KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Herkese merhabalar
Motokaravanımın tek teker mi yoksa çift teker mi olması konusunda kararsız kaldım, bu konuda keşke tek teker olsa dediginiz oluyor mu, iyi ki çift yapmışım mı diyorsunuz, hangi açılardan eksi ve artılarını paylaşabilir misiniz?
cıft tekerın ne gıbı bır eksısı olur lastık patlatırsanız bırısıylen yıne gıdersınız yol tutusuda ıyı olur cok kolay zıncır takarsınız ıc tekerlerı takoza cıkarıp kolay zıncır takarsınız
pardon tek eksısı lastıklerı degıstıgınız zaman ıkı teker fazla para cıkar sızden
.
Sorunuzun, karavan yapacak birini böyle ikileme düşürecek kadar önemli olduğunu inanın hiç düşünmemiştim..
Galiba böyle bir arayış, aracının arkasını oldukça yükleyip, dünya turuna çıkacaklarla ilgili olmalı ?
Yeni bir karavan yapımında olası cevapların yeteri kadar kafa karıştıracağı beklenmeli.
Belki haddim değil ama bence baştan sorulara da bu ödevi verip işinizi daha da zora sokmayın derim.
ülkemizin mevcut durumuna ve karavan için yaygın kullanılan modellere bakarsak; çift teker tek teker seçiminizi bütçeniz ve araç tercihiniz belirleyecek. bildiğim kadarıyla ducato, jumper ya da boxer alırsanız karavanınız tek teker , daily (ve bazı transit modellerini) alırsanız karavanınız çift teker olacak.
Bu tamamen aracın ağırlığı ile orantılı bir durum bence. Aracınızı tonaj anlamında aklınızdan büyük geçiriyorsanız otomatik olarak PSA'lar elenip geriye Iveco gibi uzun çift tekerler kalıyor.
Ancak burda istenilen hafif bir araç ise çift tekere de gerek var mı?
Naçizane fizik kuralı zaten. Yer ile teker arasıda ki sürtünme gayet yerinde ise araç tutuşundan virajlara, tonajlı yüklere kadar çift teker daha baskındır.
Klasik bir PSA bile dönüşümden sonra tonajlı olabilmekte. @Akdeniz45 abimizin bağlantısında açıkça belirtiği gibi rotadan sapıp asvalt olmayan yollarda da baş ağıratadabilir.
Bu tamamen aracın ağırlığı ile orantılı bir durum bence. Aracınızı tonaj anlamında aklınızdan büyük geçiriyorsanız otomatik olarak PSA'lar elenip geriye Iveco gibi uzun çift tekerler kalıyor.
Ancak burda istenilen hafif bir araç ise çift tekere de gerek var mı?
Naçizane fizik kuralı zaten. Yer ile teker arasıda ki sürtünme gayet yerinde ise araç tutuşundan virajlara, tonajlı yüklere kadar çift teker daha baskındır.
Klasik bir PSA bile dönüşümden sonra tonajlı olabilmekte. @Akdeniz45 abimizin bağlantısında açıkça belirtiği gibi rotadan sapıp asvalt olmayan yollarda da baş ağıratadabilir.
.
Sorunuzun, karavan yapacak birini böyle ikileme düşürecek kadar önemli olduğunu inanın hiç düşünmemiştim..
Galiba böyle bir arayış, aracının arkasını oldukça yükleyip, dünya turuna çıkacaklarla ilgili olmalı ?
Yeni bir karavan yapımında olası cevapların yeteri kadar kafa karıştıracağı beklenmeli.
Belki haddim değil ama bence baştan sorulara da bu ödevi verip işinizi daha da zora sokmayın derim.
Bu tamamen aracın ağırlığı ile orantılı bir durum bence. Aracınızı tonaj anlamında aklınızdan büyük geçiriyorsanız otomatik olarak PSA'lar elenip geriye Iveco gibi uzun çift tekerler kalıyor.
Ancak burda istenilen hafif bir araç ise çift tekere de gerek var mı?
Naçizane fizik kuralı zaten. Yer ile teker arasıda ki sürtünme gayet yerinde ise araç tutuşundan virajlara, tonajlı yüklere kadar çift teker daha baskındır.
Klasik bir PSA bile dönüşümden sonra tonajlı olabilmekte. @Akdeniz45 abimizin bağlantısında açıkça belirtiği gibi rotadan sapıp asvalt olmayan yollarda da baş ağıratadabilir.
ülkemizin mevcut durumuna ve karavan için yaygın kullanılan modellere bakarsak; çift teker tek teker seçiminizi bütçeniz ve araç tercihiniz belirleyecek. bildiğim kadarıyla ducato, jumper ya da boxer alırsanız karavanınız tek teker , daily (ve bazı transit modellerini) alırsanız karavanınız çift teker olacak.
Çabanız için teşekkürler ancak verdiğiniz linki googlein çevirdiği kadariyla okumaya çalıştım, tam anlayamadım. Çift tekerlerin arasına taş falan sıkışabilir diyor bir yerde sanırım, olumsuz yönü olarak
Bazı yerlerde rastladım, bu konuda hatırladığım kadarıyla;
çift tekerlerin tonajları fazla olduğundan bazı yollara ve yerlere girişi yasak ve bazı yer ve yollarda ücretleri daha fazla oluyormuş, doğru mudur acaba, bütün çift tekerler bu tonaj konsunda aynı mıdır,
Cift tekerlerin arkada süspansiyonu yokmuş bu yüzden sarsıntılar daha sert oluyormuş bu da karavana ve içindekilere zamanla olumsuz yansıyormuş,yıpratırmış falan,
Ehliyet olarak şüphem vardı, b sınıfı kullanamaz diye ama karavanların hepsini kullanabilir diye yorumlar geldi bu forumdan,
çift tekerlerin tonajları fazla olduğundan bazı yollara ve yerlere girişi yasak ve bazı yer ve yollarda ücretleri daha fazla oluyormuş, , bütün çift tekerler bu tonaj konsunda aynı mıdır,
doğru mudur acaba bütün bunlar,
Araç alıp karavan yaptıktan sonra keşke soruşturup öğrenseydim dememek için dövünmemek için imkanimiz varken öğrenebildiğimiz kadar ihtiyacımız olan bilmediklerimizi öğrenelim dedim, soradan pişman olup da değiştirmek gibi lüksümüz, imkanımız ve de tabiki paramız yok,
tecrübe pahabiçilmez derecede değerlidir,
Google tercümesi hakikaten kafa karıştırıyor. Iki lastiǧin arasına sıkışacak maddeler sorun yaratabilir deniliyor ama, Avrupa’da dünya kadar çift tekerli karavan var.
Yol ve köprü ücretleri için araçlar aks sayısına ve akslar arasındaki mesafeye göre aşaǧıda görüldüǧü gibi 6 sınıfa ayrılıyor. SSS SIKÇA SORULAN SORULAR
Araçların azami yük taşıma kapasitesine göre, genellikle 3,5 tonun üzerine çıkınca, bazı yollara girmesi yasaklanıyor. Örneǧin, 3,5 tonun üzerinde araç giremez levhalarına çok rastlanır ama, çift tekerli araç giremez levhasına ben hiç rastlamadım.