CJ-6 Dik İinişlerde Vitesten Neden Atar?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan GEZGİN Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 28
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,571
Ynt: CJ-6 Dik İinişlerde Vitesten Neden Atar?

aslında hep böyle konular için şunu derim arızalarda sökülüp incelenmeden ne söylesek farazidir bunlar s adece tahminlerimizdir çünki söküldüğünde başka bişe cıkabilir ve bu seferde fikrini s öyleyen insanlar zan altında kalabilir unutmayalım bunlar görmeden daha önce yaşanmış teçrübelere dayanılarak yada anlatılanlara dayanılarak söylenmiş cevaplardır ama en d oğrusu her zaman sökülüp bakılıp incelendikden sonra gercek sorun ortaya cıkar
 

Etiketler
Ynt: CJ-6 Dik İinişlerde Vitesten Neden Atar?

ulusotomotiv' Alıntı:
aslında hep böyle konular için şunu derim arızalarda sökülüp incelenmeden ne söylesek farazidir bunlar s adece tahminlerimizdir çünki söküldüğünde başka bişe cıkabilir ve bu seferde fikrini s öyleyen insanlar zan altında kalabilir unutmayalım bunlar görmeden daha önce yaşanmış teçrübelere dayanılarak yada anlatılanlara dayanılarak söylenmiş cevaplardır ama en d oğrusu her zaman sökülüp bakılıp incelendikden sonra gercek sorun ortaya cıkar

Unalcim noktayi koydu bundan sonra bir sey soylemek yanlis olur En dogrusu Unalin dedigi gibidir.......
 

Ynt: CJ-6 Dik İinişlerde Vitesten Neden Atar?

şanzumanı indirmeden gitmemek gerek
dikkat ettigim konu pazargünü çok dik bi rampadan özellikle komprasöre bıraktım aracı atma yapmıyo sadece kalkarken oda bazen neden atar neden kalkarken atar dişli olsa hep atmazmı bence 1 de yola çıkarsan nekadar sıkıştırırsan sıkıştır gene atmıyo diger viteslerdede komprasör sorunu yok atma yok vites kolunda yay may dediler ama üstten açdım çözemedim itecek yay benzeri bişey yok basit 2 ay var kolay bi düzenek şanzumanı indirmek farz oldu baskı balatada teni ama negelir elden
 

Ynt: CJ-6 Dik İinişlerde Vitesten Neden Atar?

ünal abi haklı sökmeden anlaşılmaz mutlaka ama maksat bi yol göstermek zaman gelir gösteren zaman gelir gösterilen olmak gerek . heryerde bu makinelerden anlayan usta bulmak zor komik ama en iyi usta ben olucam bu gidişle kendim söküyom kendim takıyom kafam rahat :smiley: takıldıgımız yerdede bu işin erbaplarındanda kopya almak en azından adrese gitmemizde yardımcı olur bence
 

Ynt: CJ-6 Dik İinişlerde Vitesten Neden Atar?

:smiley:) malesef öyle istanbul dışından bile şanımanlar gelmeye başladı zaten özellikle sr4 leri yapamıyolar halbuki bunlar sadece ayar meselesi düzgün malzeme ve düzgün ayarla sorunsuz makinadır bu araçlar ama dediğin gibi herşeyin bir erbabı var
 




Ynt: CJ-6 Dik İinişlerde Vitesten Neden Atar?

büyükçekmecede yok malesef sen sök kuçakla gel bırak 3 gün sonra al tak aracına sorun cıkmazsa parasını öde :smiley:))
 

Ynt: CJ-6 Dik İinişlerde Vitesten Neden Atar?

selamlar
vites den atan araç cj 6 sanırım
buda SR 4 şanzıman kullanır ulus oto ünal bilir benim sr 4 den neler çektiğimi.
eğer bu şanzımanda kararlı iseniz yapılacak işi sölüyorum
MASLAK OTO SANAYİİ SİTESİNE GELİNİCEK ULUS OTO ÜNAL KARDEŞİMİZİN YANINA O SİZİ 1 USTAYA GÖTÜRÜCEK
O SİZE NE YAPILMASI GEREKİYORSA SÖLÜCEK.
2 kere 2 4 ise buda bole kesin kural bence.

not : bu dediklerimi yapmadan önce ben tam 8 defa şanzıman sökmüştüm. bu yazdıklarımı yaptım şimdilik sıkıntı yok.
kolay gelsin
 

Ynt: CJ-6 Dik İinişlerde Vitesten Neden Atar?

yasarergun' Alıntı:
şanzuman inecek

senkromeçler çatallar ve grup dişlilerine bakılacak aşınmış olanlar değiştirilecek yerine takılacak dik yokuştan inilirken 1. vitese alınıp yavaş yavaş ayak gazdan frenden çekilmiş vaziyette inilirken çekirdek çitlenecek


lütfen ustaya söyleyin sadece 1. ve ikinci vitesten atıyor diye onlarınkini değiştirmesin diğer vitesinkini de değiştirin ki şanzuman indirmek 100 tl (niva için antakya fiyatı) ama senkrımeç ve çatallar 15 er tl dişliler aklımda kalmamış


o size abi sağlam bunlar daha gider dese de siz değiştirin

kolay gelsin

Yaşar abi, senkromeçler ve dişliler aşınmış olsa araç yokuş çıkarken vs gaz verip yük bindiğinde de atmaz mı? Araç sadece yokuştan inerken atıyormuş( belki bir anda devirlendim birden ayağını gazdan çektiğinde vs )

Benim Seri2 kara şanzımanı ve Seri3 senkromeçli şanzımanda da sadece 1. viteste o problem vardı. Sizin araçları tanımıyorum ama sizin araçlar da buna benziyorsa eğer vites kolunun altında vites değiştirmeyi sağlayan itici kollar 1 2 - 3 4 konumlarında hareket ederlerken o hareket eden milin üstünde çentikler var ve ve o mil vitesin kolunun konumuna göre oradaki çentiklere takılıyor. O kolların çentiklerde takılmasındaki sertliği ayarlamak için kolların uzantısında şanzıman gövdesinde 1 2 - 3 4 için ayrı ayrı 2 tane civata başı var, bunlar söküldüğün de o çentiklere giren yay, bilye görünebiliyor, bizim yayı söküp azıcık gerdirip taktık, civatasını da sıktık sorunum düzeldi.. 1 2 3 4. viteslerimin de senkromeçlerinin düzgün olduğunu düşünüyorum, cartlamadan geçiyorlar, bu sorunu yaşayan abinin yerinde olsam, sorun gidermeye en kolay yoldan başlardım, olmazsa şanzımanı indirtirsiniz...
 




Ynt: CJ-6 Dik İinişlerde Vitesten Neden Atar?

Değerli arkadaşım gezgin aynı sorun bendede vardı 2ile geriden atmasını bir türlü önliyemedik sonradan bize ankaradaki hurdacılar bize elinezdeki sr4 ile dana 300 leri verin size t19 ve dana 20 arazi şanzumanı verlim dediler biz ozaman bu işleri pekbilmiyorduk ve öyle yaptık sonuçta bu şanzuman çok sağlamdı bize verirken bu şanzumanın iki tipi var bri ağır biri seri ağır olan 17 prizdiek olup birinci vitesi karaydı biz seri 23 priz direk olanı aldık ve cj 6 taktık sonuç birle ikinin arsı yakın iki ile üçünarası uzun olduğundan zor topluyordu sonradan biz bunlara biri dizel biri benzilli araçlarımıza transit şanzumanı MT75 5vitesli şanzumanı taktık bu şanzuman T176 ya en yakın oranlara sahip üstelik 5 ci vitesi 0.82 olup daha ekonomik şimdi iki cj 6 jeepimizde kullanıyoruz cj 6 jeepleri olanlara tavsiye ederim
 

Ynt: CJ-6 Dik İinişlerde Vitesten Neden Atar?

abdi arkadaşım daha sonra bu araçlar satılıyo yani şanzımanı yada herhangi bir yeri değişen araçlar özellikle anadoludan yaşanan olaylardan tek örnek vererek anlatayımki daha iyi anlayın
telefon acıyolar abi cj6 var şanzımanda şu lazım yolluyorum ertesi gün telefon geliyo abi bu olmadı diye haydaa diyoruz nasıl olmaz model belli araç belli yada satılıyo araç başkasına sizin dediğiniz şanzıman arız a veriyo gelde cık işin içinden mümkünse bu araçları s atarsanız alana söyleyin bu orjinal değil filanca şanzıman diye :smiley:)
bu arada hangi şanzıman olursa olsun iyi yapılırsa amacına uygun kullanılırsa sorun cıkarmaz
 

Ynt: CJ-6 Dik İinişlerde Vitesten Neden Atar?

O konuda haklısınız abide mesala ankaradaki hurdacılar bir cj 8 alıyorsun sonradan şanzumanında sorun çıkıyor T 176 bildiğin şanzuman yerine SR 4 çıkabiliyor tabi biz bunları evelden bilmiyorduk sağolsunlar bunlarıda sayelerinde öğrendik
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,558
Mesajlar
1,530,104
Kayıtlı Üye Sayımız
166,887
Kaydolan Son Üyemiz
almosttcrackeeej

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst