CJ-6 Dik İinişlerde Vitesten Neden Atar?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan GEZGİN Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 28
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,571
Ynt: CJ-6 Dik İinişlerde Vitesten Neden Atar?

aslında hep böyle konular için şunu derim arızalarda sökülüp incelenmeden ne söylesek farazidir bunlar s adece tahminlerimizdir çünki söküldüğünde başka bişe cıkabilir ve bu seferde fikrini s öyleyen insanlar zan altında kalabilir unutmayalım bunlar görmeden daha önce yaşanmış teçrübelere dayanılarak yada anlatılanlara dayanılarak söylenmiş cevaplardır ama en d oğrusu her zaman sökülüp bakılıp incelendikden sonra gercek sorun ortaya cıkar
 

Etiketler
Ynt: CJ-6 Dik İinişlerde Vitesten Neden Atar?


Unalcim noktayi koydu bundan sonra bir sey soylemek yanlis olur En dogrusu Unalin dedigi gibidir.......
 

Ynt: CJ-6 Dik İinişlerde Vitesten Neden Atar?

şanzumanı indirmeden gitmemek gerek
dikkat ettigim konu pazargünü çok dik bi rampadan özellikle komprasöre bıraktım aracı atma yapmıyo sadece kalkarken oda bazen neden atar neden kalkarken atar dişli olsa hep atmazmı bence 1 de yola çıkarsan nekadar sıkıştırırsan sıkıştır gene atmıyo diger viteslerdede komprasör sorunu yok atma yok vites kolunda yay may dediler ama üstten açdım çözemedim itecek yay benzeri bişey yok basit 2 ay var kolay bi düzenek şanzumanı indirmek farz oldu baskı balatada teni ama negelir elden
 

Ynt: CJ-6 Dik İinişlerde Vitesten Neden Atar?

ünal abi haklı sökmeden anlaşılmaz mutlaka ama maksat bi yol göstermek zaman gelir gösteren zaman gelir gösterilen olmak gerek . heryerde bu makinelerden anlayan usta bulmak zor komik ama en iyi usta ben olucam bu gidişle kendim söküyom kendim takıyom kafam rahat takıldıgımız yerdede bu işin erbaplarındanda kopya almak en azından adrese gitmemizde yardımcı olur bence
 

Ynt: CJ-6 Dik İinişlerde Vitesten Neden Atar?

) malesef öyle istanbul dışından bile şanımanlar gelmeye başladı zaten özellikle sr4 leri yapamıyolar halbuki bunlar sadece ayar meselesi düzgün malzeme ve düzgün ayarla sorunsuz makinadır bu araçlar ama dediğin gibi herşeyin bir erbabı var
 



Ynt: CJ-6 Dik İinişlerde Vitesten Neden Atar?

iyi bi şanzumancı varmı butaraflarda abi kucaklayım şanzumanı gideyım ozaman b.çekmeceye yakın
 

Ynt: CJ-6 Dik İinişlerde Vitesten Neden Atar?

büyükçekmecede yok malesef sen sök kuçakla gel bırak 3 gün sonra al tak aracına sorun cıkmazsa parasını öde ))
 

Ynt: CJ-6 Dik İinişlerde Vitesten Neden Atar?

selamlar
vites den atan araç cj 6 sanırım
buda SR 4 şanzıman kullanır ulus oto ünal bilir benim sr 4 den neler çektiğimi.
eğer bu şanzımanda kararlı iseniz yapılacak işi sölüyorum
MASLAK OTO SANAYİİ SİTESİNE GELİNİCEK ULUS OTO ÜNAL KARDEŞİMİZİN YANINA O SİZİ 1 USTAYA GÖTÜRÜCEK
O SİZE NE YAPILMASI GEREKİYORSA SÖLÜCEK.
2 kere 2 4 ise buda bole kesin kural bence.

not : bu dediklerimi yapmadan önce ben tam 8 defa şanzıman sökmüştüm. bu yazdıklarımı yaptım şimdilik sıkıntı yok.
kolay gelsin
 

Ynt: CJ-6 Dik İinişlerde Vitesten Neden Atar?


Yaşar abi, senkromeçler ve dişliler aşınmış olsa araç yokuş çıkarken vs gaz verip yük bindiğinde de atmaz mı? Araç sadece yokuştan inerken atıyormuş( belki bir anda devirlendim birden ayağını gazdan çektiğinde vs )

Benim Seri2 kara şanzımanı ve Seri3 senkromeçli şanzımanda da sadece 1. viteste o problem vardı. Sizin araçları tanımıyorum ama sizin araçlar da buna benziyorsa eğer vites kolunun altında vites değiştirmeyi sağlayan itici kollar 1 2 - 3 4 konumlarında hareket ederlerken o hareket eden milin üstünde çentikler var ve ve o mil vitesin kolunun konumuna göre oradaki çentiklere takılıyor. O kolların çentiklerde takılmasındaki sertliği ayarlamak için kolların uzantısında şanzıman gövdesinde 1 2 - 3 4 için ayrı ayrı 2 tane civata başı var, bunlar söküldüğün de o çentiklere giren yay, bilye görünebiliyor, bizim yayı söküp azıcık gerdirip taktık, civatasını da sıktık sorunum düzeldi.. 1 2 3 4. viteslerimin de senkromeçlerinin düzgün olduğunu düşünüyorum, cartlamadan geçiyorlar, bu sorunu yaşayan abinin yerinde olsam, sorun gidermeye en kolay yoldan başlardım, olmazsa şanzımanı indirtirsiniz...
 

Ynt: CJ-6 Dik İinişlerde Vitesten Neden Atar?

Arkadaşlar SR4 de 1 - 2 ve geri vitesten atma KORNİK SORUNDUR.
 



Ynt: CJ-6 Dik İinişlerde Vitesten Neden Atar?

Değerli arkadaşım gezgin aynı sorun bendede vardı 2ile geriden atmasını bir türlü önliyemedik sonradan bize ankaradaki hurdacılar bize elinezdeki sr4 ile dana 300 leri verin size t19 ve dana 20 arazi şanzumanı verlim dediler biz ozaman bu işleri pekbilmiyorduk ve öyle yaptık sonuçta bu şanzuman çok sağlamdı bize verirken bu şanzumanın iki tipi var bri ağır biri seri ağır olan 17 prizdiek olup birinci vitesi karaydı biz seri 23 priz direk olanı aldık ve cj 6 taktık sonuç birle ikinin arsı yakın iki ile üçünarası uzun olduğundan zor topluyordu sonradan biz bunlara biri dizel biri benzilli araçlarımıza transit şanzumanı MT75 5vitesli şanzumanı taktık bu şanzuman T176 ya en yakın oranlara sahip üstelik 5 ci vitesi 0.82 olup daha ekonomik şimdi iki cj 6 jeepimizde kullanıyoruz cj 6 jeepleri olanlara tavsiye ederim
 

Ynt: CJ-6 Dik İinişlerde Vitesten Neden Atar?

abdi arkadaşım daha sonra bu araçlar satılıyo yani şanzımanı yada herhangi bir yeri değişen araçlar özellikle anadoludan yaşanan olaylardan tek örnek vererek anlatayımki daha iyi anlayın
telefon acıyolar abi cj6 var şanzımanda şu lazım yolluyorum ertesi gün telefon geliyo abi bu olmadı diye haydaa diyoruz nasıl olmaz model belli araç belli yada satılıyo araç başkasına sizin dediğiniz şanzıman arız a veriyo gelde cık işin içinden mümkünse bu araçları s atarsanız alana söyleyin bu orjinal değil filanca şanzıman diye )
bu arada hangi şanzıman olursa olsun iyi yapılırsa amacına uygun kullanılırsa sorun cıkarmaz
 

Ynt: CJ-6 Dik İinişlerde Vitesten Neden Atar?

O konuda haklısınız abide mesala ankaradaki hurdacılar bir cj 8 alıyorsun sonradan şanzumanında sorun çıkıyor T 176 bildiğin şanzuman yerine SR 4 çıkabiliyor tabi biz bunları evelden bilmiyorduk sağolsunlar bunlarıda sayelerinde öğrendik