Dacia - Duster - Diferansiyel Kilitlenmesi Hakkında

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan SERKANEFE Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 55
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 19,321
Ynt: Dacia - Duster - Diferansiyel Kilitlenmesi Hakkında


Sizin şahsınıza yönelik herhangi bir açıklama yapmadım.Lafım ortayadır dileyen üstüne alınır.O konuda (inanın ki açıp bakmaya bile eriniyorum) Ümit beydi yanlış hatırlamıyorsam direk olarak boşuna yorulmuşsun yazmıştı.Sonrada bazıları gelip benim verdiğim örneklerle alay edip big foot resimleri filan koymuştu vs. vs. ben orda ağzımın payını aldım.Neyse konunun yeri burası değil.

Difransiyele kaynak hususuna gelinirse;

Off Road yapan bir araç için istavroz kutusunun kaynatılması deliliktir, kolum kalınlığında akslarınız yoksa aks kesmeniz an meselesidir.Ayrıyette araç kasılır viraj alamaz hale gelir.

Drag için hazırlanan araçlarda bu yöntemin kullanıldığı doğrudur (eskiden) bu da imkansızlıklar sebebiyle zamanında yapılmış uygulamalardır.Bu araçlarda sadece draglarda kullanılırdı.

Sonuç olarak off road kullanımı için istavroz kutusunun kaynatılması söz konusu olamaz.Haa kaynatırsın %100 kilit olur mu olur, taki aks kesene kadar...
 

Etiketler
Ynt: Dacia - Duster - Diferansiyel Kilitlenmesi Hakkında

Boşuna tartışmayalım..Bir yıl önce konu zaten tartışılmış ve bitmiş..Lütfen okuyalım.
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=64420.0;topicseen
Orada da arkadaşlar konuyu gayet teknik biçimde ele almışlar , kaynak saçmalığının yapılmaması gerektiğine ikna etmişler..
 

Ynt: Dacia - Duster - Diferansiyel Kilitlenmesi Hakkında


Uğur bey, mesajımı "üzerine alma" olarak okumayın. Söylenmiş sözlerin biraz daha açıklanması diyelim...

Daha önceki mesajınızla ilgili, sanıyorum bir yanlış algılama var. Ben o bilgilendirici yazınızı hatırlıyorum. Ama ardından gelen mesajlar, galiba konuyu biraz sulandırıcı nitelikte idi. Konunun ciddi Duster kullanıcılarıyla ilgisi olmadığını hatırlıyorum. Çünkü verilen teknik bilgilere ümitin bu tarz bir tepki verdiğiine tanık olmadım hiç.

Her neyse; geçmişin defterlerini karıştırmaya gerek yok.

Fakat şu kaynak meselesi (ki mimarın verdiği linki bir zamanlar okumaya başlamış, teklifin saçmalığı karşısında tartışmayı okumamıştım bile. Hem de sınırlı bilgime rağmen.) üzerinde durulacak bir şey bile değildir. İşin uzmanlarına yakışan, bu tarz bir mesaja (ki o da provakatör imiş, anlaşıldı) sadece gülme ikonuyla cevap vermekti.

Yani murat bey haklı. Havanda su dövme durumları.

Ali bey, yanlış bilgi düzeltilmelidir. Ortaya atılan bir iddia doğru mu yanlış mı farketmez denilemez. Doğruyu bilenin bildiği doğruya karşı yükümlülüğüdür bu.

Kamuoyuna saygıyla arzederim.
 

Ynt: Dacia - Duster - Diferansiyel Kilitlenmesi Hakkında


Murat bey, mimar arkadaşımız da bizim gibi doğadagezmeyisevenler grubundan. Siz bir ara ortalıkta görünmediniz, o zaman kendisini tanıdık. Profesyonel offroadcı değil. Modifikasyonla uğraşacağını sanmam. (Tıpkı Duster kullanıcıların çoğunluğu gibi) ;D ;D ;D

Bilgine.

Havanda su dövmeye gelince; doğrudur. Ama ne havan bizim ne de döven biziz. Biz sadece havanı kapıp havandasudövmeyisevenler grubunun havanda su dövüşlerini izledik. ;D ;D ;D

En büyük havanı da sen kaptın getirdin. Kayışdağı meselesi.... Neyse ki ilkerduster havanın içine sarımsak neym koydu da su dövülmedi. ;D

Ne zaman Duster listesine yazıyoruz seni?
 

Ynt: Dacia - Duster - Diferansiyel Kilitlenmesi Hakkında

offroad lafını duyunca tüylerim diken diken oluyor artık..tekerlekli araç düz satıhta gider, satıh kayalık, bataklık olursa farklı araçlar kullanılır. Hoovercraft, paletli tank gibi..dönen tekerlekli araçları lütfen düz veya hafif engebeli satıhlarda sürelim..Benim mantığım bu..
 



Ynt: Dacia - Duster - Diferansiyel Kilitlenmesi Hakkında

 


2016 4x4 dusterim var.

bunların diferansiyel kilitleme olayı % 100 mü, sıralı kaydırmalı mı acaba?