Selam arkadaslar.
Uzun zamandır severek keyifle kullandığım defender imın daha uzun zaman rahat ve sıkıntısiz kullanmak icin motorunu değiştirmeye karar verdim. Sonuçta 2,5 dizelin artık performansı belli bir yere kadar yetiyor.ama is araziye offroad a girmeye başlayınca heleki tek araç olarak kullanıyorsanız yeterli gelmiyor.
Çıkma 300tdi motoru satan varsa bilgi verirseniz sevinirim. Makul fiyatlar olduğu taktirde ilgilenebilirim.
Saygılar
Derya Turan
alakasız olacak ama avatardaki defender sizin ise zuhuratbabada mı oturuyorsunuz benzettim mi yoksa...arka camdan tanıdım sanki aynı araç gibi geldi...
Uygun fiyata ilgilenirseniz Nıssan bd30 motor var defendırın motoru kadar performanslıdır ve defendırın motorunun yarı fiyatına size maal olur.
0543 216 79 32 telefon numaram .
alakasız olacak ama avatardaki defender sizin ise zuhuratbabada mı oturuyorsunuz benzettim mi yoksa...arka camdan tanıdım sanki aynı araç gibi geldi...
Uygun fiyata ilgilenirseniz Nıssan bd30 motor var defendırın motoru kadar performanslıdır ve defendırın motorunun yarı fiyatına size maal olur.
0543 216 79 32 telefon numaram .
Teşekkür ederim. Şuan aklımda sadece 300 tdı var. en önemli sebebi ruhsat işlemlerini erteleyebildiğim kadar ertelemek. eski motorumu elde tutup muayene için 2 yıl daha kullanıcam. o yüzden prizdirekte şanzumanda değişiklik yapmak istemiyorum.
saygılar.
arap haftasonu çanakkaleye gittim. çok enteresan silivriden 3,5 saatte eceabata girdim. focusla 2,5 - 3 saatte gidiyodum zaten. max 90 yaptım. ama bomboş yolda 80-90 sıktı valla.arabada herkes uyudu canım sıkıldı valla. o yüzden koydum kafaya değiştiricem.
arap haftasonu çanakkaleye gittim. çok enteresan silivriden 3,5 saatte eceabata girdim. focusla 2,5 - 3 saatte gidiyodum zaten. max 90 yaptım. ama bomboş yolda 80-90 sıktı valla.arabada herkes uyudu canım sıkıldı valla. o yüzden koydum kafaya değiştiricem.
valla tık demedi audi80 maşallah. ama ilk stop ettiğimizde çalışmadı hatırlarsan. ;D ama o kadarda olsun neredeyse benle yaşıttı. ;D
Benim için tek fark çekiş olacak arap. rampada bayılmasın yeter bana. şimdiye kadar rampada hiç takviyeye düşmedim çok şükür ama rahat rahat araba sollamak var 3. viteste 50 ile korudağı rampasını çıkmak var. tdı ın torku yüksek. ama turboyu geç açması duyduğum tek şikayet oldu şimdiye kadar. düz dizel 68 bg 158 nm tork a sahip. 300 tdı 115 bg 265 nm tork a sahip. buda bana yeter. pumalar (ford v184 motoru) 130 bg 320 nm tork ama onu akuple edebilmek için şanzumanda dişli değişiklikleri yapmak ve girişteki prizdireği kaynakla uzatıp araya flanş yaptırmak gibi kapsamlı tadilatlar lazım. tdı herşeyiyle benim şanzumana uyduğundan sök motoru tak motoru olacak. muayene zamanlarında motor değiştirip gidicem. 4.000-5000 tl gibi ruhsat masrafına girmemek için.
valla tık demedi audi80 maşallah. ama ilk stop ettiğimizde çalışmadı hatırlarsan. ;D ama o kadarda olsun neredeyse benle yaşıttı. ;D
Benim için tek fark çekiş olacak arap. rampada bayılmasın yeter bana. şimdiye kadar rampada hiç takviyeye düşmedim çok şükür ama rahat rahat araba sollamak var 3. viteste 50 ile korudağı rampasını çıkmak var. tdı ın torku yüksek. ama turboyu geç açması duyduğum tek şikayet oldu şimdiye kadar. düz dizel 68 bg 158 nm tork a sahip. 300 tdı 115 bg 265 nm tork a sahip. buda bana yeter. pumalar (ford v184 motoru) 130 bg 320 nm tork ama onu akuple edebilmek için şanzumanda dişli değişiklikleri yapmak ve girişteki prizdireği kaynakla uzatıp araya flanş yaptırmak gibi kapsamlı tadilatlar lazım. tdı herşeyiyle benim şanzumana uyduğundan sök motoru tak motoru olacak. muayene zamanlarında motor değiştirip gidicem. 4.000-5000 tl gibi ruhsat masrafına girmemek için.
Konuyu bölmek istemem ama daha iyi bir performans için hem de daha rahat bulabileceğiniz Puma motoru tercih edip çıkma bir RN 380 şanzımanla(bunu bulmak biraz zor ama) kullanmak nasıl olur?
Uzaktan sallamak olark düşünmeyin lütfen sadece beyin jimnastiği yapıyorum. Malum, henüz bir Defender edinemediğimiz için zenginin malı züğürdün çenesi misali forum karıştırıyorum
Konuyu bölmek istemem ama daha iyi bir performans için hem de daha rahat bulabileceğiniz Puma motoru tercih edip çıkma bir RN 380 şanzımanla(bunu bulmak biraz zor ama) kullanmak nasıl olur?
Uzaktan sallamak olark düşünmeyin lütfen sadece beyin jimnastiği yapıyorum. Malum, henüz bir Defender edinemediğimiz için zenginin malı züğürdün çenesi misali forum karıştırıyorum
estağfürulullah ne demek, aksine her türlü fikri değerlendirmek paylaşmak ve tartışmak için buradayız hepimiz.
ilk başlarda puma hep aklımdaydı ama çok büyük bir restorasyona giremeyecek olduğum için tdı a yöneldim. ayrıca ruhsat ve işletme maliyetleri neredeyse bu işlemlere yakın fiyata çıkacak. o yüzden tdı daha mantıklı geldi.
estağfürulullah ne demek, aksine her türlü fikri değerlendirmek paylaşmak ve tartışmak için buradayız hepimiz.
ilk başlarda puma hep aklımdaydı ama çok büyük bir restorasyona giremeyecek olduğum için tdı a yöneldim. ayrıca ruhsat ve işletme maliyetleri neredeyse bu işlemlere yakın fiyata çıkacak. o yüzden tdı daha mantıklı geldi.
Benzer fikirler bende de bulunuyordu. Ancak sonradan motor değişimi konusunda sadece muayene için
sök çıkar yapmanın ne kadar pratik gibi gözükse de mümkün olamayacağına karar kıldım.
Sonuçta şase bağlantı ayakları değişiyor. Bayağı bir işçiliği var. Sök çıkar işlemi için usta ayarlamak da cabası...
Ancak 300TDI orijinallik açısından oldukça iyi olur. İşletme imkanları ise çok daha kolaylaşır.
200TDI ise ayakları aynı oluşundan, muhafazası eş oluşundan çok daha kolay bir alternatif.
Ancak her iki LR alternatif için, pahalı ve bulunması zor diyebiliriz.
İleride motor yapmak gerektiğinde, maliyetli, ancak orijinal makinası olması ise avantaj.
Benzer fikirler bende de bulunuyordu. Ancak sonradan motor değişimi konusunda sadece muayene için
sök çıkar yapmanın ne kadar pratik gibi gözükse de mümkün olamayacağına karar kıldım.
Sonuçta şase bağlantı ayakları değişiyor. Bayağı bir işçiliği var. Sök çıkar işlemi için usta ayarlamak da cabası...
Ancak 300TDI orijinallik açısından oldukça iyi olur. İşletme imkanları ise çok daha kolaylaşır.
200TDI ise ayakları aynı oluşundan, muhafazası eş oluşundan çok daha kolay bir alternatif.
Ancak her iki LR alternatif için, pahalı ve bulunması zor diyebiliriz.
İleride motor yapmak gerektiğinde, maliyetli, ancak orijinal makinası olması ise avantaj.
Şimdilik 1kez muayeneye girdim ama onda da motoru açıp inceleyen olmadı.sadece motor numarasını bulamadiklari için hafif kusurla geçtim.benimki suan için varsayım ama üzerinde Land rover yazan bir motorda çok sıkıntı çıkacağını zannetmiyorum. Şase ayaklarının değiştiğini Bilmiyordum birebir uyar diye duymuştum. Arastirmakta fayda var saolun.
Saygılar
forumda eski konuları tekrar okuma fırsatım oldu. dün gece neredeyse sabaha kadar okudum kafam iyiden iyiye karıştı ama tekrar puma konusuna sıcak bakmaya başladım. bunun ilk nedeni 300 tdı ile ilgili acayip fiyatlar almam. nasıl olduysa bulunmaz hint kumaşı gibi olmuş.neredeyse benim düşündüğüm motor fiyatlarına "düz dizele turbo takalım" önerileri gelmesi kafamın karışmasına daha çok neden oldu.190-230 000 km. aralığında ki motorlara 10-12.000 tl isteyenler çıktı.hatta sıfır 300 tdı için 19500+ kdv gibi fiyatta aldım. şimdi gene puma damarım depreşti.
ilgisi bilgisi olan arkadaşların haberi olsun artık 130 luk mekanik pompalı puma da aranıyor.