Defender 100 için 100 kw'lık veya 140 kwlık LPG Regülatörü Kullanımı.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan vosdost Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 76
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 48,927
Ynt: Defender 100 İçin 100 Kw'lık Veya 140 Kwlık Lpg Regülatörü Kullanımı.

Yakıt tüketimi farklı bir konu. Aslında benim de Aklım almadı şu regülatör olayını. Ama umut akıllı adamdır. YAŞ tahtaya basmaz. En azından denesin Görelim.

Bana mantıksız gelen 100kw olan zaten, yoksa 170kw daha mantıklı geldi ne de olsa kapasitenin hepsinin sürekli kullanılma zorunluluğu yok motora giden yakıtı kontrol eden birşeyler vardır, ama ihtiyaç duyulan kapasitenin var olması önemli. Yani lpg sisteminden anlamam ama "cahil" oyumu 170kw olandan yana kullanıyorum.. dediğiniz gibi bekleyelim görelim.
 

Etiketler
Ynt: Defender 100 İçin 100 Kw'lık Veya 140 Kwlık Lpg Regülatörü Kullanımı.

))))))))) Birkaç haftaya taktırıp gelişmeleri aktarırım hocam.
 

Ynt: Defender 100 İçin 100 Kw'lık Veya 140 Kwlık Lpg Regülatörü Kullanımı.

konu başlığını açalı 5 yıl olmuş
 

Ynt: Defender 100 için 100 kw'lık veya 140 kwlık LPG Regülatörü Kullanımı.

Emre abi bugün yaptırdım atiker marka 140 kw lik lpg regulatoru maliyeti 160 tl cok fazla yol yapmadım ama cekiste ciddi bi iyileşme var. Yakıta etkisi nasıl olacağını bilmiyorum ama usta fark etmez yakıtı dedi. Kullandıkça paylasacagim detayları
 

Ynt: Defender 100 İçin 100 Kw'lık Veya 140 Kwlık Lpg Regülatörü Kullanımı.


Üretilen Beygir gücü aynıdır, standart veriler 1 hp biriminin değerini metrik olarak yaklaşık 75 kglık bir kütlenin dünyanın çekim gücüne karşı bir saniyede bir metrelik mesafe üzerinde uygulanan kuvvetini ifade eder. bu da watt anlamında yaklaşık 740w a yakın bir enerji yapar yani tek bir at ile 740w gücünde bir jeneratörü sürekli olarak çalıştırabilirsiniz (tabi at açlıktan veya yorgunluktan ölmediği sürece) teorik olarak 85 hp lik bir motor 6 tonluk bir aracı kaldırabilir, ama burada bahsettiğim çekiş gücü yani tork değil sadece motorun ürettiği güç. BU gücün nasıl kullanıldığı ise farklı bir konudur 1.3 motor Yaris ile 2.5 motor defenderın ürettikleri hp hemen hemen aynıdır ancak yakıt tüketimi sorununa bakıldığında aerodinamik, 4 çeker, vites ve birkaç faktörün daha yanısıra en büyük faktör tabiki de aracın ağırlıdır. Aynı güç te iki araçtan 1 tonluk yarisin 100km de 7lt yakarken donanımsız boş hali ile bile yaklaşık 2 ton gelen defenderın da 15-16lt yakması tabiidir. Yaris gibi bir araba normal kullanımda asla o 85 hp kullanmaz en fazla 10-15hpsini kullanır defender da aynı şekilde 20-25hpsini, zaten sürekli maximum beygir kullanımı için pedal yere yapışık dolaşmalıyız, zaten arabalarda üretilen ısı enejisinin sadece %20lik bir kısmı gerçekten arabayı hareket ettirmeye gidiyor kalan %80 motor ve diğer aksamlardan boşa atılıyor bu yüzdendir ki karbon temelli motorlar verimlilik namına tümüyle israftır ve hidrojen veya elektirik gibi daha verimli motor türleri yapılmaya çalışılıyor, neyse dağılmayalım 100w lık yerine 170wlık bi regulatör motor üzerinde gerekli enerjinin yaratılması için gerekecek çekişi rahatlatacağından evet araç daha seri hale gelir ve yakıt tüketimi de etki eder ancak bizim motorlar eski olduğundan ve yakıt tüketimi pek çok hasas ayara bağlı olduğundan çok büyük bir etki yaratmaz ama neticede aynı yakıta daha performanslı bir aracınız olduğundan yakıt tasarufu belirli ölçüde sağlanır.
Saygılar
Alkım.
 



Ynt: Defender 100 İçin 100 Kw'lık Veya 140 Kwlık Lpg Regülatörü Kullanımı.

vosdost' Alıntı:
konu başlığını açalı 5 yıl olmuş
İşte bunlar hep Emre beyin başının altından çıkıyor
 

Ynt: Defender 100 için 100 kw'lık veya 140 kwlık LPG Regülatörü Kullanımı.

1. 2. 3. Vites cekislerinde ciddi bir iyileşme var. Low 2 ile çıktığım normalde rampa sonunda çekişten düşmesi gereken araba hiç güç kaybetmeden rampayi tamamladı.
 

Ynt: Defender 100 İçin 100 Kw'lık Veya 140 Kwlık Lpg Regülatörü Kullanımı.

voyvoda4' Alıntı:
İşte bunlar hep Emre beyin başının altından çıkıyor

ne güzel...

yakınen ve ilgiyle takipte olduğum bir konu da bu...

düz mantıkla düşünürsek demek ki piyasa da LPG ile gezen araların tümünde yanlış bir uygulama yapılıyor sonucuna varıyorum. yok meme büyütmeler, yok ayar çektirmeler... hele bir de bizim gibi atmosferik olmayan motorlarda ayar tutturmaya çalışmak... Mesela haftasonu sanıyorum 1300-1400 irtifada (sanıyorum çünkü en son baktığımızda 1280 vicarı idi) gezip ondan sonra 0 metreye dönünce hoppala durumu olunca hepten karışıyor bu hesap kitap.

Başa dönüyorum amacımdan şaşmamaya çalışarak. Km/krş hesabı yapmadığımı belirtmiştim zaten. Aradığım yakıtı daha verimli kullanabilecek ve şu anda 3 ton olan (ya çok az kaldı ya da çok az geçtim bile) aracımın motorun daha düzenli besleyerek hp sinden daha fazla faydalanabilmek.

Kaldı ki 18/24lt arası yakan aracımın 30lt ye kadar çıkmasını da kabul ederek yapacağım bu işi. Eğer yaparsam tabi...

Bugüne kadar da;

Elektronik ateşleme ve Mikser (blos mudur nedir) taktırdım ve an itibari ile sürekli 4 çeker hali ile (ön hublar da dahil edilerek) yapılan testlerde düz yolda 110-120 yapıyoruz. Unutmadan aracım 3 ton... ve yakıtım ortalama 18/24lt aralığında ve buna low ve dif lock kullanımı da dahildir.

Gene çok uzattım. Sonuç aracın motorunu "rahatlacak ve performansını arttıracak ise" yaptıracağım. Şimdilik Sezgin i takip etmekte fayda var. En nihayetinde kullandığı teknoloji ile benim motoruma en yakını onda

Selamlar...
 

Ynt: Defender 100 için 100 kw'lık veya 140 kwlık LPG Regülatörü Kullanımı.

Benim beyin patlamadan önce OMVL marka süper boydu 140-170w arası tam bilmiyorum, performansı oldukça iyiydi ama buralarda bulamadığımdan mecbur 100 lük normal atiker taktırdım, düz yolda fena değil de eski ataklığı yok, Umut bey bir taktırsın da olmadı ondan rica edeceğim bana bir regülatör göndermesini
Bu arada Emre bey sizdeki mikser yanlışım yoksa blos değil, silindirik kep içi dedikleri gaz ocağı başına benzeyen türden olması gerek şunun gibi? Blos bir umut beyde var benim şimdiye kadar etkili bir şekilde kullandığını gördüğüm onun başlığı da canlı şu aralar

 




Ynt: Defender 100 için 100 kw'lık veya 140 kwlık LPG Regülatörü Kullanımı.

Serdar taktırdı. Nitro etkisi yapmış series e.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 


Ynt: Defender 100 için 100 kw'lık veya 140 kwlık LPG Regülatörü Kullanımı.

Izin mi
araba gitti hatun kaldı mı sanıyorsun? Ikisini de yolladım



Sent from my iPhone using Tapatalk