KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
hocam bende tamamen orjinale sadık kalarak toplayın şanzıman değişirse bi ton yerler değişir bu yüzden orjinallik bozulur orası burası derken bi bakmışsınız hiç orjinal şey kalmamış ufak lastikle orjinal yürürüyle kullanın bu sayede hem uzun ömürlü olur hemde daha az masraflı
Bildiyiniz gibi ben yeni aldim cj yi.. Daha kullanmadim bile gecen pazar babam koye gidiyordu yerde donmus sekilde 15 cm civarinda kar vardi rampada bende telde konusuyordum babam giderken bir kac sefer cikamadi tekrar geri gelip ikinci hamle yapti ve cikti .. Bu esnada cikamayinca arac kesildi ve stop etti iki uc seferr ve bu benim kafama takildi 6 silindir benzinli bir arac kesilme yaparmi en fazla ptinaj yapar cikmasada tup takili karbirator ayarindami sorun var? Oysa bir ay once alinca usta tarafindan karburator ayarlari yapilmisti
rampa yukarı karbüratörlü araçlarda olağan bir durumdur. stop etmesi gücün yetmediğinden değil benzinin yeteri kadar gidemediğindendir. bundan farklı sebepleri varsa da tecrübeli abilerimizin arkadaşlarımızın eklemesi rica ederim.
Tsk ederim. Bilgileriniz icin ben fransada 200 beygir arac in altina hic dusmedim yillar once anadol da vardi ayni durum oda gayet normal geliyordu gucu neki
rampa yukarı karbüratörlü araçlarda olağan bir durumdur. stop etmesi gücün yetmediğinden değil benzinin yeteri kadar gidemediğindendir. bundan farklı sebepleri varsa da tecrübeli abilerimizin arkadaşlarımızın eklemesi rica ederim.
Benzin pompası geri kaçırmıyorsa karbüratörü yeterince besler. Ancak segman kaçakları limitlerin çok üzerindeyse pistonlar yeterli kompresyonu sağlayamaz ve kranka, dolayısıyla yürüyen aksama gerekli gücü aktaramaz. Böyle bir araç düz yolda da 60-70 km/saat hıza zor ulaşır.
abim aracin ayna mahruti dislileriyle alakali olabilir yada coktigi yuksek vitestir seri arazi konumunda denemistir yada motor ayarlari iyi degildir bi cok faktor var tecrubeye sabit yuzyuze muhabbet etmek isterim
Benzin pompası geri kaçırmıyorsa karbüratörü yeterince besler. Ancak segman kaçakları limitlerin çok üzerindeyse pistonlar yeterli kompresyonu sağlayamaz ve kranka, dolayısıyla yürüyen aksama gerekli gücü aktaramaz. Böyle bir araç düz yolda da 60-70 km/saat hıza zor ulaşır.
aracınızda lpg ve benzınlı sıstemle calısıyorsa ıkı sısten tek ayarla ( tup ayarı tup beynınden ıle benzın ayarı karburatorden ayarlandıgı ıcın ) uyum sağlayamamıs olabılır bır yakıt tam verımde çalışmıyordur
2) karburator toz almıs olabılır depo da pıslık olur tam gorev yapamaz
3)tup kazanında samandura bouk olabılır yeerınce yakıt ulaştıramamıstır beyın arızalanmıs olur tup kacırır veya kablo çıkmış olur gaz benzın akısını sağlayan vanada
4)disrıbıtor de arıza olabılır platın meksefe arızalanmıs olabılır
5)yakıt bıtıyordur kesık kesık geldıgı ıcın karburatoru besleyemıyordur akabınde stop etmeye gıder
6)zorlu kosulda sade ontekerlekler devreye sokulup gıdılıyorssa yuk dırek motora yansıdıgı ıcın araç zorlanmadan dolayı bayılır stop eder yanı agır devır derek olarak butun yuku sanzımana vermek guç artar hız azalır bu durumda
bazen duyarsınız 2 takvıyeyle çıktım dıye bu vazıyet agır devırdır zor kosulda bu vıtes kullanılmalıdır
benım bılgım bu kadar inşallah faydası olur