Defender 110 mu Yoksa Discovery Seri 1 mi?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Defender Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 503
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 78,052
Ynt: Defender 110 mu Yoksa Discovery Seri 1 mi?

Bülent abiye kesinlikle katılıyorum sıralama V8, Puma ve 300TDI
Disco'da 300TDI aracın standart lastiğini kullandığınız sürece sizi rahatsız etmeyecektir ama lastik büyütecekseniz pek uygun değil, şanzımanla oynamanız şart olacaktır. Kalkıştaki sağırlığı büyük problem, 300TDI Discoda 31" ile 1.41 oranı denedim, araç standart 29" lastik 1.22 oran ile 0-100km/h 18 sn. civarı iken 16sn. civarına geriledi, kalkışı da gayet iyiydi ancak 33" te hızlanması tatminkar olmasına rağmen kalkış çok zayıfladı. Şimdi 300TDI Discoyu tekrar standart lastik ve şanzımanına döndürüp, V8 Discoyu 33" ile hazırlayacam.
Her şekilde çok büyük ebat lastik düşünenler bence bu işe Puma veya V8 ile girsinler. Özellikle V8 in ilk kalkıştaki rahatlığı 300TDI ile kıyas dahi olmaz, Puma'yı ise çok detaylı bilmiyorum ama Engin'in aracın kalkışı gayet iyiydi.
 

Etiketler
Ynt: Defender 110 mu Yoksa Discovery Seri 1 mi?

Tüm lr sevenlere merhaba,
1997 model 2.5 tdi defender mi yoksa 1998 model disco 2.5 td sizce motor olarak hangisi daha performanslı ve bakım maliyetleri konusunda ekonomik olur
 


Ynt: Defender 110 mu Yoksa Discovery Seri 1 mi?

2,5 benzinli alıp v8 e çevirmeyi düşünsek ve hayal etsek, v8 orijinal motor bulma ihtimalimiz ve bunu monte etme ihtimalimiz ne olurdu? uygulanabilir mi yoksa hayal ettiğimizle mi kalırız. tabii bunu sorarken naci beyin yaptığını biliyorum ama daha az bir masrafla işin içinden çıkabilirmiyiz anlamında ve motoru bulma ihtimalimiz ne olur anlamında soruyorum. selamlar.
 

Ynt: Defender 110 mu Yoksa Discovery Seri 1 mi?

:smiley:

benim aracımın "pahalı" olması tamamen benden kaynaklanan bir olay, aracı cıvatalarına kadar yeniden imal edersen toplam rakam şişiyor... sen toplarken benim yaptıklarımı yapmak zorunda değilsin, daha ucuza bitirmen mümkün...

motor konusuna gelince, ya sadece motoru motoru hurdacılardan bulabilirsiniz ( bu durumda ruhsata işletme esnasında sorun yaşayıp yaşamayacağınızı araştırmanızı öneririm) yada en kolayı bir disco satın alıp gerekli parçaları defendere aktarabilirsiniz, böylece motor, sensörler, beyin, akışmetre, elektrik tesisatı, havalı direksiyon, arka disk fren, klima, şanzıman, arazi şanzımanı, koltuklar gibi "ucuz" olmayan sorunları direkt çözmüş olursunuz... yani uzun lafın kısası iş sadece v8 motor alıp takmakla bitmiyor yanında daha birsürü şey yapılması gerekiyor...

bunları yapacak"usta" da önemli...

tecrübe konuştu ... :smiley:))
 



Ynt: Defender 110 mu Yoksa Discovery Seri 1 mi?

''tecrübe'' ye hürmetlerimi bildiririm efendim. diğer kısımlar önemli değil. benim niyetim temiz bir 2.5 benzinli bulup sadece motoru değiştirmek. 3.5 ya da 3.9 farketmez. hatta 3.5 olursa daha iyi gibi teşkilat müşkülat hesabı hani... aynı şasi üzerine oturan motorlar olduğu için çok fazla uğraştırmaz gibi geliyor. selamlar.
 

Ynt: Defender 110 mu Yoksa Discovery Seri 1 mi?

ndoganci' Alıntı:
:smiley:

benim aracımın "pahalı" olması tamamen benden kaynaklanan bir olay, aracı cıvatalarına kadar yeniden imal edersen toplam rakam şişiyor... sen toplarken benim yaptıklarımı yapmak zorunda değilsin, daha ucuza bitirmen mümkün...

motor konusuna gelince, ya sadece motoru motoru hurdacılardan bulabilirsiniz ( bu durumda ruhsata işletme esnasında sorun yaşayıp yaşamayacağınızı araştırmanızı öneririm) yada en kolayı bir disco satın alıp gerekli parçaları defendere aktarabilirsiniz, böylece motor, sensörler, beyin, akışmetre, elektrik tesisatı, havalı direksiyon, arka disk fren, klima, şanzıman, arazi şanzımanı, koltuklar gibi "ucuz" olmayan sorunları direkt çözmüş olursunuz... yani uzun lafın kısası iş sadece v8 motor alıp takmakla bitmiyor yanında daha birsürü şey yapılması gerekiyor...

bunları yapacak"usta" da önemli...

tecrübe konuştu ... :smiley:))

Yahu ben bunları biyerden hatırlayacam ama nerden çıkaramadım ;D ;D ;D
 

Ynt: Defender 110 mu Yoksa Discovery Seri 1 mi?

aytaç - tekrar kolay gelsin diyorum, iyi bir usta ve muameleci bulup tam olarak nelere ihtiyacın olduğunu öğrenmeden sakın ola bu işe kalkışma sonra beni çok anarsın :smiley:

yavuz - bana motor değiştiren kuşlar söyledi ben sadece elçilik yapıyorum :smiley:
 

Ynt: Defender 110 mu Yoksa Discovery Seri 1 mi?

ndoganci' Alıntı:
aytaç - tekrar kolay gelsin diyorum, iyi bir usta ve muameleci bulup tam olarak nelere ihtiyacın olduğunu öğrenmeden sakın ola bu işe kalkışma sonra beni çok anarsın :smiley:




anlaşılmıştır. selamlar.
 

Ynt: Defender 110 mu Yoksa Discovery Seri 1 mi?

Deep' Alıntı:
Bülent abiye kesinlikle katılıyorum sıralama V8, Puma ve 300TDI
Disco'da 300TDI aracın standart lastiğini kullandığınız sürece sizi rahatsız etmeyecektir ama lastik büyütecekseniz pek uygun değil, şanzımanla oynamanız şart olacaktır. Kalkıştaki sağırlığı büyük problem, 300TDI Discoda 31" ile 1.41 oranı denedim, araç standart 29" lastik 1.22 oran ile 0-100km/h 18 sn. civarı iken 16sn. civarına geriledi, kalkışı da gayet iyiydi ancak 33" te hızlanması tatminkar olmasına rağmen kalkış çok zayıfladı. Şimdi 300TDI Discoyu tekrar standart lastik ve şanzımanına döndürüp, V8 Discoyu 33" ile hazırlayacam.
Her şekilde çok büyük ebat lastik düşünenler bence bu işe Puma veya V8 ile girsinler. Özellikle V8 in ilk kalkıştaki rahatlığı 300TDI ile kıyas dahi olmaz, Puma'yı ise çok detaylı bilmiyorum ama Engin'in aracın kalkışı gayet iyiydi.

Mesaj anlaşılmıştır Mert bey teşekkür ederim yorumlar için herkese :smiley: Kararlarımızın çoğunun sürekli değişmek zorunda olduğu şu günlerde gene bir değişimle kesin olarak 2002 Discovery seri 2 HSE satın almış bulunuyorum.. Şimdi size motorlardan yaptığınız sıralamada TD5 in sıradaki yeri nedir diye sorsam nasıl bir cevap alırım? Bu motor hakkında genel basit bilgiye sahibim ancak performans konusunda ne dersiniz?
 



Ynt: Defender 110 mu Yoksa Discovery Seri 1 mi?

Hakkı Bey,

Öncelikle hayırlı olsun diyeyim... TD5 kuvvetli ve başarılı bir araçtır. elektronik beyin aracılığı ile yönetilir. istenirse basit birkaç değişiklikle 180 beygire çıkar. Bildiğim en iyi iki TD5 kullanıcısı Serdar ve Hüseyin usta. eminim kendilerinden aracın incelikleri ve modifiye imkanları hakkında bilgi alabilirsiniz.

V8'den aşağı kalır yanı yoktur... çekinmeden kullanın.
 

Ynt: Defender 110 mu Yoksa Discovery Seri 1 mi?

Engin bey, iştah açıcı yorumunuz için teşekkür ederim. Nedenmi böyle dedim, araca baktıkça içim eriyorda o nedenle :smiley: Hayallerim gerçek oldu desem yeridir. Sağolun..
 


Ynt: Defender 110 mu Yoksa Discovery Seri 1 mi?

Teşekkür ederim Mert bey, kazasız belasız kullanırız inşallah. Td5'i pahalı olsa da tercih ettik artık. Umarım memnun kalırım.
 




Ynt: Defender 110 mu Yoksa Discovery Seri 1 mi?

TD5 makina LR'nin satılmadan önceki önemli projelerinden biridir.
STORM olarak adlandırılan projede 5 silindirli yüksek basınçlı yakıt kullanımı ile arazi kullanımında gereken alt devirlerden istikrarlı biçimde tork almak, yakıtı -kalitesinden bağımsız olarak- verimli yakmak, canlı performanslı bir motor ancak römork çekme konusunda etkili bir makina yaratmak amaçlanıyordu.

O dönemde, önemli bir teknolojik yeniliktir. Kuvvetle ihtimal pek çok bilinen motordan daha sonra 1990'lar tasarlandığı için de pek çok tasarım yeniliklerini barındırır. Çoğu motor aslen 1960'larda tasarlanmış, sonradan mükemmelleştirilmiştir.

Common Rail teknolojisinin bulunmadığı dönemde, enjektör içinde basıncın 1600 Bar seviyesinde sıkıştırılması (ALFA JTD ile aynı zamanda) önemli başarıydı. Bu sebepledir ki V8 versiyon ile kondisyonu tam bir Td5 ilk testler ve reviewlarda benzer değerlendirmeler almış, dizel sevmeyenler bile bu konuda heyecan duymuşlardır.

Teknolojik bir makina olmasına rağmen, ARAZİ KOŞULLARI düşünülerek tasarım yapılmıştır. Bu sayede araçların pek çoğu TR şartlarında düşük kalite yakıt ile 100 binlerce kilometre kullanılabiliyor.

Aynı sebeple makina henüz son halini almamış diye düşünebiliriz. Enjektörler 2000 Bar basınca kadar üretici garantisi altındadır. Bu durumda 180-200 beygir aralığında güç çok olası bir rakamdır. Intervcooler ve diğer bazı küçük minor düzenlemelerle....

Sistemin asıl önemli avantajı ise hem otomatik şanzıman ile hemde aracın diğer sistemleri ile diyalog halinde çalışan elektronik kontrolünde gizlidir.
Disco II aracına ve yeni tip Defender'lara diğerlerine göre avantaj sağlayan yönü buradadır.

Çok kronik sorunları bulunmamakla birlikte genel problemi,
- Asimetrik çalışması ile sarsıntılı bir motor olması, (makam aracına takılmıyor olduğunu LR mühendisleri farkında sonuçta)
- İn-line yapısı sayesinde basit ve kolay tamir edilebilir konstrüksüyonu,
- Yağ pompasının bağlantısında kullanılan Pim sorunu bulunuyor. Her 150K'da bir kontrolde fayda vardır.

Motor arızasından muzdarip TD5 çok sık karşılaşılan bir durum değildir.

Unutulmamalıdır ki, kuvvetle ihtimal 2000 - 2002 yılları arasında satılan TD5 araçlarının sayısının çokluğu, toplam kullanılan kilometrenin en yakın V8 rakibinin onlarca katında olması, kullanıcıların ve servis ağının bilinçsizliği bir araya gelince, araçlar sorunlu olarak değerlendirilebiliyor.

Diğer alternatif araçları bu kriterleri göz önünde bulundurarak değerlendirmek gerekir.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,489
Mesajlar
1,518,721
Kayıtlı Üye Sayımız
172,145
Kaydolan Son Üyemiz
compozer

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst