TTamer
Ana Kamp
- Mesajlar
- 97
- Tepkime Puanı
- 1
Ynt: Dacia Duster 1.5 dCi Laureate Euro NCAP Testi Yapıldı (3 Yıldız)
Sevgili sorrow,
Güvenlik kafesi hakkındaki yorumunuza katılıyorum. Aracı alırken de sormuştum servisine ve sonra internet üzerinde teknik çizimlerini de gördüm. Örneğin ön kapı içlerinde çelik boru şeklide değil, kılıçlamasına lama/"U" profil şeklide güvenlik muhafazası mevcut. Zaten direğe çarpma testi videosunda mühendis arkadaşlarımızın da kolayca fark edeceği üzere karoser üzerindeki çarpma enerjisi şaseye geldikten sonra sönümleniyor. Şase son derece sağlam olmasa idi araç dağılabilirdi. Benzer boru yerine lama kullanımını Meganlarda da mevcutmuş. Aynı sistemi uyarlamışlar bana dedikleri kadarıyla. Tabi bu maliyeti ve ağırlığı düşüren bir faktör. Malum Duster maliyet ön planda tutularak üretilmiş bir araçtır.
Diğer videolarda ise kolaylıkla görüleceği üzere karoserin enerjiyi dağıtma açısından başarısı oldukça yüksektir. Ben açıkçası çok daha başarısız olacağını düşünmüştüm. Fakat akıllıca planlanmış bir yapısı varmış meğer. Biraz daha geliştirme ile gelecek modeller çok daha güvenli üretilebilir diye düşünüyorum.
Kapılar konusunda da yeri gelmişken bir yorumumu daha söylemeliyim. Bir araçta önemli olan kazada kapıların açılmaması gerekliliği ve çok daha önemli olan kazadan sonra açılabilmesi gerekliliğidir !!! Kapıların kaza sırasında açılması çok kötü bir şeydir! Sivrisineği saz görenlere sözüm, diğerleri zurnalarıyla oynayabilirler!
Öte yandan el kitabında der ki (sözleri biraz değiştiriyorum ve yorumluyorum): "Arka koltukta yolcu olmasa dahi, bagajınız varken arka emniyet kemerlerini takınız. Kaza sırasında bagajdaki yüklerden gelen ağırlık sebebiyle arka koltuğu devirmesini engellemiş olursunuz." Duster'ın arka koltuk kilitleri de dahil olmak üzere hemen açılabilecek kilit yapısı var (en azından arka koltuk kilitlerini ben sevmemiştim). Yani kilitlerin hiçbiri çok güvenli değil bence !
Ama iyileştirelim diye ileriki modellerde kaza sonrası hiç açılmayan kilit yaparlarsa bu daha kötü olur !!!
(Umarım öyle olmaz)
sorrowT' Alıntı:yolcu bölümünü koruyan çelik kafeste zayıflık var gibi. Kuvvetli olsaydı önden çarpışmalarda yan kapıların açılması engellenebilirdi; yada motor bölümünde iyi sönümlendirme yapılamamış darbe çelik kafese daha fazla gelmiş. Bilemiyorum hangisi ama yolcu bölümü iyi korunamamış gibi geliyor.
Direğe çarpma testinde ise 2007 range rover da aynı şekilde dağılmıştı fakat yolcu koruma değerleri en azından renk olarak yeşile daha yakındı.
Tabi ncap testlere bir numara karıştırdıysa bilemem.![]()
Sevgili sorrow,
Güvenlik kafesi hakkındaki yorumunuza katılıyorum. Aracı alırken de sormuştum servisine ve sonra internet üzerinde teknik çizimlerini de gördüm. Örneğin ön kapı içlerinde çelik boru şeklide değil, kılıçlamasına lama/"U" profil şeklide güvenlik muhafazası mevcut. Zaten direğe çarpma testi videosunda mühendis arkadaşlarımızın da kolayca fark edeceği üzere karoser üzerindeki çarpma enerjisi şaseye geldikten sonra sönümleniyor. Şase son derece sağlam olmasa idi araç dağılabilirdi. Benzer boru yerine lama kullanımını Meganlarda da mevcutmuş. Aynı sistemi uyarlamışlar bana dedikleri kadarıyla. Tabi bu maliyeti ve ağırlığı düşüren bir faktör. Malum Duster maliyet ön planda tutularak üretilmiş bir araçtır.
Diğer videolarda ise kolaylıkla görüleceği üzere karoserin enerjiyi dağıtma açısından başarısı oldukça yüksektir. Ben açıkçası çok daha başarısız olacağını düşünmüştüm. Fakat akıllıca planlanmış bir yapısı varmış meğer. Biraz daha geliştirme ile gelecek modeller çok daha güvenli üretilebilir diye düşünüyorum.
Kapılar konusunda da yeri gelmişken bir yorumumu daha söylemeliyim. Bir araçta önemli olan kazada kapıların açılmaması gerekliliği ve çok daha önemli olan kazadan sonra açılabilmesi gerekliliğidir !!! Kapıların kaza sırasında açılması çok kötü bir şeydir! Sivrisineği saz görenlere sözüm, diğerleri zurnalarıyla oynayabilirler!
Öte yandan el kitabında der ki (sözleri biraz değiştiriyorum ve yorumluyorum): "Arka koltukta yolcu olmasa dahi, bagajınız varken arka emniyet kemerlerini takınız. Kaza sırasında bagajdaki yüklerden gelen ağırlık sebebiyle arka koltuğu devirmesini engellemiş olursunuz." Duster'ın arka koltuk kilitleri de dahil olmak üzere hemen açılabilecek kilit yapısı var (en azından arka koltuk kilitlerini ben sevmemiştim). Yani kilitlerin hiçbiri çok güvenli değil bence !
Ama iyileştirelim diye ileriki modellerde kaza sonrası hiç açılmayan kilit yaparlarsa bu daha kötü olur !!!