Dacia - Duster ile Kuma Saplandım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan blade17hakan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 84
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 19,246

blade17hakan

Ana Kamp
Mesajlar
55
Tepkime Puanı
0
Dusterla çok kötü kuma saplandım Allahtan sahilde bi tane suzuki dolanıodu çekti kurtardı beni ...Yoksa dusterı bırakıp eve gelcektim...resmen arabanın gövdesi oturdu çıkartamadık balata kokusu felan maf oldum....

 

Etiketler
Ynt: Dacia - Duster ile Kuma Saplandım

efsane duster low u yokmu aracınızda.hayret kalan duster duymamıştık hiç üstelik "dandik" suzuki tarafından kurtarılan.benim suzukisi olan arkadaşım bataklığa düşmüş 4 çeker bir duster çekmişti kayışdağı eteklerinde.allahtan suzukiler var
 

Ynt: Dacia - Duster ile Kuma Saplandım


arabam 4x4 zatende kumsalda baya bi hızlı gidiodum güzelde gidiodum,,bi durdum geri kaldıramadım arabayı saçma bi durum oldu moralim bozuldu....gövdesi oturdu rezilde olduk orda yani..
 

Ynt: Dacia - Duster ile Kuma Saplandım

duster arazı aracı değil belki biraz suv dediğimizde hakarete varan cevaplar yazan arkadaşlarımız konuyu tahlil ederler.ve sanırım suçu aracın muhteşem 1 ci vitesine değil size bulurlar.çünki duster bir rivayete göre 80 santim karda gidebiliyor.10 suzuki gücünde,defender le filan kıyaslanıyo
 

Ynt: Dacia - Duster ile Kuma Saplandım



valla dağ bayırda gezdim gayet başarılıydı çok sevdim,,,arabanın gövdesi oturduğu için problem olduğunu düşünüorum...

 




Ynt: Dacia - Duster ile Kuma Saplandım

Arkadaşım, Duster'i övme babında söylemiyorum ama, szin yaptığınız sürüş hatası. Aşırı gaz vererek patinaj yapmışsınız, lastikler de standart asfalt lastiği olduğu için araç kumu kazıyarak gömülmüş. Bu lastik ve aşırı gaz verirseniz, Qasqai, suzuki, niva vs. sınıfı gibi bütün 4x4 araçlar o kuma gömülür. O kumda ancak, kalın dişli (MT), büyük jantlı araçlar ancak alçak devirde giderek kurtulur. Bu sürüş tekniği yeni yağmış kar üstü ve buzda kullanım için de geçerlidir. Ustalar; karda, kumda, buzda gaza basmayacaksın, aracı "yayarak" rölantinin biraz üstü devirle götüreceksin derler, yoksa arabayı "eşinidirp" saplanırsınız. Aracın günahı yok.
 

Ynt: Dacia - Duster ile Kuma Saplandım

TÜM MARKALAR KUM DA BATABİLİR HELE BİRDE KUMSALI TANIMIYOR SANIZ gayet normal
ben batmadım hiç diyen bence sadece kendini kandırır
batmadan da zevki çıkmıyor ki ne anladım o zaman ben araziden biraz mücadele etmek lazım
hem tecrübe edinmiş oldun ;D
bişey olmaz HAKAN kardeş yoluna devam ver çoşkuyu ver gazı gitsin
 

Ynt: Dacia - Duster ile Kuma Saplandım

Bu arada bir anımı hatırladım. Çöl şantiyesinde 4x4 suzuki jip ile ben de kuma saplanmıştım. Chevrolet silverado bile kuma giremedi. Şantiyeden kepçe gelip kurtarmıştı. O da benim sürüş hatamdı. Asfalttan kuma yüksek vitesle girince araba saplanıp kalmıştı. Yanlış kullanırsanız LR defender ile bile kuma saplanırsınız.
 

Ynt: Dacia - Duster ile Kuma Saplandım

Kumda gitmek herzaman sorun lastik ve sürüş önemli
 



Ynt: Dacia - Duster ile Kuma Saplandım

çıkmak için gaza yüklenmek yerine 10 cm ileri geri yap kumu sıkışır, biraz sıkışınca mukavva koy üstüne kum at tekrarla yavaş yavaş aracı yükselt. eğer bir gün yardımsız kalırsanız çıkma tekniği bu ama sakın acale etmeyin böyle böyle bir saatte falan çıkılıyor.
 

Ynt: Dacia - Duster ile Kuma Saplandım

[attachment=1]<object width="400" height="300" ><param name="allowfullscreen" value="true" /><param name="movie" value="http://www.facebook.com/v/214755265225348" /><embed src="http://www.facebook.com/v/214755265225348" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="400" height="300"></embed></object>

 

Ynt: Dacia - Duster ile Kuma Saplandım

Öve Öve Bitiremediğiniz Dusterda kumda kalabiliryormuş neyse iyi olmuş tecrübe edindiniz yoksa burda işiniz ne
 

Ynt: Dacia - Duster ile Kuma Saplandım

duster batmaz, pilot batırmıştır ;D ;D ;D

sadece bir düzeltme, kum zeminde lastik ne kadar az dişli ve havası ne kadar inikse o kadar iyi yol alır, sert lastik ve dişli lastiklerde diş büyüdükçe kumda daha kolay batarsınız. yani bu durumda yol lastiği olması bir avantaj.
 

Ynt: Dacia - Duster ile Kuma Saplandım



M/T lastik kumda kalın dişli tabir ettiğiniz lastik aslında avantaj yerine dezavantajdır...Ama dediğiniz gibi ağır devir ve tork kumda sizi kurtaracak yegane şeydir.Ayrıca pilotaj kesinlikle çok iyi olmalıdır batmamak için..Hemen hemen kışın her hafta sonu çamurda boğuştuktan sonra sofular sahile yada incir boğazına geçeriz araçların derede alt yıkamalarını yapar sahildede ateşimizi yakar ızgaramızı yaparız genelde batmayız ama çok kaşınanlar yoğun kumda kendilerini gömerler ;D ;D ;D

Ama siz siz olun Duster ile sahile girmeyin herzaman bir Suzuki bulamayabilirsiniz ;D ;D ;D
 



Ynt: Dacia - Duster ile Kuma Saplandım

;D ;D ;D
mesajınız üzerine 1 saat geçmeden sürücü hatası tespiti yapılmış. Ama konuyu açan arkadaşı takdir ettim, açık yüreklilikle battığını yazmış ki bu herkesin başına gelebilir. Ama megalomanların bu şekilde açıkça battığını itiraf edebileceğini sanmıyorum.