Doğru ve tek çözüp karbüratöre alttan çift delik (çift boğaz carter carb için)... gerisi yalan...
Buradaki kilit nokta.. büyük kafa LPG seçmek, 560sec mercedeslere, rangeroverlara taktıklarında... benimki hem benzinde hem LPG'de gayet performanslı ikisinde de "hava filitresiz " çalışıyor.. küçük kafa varken havafiltresiinin her yeri bantla kapalı idi benzinde çiğ yakardı... her hafta ayara giderdim...
CJ'yi genelde benzinle kullanmaya çalışıyorum o ayrı mesele... mutlaka benzinde bırakmaya çalışıyorum..yolda giderken benzine geçiyorum... ancak bunların hepsini aracınız 2 sistemde de sağlıklı çalışıyorsa yapabilirsiniz... gazın kuru yakıt olduğu ve motora benzine göre daha çok zarar verdiği biliniyor...
benim cj5 aracımda tartarin lpg var çok memlunum hiçbir sorun yaşamadım ama ben benzinle istop ediyom ve benzinle çalıştırıyom yola çıkınca gaza geçiyom tüp tipi lpg tankı benzin deposunun yerine koyduk özel bi muhafaza içinde yakıt olarak çok ferkettigi acı bi gerçek benzin deposu ise özel olarak şöför koltugunun altına galveniz sacdan yapıldı kesinlikle rahatsız edecek bi konumda deyil depo kapagı şöför kapısının içinden oldu ama olsun bence lpg den bukadar korkmamalısınız iyi bi servis kaliteli bi marka sorun yaşatmaz
selam arkadaşlar ben 2.5 senedir jeep i tüplü kullanıyorum bir tek manifolt contası haricinde başka bir sorun yaşamadım tüplü iken , sanıyorum sanayi bakanlığı tarafından ilgili evraka sahip kişilerin ellerinde bu sorun ortadan kalkıyor diyebilirim, tabiki bide her usta usta değil ondan kaynaklanabilir.
Şimdi bende tüp yok. 35 lastik ve headerslı cj 600 bin lira yakıyor km de. benzinde. tüp olsa 400 yakıyordu. çokda büyük fark yok. hiç olmazsa zevkle biniyorum.
Şimdi bende tüp yok. 35 lastik ve headerslı cj 600 bin lira yakıyor km de. benzinde. tüp olsa 400 yakıyordu. çokda büyük fark yok. hiç olmazsa zevkle biniyorum.
Enjeksiyonlu sıralı sistem takılı nivalarda bu fark çok daha belirgin...
Lpg yüksek oktanlı olduğundan bu durum hasıl olur gibi bir şeyler demişti bu işi yapan makine mühendisi arkadaş...
Doğru mu bilemem ama lpg de çok net performans artışı...
Not: Fark ettim ki biraz topik dışı yazmışım... Kusura kalmayın... :-\
enjektörle alakalı değil asllında. biliyorsunuzki yanan şey benzinin buharıdır. karbüratörlü olsun enjektörlü olsun buharlaştırma yeteri kadar başarılı olmayan sistemlerde , LPG daha iyi sonuç verir. (GDI gibi emme manifoldu farklı olan sistemlerde buharlaşma daha iyidir bu nedenle verim daha fazladır) Mesela karbüratörlü tipo 1.4, benzine göre daha sessiz çalışıyor ve daha iyi hızlanıyor.
Herkeze merhaba bende 77 model bir cj5 alarak aranıza katıldım ve merak ettiğim bazı sorular var.
Aracım benzinli lpg takılı ama tesisat motora kadar geliyo. Aldığım şahıs karbüratörü yeni taktırdığı için deldirmemiş. Şimdi bende kararsız kaldım hem benzin hem lpg de performans alabilmem için nasıl yaptırmak lazım. Mikser fikri kafama daha çok yatıyo ama mikseri nerde yaptırılır bir bilgim yok. İstanbuldayım tavsiye edebileceğiniz ustalar ve yöntemlere açığım. Saygılar...
lpgnin ufak tefek masrafı cok zahmetı de cok. cok dılkkatlı davranmak lazım, yoksa ;
karburator tamır takımı
kesıcıler
benzın otomatıgı
mars dıslısı ve volant dıslısı
bunları sureklı degıstırırsın
sonuc olarak benzınle aynı kapıya cıkıyo, zahmetıde cabası
aslında lpg montajınız harika ama uzun zaman benzinde kullanılmadığı zaman benzin otamatiği kuruma yapıyo diyafram bozuluyo ben aynı sorunu yaşadım
2 ci sorun marş motoruna 1 veya en az 2 senede bir bakım temizlik yapmakgerekli devri çok değişiyo özellikle 2 tane burcları yeni yağılırs dahada güzel oluyo arac daha kısa zamanda basıyo bizzat yaptım çok memnunum bakım şart
En baştan beri söylediğim gibi mikser CJ'de verimsiz oluyor, karburatoru deldirmenin bir zarari yok ve performansi çok iyi ama bu íşi gazciya yaptirmaya çalişmayin ya daha önce bu işi yapmiş doğru tornaciyi bulun yada tornaciyi bilen Jeepciyi...
Yaklaşik 4 senedir Lpg takili ilk 3sene sirf benzinle kullandim, son senede %50 gaz %50 benzin gibi kullanmaya çalişiyorum... Bunu yapabilmeniz buharlaştiriciyi buyuk almaniz lazim, şahinlere taktiklarindan takarsaniz çalişsin diye havafilitresini kaparlar benzinde çalişmaz...Benim poliauto ile havafilitresiz hem benzinde hem gazda çalisiyor... gaz kitini taktirirken sakin ucuza kaçmayin...
birde motor gücüne göre takılıyo gaz beyni 1600 kadar farklı üstü 2000 ve üstü farklı olduğunu biliyorum ama
bağlantı elemanlarında gaz borusunun ağzı az kapalı olmasından dolayı benim şahinde başıma geldi yeni takıldı bir türlü ayar tutmuyor basmıyo en sununda benzin,gaz ayrının orda gaz borunun ağzı yamuk muş tam yuvarlak deyildi hallettik şimdi sabahları 1 marş
benim pathfinder de 14 cm çapında bir çevirici var. normalden büyük. ancak üst devirde yetersiz. daha büyük hacimli motorlarda belki çift takmak lazımdır.
benim pathfinder de 14 cm çapında bir çevirici var. normalden büyük. ancak üst devirde yetersiz. daha büyük hacimli motorlarda belki çift takmak lazımdır.
Merhaba benim CJ'dede aynı sorun vardı kafa ufak geliyodu değiştirerek sorunu çözdüm ama genede benzin gibi olmuyo tabi.
Çift derken yani iki kafa (beyin) birden mi yoksa ben mi yanlış anladım ?