KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Ailenizle beraber binebileceğiniz;
piknik, kamp, av gibi etkinliklerde sizleri rahat ve güvenle taşır MPI.
Ancak herkes bu şekilde başlıyor off road işine.
Bende aynı böyle başladım
Sonra motor kesmiyecek, aracı değiştirmek isteyeceksiniz.
Ben almışken V8 alın derim...
Bence dsko 1 avantajlarını sıralarsak
1.boyutları ne çok uzun ne çok kısa
2.her türlü parçası bol ve çok pahalı değil
3.motor gücü yeterli fazlası var eksiği yok
4.alt yapı defenderle aynı sağlamlık çok sert ofrod yapmazsanız yeterli (arıza versede en azından parça bulunabilirliği fiyatı uygun)
dejavanjları bence
1.yakıt olayı tüp taksanız bile en iyi ihtimalle 20-22 litre lpg (aşağı söyleyen doğru yanlış tartışılır birde 33-35 lastık takarsanız 25 litreyı rahat bulur hatta geçerde)
2.vergi olayı (çok eski olmasın 1998-1999 model olsun derseniz)yaş ileri olunca illaki landlarda her gezide yada her ay bir masraf çıkıyor
3.motor ömrü 200-250 binden fazla yapan görmedim ben zaten ikinci eldekilerinde km bu düzeyde yanı motor şanzııman arızası verebilir(buda size 5-8 binliye malolur )
4.yakarı vergisi bu yöndende işletim maliyeti yüksek (en azından bana göre disko 300 tdi modifiye yapmazsanın yeterli ama temizini bulmak neredeyse imkansız)
Eksiklerim varsa yanlışlarımı sitedeki daha bilgili arkadaşların tamamlaması dileğiyle
Erkan Bey doğru özetlemiş.
Bu yüzden tdi demiştim.
Ama size dediğimi gene tekrar ediyorum.
Eğer istanbul da iseniz Atatürk sanayiye gidip LR servislerini gezin.
sorun, danışın. Gözünüzle görün.
Burdan yazısarak kafanız daha da karısacak.
burada tartısırken butce hesabı yapmadıgımız anlasılıyor.tdi tabı ıyı ama fıyatları ve masrafı ortada.v8 disco için 96 modelde yıllık vergı 1200 tl ben mpi için yıllık 200 tl verıyorum.sonucta fıyat/fayda oranına gore degerlendirme yapmak lazım.bence mpi
özur dilerim v8 için yıllık vergı 800 tl imiş yanlış bakmışım.yanlız bu son vergı dılımı yanı vergı dairesine basvurup ındırım yapabılecegınız bır alt dılım yok.97 olusa durum daha beter mpi için yıllık 523 tl v8 için yıllık 2196.
Kar zarar neye göre bilemiyorum.
ben '96 tdi' ya 300 tl vergi veriyorum.
Sürekli uzun yol yapıyorum ve caravan almayı düşünüyorum.
Bana göre en uygunu bu idi.
Tabi burda hep "bence" konusuyoruz.
Arkadaslar hepinize tesekkurler fikirlerinizi paylasmisiniz ama simdi iyice kafam karisti ) bi gozumu karartip aliyim diyorum bazende iyidusunup dogru bir araci aliyim diyorum ama dediginiz gibi acele etmemek lazim cunku butceme uygun olan araclarin ikisidr hasat cikti hele mpi olan verdigim kadar para ustune versem gene adam olmaz . Kimileride suzuki aldiye aklimi celiyor bakalim neolcak
Arkadaslar hepinize tesekkurler fikirlerinizi paylasmisiniz ama simdi iyice kafam karisti ) bi gozumu karartip aliyim diyorum bazende iyidusunup dogru bir araci aliyim diyorum ama dediginiz gibi acele etmemek lazim cunku butceme uygun olan araclarin ikisidr hasat cikti hele mpi olan verdigim kadar para ustune versem gene adam olmaz . Kimileride suzuki aldiye aklimi celiyor bakalim neolcak
sevgili burak bey
tdi en iyi oldugu konusunda hemfikir oldugunuz dusunuyorum.
yanlız benim 15-16 arası butcem var.sızın bu fıyatlara bıldıgınız tdi varsa paylaşırsanız sevinirim
tabı şaka bır yana varsa 30-35 tl butçenız bende tdi alın derim.
tdi: araç bedeli olarak en pahalı olanı.(ortalama 10000 daha pahalı tl)taşıt vergisi olarak mpi den cok az fazla,yakıt olarak en ekonomik olanı.
arazıde gayet basarılıdır.(standart araçlar olarak yorumlanmıştır).
v8 :araç bedeli olarak mpi ile aynı sayılır.tasıt vergısı mpi ve tdi göre çok fazladır.yakıt olarak ne yaparsanız yapın(LPG) aşırı tuketım vardır.
arazıde tartısılmaz bır ustunluğu ve gucun verdıgı zevk vardır.agır off road yapacaksanız bu bedellere katlanılıp v8 alınır derım.
mpi: araç bedeli oalarak v8 ile aynı sayılır(hatta daha uygun olanları bıle var)taşıt vergısı en ucuzdur.yakıtı tabıkı tdi kadar az olamaz ama bır v8 kadar yakmaz.(tuplü şehır ıcınde 0.45 kuruş,benzinli olursa 0.60 kurustur) v8 ve tdi kullanmadığım için yakıtlarını bilemiyorum.arazide ozellıkle low range alındığı zaman beklentının cok uzerınde arazı performansı vardır.bıldıgım kadarıyla yanılmıyorsam low range dişli oranları v8 den farklıdır ve low range ıyı bır performans sunması bu dışli oranlarındandır.duz yolda cok aşırı serı ve suratlı degıldır.100-110 arası en uygun surattır daha yuksek suratlere tabıkı cıkar ama motor gucu nedenıyle cabuk hızlanmaz ve yakıt tuketımı çok artar.
konuyu açan arkadasın ne kadar butceli bır araç aradıgını bılmıyorum.tabı uygun butçesi var ,ise tdi alsın derim.ama ava gitmek için ve agır off road kosullarıan gırmeyecegı ıcın mpi en uygun olan araçtır o arkadaş için diye düşünüyorum
özur dilerim v8 için yıllık vergı 800 tl imiş yanlış bakmışım.yanlız bu son vergı dılımı yanı vergı dairesine basvurup ındırım yapabılecegınız bır alt dılım yok.97 olusa durum daha beter mpi için yıllık 523 tl v8 için yıllık 2196.
1997 model v8 in 6 aylık düşük kaskolu bandrolu 843tl.dir pazartesi yatırdım yıllık 1700tl. 2012 de dahada düşecek.
küçük motor her zaman iyi değil kasa aynı kasa biri 2000cc. diğeri 3900cc yani küçük motor benzin gücüyle gider diye düşünüyorum.
en basit tırcılıktan biliyorum 270bg.lik tır 100km de 35litre mazot yakarken 420bg. lik motor 100kmde 28litre mazot yaktı tonaj aynı sürat aynı ankaraya gidip geldik karar sizin ayrıca 210bg 100km de 46litre yaktı.
v8 yakıta gelince 0,55tl./km. de 33lastikle, altına düşmez büyük motora basmazsan yakmaz gerektiği yerde basarsanda yüzünü kara çıkarmaz herşey pedala nekadar basman gerektiğinle alakalı