Disco I MPI Nasıl Off-Road Aracı Olur?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan hakandenker Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 31
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 6,592
Ynt: Disco I MPI Nasıl Off-Road Aracı Olur?

LRTD5' Alıntı:
Engin anlaşıldı olay abicim.

Bu durumda en mantıklı araba her zaman hazır alınan araba...

Disco1 ile agir offroad yapicaksan v8. Gezerimde yakit ve vergisi ekonomik olsun diyorsan tdi.
 

Etiketler
Ynt: Disco I MPI Nasıl Off-Road Aracı Olur?

Bu söylediğin şart değil. LPG'li MPI, TD5 & 300TDI gibi bir dizelden daha ekonomik olacaktır. Aracı yükseltince (2 veya 4) düzgün MT ve kilit ile bir çok noktayı geçersin. Geçemediğine de vinç... ama V8 gibi yırtarak arazide ilerlemeyi beklememek lazım...

Aynı düz dizel Defender kullanıcılarının asfaltta hız beklentisinin olmadığı gibi; Disco MPI kullanıcıları da araçlarının ne yapabileceğini bilip ona göre arazi yapmalı.
 

Ynt: Disco I MPI Nasıl Off-Road Aracı Olur?

Engin beyin verdiği bilgiler ve paylaştığı tecrübelerden dolayı içim hem rahatladı, hemde burulmadım desem yalan olur. Sanırım Land Rover'a gitsem bu kadar bile detaylı bilgi almam mümkün olmazdı. İlginize ve bilginize çok teşekkürler. Şimdi yazılan yorumlarınıza yanıt vermek istedim. Disco 1 MPI'yi elbette ki offroad yapmak için almadım. Aslında bu seferki araba alma maceram oldukça serüvenli ve bahtsız geçti. Arazi aracında mümkün olduğu kadar 3000 ve üstünü tercih ederim. Güç her zaman kullanan kişiye güven verir. Dolayısıyla araçtaki motor gücü paralelinde tüm çevresindeki ekipmanlarıda doğal olarak üst seviyeye çıkarıyor. Yani sağlam ve güvenilir bir arabaya biniyorsunuz. Ama bu kez LR Disco seçiminde ne yazık ki şanssız kararlar vermek durumunda kaldım. Aslında iki hafta önce V8 3.9 disco II bir makine aldım. Full versiyon, otomatik şanzıman. Ama araba 'karamanın koyunu sonra çıkar oyunu' misali normal bakımları yapılıp, servisten çıktıktan sonra içini gösterdi. Yolda kaldım. Hararet. İşte ilahi tesadüfte o akşam yolda kaldığımda gerçekleşti, Hüseyin ustayla tanışmam böyle oldu. İlk söylediği, "Aman bu arabayı sat, masraflı, başına dert olur'du... Elbetteki tecrübeye olan saygımdan tereddütsüz ertesi sabah aracı aldığım galeriye iade ettim. 500 TL kadar masrafta benim diyetim oldu. Sonrasında elimdeki paraya göre ve zamansızlıktan şu anki köhne küheylanı aldım. Ucuz, kalabılk aileye uygun, çalışma şartlarımda beni yarı yolda bırakmayacak küçük engelleri geçebilen ve iktisatlı bir makine olmasıydı tercih nedenim. Zamanla yapılacak modifikasyonlarla beklentilerimi de karşılayacağı için (offroad değil) şu an bir MPI sahibiyim. Ama serde outdoor'culuk olduğundan, 'bit'im kanlandı' ve acaba bu aracı araziye sokabilir miyim diye kaşındım. İşte Hüseyin ustanın gaza getiren cevabıda bu kaşınmanın getirdiği soruyla alnıma ŞAK diye yapıştı. Yola buradan çıktım sevgili arkadaşlar.

MPI'den arazi aracı olur mu? hayali böyle başladı. Bu camia birbirine benziyor. Uzun bir süre chopper motor kullandım. Çaydanlık deriz biz onlara, her tarafı krom olduğu için. En son Honda VTX 1300 makinem vardı. Sıfır almama rağmen, kısa zamanda üzerine harcadığım aksesuar bedeli, motorun ana parasını geçmişti. Zira her kullanıcı bir diğerini gaza getirme konusunda doğal bir reflekse sahiptir motorcular arasında. Demem o ki, bu camiada aynı. Muhteşem bir makineye sahip olsanızda, yan komşunun modifiye aracı sizi gaza getirebiliyor.

"Ben münis bir halde, asfaltta giderim kardeşim" düşüncesiyle çıktığım yolda, şimdi yoldan çıkmaya hazırım. Yani yeniden çamurlu toprak yolda teker izi bırakmaya niyetliyim.

En radikali ne olacak?

Ben bir süre daha Disco adabını öğreneceğim. Arabayı tanıyacağım. Çevre edineceğim ve bit'im biraz daha kanlanınca MPI'yi MUNİS bir kullanıcıya yolcu ettikten sonra bir V8 alıp kendimi sizlerle, orman içinde bir çınar altında soğuk bir havada makinelerin en ücra parçaları hakkında muhabbet ederken elimizde kahve yada aslan sütü içerken bulacağım.

Bu hamur daha çok su götürür. Yani muhabbete devam MPI araziye çıkabilir mi?

146
 

Ynt: Disco I MPI Nasıl Off-Road Aracı Olur?

Aynı karede hem motor hem de disco 2 var. ;D

Kader çizilmiş sanki...
 







Ynt: Disco I MPI Nasıl Off-Road Aracı Olur?

Hakan bey;

Kararınız doğrudur, hayırlısı olsun. Ama, aracınız bazı şeyleri yapamıyor diye aramızdan ayrı durmayın. Araziye çıkmaktaki amacımız muhabbet. Aracı gitmiyor ya da çamurda kalıyor diye kimseyi dışlamak haddimiz değildir. MPI ile de katılabileceğiniz birçok gezi olacağından emin olabilirsiniz.
 

Ynt: Disco I MPI Nasıl Off-Road Aracı Olur?

edaghan' Alıntı:
Selamlar;

Öncelikle aracınızı tanıyalım. 2.0lt 16V DOHC motor, 136HP 190Nm veren bir makinaya R380 düz vites şanzımana akuple 1.41 HI oranlı LT230 takılı. Fabrika çıkış lastiği 29". Ortalama 13-14Lt / 100km kurşunsuz benzin tüketiyor. Fabrika verilerine göre otobanda maksimum güvenli hızı 176kmh. Makina atmosferiktir, basınç oldukça düşük. Yapısal olarak diğer seri 1 Discovery'lerden pek farkı yok. En büyük fark otomatik vites seçeneğinin olmaması. İç konfor aksamları genelde aynıdır.

Bu motor Rover tarafından üretilmiş T16 kodlu makina. Discovery'de kullanılmadan önce hem atmosferik hem de turbo versiyonları Rover'ın tüm binek modellerinde ve Honda'nın birkaç modelinde kullanılmış. Binek modeller önden çekişli, yani motor yatay; Discovery'de ise dikey konumlu. Turbo versiyonu standardında 180HP 220Nm verirken, ince ayarla 20-30HP ve bir o kadar da tork daha almak mümkün.

Bu motorun Discovery'de kullanılmasının sebebi tamamiyle finansal. İngiltere'de araç kiralamada sunulan vergi avantajları nedeniyle ve Avrupa'daki motorlu taşıtlara uygulanan vergi oranlarının motor gücüne de dayalı olması sebebiyle, alım ve kullanım maliyeti düşük bir Discovery yaratma amacı ile üretilmiş.

Bu aracı arazide kullanmak için üç seçeneğiniz var. Hüseyin abi daha detaylı anlatabilir, sonuçta bizlerden çok daha fazla bilgi ve birebir kurcalama / deneme / yanılma sonucu elde edilmiş tecrübesi var.

1- Aracınızın şuanki limitlerini bilir ve 2" yükseltme ile yine 29" bir MT lastiği ile arazi yapabilirsiniz. Normal vinç, diff kilidi gibi aksesuarlar kullanabilirsiniz.
2- LT230'daki HI dişlisini 1.66'ya düşürür, ve 33" 'e kadar uygun göreceğiniz bir MT lastik takabilirsiniz. 32" takmanızı tavsiye ederdim. LT230'daki dişlileri değiştirerek ya da komple 1.66'lı LT230 takarak bu değişikliği yapabilirsiniz. maliyeti 750-1000 TL arasına çıkar.
3- Motorunuza turbo takviyesi yapabilirsiniz. Bu uygulama için en uygunu çıkma Rover Turbo motor almak, daha ucuza gelir ve sağlıklı olur. Ya da kendi motorunuza yağlama kanallarını açıp eksoz manifoldunu modifiye etmeniz, turbo ve cooler kullanmanız gerekir. Maliyeti 2-3000 TL civarına çıkar.

Her üç koşulda da dikkat etmeniz gereken bir konu var. T16 çok çabuk ısınan bir motor ve "genelde" üst contasını yakar. Soğutma sistemini sağlamlaştırmak şart. Radyatördeki çift fana düğme bağlatıp gerektiğinde sizin de çalıştırabileceğiniz bir yapıya geçmeli, termostatı bir düşük değere çevirmelisiniz. Eğer motor açma durumunuz varsa, üst contayı yeni tipten taktırmalısınız ki, conta yanmasının kesin önüne geçtiği söyleniyor.

Bir tavsiye de, ECU'yü koruma altına alın. Su ile teması sevdiğini sanmıyorum. Tüm Disco kullanıcılarına tavsiyem de, standard plastik hava filtresini Defender hava filtresi ile değiştirmeleri.

Başka sorularınız var ise bildiğim kadarı ile cevaplamak isterim. Kolay gelsin.



vay vay vayy :eek: :eek: ::smiley: ;D

hocam ne yaptın sen ya!!! vallahi bravo, doğru yerde olduğumuzu biliyordum da bilgi ve tecrübenin bu kadar kısa zamanda bizlere ulaşabileceğini hiç tahmin etmiyordum, tekrardan bravo..

lazım olursa bizim freelander 1.8 için de bir kaç soruma cevap verirsiniz umarım : ))) selamlar ve saygılar...

kısmetse seneye Disco II'ye transfer olacağım ama şimdi bunun keyfini çıkartıyorum basamak basamak büyüyeceğim inşallah : ))
 



Ynt: Disco I MPI Nasıl Off-Road Aracı Olur?

edaghan' Alıntı:
Hakan bey;

Kararınız doğrudur, hayırlısı olsun. Ama, aracınız bazı şeyleri yapamıyor diye aramızdan ayrı durmayın. Araziye çıkmaktaki amacımız muhabbet. Aracı gitmiyor ya da çamurda kalıyor diye kimseyi dışlamak haddimiz değildir. MPI ile de katılabileceğiniz birçok gezi olacağından emin olabilirsiniz.

Elbette sizlerin arasından uzak durmayacağım. Ufak tefek bir iki bakım ve değişecek parça var. Hayırlısıyla Hüseyin usta önümüzdeki hafta onlarla ilgilensin, makineyi biraz kendine getireyim soluğu belgrad'da alacağım. İlk gezinizde dibinizdeyim. sevgiyle kalın...
 

Ynt: Disco I MPI Nasıl Off-Road Aracı Olur?

euzlu' Alıntı:
vay vay vayy :eek: :eek: ::smiley: ;D

hocam ne yaptın sen ya!!! vallahi bravo, doğru yerde olduğumuzu biliyordum da bilgi ve tecrübenin bu kadar kısa zamanda bizlere ulaşabileceğini hiç tahmin etmiyordum, tekrardan bravo..

lazım olursa bizim freelander 1.8 için de bir kaç soruma cevap verirsiniz umarım : ))) selamlar ve saygılar...

kısmetse seneye Disco II'ye transfer olacağım ama şimdi bunun keyfini çıkartıyorum basamak basamak büyüyeceğim inşallah : ))

Elimizden geldiğince cevap vermeye çalışırım, ama Freelander çok bilgili olduğum bir araç değil. 1.8 motor da Rover'ın K serisi motorundan türemiştir, dolayısı ile MPI'ya benzerlik gösterir. Güle güle kullanın.
 

Ynt: Disco I MPI Nasıl Off-Road Aracı Olur?

edaghan' Alıntı:
Elimizden geldiğince cevap vermeye çalışırım, ama Freelander çok bilgili olduğum bir araç değil. 1.8 motor da Rover'ın K serisi motorundan türemiştir, dolayısı ile MPI'ya benzerlik gösterir. Güle güle kullanın.
teşekkür ederim, aklıma gelmişken hemen sorayım, bu 1.8 lerin MPI disco'nun üst kapak contası gibi klasikleşmiş herhangi bir sorunu varmı?? yani "şuna kesin dikkat edin" diyebileceğiniz böyle bir bilgi veya duyumunuz mevcutmu? cevaplarsanız sevinirim zira "freelander" konulu başlıklarda rastlayamadım, tekrardan teşekkürler ve selamlar...
 

Ynt: Disco I MPI Nasıl Off-Road Aracı Olur?

Tahmininiz doğru. 1.8 motorlar da conta yakıyor. Bakırdan 3 katlı contaları var. Onlarla değiştirmeniz lazım. Her iki motorun da bu tarz bir sorunla karşılaşıyor olması, ağırlığı taşıyacak gücü üretemiyor olması nedeniyle, kullanıcıları tarafından zorlanıyor olması.

kolay gelsin.
 

Ynt: Disco I MPI Nasıl Off-Road Aracı Olur?

edaghan' Alıntı:
Hakan bey;

Kararınız doğrudur, hayırlısı olsun. Ama, aracınız bazı şeyleri yapamıyor diye aramızdan ayrı durmayın. Araziye çıkmaktaki amacımız muhabbet. Aracı gitmiyor ya da çamurda kalıyor diye kimseyi dışlamak haddimiz değildir. MPI ile de katılabileceğiniz birçok gezi olacağından emin olabilirsiniz.

misal ben : ))) yeterki gelebileceğim bir organizasyon olsun, aracım buradaki en asfalt kılıklı Land olsa da : ))) arazide kaldığım yerde bir disco'nun ardına çekme halatımla kene gibi takılıp sonuna kadar o keyfi arkadaşlarla paylaşacağım : ))) bu çelimsiz arkadaşlarını yolda bırakacak değildir herhalde dostlarımız Hakan bey, sayın edaghan'ın dediği gibi bizim de yol alabileceğimiz arazi şartlarının olduğu etkinliker de mutlaka olacaktır, olmazsa şimdilik ben onların tavan sepetinde açık havada zor etaplardaki keyife talibim, tüm Land ailesinin bu ricamıza sıcak bakacağı da sanırım kesin gibidir : )))
 



Ynt: Disco I MPI Nasıl Off-Road Aracı Olur?

mesaj çift gelmiş, kusura bakmayn, bağlantı sıkıntısı yaşayınca tekrarlamıştım, neyse,

ayrıyeten sayın edaghan, verdiğiniz bilgi için de teşekkürler.. selamlar...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,458
Mesajlar
1,518,175
Kayıtlı Üye Sayımız
172,113
Kaydolan Son Üyemiz
KhanDeep

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst