Cj de direksiyon sistemini güçlendirip konforu arttırmak için önerileriniz neler?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ercanaslan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 32
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 31,887

ercanaslan

Kamp III
Mesajlar
644
Tepkime Puanı
3
Yer
İstanbul
Hep aklıma takılan bir konu bu.

Birçoğumuzun aracı gibi büyük lastiğin vermiş olduğu etki ile benim aracımdada yeni nesil araçlardaki direksiyonun cadde performansı gibi çok iyi değil ( benim.için sorun olmasada eşim çok şikayetçi bu durumdan

Direksiyonumda boşluk yok denecek kadar az
denge kolu var
Direksiyon amortisörü var

Ama daha iyi olabilir diye düşünüyorum

Daha iyisi için ilk aklıma gelen çift direksiyon amortisörü.

Sizin önerileriniz, fikirleriniz ve tecrübeleriniz neler?
 

Ynt: Cj De Direksiyon Sistemini Güçlendirip Konforu Arttırmak İçin Önerileriniz Neler?

Ercan , sorun direksiyonun eşine biraz ağır gelmesi mi? Yoksa seyir halinde stabil olmaması mı?
Şayet şikayete konu özellikle park ederken çevirme zorluğu ise direksiyon amortisörü problemi artıracaktır.Bunun çözümü hidrolik direksiyon olur.
Yok şayet seyir halinde aracı yolda tutamıyorsa,sadece direksiyon mili ve rotiller değil pekçok diğer noktadaki olası boşluklar gözden geçirilmelidir.Zaten Emin hoca bu konuda nerelere bakılması gerektiğini kısa süre önce liste halinde vermişti.
Ancak radikal mekanik modifikasyonlar yapılmadan salt standart üstü geniş jant ve büyük çap lastik hep sorun yaratacaktır bunu da unutmamak gerekir.Ya görsellik ya da performans.
 

Ynt: Cj de direksiyon sistemini güçlendirip konforu arttırmak için önerileriniz neler?

Aslında zaten hidrolik direksiyon. Ki aracım 1983 cj8

Sürüşte direksiyonun yeterli şekilde geri toplamaması ve ufak tefek yol bozukluklarıra yönlenme ve şeritte sürüş için bir miktar efor sarfetme.

Aslında yanlış anlaşılması direksiyon sistemimde herhangi bir problem yok.

Benim amacım sisteme yeni ne gibi eklenti yaparak cadde sürüş konforunu arttırabiliriz
 

Ynt: Cj de direksiyon sistemini güçlendirip konforu arttırmak için önerileriniz neler?

Bu arada ön takım yeni yapıldı, dreksiyon mili ve burçlarda boşluk yok
 

Ynt: Cj De Direksiyon Sistemini Güçlendirip Konforu Arttırmak İçin Önerileriniz Neler?

bence geniş lastikten kaynaklanıyor bende 33x12.5 lastiğe geçtiğimde bu problemler baş göstermişti
 



Ynt: Cj de direksiyon sistemini güçlendirip konforu arttırmak için önerileriniz neler?

Yurtdışında birkaç çeşit modifikasyon var ama etkisi nedir bilmiyorum.
 

Ynt: Cj De Direksiyon Sistemini Güçlendirip Konforu Arttırmak İçin Önerileriniz Neler?

mersedes hidrolik kutu pompaya geçenlerde var verim aldılarmı sormak lazım ama bana göre orjinali her zaman daha iyidir
 

Ynt: Cj de direksiyon sistemini güçlendirip konforu arttırmak için önerileriniz neler?

Önceki aracımda mercedes hidrolik pompa ve kutu vardı ve 32x11.5 lastik vardı ama durum aynıydı
Geri toplamaya denge kolu nun etkisi olduğu söyleniyor, demekki aracımda olmasa baya kötü oşcakmış
 

Ynt: Cj De Direksiyon Sistemini Güçlendirip Konforu Arttırmak İçin Önerileriniz Neler?

bende denge kolu hidrolik direksiyon rot amortisörü hiçbiri yok sorunlar aynı bence tek sorun lastiğin fazla genişliği yada lastiklerimizin havası konforu olsun diye düşük havada kullanıyoruz onunda etkisi olabilir
 

Ynt: Cj de direksiyon sistemini güçlendirip konforu arttırmak için önerileriniz neler?

Biraz havayı yükseltip bi deneyeyim.
 



Ynt: Cj De Direksiyon Sistemini Güçlendirip Konforu Arttırmak İçin Önerileriniz Neler?

yabancı forumlarıda araştırmak lazım ama inanın orjinal lastikleri ile hiçbir sorun kalmıyor bence 33 olarak en iyi ebat 33x10.5 ebadı dar ve yüksek olduğu için hem arazide iyi hem konfor olarak iyi
 

Ynt: Cj De Direksiyon Sistemini Güçlendirip Konforu Arttırmak İçin Önerileriniz Neler?

Daha önce lastik havaları konusunda link verip araca özel en uygun lastik basıncının kaç psi olması gerektiği nasıl bulunur yazmıştım. Konu başlığını da bulamadım linki de. Google'da aratıp en basit anlatımı buldum aşağıya yapıştırıyorum.

Chalk line test:

Park on level ground and aim front tires straight ahead.

Draw a line completely across the tread.

Pull ahead 2-3 tire revolutions or until the chalk starts wearing off.


If the chalk mark is worn off equally across the width of the tread, the inflation pressure is correct.


If the chalk mark is worn off more in the center than at the edges, the tire is over inflated.


If the chalk mark is worn off more at the edges than in the center, the tire is under inflated.

 

Ekli dosyalar

  • IMG_5749.jpg
    41.4 KB · Görüntüleme: 393

Ynt: Cj de direksiyon sistemini güçlendirip konforu arttırmak için önerileriniz neler?

Abi gayet kolay bir test miş teşekkür ederim
 

Ynt: Cj De Direksiyon Sistemini Güçlendirip Konforu Arttırmak İçin Önerileriniz Neler?

Yükseltme varsa ondan kaynaklanır bahsettiğiniz problemler.makasın altına kama şeklinde takozlar var makasçıda ön ince tarafı arkaya gelecek şekilde makasın altına kama koydurun, böylelikle orjinal açıyı yakalamaya çalışın. Sorun devan ederse kama açısını azaltıp çoğaltarak bulacaksınız doğruyu.

Direksiyon amortisörü yerine hidro asist denilen sistemi uygulamanızı tavsiye ederim.
 

Ynt: Cj De Direksiyon Sistemini Güçlendirip Konforu Arttırmak İçin Önerileriniz Neler?

Abi denge kolu bende de yok. Lakin sorunlarımız aynı. Aslında sorun dememek lazım. Geçtiğimiz aylarda bir jeep dergisinde lastik ebatlarına göre direksiyon kurulumu ve kutuları tarzında bir şey okumuştum. Bulursam paylaşayım. Ama unutulmaması gereken konu elimizdeki her malzeme aslında 35 veya 33 lastiklere göre tasarlanmamış.

Bence hidrolik olmayan bir cj sürmelisin. Sonra kendi aracının direksiyonuna oturduğunda sorunun olmadığını anlayacaksın )
 



Ynt: Cj de direksiyon sistemini güçlendirip konforu arttırmak için önerileriniz neler?

Dediğiniz olayı inceleyeceğim