Cj 5 De Direksiyonu Tam Olarak Çevirdiğimizde Oluşan Titreşim

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan izrafeel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 24
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 26,232
Ynt: Cj 5 De Direksiyonu Tam Olarak Çevirdiğimizde Oluşan Titreşim

Abi bendeki sorun daha çok hareket halinde dönmek isteyince oluyor. Özellikle 4 çeker açıksa. Yine de ilginiz için çok teşekkür ederim.
 

Ynt: Cj 5 De Direksiyonu Tam Olarak Çevirdiğimizde Oluşan Titreşim

Merhaba,

Bende CJ-8'var, aynı şeyi ben de yaşıyorum ancak benim direksiyon hidrolik ve turu diğer cj-8'lere göre daha fazla. Bu durum dönüşlerde direksiyonun dönmesi gereken limitten fazla dönmesinden kaynaklanıyor. Tekerlerler sürtme yapıyor gibi. Ciddi bir sıkıntı olduğunu sanmıyorum.
 

Ynt: Cj 5 De Direksiyonu Tam Olarak Çevirdiğimizde Oluşan Titreşim

1- Araç 4 çeker pozisyonunda kalmış
2- Poryo kilitleri ''LOCK'' pozisyonunda
3- Direksiyonun turu haddinden fazla
4- Aks mafsalları aşıntıdan dolayı kilitliyor
5- Direksiyon kutusu şase bağlantı cıvataları gevşek veya bazıları kopmuş kutu yerinde oynuyor
6- Alt-üst rotil aşırı derecede boş; tekerlekler birbirinden farklı kamber veriyor
7- Rot ayarı aşırı bozuk iki teker arası paralelizm yok
Ve bakılması gereken düşük ihtimalli bazı arızalar olabilir... Yüksek ihtimalden düşüğe doğru sıraladım. OFFROAD GARAJI - ORÇUN USTA
 

Ynt: Cj 5 De Direksiyonu Tam Olarak Çevirdiğimizde Oluşan Titreşim

Ustam teşekkür ederim. 10 numara
 

Ynt: Cj 5 De Direksiyonu Tam Olarak Çevirdiğimizde Oluşan Titreşim

Merhaba tekrardan;

Arazi vitesi takılıyken sorun devam ediyor. Yani Orçun Ustanın dediği birinci madde. Daha doğrusu bu bir sorun mu ? Yoksa arazi vitesindeyken keskin bir köşe dönmek düşük hızda bu titremeyle normal midir ? Tamir edilecek bir tarafı var mı ?

Saygılarımla
İSrafil Önal
 



Ynt: Cj 5 De Direksiyonu Tam Olarak Çevirdiğimizde Oluşan Titreşim


Olay sadece manevra yapma sırasında oluyorsa hiçbir sorun yok. Dörtçekerdesin, direksiyonu çevirdin ve sağa döneceksin. Ön tekerleklerin dönme hızı aynı ama sağ tekerlek aynı dönme hızıyla daha az, sol tekerlek daha fazla yol gitmek isteyecek ve bu fark titreşim olarak direksiyonu etkileyecek. Bence bu bir sorun değil.
 


Ynt: Cj 5 De Direksiyonu Tam Olarak Çevirdiğimizde Oluşan Titreşim

Emin abi yine klasik bir cevap ve olayı rahatlattın. Teşekkür ederim.


Ercan kardeşim kilit yok önlerde.
 

Ynt: Cj 5 De Direksiyonu Tam Olarak Çevirdiğimizde Oluşan Titreşim

Ben halen diflerde kilit olduğu üzerinde duruyorum.
Bir keresinde almak için baktığım araçların bir tanesinde kilit yoktu ama difransiyele (kovan içine) kaynak atarak kilitli yapmış. Kaynak olunca da sürekli kilitli bir şekilde kalıyor ve açıp kapama yapılamıyor.
Kontrolü çok basit
Aracı lifte alın ve tekerleri elinizde çevirin.
Karşı tekerlekler çevirdiğiniz yöne dönüyorsa kilitlidir.