Cj5 Restorasyon

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan PoyrazBal Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 38
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 46,876

PoyrazBal

OııııO
Mesajlar
63
Tepkime Puanı
0
Yer
Ankara
Merhaba, uzun bir bekleyişten sonra artık yılların yorgunu cj5'imizi elden geçirme kararı aldık ve işe koyulduk. Buradan edindiğim bilgileri de göz önünde bulundurarak öncelikle kaporta, elektrik ve sonra motor kısmında bir takım yenileme işlemleri yapmayı düşünüyorum. Araç üzerinde yaptığım işlemleri fırsat buldukça burada paylaşmaya çalışacağım. Sizlerin yorumları benim için çok önemli. Yorumunu esirgemeyen herkese şimdiden çok teşekkür ediyorum.

Araç hakkında bilgi verecek olursam;

-Standart 1976 Model 3800 CC 6 Silindir AMC 232E kodlu motor
-41/10 Ayna Mahruti Oranı
-Ön DANA 30 Arka AMC 20 diferansiyeller
-31/10.5/15 MT lastikler
-T150 3 ileri şanzıman / Dana 20 arazi şanzımanı
-Headers Egsoz
-Warn Vinç
-Bestop Tente
-Omwl Lpg
-Arka Kilit Diferansiyel
-Ön Hub'lar mevcut

KAPORTA
İşe ilk önce kaportadan başlayalım dedik. Ankara'dan memleketim olan Sivas'a yola çıktık, çok şükür sıkıntısız bir yolculuk oldu. Orada amcama ait olan servise gittik. Boya kaporta işlemlerini, şanzıman, diferansiyel, fren gibi şeyleri orada elden geçirme kararı aldık. Eskimiş vidalarla başımız oldukça derde girdi, saatlerce süren bir sökme işlemi bizi bekliyordu. Hatta birkaç parçanın elimizde kalması, ön camın çatlaması gibi aksilikler de oldu.

Aracı şaseden ayırma gibi bir düşünce olmadan işe başladık. Sağ ve sol çamurlukların bir kısmında ve araç içinde ön yolcu ve şoför ayak konulan zeminde çürükler vardı. Babamla birlikte bu yerlerdeki sacları kestik. Yerlerine oksijen kaynağı ile yeni sacları kaynattık. Fakat (yıllarını kaportacılıkla geçirmiş olan) amcamın içine bu durum hiç sinmedi ve işe kendi el atmaya karar verdi. Kısacası şuana kadar yapılan işlem tamamen boşa uğraş oldu.

Araç şaseden ayrılacak, çürük olan yerler orijinal şekilde ve kaliteli malzeme ile tekrar kaynatılacak. Şase kumlanacak, takozlar değişecek, her parça temizlendikten sonra ayrı ayrı boyanıp yerine takılacak. Ayrıca zeminde yeni başlamış paslanmalar var buralar da yüzeyden temizlenecek, temizlenmeyen yerler için tekrar sac kesilecek. İç zemine 5 kat pütür atılacak ve tekrar paslanma durumu olmaması için döşeme yapılmayacak. Alt kısım ve çamurlukların içine de 2 kat pütür atmayı düşünüyorum.

Ayrıca biz bunları yaparken benzin deposu ve radyatör söküldü. Yenilenmesi için RS bölümüne gönderildi.

Bizim yaptığımız işlemleri de fotoğraf olarak ekliyorum.

IMG_7048.jpg


IMG_7097.JPG


IMG_7067.JPG


IMG_7068.jpg


IMG_7080.JPG
 

Etiketler






Ynt: Cj5 Restorasyon

Severim böyle şeyleri. İnsana her an birşeyler öğretebiliyor. Hadi kolay gelsin.
 

Ynt: Cj5 Restorasyon

izrafeel' Alıntı:
Severim böyle şeyleri. İnsana her an birşeyler öğretebiliyor. Hadi kolay gelsin.

Teşekkür ederim evet dediğiniz gibi. Öncelikle çayın sanayide içileceğini öğrenerek büyük bir öğrenme sürecine girdim sanırım :smiley:
 

Ynt: Cj5 Restorasyon

Sadece size değil takipçiler olarak bize de cok şey öğretiyor.
 

Ynt: Cj5 Restorasyon

Öncelikle kolay gelsin.Ayrıca bir bakıma hemşeri sayılırız,ben de Tokat'tayım.
İlk üç resimdeki ,ön çamurlukların kaportaya bağlandığı arka kısmındaki o ikinci kat sac tamir edilirken altındaki ana kat sac tamir gördümü?Keşke onu tamamen çıkarıp önce ana kat sacı elden geçirip üstteki katı öyle yapsaydınız.Zaten bu araçlarda çürüme ya yapılan döşeme ve/veya paspas yüzünden oluyor yada sacın üst üste geldiği yerlerde başlıyor.Aklınızda olsun sacın ve kaportanın ek yerlerine silikon ve benzeri birşeyler sürdürmeyin(boyacılar bunu çok öneriyor)çünki kısa süre sonra yapıştığı yüzeyi bırakıyor ve bu kez altına giren su ve nemi uzun süre orada bloke ediyor.
Tekrar kolay gelsin.
 

Ynt: Cj5 Restorasyon

merhabalar

öncelikle Allah kolaylık versin. bol ama bol sabırlar. işiniz uzun ve paralı bir iş. ben sıfırdan toplamayı hala bitiremeyen biri olarak bol şanslar diliyorum. her hangi bir ihtiyacınızda özelden msj atabilirsiniz. uygun sıfır parca alımı veya ikinci el parça bulmada yardımcı olabilirim.

kolay gelsin
 




Ynt: Cj5 Restorasyon

seyit' Alıntı:
Öncelikle kolay gelsin.Ayrıca bir bakıma hemşeri sayılırız,ben de Tokat'tayım.
İlk üç resimdeki ,ön çamurlukların kaportaya bağlandığı arka kısmındaki o ikinci kat sac tamir edilirken altındaki ana kat sac tamir gördümü?Keşke onu tamamen çıkarıp önce ana kat sacı elden geçirip üstteki katı öyle yapsaydınız.Zaten bu araçlarda çürüme ya yapılan döşeme ve/veya paspas yüzünden oluyor yada sacın üst üste geldiği yerlerde başlıyor.Aklınızda olsun sacın ve kaportanın ek yerlerine silikon ve benzeri birşeyler sürdürmeyin(boyacılar bunu çok öneriyor)çünki kısa süre sonra yapıştığı yüzeyi bırakıyor ve bu kez altına giren su ve nemi uzun süre orada bloke ediyor.
Tekrar kolay gelsin.

Teşekkür ederim. Evet oldukça yakınız kısmet olursa uğrarım pek uzak sayılmayız. İlk yaptığımız işlemde ana sac tamir görmemişti ikinci sacı değiştirdik. Sonra içimize sinmedi. Yaptığımız yerler komple kesilip asıl kaynak ölçülerinde tekrar kaynatılacak ve iki sac da değişecek. Dediğinize katılıyorum o yüzden döşeme yerine pütür tercih edeceğim. Boyacımız kesinlikle silikon kullanılmaması gerektiğini ve ek olarak da sizin söylediklerinizi söyledi. Teşekkür ederim tavsiyeleriniz için, özellikle silikon konusunda kafam tam olarak netleşti.
 

Ynt: Cj5 Restorasyon

emre74' Alıntı:
merhabalar

öncelikle Allah kolaylık versin. bol ama bol sabırlar. işiniz uzun ve paralı bir iş. ben sıfırdan toplamayı hala bitiremeyen biri olarak bol şanslar diliyorum. her hangi bir ihtiyacınızda özelden msj atabilirsiniz. uygun sıfır parca alımı veya ikinci el parça bulmada yardımcı olabilirim.

kolay gelsin

Sağolun, dediğiniz gibi gerçekten sabır istiyor. Maddi olarak da yoruyor insanı. Piyasada nereye baksak aşağı yukarı aynı fiyatlar söyleniyor. Yüksek geliyor elbette ama en azından kaliteli malzeme bulabiliyoruz. Bu da bu yaşlardaki bir araç için gerçekten büyük avantaj. Yakında parça arayışlarımız başlar sizi de rahatsız ederim. İlginiz için teşekkürler.
 

Ynt: Cj5 Restorasyon

izrafeel' Alıntı:
Sadece size değil takipçiler olarak bize de cok şey öğretiyor.

Paramedic67' Alıntı:
Kolay gelsin.Bol fotograf bekliyoruz :smiley:

Mümkün olduğunca işlemleri detaylı olarak paylaşma taraftarıyım. Forum olarak ortak sorunumuz görüntü paylaşımı yapılmaması sanırım. Kendi adıma bu konuda gerekli hassasiyeti göstermeye çalışacağım. Hem yorumlarınız, hem de başkalarına fikir sunma açısından bunun herkes tarafından yapılması gerektiğine inanıyorum.
 




Ynt: Cj5 Restorasyon

Buggy' Alıntı:
Kolay gelsin demek adettendir ama gerçekten zor bir işe soyunmuşsunuz.
Takıldığınız yerlerde yardımcı olmaya çalışırız, en azından fikir katkımız olsun.

Teşekkür ederim. Değerli bilgilerinize gerçekten ihtiyacım olacak.
 

SON KONULAR - FORUM

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,918
Mesajlar
1,525,727
Kayıtlı Üye Sayımız
166,699
Kaydolan Son Üyemiz
adnan86

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst