Ynt: Cj Motor-şanzıman -diferansiyel - Aks/fren Seçimi - Süspansiyon Sistemi - Lastik
Benim 98 model rav4 bile 300bin km civarı canımı sıktı diferansiyelinden mi şanzımanından mı geldiği belli olmayan bir ses için her kafadan başka bir ses duydum.
İşin aslı sök-tak işine girmeden arıza tespiti zor iş. Ondan sonra da yedek parça arama süreci başlar (bknz. çıkmacı).
Bu araçlar daha basit, o açıdan avantaj, ama 40 sene önce üretilmiş, o da ciddi bir dez avantaj.
Bu şartlar altında oturup düşünüp işin duygusal tarafını bi kenara bırakıp mantıklı bir gereksinim analizi yapmanız gerekiyor.
1- Yolda yaylada gezmek için böyle bir araca gerek var mı?
2- Sadece yaz aylarında mı oralara gidersiniz yoksa aralık ayının ortasında da gider misiniz?
1. Sorunun cevabı hayır, oralara her araç gider. (bknz. tofaş kartal..
)
2. Sorunun cevabı aralık ayının ortasında oraya ancak bir 4x4 gider.
Hatta belediyenin zerre kadar ilgilenmediği yollardan kışın ortasında biryerlere gidebilmek istiyorsanız, o zaman hakikaten seçiğiniz türden bir araç lazım olabilir.
Yani gereksim 3 seviye
1. seviye: sadece yerden yüksek bir araç
2. seviye: nispeten basit sorunsuz, yeni bir 4 çeker : (daihatsu terios, suzuki, duster, ya da temizinden bir rav4,crv,hrv vs...)
3. seviye: kuş uçmaz kervan geçmez yere gidebilecek bir arazi aracı.
Bu seviyelerden hangisi sizin için doğru gereksinimi tarif ediyor önce ona karar verip ondan sonra işe girişmekte fayda var.
1. veya 2. seviyede bu araca bakmanıza hiç gerek yok. Yok ben 3. ifla olmaz yoldayım diyorsanız, o zaman başka, onca araç arasında bunun da mantıklı bir seçenek olabildiği o zaman doğrudur, ama o durumda bile kar yağdı mı yerde kaç cm birikeceğinin hesabını size sormayacağını bilmelisiniz, yani onca uğraştan sonra yine de gidemediğiniz pek çok yer olacak.