D-max İme Yaptığım Değişikler

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan tiskeli Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 67
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 64,158
Ynt: D-max İme Yaptığım Değişikler

ÜSTAD ilgine çok teşekkür ederim. zaman zaman yardımına başvurmak isterim müsaadenle...
 

Etiketler
Ynt: D-max İme Yaptığım Değişikler

Hüseyin abi merhaba iyi bayramlar... Rahatsız ediyorum ancak sen daha iyi bilirsin hastalık oldu bu işler.
35 inch lastik için arkayı katlanır makasa küpesiyle 4cm yükselttim ancak kupayı biraz daha yükselmem gerekiyor. 5 cm kadar. Ustalar bu iş için 1750 - 2000 para istiyorlar. Kasayı yükseltmek basit ancak kupa için 5 cm de sadece fan davlumbazı ile işi çözebilirmiyiz direksiyon mili 5 cm yi tolere eder mi? Vites kolu 5 cm aşağıda kalsın veya küçük bi ekle uzatsak olurmu. Elim iyi anahtar tutar aks sök-tak ön takım sök- tak gibi becerilerim oldu kendim yapmayı planlıyorum. Abi sence becerebilirmiyim. En büyük sıkıntı yükseltme aparatları ve civataları hayati aparatlar olduğu için senden akıl rica ediyorum. Temin edecek yer veya malzeme cinsi temin edip tornada yaptırmak için.
 

Ynt: D-max İme Yaptığım Değişikler

Sağolun sizede hayırlı bayramlar. Aracın yükseldikçe yana eğim açısının azalıcağını, ağırlık merkezi yukarıya taşınacağından dengesinin bozulacağını unutmamak ve çok daha ve sakin dikkatli kullanmak gerektiğini unutmamamız lazım yani eskiden kamyonların arkasında yazardı 70-80
Elin anahtar tutuyorsa tamam. ilk önce 5cm çapında 4-5 mm et kalınlığı olan 1mt boru ve aynı çapta içinden saplama geçecek kalın pullar işini görür. Boruyu eşit ve düzgün şekilde pulların kalınlığınıda hesaplayarak ( bana kalırsa 5cm yi geçme) 5cm ye denk gelecek şekilde kes, kesilen boruların ağızlarına pulları kaynat, birazda kaynak çapaklarını taşla ,boya takoz işi tamam aracın üzerindeki saplamaların 6 tanesi uzun ön taraftaki 2 adet saplama biraz daha kısa . Takozların yüksekliğini ilave ederek 8 adet saplama al.
Aracın kupadan yükseltme işine radyarör davlumbazının alt kısmındaki pilastik parçasını çıkararak başla.
Sonra sağ veya sol hangi taraftan başlıyacaksan tek tarafın 4 saplamasınıda sök. Aracın kupasını alttan ,sökülen hizaya yakın bir yerden ezilmeyecek şekilde uzun tahta parçasıyla destekleyerek kiriko yardımıyla yapılan takozların sağacağı kadar kaldır. Takozları takoz lastiklerinin üzerine koy ve saplamalarını tak kirikoyu yavaşça indir. Saplamaları sık ,sonra aynı şekilde karşı tarafı yap.
Direksiyon miline bakarsan görürsün üst ve alt tarafındaki mil kelepçelerini gevşetip (3cm civarı uzatma payı var)milleri orta kısımda bulunan frezeye doğru kaydır ve geriye sık.
Vites koluna gelelim. Vites muhtemelen körüğü sıkıştırdığı için geriye geçmiyecektir. Vitesin üzerini içeriden aç ve vites kolunu sök. Vites çubuğunun alt tarafındaki kıvrım yerini hafiften öne doğru düzeltki vites kolu öne doğru biraz gitsin.Ama dikkat et vites kolunun aşağısındaki lastik ve pilastik parçalara hasar verdirme. Kupa yükseltme işlemi iki üç saatini alır.
Arka makasları diferansiyelin üzerine almayı düşünmüyorsan makaslara 5 cm kavis verdirebilirsin.tabi arka amörtisörleri uzatmak gerekebilir.

IMG_3905.JPG


IMG_1552.JPG


IMG_3898.JPG
 

Ynt: D-max İme Yaptığım Değişikler

Ayrıça unutmadan belirteyim 35 lastiği sığdırmak için çamurlıkların arka kısmını ve iç taraftaki ek yerlerini tıraşlamak lazım
ve lastiklerin şasiye sürtmemesini önlemek için dışa 1-2 inch ofsetli jant gerekir.

100_6990.JPG
 

Ynt: D-max İme Yaptığım Değişikler

Abi çok sağol hemen başladım yapmaya kasayi kaldirdim. Kupayada ilk firsatta baslicam. Lastik için zaten yeni jant alıcam o da ofsetli olur sanırım ek olarak ta senin yaptığın gibi flanş takilcak sürtünme olmaz sanırım.

20150723_193235.jpg


20150723_193251.jpg


20150723_181756.jpg
 



Ynt: D-max İme Yaptığım Değişikler

Abi tebrik ederim çok güzel bi çalışma .Ayrıca biçok işlemi eski parçalardan yapamanız ayrı bi sanat güle güle kullanın
 

Ynt: D-max İme Yaptığım Değişikler

Hüseyin abi bu yaptigin degisiklikler sonucu muayene durumu ne alemde kupa yükseltme lastikler muayeneden geçti mi. Lastikler için orjinal olacak diyorlar tampon VİNÇ ceki demiri için proje cizilip işlenmesi gerekiyormuş onu halledicez ancak kupa yukseltme için pürüz çıkar mı acep.
 

Ynt: D-max İme Yaptığım Değişikler

Ben muayenede aracıma yaptığım değişikliklerden dolayı bir kere sıkıntı yaşadım sebebi arka tamponun yerden yüksekliği 55cm yi geçtiği için. Benim vinç ve çeki demiri ruhsata işli.
 

Ynt: D-max İme Yaptığım Değişikler

Ben muayenede aracıma yaptığım değişikliklerden dolayı bir kere sıkıntı yaşadım sebebi arka tamponun yerden yüksekliği 55cm yi geçtiği için. Benim vinç ve çeki demiri ruhsata işli.
Abi bende 2008 dmax var 3.0 265 dişli lastik var ön tarafta çamurluğa sürtüyor artı makasçıya gittim yukseltmek için ek makas atalım dedi bende torsiyondanda yükseltmek lazım dedim o nasıl yapılıyor bilmiyorum dedi ek makas atılsa problem olurmu artı torsiyon dan nasıl yukseltiliyor
 

Merhaba,Bende aynı sıkıntı var ofsetli jant taktırdım ön lastikler manevra yaparken içeri sürtüyor.kaldırma yaparak sorunu çözebilir miyiz.
 





Abi bende 2008 dmax var 3.0 265 dişli lastik var ön tarafta çamurluğa sürtüyor artı makasçıya gittim yukseltmek için ek makas atalım dedi bende torsiyondanda yükseltmek lazım dedim o nasıl yapılıyor bilmiyorum dedi ek makas atılsa problem olurmu artı torsiyon dan nasıl yukseltiliyor
Makas attirmak aracin arkasinin sertlesmesine yolacar makaslara kavis vermek uygundur 265x75x16 lastikte benim aract surtme.yapti camurluk arkasindaki pastik parclari biraz tiraslamistim dha buyuk.lastik.icin camurluklari tiraslamak lazim tabi birde sasideki lasti urdurucuyu
 






Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,701
Mesajlar
1,522,409
Kayıtlı Üye Sayımız
166,544
Kaydolan Son Üyemiz
Carlitto

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst