Merhaba, uzun bir bekleyişten sonra artık yılların yorgunu cj5'imizi elden geçirme kararı aldık ve işe koyulduk. Buradan edindiğim bilgileri de göz önünde bulundurarak öncelikle kaporta, elektrik ve sonra motor kısmında bir takım yenileme işlemleri yapmayı düşünüyorum. Araç üzerinde yaptığım işlemleri fırsat buldukça burada paylaşmaya çalışacağım. Sizlerin yorumları benim için çok önemli. Yorumunu esirgemeyen herkese şimdiden çok teşekkür ediyorum.
Araç hakkında bilgi verecek olursam;
-Standart 1976 Model 3800 CC 6 Silindir AMC 232E kodlu motor
-41/10 Ayna Mahruti Oranı
-Ön DANA 30 Arka AMC 20 diferansiyeller
-31/10.5/15 MT lastikler
-T150 3 ileri şanzıman / Dana 20 arazi şanzımanı
-Headers Egsoz
-Warn Vinç
-Bestop Tente
-Omwl Lpg
-Arka Kilit Diferansiyel
-Ön Hub'lar mevcut
KAPORTA
İşe ilk önce kaportadan başlayalım dedik. Ankara'dan memleketim olan Sivas'a yola çıktık, çok şükür sıkıntısız bir yolculuk oldu. Orada amcama ait olan servise gittik. Boya kaporta işlemlerini, şanzıman, diferansiyel, fren gibi şeyleri orada elden geçirme kararı aldık. Eskimiş vidalarla başımız oldukça derde girdi, saatlerce süren bir sökme işlemi bizi bekliyordu. Hatta birkaç parçanın elimizde kalması, ön camın çatlaması gibi aksilikler de oldu.
Aracı şaseden ayırma gibi bir düşünce olmadan işe başladık. Sağ ve sol çamurlukların bir kısmında ve araç içinde ön yolcu ve şoför ayak konulan zeminde çürükler vardı. Babamla birlikte bu yerlerdeki sacları kestik. Yerlerine oksijen kaynağı ile yeni sacları kaynattık. Fakat (yıllarını kaportacılıkla geçirmiş olan) amcamın içine bu durum hiç sinmedi ve işe kendi el atmaya karar verdi. Kısacası şuana kadar yapılan işlem tamamen boşa uğraş oldu.
Araç şaseden ayrılacak, çürük olan yerler orijinal şekilde ve kaliteli malzeme ile tekrar kaynatılacak. Şase kumlanacak, takozlar değişecek, her parça temizlendikten sonra ayrı ayrı boyanıp yerine takılacak. Ayrıca zeminde yeni başlamış paslanmalar var buralar da yüzeyden temizlenecek, temizlenmeyen yerler için tekrar sac kesilecek. İç zemine 5 kat pütür atılacak ve tekrar paslanma durumu olmaması için döşeme yapılmayacak. Alt kısım ve çamurlukların içine de 2 kat pütür atmayı düşünüyorum.
Ayrıca biz bunları yaparken benzin deposu ve radyatör söküldü. Yenilenmesi için RS bölümüne gönderildi.
Bizim yaptığımız işlemleri de fotoğraf olarak ekliyorum.
Araç hakkında bilgi verecek olursam;
-Standart 1976 Model 3800 CC 6 Silindir AMC 232E kodlu motor
-41/10 Ayna Mahruti Oranı
-Ön DANA 30 Arka AMC 20 diferansiyeller
-31/10.5/15 MT lastikler
-T150 3 ileri şanzıman / Dana 20 arazi şanzımanı
-Headers Egsoz
-Warn Vinç
-Bestop Tente
-Omwl Lpg
-Arka Kilit Diferansiyel
-Ön Hub'lar mevcut
KAPORTA
İşe ilk önce kaportadan başlayalım dedik. Ankara'dan memleketim olan Sivas'a yola çıktık, çok şükür sıkıntısız bir yolculuk oldu. Orada amcama ait olan servise gittik. Boya kaporta işlemlerini, şanzıman, diferansiyel, fren gibi şeyleri orada elden geçirme kararı aldık. Eskimiş vidalarla başımız oldukça derde girdi, saatlerce süren bir sökme işlemi bizi bekliyordu. Hatta birkaç parçanın elimizde kalması, ön camın çatlaması gibi aksilikler de oldu.
Aracı şaseden ayırma gibi bir düşünce olmadan işe başladık. Sağ ve sol çamurlukların bir kısmında ve araç içinde ön yolcu ve şoför ayak konulan zeminde çürükler vardı. Babamla birlikte bu yerlerdeki sacları kestik. Yerlerine oksijen kaynağı ile yeni sacları kaynattık. Fakat (yıllarını kaportacılıkla geçirmiş olan) amcamın içine bu durum hiç sinmedi ve işe kendi el atmaya karar verdi. Kısacası şuana kadar yapılan işlem tamamen boşa uğraş oldu.
Araç şaseden ayrılacak, çürük olan yerler orijinal şekilde ve kaliteli malzeme ile tekrar kaynatılacak. Şase kumlanacak, takozlar değişecek, her parça temizlendikten sonra ayrı ayrı boyanıp yerine takılacak. Ayrıca zeminde yeni başlamış paslanmalar var buralar da yüzeyden temizlenecek, temizlenmeyen yerler için tekrar sac kesilecek. İç zemine 5 kat pütür atılacak ve tekrar paslanma durumu olmaması için döşeme yapılmayacak. Alt kısım ve çamurlukların içine de 2 kat pütür atmayı düşünüyorum.
Ayrıca biz bunları yaparken benzin deposu ve radyatör söküldü. Yenilenmesi için RS bölümüne gönderildi.
Bizim yaptığımız işlemleri de fotoğraf olarak ekliyorum.