Discovery 2 Çift Akü Sistemi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mohawk Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 21
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 9,289

mohawk

Kamp II
Mesajlar
348
Tepkime Puanı
20
Yer
istanbul
Aracına çift akü kurulumu yaptıran var mı acaba? Nerde, nasıl ? kime yaptırdınız?
Kullanım alanım, ana aküde bir sorun olduğunda yedek güç kaynağı olarak, hemde oto buzdolabını ve ileride vinci direk bu ikinci aküye bağlamak istiyorum.
Saygılar
 

Etiketler
için

oto elektrikçilerde
işten anlayan her usta yapabilir bu işlemi
Sorun da orada ya işte... İşten anlayan elektrikçi usta diye biri yok sanayilerde))... Bu yüzden Tmaxten alınır ve taktırılır güzelce... Sıkıntı 1: Disco 2 de ikinci aküye yer sıkıntılı. Sanırım krikonun yerini falan iptal etmek gerekli... Sıkıntı 2: Amper vs değişimi D2'nin gösterge tablosunu noel ağacı gibi rengarenk yapar mı acaba bilemedim...
 
Son düzenleme:

aracımda yok,ama yapılmış bir d2 gördüm.ön yolcu tarafının tam önüne denk gelen yere jel akü sığıyor.
 

amper oynaması yaşanmaz müzik sistemleri için disco 2 ye 75 amperlik 2 optima takmıştık sorun yaşamadı ki bir parça takılıyor iki akü arasına yada bağlantısı ona göre yapılır voltaj değişmeyince sorun olmazda sorun şarj da olabilir oda işin ehli elektrikçi gerektirir

off-road araçlarının bakımlarını yapan bir usta ile işlem için elektrikçi bulun derim yaşadığınız yere yakın
 



Birkaç resim paylaşayım bende. Umut'unda belirttiği sanayi işinin pek verimli olacağını sanmıyorum bu iş için yapılmış kitler varken.







 

Birkaç resim paylaşayım bende. Umut'unda belirttiği sanayi işinin pek verimli olacağını sanmıyorum bu iş için yapılmış kitler varken.
ABS modülünün arkasına koymak güzelmiş. Diğer yer dediğim gibi hem kriko yerini uçuruyor hem de ECU kabak çiçeği gibi açılmış kalmış... Hazır kitlerde diğer bir büyük avantaj ise her iki akünün durumu izleyebiliyorsunuz... Ama. bu sadece tuzlu kitlerde var...
 

Vinci yedek aküye bağlamamanızı tavsiye ederim. Vinciniz zorlandığında çok yüksek güç çeker ve bir anda akünüz biter. Ana aküye bağlarsanız en azından şarz dinamosuyla bir süre daha idare edebilirsiniz
 

Her 2 aküde birbirine paralel bağlansa aynı problem olur mu? yani ikiside aynı anda çalışırken şarj olacak.
 

İki akünün de birbirinden ayrı olması lazım. Paralel bağlandığında akım 2'ye bölünür dinamonuz ikisini de şarj etmek için uğraşır durur. Araçtaki sensörlerin herbiri değişik voltajda çalıştığı için dinamo ana aküyü tam besleyemezse arızalar görme ihtimaliniz artar. Ek aküyle kullanmayı düşündüğünüz ürünler için ayrı hat çekin, akü için de içeriden bir switch koyun, şarj etmek gerektiğinde araç dinamosunu kısa bir sürelik kullanırsınız. Optima aküler araç akülerinin aksine daha fazla miktarda şarj oluyor.
 



Satılan tüm sistemlerde aküler paralel bağlanıyor diye biliyorum. BJ60'a da Series 3'e yaptırdım ben, hep bu şekildeydi ve dinamo her iki aküyü de aynı anda besliyordu. Ama içeride switch oluyor, ister ana akü, ister backup akü, ister iki aküyü aynı anda seçebiliyorsunuz. Tabi en sağlıklısı yüksek amper dinamo ile kullanmak.
 

Ben sadece buzdolabı ve vinç için düşünüyorum aslında. Ekstra ışığımda yok. Kuvvetli tek bir aküde yeter mi acaba? yinede tamamen yedek bulundurma amaçlı farklı tabii.
 


sağ alt tarafa (Sağ ön kapı hizasına denk düşüyor), şaft ile şasi arasındaki boşluğa bir kutu yapılıp içine yerleştirildi. switch ile devreye alınıp çıkarılıyor. Aracı kullandığımda devreye alıyorum böylece şarj oluyor, dinamo yeterli.
Kırmızı kalın kablo 2. aküye giden kablo.