Çok büyük geçmişolsun. Şanzıman kilitlenmesi ile kaza oldu demişsiniz. Şaşırdım ve sanırım giderken pek eşine rastlanmaz bir arıza. Yada biz çok daha dikkatli olup otobanda dahi CJ'ler ile 90-100km gibi süratlere çıkmamalıyız.
Kazadan 2 yil once 1. vitesin dislisi arabayi aldigimda kirikti devamli kalkarken 1. vites atiyordu bundan dolayi disliyi degistirttik lakin İstanbuldan ( firmanin ismi aklimda degil ) bana 200 dolara gelen bu dislinin vites kutusunda dagilmasindan meydana geldigini zannediyoruz.
Kisacasi orjinal diyerek gonderdikleri 1. vites dislisinin yan sanayi oldugundan suphe ediyor tamirciler, tabi bu tez sanzumani sokmeden kesin bu veya su demek imkansizdir.
Yaylaya yapmakta oldugumuz yeni evimizin insaatina Ustayla beraber giderken, insaata yakin bir yerde kitirt kitirt emsali bir sesin 2 kere gelmesiyle ve durup bu sesi kontrol ettigimizde motordan birsey duyamadigimizi, sonrasinda hareket halindeykende bu sesi duyamamistik ama ben sesin sanzumandan geldigine emindim.
Ben yinede temkinli davranip ogleden hemen sonra sanaiye gidip kontrol ettirmek icin insaattan erken ayrilmistim lakin yola ciktiktan daha 5 klm bile olmadan bu sesin yine tekrarlamasi ve cogalmasiyle birden hersey kilitlenip olayda inis asagi rampada gerceklestiginden araba hoplamaya basladi motorda kilitlenmeden dolayi stop etttigi icin frende calismiyordu tek kumandam direksiyondaydi lakin araba hoplamayi kesti arka tekerleklerin 1 biri kilitleyip 1 yana kayiyordum 1 oteki kilitleyip tam aksine kayiyordum arabayi yolda tutmaya zorlaniyordumki birden ucuruma dogru kaymaya basladim ucuruma gitmemek icin direksiyonu tam kirdim ve araba yere yan yatarken kendimi vites ve yan koltuk onundeki bosluga attim inanin herzaman emniyet kemerimi baglarim o gun ne tesaduftur emniyet kemerini baglamamisimki benide kurtaran bu olmustur ( bakin sakin ola yanlis anlasilmasin bu demek degildirki emniyet kemeri takmayiniz benimki tamamen 1 tesduf ve sanstan ibarettir ) yerde suruklenmeye ve aniden yerde firildak gibi donmeye baslayan araba sonunda durdu araba benzinli ve lpg li oldugu icin ne olur neolmaz diye ben hemen kendimi toparlayip arabadan disari ciktim ve bir yandan jandarmayi aramaya bir yandanda olabilecek yeni bir kazayi onlemek icin ustumdeki ceketi cikartip gelen trafige ceketi sallayarak trafigi kontrol etmeye calisiyordum bu ara yanima biri geldi cobanmis buyuk gecmis olsun iyi kurtardin bir seyin varmi yardimci olabilirmiyim dedi tabi yaralarinda sicakligi ve adrenalininde etkisiyle sadece topalliyordum sagol onemli birsey yok araba yan yatti yerde dondu duruncada ben ciktim bir seyim yok sukur dedim ne yana yatip donmesi araba havada 2 takla atti ben hepsini gordum dedi ve anladimki ben araba yan yatip donmeye basladiginda tabi sonradan ogreniyoruz arabanin donme esnasinda arabanin bir aksani asfalta girip takla atmis bende o ara daha araba takla atmadan kafami once koltuga sonrasinda torpido gozune carpip bayilmisim ve bayilip ayildigimi arabanin takla attigini bile fark etmeden arabadan cikmisim yaralarima gelince sirtim belim sag kolum sag bacagim kafamin arkasi yerde surtunmus ve tamamen yuzulmus bacagim ve kolum tutmuyordu Sukur halime boylesine bir kazayi siyriklarla ve kiriksiz atlattim.
Bu olayda en cok sevindigim taraf ustayi insaata gotururken kazanin olmayisi, tabi koy yerinde mutlaka sehre gitmek isteyen birileri oluyor, bende hic yok demiyorum Sukur ogun sehre gitmek isteyen kimsede yoktu ve emniyet kemerini ilk defa takmayi unuttugumdur.
Şanzıman kilitlenmesi ile kaza oldu demişsiniz. Şaşırdım ve sanırım giderken pek eşine rastlanmaz bir arıza. Yada biz çok daha dikkatli olup otobanda dahi CJ'ler ile 90-100km gibi süratlere çıkmamalıyız.
uğur bey, buna benzer bir durum güya benim aracımın da başına geldi... arabam ilk geldiğinde çok bakımsızdı.. bizim muhasebecinin avcılara gitmesi gerekiyordu. ona verdim arabayı. yanınada birini vermiştim. arabanın bendeki 4. günüydü.. ne yaptılar anlatmadılar ama otobanda 120 ile soldan 2. şeritte giderken aniden 4 teker kitlenmiş ve kızaklayarak durmuş ve motor stop etmiş... (sanmıyorum 4 tekerde kitlense takla atarlardı) tabi arkadan gelenleere panik yaşatmışlar.. sonra arabayı bir daha çalıştırmışlar ve normal bir şekilde devam etmiş... sanıyorumki ben küçük vites koluna dokunmayın dediğim ama beni dinlemeyip seyir halinde değiştirmeye çalıştılar 4 çekere alırsak daha hızlı gider diye... sanki subaru impreza... sonra beni aradılar aracı çekici ile aldırttım sanayide detaylı kontrol ettirdim hiç birşeyi yoktu... birdaha da asla böyle birşey yapmadı.. zaten sonra komple yeilendi herşeyi...
o gün bizimkiler ofise geldiğinde - yemin ediyorum- bacakları titriyordu hala....
kıssaden hisse, cj leri tam bilmiyorum ama arazi şanzımanın bir şekilde karışması nedeniyle böyle birşey oldu sanıyorum.
Geçmiş olsun iyiki size birşey olmamış Jeep her zaman toplanır ama cama bir zarar gelseydi bunun telafisi olmazdı.Bana göre tüm Jeeplerde roll-cage olmalıdır kaza anında insanın hayat sigortasıdır.
benim istediğm yeni wranglerdaki gibi birşey belki çapraz atılanlar kadar iyi olmayabilir ama rool bardan çok çok iyidir
bunda arka koltuk sorunu olmaz sanırım, birde arka koltuğada emniyet kemeri eklersem arkadakileride düşünmekten kurtulurum
inanın kanım dondu, iyi olduğunuza çok sevindim
bunlar makina eskisinden bile daha iyi hale getirilir
bir şekilde arazide dolaşıp duruyoruz, daha da yavaş gideceğim artık.
asilhector ve rumelian çok çok büyük geçmiş olsun umarım bi daha böyle acı tecrübeler yaşamazsınız. resimler anlatıyo herşeyi valla iki günlük hayat allah korusun
benim istediğm yeni wranglerdaki gibi birşey belki çapraz atılanlar kadar iyi olmayabilir ama rool bardan çok çok iyidir
bunda arka koltuk sorunu olmaz sanırım, birde arka koltuğada emniyet kemeri eklersem arkadakileride düşünmekten kurtulurum
tabiikide kesinlikle rollbardan daha guvenli olacagı kesindir.birde cjlerde su sorun var.buyuk bi takla anında eger rollbarınız iyi degilse 3 parcaya ayrılıyor.sizi koruyacagına size zarar verebilir.wranglerin rollbarlarında cj ye yaparsanız daha saglıklı olur ama wranglerde üstteki borular cerceveden asagı inmiyor.eger oyle bi dusunceniz varsa cerceveden asagıda indirmenizi tavsiye ederim.
Kardeşim çok çok geçmiş olsun tesellimiz cana gellmemesi mal alınır can alınmaz geri gerçekten resimleri görünce benimde tüm arkadaşlar gibi gözlerim doldu tekrar geçmiş olsun.Sadece yerdeki yağ ne yağı anlayamadım.