby 29 TR oldu.
Bir “foto finiş” durumu da IRC4 grubunda yaşandı. Deniz Yılmazer’in Papili’si saat 13.55.01, Murat Özdil’in JAS’ı 13.55.57’de neredeyse “kafa kafaya” finişe girdiler. Ama birincilik JAS’ın oldu. Bu grupta DHO’nun Orsa yatı 13.58’lik zamanı ile üçüncülük elde etti. Genel sıralamada birincilik kupası da Papili ekibine gitti.
İki teknenin yarıştığı IRC5 grubunda Serdar Öner’in Hımbıl’ı 14.05’lik zamanı ile birinciliği kucakladı. Destek sınıfındaki tek yat olan Tolga Tunçer’in Pina’sı ise aslında “rakipsizdi”. Pina yarışı saat 14.14’te tamamladı. IRC5’te genel sıralamada birincilik kupasını Hımbıl, Destek’te de Pina aldı.
FAHİR ÇELİKBAŞ III YARIŞINDA
DERECE SIRALAMASI
IRC1
1. UNO (Hasip Gencer)
2. Provezza 6 (Mahir Ulutaş)
3. Provezza 5 (Orhan Tüker)
IRC2
1. Ciciko (Nikola Çerkezo)
2. Uzun (Erhan Uzun)
3. Aggressivo-Kahve Dünyası (Mihri ErEş)
IRC3
1. Atılgan (Hüseyin Erişen)
2. Alize (Sinan Sümer)
3. Corby 29 TR (Can Akbaşoğlu)
IRC4
1. JAS (Murat Özdil)
2. PAPİLİ (Deniz Yılmazer)
3. Orsa (DHO)
IRC5
1. Hımbıl (Serdar Öner)
2. Karides (Nedim Zavaro)
DESTEK
1. Pina (Tolga Tunçer)
FAHİR ÇELİKBAŞ KUPASI
GENEL DEĞERLENDİRME
Üç yarış üzerinden yapılan genel değerlendirmede ise sıralama şöyle oldu:
IRC1
1. Provezza 6 (2-1-2)
2. UNO (1-4-1)
3. Provezza 5 (4-3-3)
IRC2
1. Fair Wind (1-1-4)
2. Ciciko (11-2-1)
3. Aggressivo (11-3-3)
IRC3
1. Corby 29 TR (2-3-3)
2. Atılgan (8-1-1)
3. Sake (1-2-7)
IRC4
1. Papili (1-3-2)
2. JAS (3-6-1)
3. i-Marine Pamuk (6-1-5)
IRC5
1. Hımbıl (2-1-1)
2. Karides (3-2-2)
3. Zig Zag (1-5-4)
DESTEK
1. Pina (3-1-1)
2. Galetea WOW Hotels İstanbul (1-3-3)
ÇELİKBAŞ’IN KIZI VE TORUNLARI TÖRENDE
25 Nisan Cumartesi günü yarışın tamamlanmasından sonra Ataköy Marina’da düzenlenen ödül töreni “baharlık” görüntülere sahne oldu. TAYK’ın önündeki alanda çimlere uzanan ekiplerin bir bölümü yorgunluk giderirken, bir bölümü de “sucuk-ekmek kuyruğu”ndaydı.
Törene, TAYK kurucularından ve ilk Komodoru Fahir Çelikbaş’ın kızı Ersa ve torunları Merve ve Melis de katıldı ve ekiplere kupa verdi.
Aynı törende TAYK’ın Kış Trofesi kupaları da kazanan ekiplere dağıtıldı.
IRC1’de UNO, IRC2’de Ciciko, IRC3’te Atllgan, IRC4’te JAS, IRC5’te Hımbıl, Destek’te Pina birinci oldu.
Rüzgar beklentisi “çok” olmasa bile “daha fazla” idi. Hafta boyunca Türkiye’nin geneline hakim olan sert Poyraz rüzgarları tahminlere göre Cumartesi gününe 11-12 knot’luk bir “tortu” bırakacaktı. Ancak İstanbul’un havası bir kez daha hem tahminleri yanılttı, hem de gerek Yarış Komitesi, gerek yarışçıları şaşkına çevirdi.
HAVA GELDİ AMA “ÇOK GEÇ” KALDI
“Beklenen” ve “tahmin edilen” hava gelmesine geldi de, o zamana kadar yarışlar çoktan tamamlanmış hatta kupalar bile dağıtılmıştı.
Sabah saatlerinde IRC1’de 9, IRC2’de 10, IRC3 ve IRC4’te 9’ar, IRC5’te 2 ve Destek sınıfında da 1 olmak üzere toplam 40 tekne Ataköy parkurundaki start hattının çevresinde toparlanmaya başladı. DHO (Deniz Harp Okulu) IRC2’de 4, IRC4’te de 2 olmak üzere 6 yatı ile yarışa katıldı.
START ZAMANINDA VERİLDİ
Ortalıkta “Poyraz”dan eser yoktu. Yerine Keşişleme’den 4-6 knot’luk zayıf bir esinti dolaşıyordu. Bu havayı yeterli bulan Yarış Komitesi saat 12.00’da ilk grup olan IRC1’lerin “sosis rota” startını verdi. 5 dakika sonra da IRC2’ler için start düdüğü çaldı. “Kısa rota”da yarışacak IRC3, IRC4, IRC5 ve Destek sınıfı da son grup olarak 12.10’da start etti.
Gerek IRC1, gerek IRC2 gruplarında erken tramola atarak Yeşilköy açıklarına doğru rota koyan tekneler ilk şamandıraya ulaşma konusunda avantaj elde etti. Zaten yarışta şamandıra dönüşleri dışındaki tek manevralar da bu ilk ayakta oldu.
RÜZGAR LODOS’A KAYDI
İlk şamandıra dönüldükten sonra Keşişleme'den esen hava 60 derecelik bir dönüş yaparak Lodos’a oturunca yarış da “at yarışı” gibi düz bir hat üzerin gelişti. Orsada tramolasız, pupada da kavançasız tek kontra seyirler finişe kadar devam etti. Dolayısıyla “hız”a oynayan kazandı.
IRC1 grubundaki yarışa Provezza 6 ile Provezza 5 arasındaki mücadele damgasını vurdu. Mahir Ulutaş yönetimindeki Provezza 6 saat 14.11, Orhan Tüker yönetimindeki Provezza 5 saat 14.12’de finişe geldi. Ancak Hasip Gencer’in 14.22’de finiş yapan UNO’su düzeltilmiş zamanda birinciliği Provezza’dan kaptı. 3 yarışın toplamında ise birincilik kupasını Provezza 6 aldı.
EKİPLER “HIZ”A OYNADI
IRC2 grubunda da “sıkı” bir mücadele yaşandı. Start sonrası en yakın rakibi Fair Wind’i markelemek için tramola atmakta geciken Aggressivo-Kahve Dünyası‘nın bulunduğu grup Ciciko, Uzun ve Delight’in oldukça gerisinde kaldı. Hava da dirise edince ekipler ellerindeki tek koz olan “hız”a oynamaya başladı.
Bu grupta ilk finiş saat 14.04’te Erhan Uzun’un Uzun yatından geldi. 14.07.11’de DHO’nun Abosa yatı, neredeyse foto finişle saat 14.07.31’le hattı geçen Nikola Çerkezo’nun Ciciko’sunun hemen önünde yarışı tamamladı. Hafif havada rakiplerinden sıyrılmayı başaran Aggressivo-Kahve Dünyası da saat 14.08’de finiş yaptı. Zamanlar hesaplandıktan sonra bu grupta birincilik Ciciko’nun, ikincilik Uzun’un, üçüncülük de Aggressivo-Kahve Dünyası’nın oldu. Genel sıralamada ise Fair Wind birinciliği kaptırmadı.
IRC4’TE “KAFA KAFAYA”
Rota “düz”, hava da “hafif” olunca ekiplerin hafif hava deneyimleri etkili oldu. Kısa rotada yarışan IRC3 grubunda ilk finiş 13.46’da Hüseyin Erişen’in Atılgan’ından geldi. Onu saat 13.51’de Sinan Sümer yönetimindeki Alize, 13.52’de Can Akbaşoğlu’nun Türkiye’de yaptığı Corby 29 TR izledi. Finiş sıralaması bu sınıfta derece sıralamasını oluşturdu. Bu grupta genel sıralama birincisi Corby 29 TR oldu.
Bir “foto finiş” durumu da IRC4 grubunda yaşandı. Deniz Yılmazer’in Papili’si saat 13.55.01, Murat Özdil’in JAS’ı 13.55.57’de neredeyse “kafa kafaya” finişe girdiler. Ama birincilik JAS’ın oldu. Bu grupta DHO’nun Orsa yatı 13.58’lik zamanı ile üçüncülük elde etti. Genel sıralamada birincilik kupası da Papili ekibine gitti.
İki teknenin yarıştığı IRC5 grubunda Serdar Öner’in Hımbıl’ı 14.05’lik zamanı ile birinciliği kucakladı. Destek sınıfındaki tek yat olan Tolga Tunçer’in Pina’sı ise aslında “rakipsizdi”. Pina yarışı saat 14.14’te tamamladı. IRC5’te genel sıralamada birincilik kupasını Hımbıl, Destek’te de Pina aldı.
FAHİR ÇELİKBAŞ III YARIŞINDA
DERECE SIRALAMASI
IRC1
1. UNO (Hasip Gencer)
2. Provezza 6 (Mahir Ulutaş)
3. Provezza 5 (Orhan Tüker)
IRC2
1. Ciciko (Nikola Çerkezo)
2. Uzun (Erhan Uzun)
3. Aggressivo-Kahve Dünyası (Mihri ErEş)
IRC3
1. Atılgan (Hüseyin Erişen)
2. Alize (Sinan Sümer)
3. Corby 29 TR (Can Akbaşoğlu)
IRC4
1. JAS (Murat Özdil)
2. PAPİLİ (Deniz Yılmazer)
3. Orsa (DHO)
IRC5
1. Hımbıl (Serdar Öner)
2. Karides (Nedim Zavaro)
DESTEK
1. Pina (Tolga Tunçer)
FAHİR ÇELİKBAŞ KUPASI
GENEL DEĞERLENDİRME
Üç yarış üzerinden yapılan genel değerlendirmede ise sıralama şöyle oldu:
IRC1
1. Provezza 6 (2-1-2)
2. UNO (1-4-1)
3. Provezza 5 (4-3-3)
IRC2
1. Fair Wind (1-1-4)
2. Ciciko (11-2-1)
3. Aggressivo (11-3-3)
IRC3
1. Corby 29 TR (2-3-3)
2. Atılgan (8-1-1)
3. Sake (1-2-7)
IRC4
1. Papili (1-3-2)
2. JAS (3-6-1)
3. i-Marine Pamuk (6-1-5)
IRC5
1. Hımbıl (2-1-1)
2. Karides (3-2-2)
3. Zig Zag (1-5-4)
DESTEK
1. Pina (3-1-1)
2. Galetea WOW Hotels İstanbul (1-3-3)
ÇELİKBAŞ’IN KIZI VE TORUNLARI TÖRENDE
25 Nisan Cumartesi günü yarışın tamamlanmasından sonra Ataköy Marina’da düzenlenen ödül töreni “baharlık” görüntülere sahne oldu. TAYK’ın önündeki alanda çimlere uzanan ekiplerin bir bölümü yorgunluk giderirken, bir bölümü de “sucuk-ekmek kuyruğu”ndaydı.
Törene, TAYK kurucularından ve ilk Komodoru Fahir Çelikbaş’ın kızı Ersa ve torunları Merve ve Melis de katıldı ve ekiplere kupa verdi.
Aynı törende TAYK’ın Kış Trofesi kupaları da kazanan ekiplere dağıtıldı.