Dacia Duster 1.5 dCi Laureate Euro NCAP Testi Yapıldı (3 Yıldız)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ümiterkan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 29
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 12,920
Ynt: Dacia Duster 1.5 dCi Laureate Euro NCAP Testi Yapıldı (3 Yıldız)

sorrowT' Alıntı:
yolcu bölümünü koruyan çelik kafeste zayıflık var gibi. Kuvvetli olsaydı önden çarpışmalarda yan kapıların açılması engellenebilirdi; yada motor bölümünde iyi sönümlendirme yapılamamış darbe çelik kafese daha fazla gelmiş. Bilemiyorum hangisi ama yolcu bölümü iyi korunamamış gibi geliyor.

Direğe çarpma testinde ise 2007 range rover da aynı şekilde dağılmıştı fakat yolcu koruma değerleri en azından renk olarak yeşile daha yakındı. :smiley:

Tabi ncap testlere bir numara karıştırdıysa bilemem. :p

Sevgili sorrow,

Güvenlik kafesi hakkındaki yorumunuza katılıyorum. Aracı alırken de sormuştum servisine ve sonra internet üzerinde teknik çizimlerini de gördüm. Örneğin ön kapı içlerinde çelik boru şeklide değil, kılıçlamasına lama/"U" profil şeklide güvenlik muhafazası mevcut. Zaten direğe çarpma testi videosunda mühendis arkadaşlarımızın da kolayca fark edeceği üzere karoser üzerindeki çarpma enerjisi şaseye geldikten sonra sönümleniyor. Şase son derece sağlam olmasa idi araç dağılabilirdi. Benzer boru yerine lama kullanımını Meganlarda da mevcutmuş. Aynı sistemi uyarlamışlar bana dedikleri kadarıyla. Tabi bu maliyeti ve ağırlığı düşüren bir faktör. Malum Duster maliyet ön planda tutularak üretilmiş bir araçtır.

Diğer videolarda ise kolaylıkla görüleceği üzere karoserin enerjiyi dağıtma açısından başarısı oldukça yüksektir. Ben açıkçası çok daha başarısız olacağını düşünmüştüm. Fakat akıllıca planlanmış bir yapısı varmış meğer. Biraz daha geliştirme ile gelecek modeller çok daha güvenli üretilebilir diye düşünüyorum.

Kapılar konusunda da yeri gelmişken bir yorumumu daha söylemeliyim. Bir araçta önemli olan kazada kapıların açılmaması gerekliliği ve çok daha önemli olan kazadan sonra açılabilmesi gerekliliğidir !!! Kapıların kaza sırasında açılması çok kötü bir şeydir! Sivrisineği saz görenlere sözüm, diğerleri zurnalarıyla oynayabilirler!

Öte yandan el kitabında der ki (sözleri biraz değiştiriyorum ve yorumluyorum): "Arka koltukta yolcu olmasa dahi, bagajınız varken arka emniyet kemerlerini takınız. Kaza sırasında bagajdaki yüklerden gelen ağırlık sebebiyle arka koltuğu devirmesini engellemiş olursunuz." Duster'ın arka koltuk kilitleri de dahil olmak üzere hemen açılabilecek kilit yapısı var (en azından arka koltuk kilitlerini ben sevmemiştim). Yani kilitlerin hiçbiri çok güvenli değil bence !

Ama iyileştirelim diye ileriki modellerde kaza sonrası hiç açılmayan kilit yaparlarsa bu daha kötü olur !!! :smiley: (Umarım öyle olmaz)
 

Etiketler
Ynt: Dacia Duster 1.5 dCi Laureate Euro NCAP Testi Yapıldı (3 Yıldız)

TTamer' Alıntı:
Ya arkadaşlar,

Bilemiyorum fark ettiniz mi ama şu ana kadar Gezenbilir'i kirletmemek adına hiçbir sataşmaya şahsi bir cevap yazmamıştım. Çünkü Gezenbilir forumu son derece nezih, bir o kadar da bilgi dolu ve konuyla ilgili tecrübelerin olduğu bir forumdur. Başka hiçbir forumda mesela bu kadar Dacia Duster hakkında düzenli ve bol miktarda teknik bilgi ya da yorum bulmanız mümkün değildir. Keza pek çok diğer konu başlığı için de durum böyledir!

Eğrisini söylüyoruz/lar suç oluyor, doğrusunu söylüyoruz/lar suç oluyor. Sıkıntınız varsa gidin kendinize bir blog kurun yazın beyler. Görüşlerinizi orada kamuoyuna açıklayın.

Moderatörlerden ricam bu kadar yersiz tartışmaya izin vermesinler. Bilgiyi kirletmeyelim.

Yurtdışında bir foruma giriyorsunuz, deli gibi teknik bilgi yazmışlar, deneyimlerinden bahsetmişler, bilgi vermeye çalışmışlar. Türkiye'de bir foruma giriyorsunuz, lüzumlu lüzumsuz her hissettiği duyguyu adam yazmış. Karnı ağrıyor yazmış, başı ağrıyor yazmış ama başlık mesela 52" televizyon. Tamam; eğitimsiziz, heyecanlıyız, şudur budur ama moderatörleri de göreve çağırıyorum.

Selamlar...
SN TAMER
Bu forumun çok nezih güzel bir forum olduğu ve son iki gündür benim de katıldğım tartışmaların kirlilik meydana getirdiği doğrudur. Bu konuda size katılıyorum. Fakat size ve genele bir sorum var. Peki neden bunca anlamsız tartışma makara başka marka bölümlerinde yok da dacia bölümünde var. Cevap bazılarının zannettiği gibi araçlarının kıskanılması felan değil. Burdaki birkaç megalomanın araçlarını iyi tanımayıp araç konusunda insanlara yanlış bilgiler vermeleri ve bu durum birileri tarafından eleştirilince de hazmedemeyip hakaretlere girişmeleridir.
Tamam araç konusunda doğru bilgiler var ama bir yandan da aracı övme adına araç olduğundan farklı lanse edilip insanlara yanlış bilgiler de veriliyor. Dolayısı ile bilgi kirliliği bu noktada başlıyor. Madem forumun kirlenmesini istemiyorsunuz sizin ve moderatörlerin önce buna müdahale etmesi gerekir. Bu yapılmadıkça bu mesajlar silinse de dusterciler aynı zihniyetle devam ettikçe daha kaç tane daha selim çıkar. belli olmaz.
Örnek verdiğiniz yurtdışı forumlarda var mı bu kadar marka fanatizmi bu kadar yanlış bilgilendirme?
Saygılarımla.
 

Ynt: Dacia Duster 1.5 dCi Laureate Euro NCAP Testi Yapıldı (3 Yıldız)

sevgılı dostlar
herkez bırsey yazmıs duster curuk demıs duster dagılmıs demıs kımı arkadas bu paraya bukadar demıs.Dusterdan oncekı butun araclarım alman gurubuydu mercedes ve bmw gurubu bırıncı tercıhımdı.Ben euro ncap vıdeolarında hep gordugum bır sey hangı araba olursa olsun vurdumu dagılıyor on taraf dagılıyor kaput katlanıyor arabaya garıp bırseyler oluyor bızım ıcın eskı kullanıcılar mantıgında arabaya vurdukmu arkasından cıkıcaz mantıgı vardı yanı vurdukmu sadece bır tampon ve 2 far kırılmalıydı bu arabalar bızım ıcın saglamdı.fakat bırseyı de unutmamalıydık en son 124 kasa 200 e mercedesımın beynıne 5000 tl fıyat verdıler arabanın degerı zaten 15000 tl gerısını sız dusunun hal boleyken bende eskıyen mercedesımı dusterla degıstırdım az once bır yazı okudum bır uyemızın ımzasının altında benı gecebılırsın benden hızlı gıdebılırsın ama ben senın gıdemedıgın yerlere gıderım yazıyordu.Arkadaslar mercedesımın karterı 6 sende 7 kere delındı her seferınde yumruk kadar taslara carparak deldım ben bu arabayı alırken hız yapmamak ve yeryere gırmek ıcın aldım

burdan tekrar soluyorum bu paraya bu mal almak ısteyen gercekten gonul rahatlıgıyla alabılır suv segmentındekı araclarla 120 ıle bır yere cakılırsanız eger sanırım hepsının basına aynı olay gelecektır yukseklık carpma esnasında araca ıvme kazandırıyor
vıdeoda farkettınızmı aracın on kaputu neden katlanmadı cunkı carpma merkeze assada kaldıgı ıcın bırbırınıze kırıcı olmayın dostlar alanlarla bu arabayı merak edenlerı suclar konuslamayın ben kendı adıma aracımın olumsuzluklarını yazan yazımı yazdım ve sonundada ekldeım bugun yıne arac alsam duster alırdım dedım bızlerınde gonlunden navara frelander 2 hondalar gecıyor ama bızlerın sokaga bırakıcak okadar parası olmadıgı ıcın gıttık bır duster aldık.onun ıcın dostlar kotulemek yerıne taktır edın landroverda bu paraya bır araba yapsaydı herkez onu alırdı degılmı ????
 

Ynt: Dacia Duster 1.5 dCi Laureate Euro NCAP Testi Yapıldı (3 Yıldız)

artık Dusterci arkadaşlarıma takılmak için rütbenizi bilin diyebilicekmiyim :D
 

Ynt: Dacia Duster 1.5 dCi Laureate Euro NCAP Testi Yapıldı (3 Yıldız)

Tempus' Alıntı:
artık Dusterci arkadaşlarıma takılmak için rütbenizi bilin diyebilicekmiyim :D

Estağfurullah Kürşat bey, rütbe ne demek. Sözünü bilene sözümüz güzel sözdür.

Sorun zaten elinde blender ve turpla gelen arkadaşlardan kaynaklanıyor.

Gerçi şahsen ben onlardan da şikayetçi değilim ama ümiterkan belli ki turp kokusundan yılmış. ;D

Eeeee ona da hak vermek lazım. Vatandaş takılmamış, kanca atmış. (bkz. geçmiş tartışmalar)
 



Ynt: Dacia Duster 1.5 dCi Laureate Euro NCAP Testi Yapıldı (3 Yıldız)

benim 6 tane 4x4 üm oldu, hangisine sahipsem diğer marka sahibi arkadaşlarıma her fırsatta takıldımeğlendim. Onlarda bana aynı şekilde. Hatta bazen kendi arabama da takıldım, LR aldık gene servisden çıkmıyoruz, LR aldık altına bakıyoruz yağ damlatmıyorsa yap koyuyoruz da dedim. :smiley:

iyi niyetli, yerinde zamanında ve dostça yapılan takılmalar bu işin parçası yanlış anlamayacağınızı bildiğimden yazdım bende.

bütün saplantılar kötüdür,neye olursa olsun saplandığımız tek şey çamur olsun :smiley:

saygılar
 

Ynt: Dacia Duster 1.5 dCi Laureate Euro NCAP Testi Yapıldı (3 Yıldız)

Euro NCAP testlerini iyi ve ya kötü olması neyi ifade eder sizler için avrupada 2009 dan bu yana trafik kazalarını bilançosu

Avrupa'da 34 bin 500 kişi trafik kazasında öldü. Bunlardan yüzde 76'si ( 26 bin 238) 27 üyeli AB'de 8 ülkede yaşandı.
Yollarda en fazla ölüm vakasının meydana geldiği ülke sıralaması ise sırasıyla Polonya (4 bin 572), Almanya (4 bin 152), Romanya (2 bin 796), İspanya (2 bin 605), İngiltere ( 2 bin 337) ve Yunanistan (bin 1453).

şimdi bu sonuç neyin iyi neyin kötü olduğunu ortaya koymakta,kaza yapılan araçların tamamı bu testlerden başarı ile geçmiş araçladır

ben söylim o zaman en iyi araç en yavaş gidenidir

saygılar
 

Ynt: Dacia Duster 1.5 dCi Laureate Euro NCAP Testi Yapıldı (3 Yıldız)


Doğrudur tempus, saplandığımız şey çamur olsun.

Sadece sınırları aşmadan, yani kişilik hakları ihlal olmadan, insanlar takılsın, tartışsın.

prof 11; valla NCAP 34x34 km hızlara karışıyor, 100-120 km. hızla kaza yapanın sorumluluğunu almıyor. ;D
 

Ynt: Dacia Duster 1.5 dCi Laureate Euro NCAP Testi Yapıldı (3 Yıldız)


"Bir şey söylemek istiyorum.tamam bu tür araçlar günlük kullanıma uygun 4 x 4 ler olabilir.hatta hafif arazi koşullarındada iş yapabilir.ancak bir çok konuştuğum kişi burdaki yazıları okuyunca birde defenderlerle resimlerini görünce bu aracı gerçekten off road yapabilinecek yada en azından başlamaya uygun bir araç zannediyorlar.bu da yeni başlayan ve off road aracı arayan veya bu araçtan alan arkadaşları araçlarını off roada hazırlamaya itiyor..ilk başlangıçta tabiki sorun yaşamayacaklar acemi olduklarından araca nazik davranacaklar sonra araçlarına güvenip,gerçek off road araçlarının performansını da görüp biraz da çekme meraklası eski kurtlardanda gazı alınca kendilerini ağır şartlara vuracaklar,ondan sonrada ağır servis masrafları ile uğraşacaklar.bu yüzden bence bu tip araçların arazi performansını överken (özellikle ustalar için söylüyorum.)gerçekten bu aracı alıp off roada çıkabileceklerini düşünüyorlarsa övsünler aksi taktirde iyi niyetlede olsa bu aracın off road için uygun olduğunu söylemek cebindeki az bir para ile bu işe başlamak isteyen yeni arkadaşlara kötülük etmek olacaktır.yanlış anlamayın duster kendi çapında iyi olabilir,ama emin olun sıfır bir duster rot,kilt veya ön takımı dağıttığında serviste çıkacak para ciddi boyutlarda olacaktır.ve ne yazık ki bu tür hasarlarda garantiye girmeyecektir.artı aracı satarken yapılacak ekspertizlerde ortaya çıkacak ve aracın satışı zorlaşacaktır.off roada yeni başlayacak veya bu aracı ben arazide kullanırım diye alacak arkadaşlara benim önerim eski kurtlara baksınlar onlar ne kullanıyorsa o araçları alın aksi takdirde çok zarar görürsünüz.eminolun bu kurtlarda göreceğiniz araçlar şunlar olacaktır.(defender,disco 1 ,disco 2 ,toyota vx 80 -100 veya hilux,pajero,nissan patrol,rubicon,g serisi,unimog,cheroki kare kasa..)

Bunları yazan arkadaş doğru söylemekte (sanırım Tuğsan)
gerisi teferruat...
 

Ynt: Dacia Duster 1.5 dCi Laureate Euro NCAP Testi Yapıldı (3 Yıldız)

Duster'lı polemikleri seviyorum. Duster'la ilgi acilan tum konularda hep ayni seyler tartisiliyor ve muhabbet hep ayni yere geliyor.
 



Ynt: Dacia Duster 1.5 dCi Laureate Euro NCAP Testi Yapıldı (3 Yıldız)

nasıl bir araçmış bu duster ya..polemik,tartışma,kavga,sövme gırla..şimdi bu duster sempatizanları bu konuşmaları yaparak duster ın inceliklerini ve kabiliyetlerini mi anlatıyor yoksa anti-dustercılar la laf yarışına mı yetişiyor...3 gündür bir o başlıktayım bi diğer başlıkta..yetişemedim konuları takip etmeye...ama yeni doğmuş bir modelin bu kadar polemiğin içinde kalması nın o modelin reklamı açısından en azından bu forumda yararlı değil zararlı olmaya başladığını düşünüyorum...duster savunucuları polemiklerden tartışmalardan kendilerini uzak tutmadıkça bu böyle gider...
bu arada hemen belirteyimde bende arada kalmayayım benim arazi taşıtım hiç olmadı..inşallah bi zaman gelirde bende alırım bi tane arazi taşıtı...ama benimde tercihim en azından benim alacağım tarihte kendini kanıtlamış bir arazi taşıtı almaktır..bütün duster savaşları da tam bu zaman-tecrübe kavramında düğümleniyor zaten..bırakın duster kendini kanıtlasın dusterseverler..

selamlar...
 

Ynt: Dacia Duster 1.5 dCi Laureate Euro NCAP Testi Yapıldı (3 Yıldız)

TTamer' Alıntı:
Sevgili sorrow,

Güvenlik kafesi hakkındaki yorumunuza katılıyorum. Aracı alırken de sormuştum servisine ve sonra internet üzerinde teknik çizimlerini de gördüm. Örneğin ön kapı içlerinde çelik boru şeklide değil, kılıçlamasına lama/"U" profil şeklide güvenlik muhafazası mevcut. Zaten direğe çarpma testi videosunda mühendis arkadaşlarımızın da kolayca fark edeceği üzere karoser üzerindeki çarpma enerjisi şaseye geldikten sonra sönümleniyor. Şase son derece sağlam olmasa idi araç dağılabilirdi. Benzer boru yerine lama kullanımını Meganlarda da mevcutmuş. Aynı sistemi uyarlamışlar bana dedikleri kadarıyla. Tabi bu maliyeti ve ağırlığı düşüren bir faktör. Malum Duster maliyet ön planda tutularak üretilmiş bir araçtır.

Diğer videolarda ise kolaylıkla görüleceği üzere karoserin enerjiyi dağıtma açısından başarısı oldukça yüksektir. Ben açıkçası çok daha başarısız olacağını düşünmüştüm. Fakat akıllıca planlanmış bir yapısı varmış meğer. Biraz daha geliştirme ile gelecek modeller çok daha güvenli üretilebilir diye düşünüyorum.

Kapılar konusunda da yeri gelmişken bir yorumumu daha söylemeliyim. Bir araçta önemli olan kazada kapıların açılmaması gerekliliği ve çok daha önemli olan kazadan sonra açılabilmesi gerekliliğidir !!! Kapıların kaza sırasında açılması çok kötü bir şeydir! Sivrisineği saz görenlere sözüm, diğerleri zurnalarıyla oynayabilirler!

Öte yandan el kitabında der ki (sözleri biraz değiştiriyorum ve yorumluyorum): "Arka koltukta yolcu olmasa dahi, bagajınız varken arka emniyet kemerlerini takınız. Kaza sırasında bagajdaki yüklerden gelen ağırlık sebebiyle arka koltuğu devirmesini engellemiş olursunuz." Duster'ın arka koltuk kilitleri de dahil olmak üzere hemen açılabilecek kilit yapısı var (en azından arka koltuk kilitlerini ben sevmemiştim). Yani kilitlerin hiçbiri çok güvenli değil bence !

Ama iyileştirelim diye ileriki modellerde kaza sonrası hiç açılmayan kilit yaparlarsa bu daha kötü olur !!! :smiley: (Umarım öyle olmaz)

Evet kapılar kaza sırasında açılmamalı, kazadan sonra ise açılabilmesi gerekmekte. Bu en önemli konu !!

A direğinde ciddi bir deformasyon olması sönümlemenin bence iyi yapılamadığı ve araca dağıldığınında bir göstergesi olduğunu düşünuyorum. Artık bildiğiniz üzere kaya gibi araba yapmak yerine olabildiğince dağılan(kaza sırasındaki enerjinn sönümlenmesi için) ve bir okadarda yolcu bölümünde deformasyon azaltıcı tasarım uygulanmakta araçlarda. Buradan yola çıkarsak duster da bu hususta iyileştirmelerin yapılması gerektiğini düşünüyorum.

Yandan direğe çarpma konusunada dönersek; bu tip kazalar en tehlikeli ve en ölümcül kaza tipleri olduğunu düşünüyorum. burada araçların karoserlerinin sönümleme yapabilme imkanları çok dar(bu sebeple kapı içi çelik barlar konulmaya başlandı, son zamanlarda da ek olarak yan airbagler) burada önemli olanın yolculara bu etkiyi geniş bir şekilde iletmek olduğunu düşünüyorum. dusterın buradaki performansı bence iyiydi. Kapı ve kilitleri çözdüklerinde daha iyi ncap değerleri alacağına eminim.

Duster bence iyi bir araca benziyor fakat 4x4 olarak değerlendiremiyorum bir türlü. Evet dört çeker ama... Hafif doğa gezileri için ve şehir içi için ideal bir araç.

Umarım daha da iyi ve güzel olur ve fiyatları bu mertebede kalır.


http://www.youtube.com/watch?v=AMrSxi1Ooro
Bu arada bahsetmiş olduğum test videosu buydu. Burada iki aracı asla birbiriyle kıyaslamıyorum. Sadece ne demek istediğimi görsel bir örnekle anlatmak istedim.


http://www.youtube.com/watch?v=5LjIikJoILo&feature=related
Belki biliyorsunuzdur ama bu araçtada duster daki sorunlar mevcut bence
TolgaG
 

Ynt: Dacia Duster 1.5 dCi Laureate Euro NCAP Testi Yapıldı (3 Yıldız)

Euro NCAP Renault’yu şiddetle eleştirdi.

Dacia Duster Euro NCAP’ın test ettiği yedi yeni otomobilden biriydi. Test uzmanları özellikle Duster’ın yalnızca 28 puan aldığı yaya korumasını ve 29 puan aldığı güvenlik yardımını sert bir dille eleştirdi.

Euro NCAP yaptığı açıklamada, “Duster Avrupa pazarındaki diğer yeni otomobillerin ortaya koyduğu güvenlik performansı seviyesinin oldukça altında kalıyor,” dedi. “Renault gibi bir ana şirketin Dacia otomobillerdeki güvenliğe kendi markası altında sattığı otomobillerdekiyle aynı önceliği vermemesi hayal kırıklığına uğratıyor.”

Renault cevaben yaptığı açıklama şu şekildeydi “Bu skor gücü ve güvenilirliğiyle takdir toplayan araçlar tasarlayıp yapmayı amaçlayan Dacia’nın hedeflerine uygun. Dacia Duster Renault Grubu’nun teknik bilgisinin faydasını gördü ve gayet iyi bir pasif güvenlik seviyesi sunuyor.”

Kaynak: http://www.ntvmsnbc.com/id/25186066/
 

Ynt: Dacia Duster 1.5 dCi Laureate Euro NCAP Testi Yapıldı (3 Yıldız)

Diğer markaların yıldızlarını hatırlayalım ;)

1.jpg


2.jpg


3.jpg


4.jpg


5.jpg
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,012
Mesajlar
1,527,241
Kayıtlı Üye Sayımız
166,759
Kaydolan Son Üyemiz
abdil DOĞRU

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst