jeep
Zirve
Arkadaşlar CJ için dışardan rollcage yaptırmak istiyorum. Öncelikle dışardan rollcage yapılmasının artları ve eksilerini kendime göre sıraladım. İçeriden yapılmasından daha ağır bastığını düşünüyorum. Dış çapı 48 mm 3.7 mm et kalılığında dikişsiz boru buldum. Sizler ne dersiniz?
Artıları..
1- İç mekanı daraltmayacak. Benim gibi iri kıyım birisinin standart hali ile bile inip binerken zorlandığını düşününce rollcage yapılırsa sanırım vinçle filan binmem gerekecek..
2- Arazideki ufak yan yatmalarda 1300 dolarlık tentenin zarar görmesini, içeriden olana göre biraz daha fazla engelleyecek.
3- Rollcage in şasiden irtibatlanması gereği düşünülerek, içerden yapılan sistemde aracın taban sacında bayağı tadilat yapılması gerekecek. Dışardan olursa buna gerek kalmayacak. İşçilik çok kolay olacak.
4- Dışardan yapılınca üzerine port bagaj gibi, benzin bidonları koyacak yer gibi, ya da kamp malzemeleri için yer yaratılmış olacak. Hi jack için yer aramayacağım.
5- Devamlı kırılan üst ilave aydınlatma demirine gerek kalmayacak port bagajın önünde sabitlenebilecek.
6- Stepne taşıyıcısı için kaporta bağlantılarına gerek kalmayacak. İstediğim ağırlıkta stepneyi taşıyabileceğim mesnetler oluşmuş olacak.
7- İnip binmek daha kolay olacak, dışardaki borudan tutup çok rahat bineceğim.
Eksileri..
1- Dış görüntü çirkinleşecek. Ama şık bir port bagaj ve güzel jantlı iri dişli 35 stepne ve ilave aydınlatmalar biraz düzeltebilir mi?
2- Ön camın öne yatması iptal olacak. Şİmdiye kadar hiç yatırmadım.
3- Yan aynalarda tadilat gerekebilir.
4- Sık ağaçlık arazide sağına soluna dal parçaları girip, eskine oranla daha zarar görebilir mi?
Örnek olarak bir tane buldum. Resimlerini yüklüyorum. Fikirlerinizi bekliyorum..
Artıları..
1- İç mekanı daraltmayacak. Benim gibi iri kıyım birisinin standart hali ile bile inip binerken zorlandığını düşününce rollcage yapılırsa sanırım vinçle filan binmem gerekecek..
2- Arazideki ufak yan yatmalarda 1300 dolarlık tentenin zarar görmesini, içeriden olana göre biraz daha fazla engelleyecek.
3- Rollcage in şasiden irtibatlanması gereği düşünülerek, içerden yapılan sistemde aracın taban sacında bayağı tadilat yapılması gerekecek. Dışardan olursa buna gerek kalmayacak. İşçilik çok kolay olacak.
4- Dışardan yapılınca üzerine port bagaj gibi, benzin bidonları koyacak yer gibi, ya da kamp malzemeleri için yer yaratılmış olacak. Hi jack için yer aramayacağım.
5- Devamlı kırılan üst ilave aydınlatma demirine gerek kalmayacak port bagajın önünde sabitlenebilecek.
6- Stepne taşıyıcısı için kaporta bağlantılarına gerek kalmayacak. İstediğim ağırlıkta stepneyi taşıyabileceğim mesnetler oluşmuş olacak.
7- İnip binmek daha kolay olacak, dışardaki borudan tutup çok rahat bineceğim.
Eksileri..
1- Dış görüntü çirkinleşecek. Ama şık bir port bagaj ve güzel jantlı iri dişli 35 stepne ve ilave aydınlatmalar biraz düzeltebilir mi?
2- Ön camın öne yatması iptal olacak. Şİmdiye kadar hiç yatırmadım.
3- Yan aynalarda tadilat gerekebilir.
4- Sık ağaçlık arazide sağına soluna dal parçaları girip, eskine oranla daha zarar görebilir mi?
Örnek olarak bir tane buldum. Resimlerini yüklüyorum. Fikirlerinizi bekliyorum..