cj7 hakkında yardım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mehmetnart Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 24
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 6,911
Ynt: cj7 hakkında yardım


Şimdi arkadaşın açıklamasına göre bu araç 79 model ise cj7 oluyor. Ben bu arabalardan anlamıyordum iyi kötü bilgim var sanıyordum şimdi hiç bilmiyormuşum
bu araç nedir arkadaşlar tuzla olamaz sanırım, Tuzla jeep fabrikası 1955 kurulup 1959 yılında ford ve koç olarak grup fabrikayı satın alarak otosan olarak kurulmuş. cj6 ise bu araç alınırmı bu fiyata?
 

Etiketler
araç
Ynt: cj7 hakkında yardım

Bu araç CJ7 değil bu işten çok iyi anlayan bir ustaya aracı göstermeniz gerekir ki daha sonra başınız ağrımasın.Yinede söylüyorum CJ7 ve CJ8 de U tipi kapı modeli vardır diğerleri S kapı modelidir.Araç ayrı ruhsat ayrı olursa başınız ağrır daha düzgün bir araç bakın derim.
 

Ynt: cj7 hakkında yardım

Ruhsatta 79 yazması birşeyleri kanıtlamaz. Eğer şase numarası orijinalse yani sonradan verilmediyse bu numaradan kaç model ve hangi tip olduğu kesinlikle anlaşılır.

79 olduğu kesinse CJ5'den uzatılmıştır, ruhsata 79 hatalı yazıldıysa CJ6'dan kısaltılmıştır. Kesin olan birşey var, o da CJ7 olmadığı. Kimse CJ7 yi alıp kapıyı bu hale getirmez.

Eğer aracı beğendiyseniz, bütçenize de uyuyorsa 5 olmuş, 6 veya 7 olmuş ne farkedecek. Yeterki ruhsatla araç arasında uyumsuzluk olmasın.
 

Ynt: cj7 hakkında yardım

Emin bey yıllara göre üretim tarihçesini gayet güzel yazmış.
Bunun ötesinde sorulmuş olan sorular ve yazılan yorumların öncelikle üzerini kalın bir bant ile örtüp , o kırmızı jeep'in verilen fotoğraflarına bakıp sadece orada kişisel olarak gözüme nelerin takıldığını ve gördüklerimin bana ne düşündürttüğünü yazacağım.

1. Bu jeep CJ 7 deyil,çünki kapısı " U" kapı olmayıp "S" kapı.
2. Şayet bu jeep'in özü CJ 7 idiyse,biri onunla oynamış ve kapı şeklini değiştirmiş demektir.
3.Bu jeep "S" kapıya rağmen CJ5 de deyil.Eklediğim ilk iki resimde düşey doğrultuda çizdiğim çizgiler arasında kalan mesafeleri orijinal bir CJ5 ve bu jeep arasında gözüyle tartabilen herkes bunu açıkça görür.Bu da birinin bu jeepi ya kesip uzattığı ya da CJ 6 dan keserek kısalttığı anlamına gelir.Ayrıca böyle bir işlem sırasında arka çamurlukların üst kısımlarında eğri yok edilmiş ve düz hale getirilmiş.
4.Bu kesme-ekleme işlemi sırasında iyi bir ustalık olmadığını da görmek mümkün.Daire içerisine alıp ok ile işaretlediğim noktaya dikkatli bakın. "S" kapının çizdiği eğrinin orada aniden keskin bir dönüş yapıp "Z" kapı oluşturduğu görülüyor.Bu da yapılan işlemdeki işçilik kalitesini göstermeye yeter.İşaret koymamış olmakla birlikte arka köşe kıvrımına da dikkat edin.
5.Herhangi bir CJ serisi araçta hava filtresinin hangi yükseklikte konuşlandırılmış olduğunu sanırım bilmeyen yok.Belliki derince su geçişleri yapacağı hesaplanan bu jeep'e o snorkeli koyarken bu varsayıma göre hava emeceği o hortumu o yükseklikten alıp en sıradan dere geçişlerinde bile suyun içinde kalacak bu kota düşürüp ve öylesi kritik bir noktadan çıkarmanın,en ufak bir hortum zedelenmesinde yutacağı suyla nasıl boğulacağını ve yeni bir motora patlayacağını görmemek mümkün deyil.
Ben baktığımda bunları gördüm ve bu yazdıklarımı düşündüm.Bu detaylar amaçları doğrultusunda başkaları için farklı anlam ifade edebilir.





 

Ynt: cj7 hakkında yardım

arkdaslar etmen eylemeyın cj7nin böyle olanı var hatta ve hatta ben orjinalini bu şekilde cıktıgını sanıyordum. arkadaş ıkı resim koymuş aracın sag tasrafındakı resme bı bakın S kapının 20 cm arkasında bi S daha vardır. heh bu orjınaldır işte.
cj5 kısa şase
cj6 cj5ten 50 cm uzun
cj7 cj5ten 20 cm uzundur
bu tuzlalarda da böyle fabrika aynı yan sacı kullanmış sadece ekleme yapmış biliyorum ama ne derece dogru tabi siz daha iyi bilirsiniz.cj8 ayrı bişey onun kasası parçalı degildir. arkads cj5ten uzatma olacagını söylüyor ama :S hiç sanmıyorum he cj6dan kısaltmaysa o olma ihtimali daha yüksek. yanlız bııs var bakın sanayıcıyım. uygun gördügünüz bi cj aldıgınızı düşünelim aracı şu görünüme getirmek için en az araca 10000bin masraf edilir kesin. boya kaportaa jantı vinci koltugu elektrık tesıssatı birde yürüründeki harcamalar asıl onlar para tutar zaten. ankarda rauf ustayı bulursun bu aracın sahıbıde yok adamın arabasını yerden yere vuruyosunuz ya bi arkdas demıs farketmez cj5-6-7 dıye bence yeterki ruhsat arabanın ruhsatı olsun hakl.ı bi dünya para yazık yani herşey yasal olsun bence..
 



Ynt: cj7 hakkında yardım

Ben ilk Jeep imi 1990 yılında 1977 model CJ5 olarak aldım 6 ay kadar sonra orijinal 1978 model CJ7 bularak ikinci aracımı aldım ve ben bu zamana kadar S kapılı bir CJ7 ne gördüm nede duydum.
 

Ynt: cj7 hakkında yardım


CJ5'den uzatma diyen de, 5 - 6 - 7 farketmez diyen arkadaş da aynı kişi yani ben
Çok yakın bir tarihte Giresunlu bir arkadaşımız CJ5'ini uzatarak CJ7 yaptı, hatta ölçülerin büyük bir kısmını da ben verdim. Şimdi malum sitede satışta. Üstelik bu uzatma işi de yeni değil, Bursa'da yıllardır yapılıyor. Yani 7'ye çevrilen CJ'lerin % 80'i kısaltma, kalanları uzatmadır. Kısaltmaların büyük bir kısmı 6'dan yapılıyor çünkü 8'ciler kapılarından memnun.
Ayrıca bu konu niye bu kadar uzadı anlamış da değilim. Bu bir tercih meselesidir, kim neyi beğenirse onu alır, kullanır. Yeter ki bilmeyene yanlış bilgi verilmesin.
 


Ynt: cj7 hakkında yardım

Arakadaşlar hepinizden yardımlarınız için çok teşekkür ederim.

Aracın sahibi Yılmaz bey ile görüştüm ve Antepte yaşayan otomativ işinde olan asker arkadaşımdan da araba hakkında bilgi aldım.Aracın sahibi Yılmaz bey arabayı aldığında araç bu şekildeymiş araç kısaltmamı uzatmamı hiç sormadım bile. Arkadaşımın söylediğine göre bu arac komple kumlama ile soyulup dip tırnak özenle toplanmış, aracın motoru iyi durumdaymış, aracın arka defransiyeli yeni değişmiş, ön direksiyon takımı mersedesmiş (nekadar iyidir bilmem) ama aracın kullanımı çok rahatmış, araca Yılmaz bey çok emek harcamış bu belli istediği fiyatta makul ben almaya nasiplendim fakat kredimde problem çıktı olmadı. İnşallah ileri tarihler de bi cj daha eklenecek buraya ama şimdilik nasip olmadı.Aracı düşünen arkadaş olursa gönül rahatlıyla Yılmaz bey ile görüşüp araca bakmaya gitsin derim, şahsen benim içime sinmişti araç.TAbi renkler ve zevkler hiçbir zaman tartışılmaz.
hepinizden tekrar tekrar teşekkür ederim arkadaşlar.