Bildiğinizi üzere Disco 1 V8 aracımı Kürşad ( Tempus ) Arkadaşıma Sattım.
Şimdi Discovery II TD5 aramaktayım, önümüzdeki zaman diliminde daha fazla uzun yol ve kamplı geziler gözüküyor, tercihimi dizel otomatik bir araçtan yana kullanmayı düşünüyorum.
Discovery II TD5 ile ilgili gerek daha önce kullanmış olan arkadaşlarımız veya bilgisi olan arkadaşlarımız ne derler?
Avantajları dezavantajları nelerdir? sıkıntıları nelerdir? Nelere dikkat etmeliyim?
Sizce Dsico II TD5'in piyasada muadili var mıdır varsa sizce nedir?
Şimdiden görüşleriniz ve bilgileriniz için teşekkürler
biz daha önce cihan da olması munasebetiyle td5 e bindik ve elektronik arızaalrından illallah demiştik çok sıkıntılı bir araçtı
ancak şimdi kkullanan arkadaşların bir kısmı iyi fikirler bir kısmıda sıkıntı beyan ediyor ama genede ben tavsiye etmem başka muadil bir araç arasanız istediğiniz özelliklerde daha doğru bir seçim yapmış olursunuz gibi geliyor bana selamlar hayırlısı olur inşallah
Ender bey kürşat sizi bu konuda en iyi aydınlatacak arkadaştır nacizane düşüncelerim 2000 model 35000tl 200.000km de td5 turbo degişimi lastık vb masraflarla size en az 7-10 bin masraf ettirir gibi düşünüyorum mazot aldı başını gitti sanki diğerleri yerinde duruyor td5 şi bende düşündüm en iyi 30-32 aldığımı düşündüm km olarak 200.000km aşağı olacagını zannetmem buda turbo ve bir sürü parça değişimi birde körükler var sorun çıkarsa ki ömrünü 10 yıl olduğu söyleniyor sizi üzebilir ama 30 bin tlye alır 10-15 bin tl masraf ederim derseniz olur oda size 45 bine gelir varın siz düşünün ben bu güne kadar birtane çok temiz td5 sitede gördüm hemde manueldi oda 3 gün sürmedi satıldı temiz bulabilirseniz neden olmasın
biz daha önce cihan da olması munasebetiyle td5 e bindik ve elektronik arızaalrından illallah demiştik çok sıkıntılı bir araçtı
ancak şimdi kkullanan arkadaşların bir kısmı iyi fikirler bir kısmıda sıkıntı beyan ediyor ama genede ben tavsiye etmem başka muadil bir araç arasanız istediğiniz özelliklerde daha doğru bir seçim yapmış olursunuz gibi geliyor bana selamlar hayırlısı olur inşallah
Teşekkürler amaç doğru bilgi toplayabilmek çok sağolun bilgilendirdiğiniz için
simurg2' Alıntı:
Ender bey kürşat sizi bu konuda en iyi aydınlatacak arkadaştır nacizane düşüncelerim 2000 model 35000tl 200.000km de td5 turbo degişimi lastık vb masraflarla size en az 7-10 bin masraf ettirir gibi düşünüyorum mazot aldı başını gitti sanki diğerleri yerinde duruyor td5 şi bende düşündüm en iyi 30-32 aldığımı düşündüm km olarak 200.000km aşağı olacagını zannetmem buda turbo ve bir sürü parça değişimi birde körükler var sorun çıkarsa ki ömrünü 10 yıl olduğu söyleniyor sizi üzebilir ama 30 bin tlye alır 10-15 bin tl masraf ederim derseniz olur oda size 45 bine gelir varın siz düşünün ben bu güne kadar birtane çok temiz td5 sitede gördüm hemde manueldi oda 3 gün sürmedi satıldı temiz bulabilirseniz neden olmasın
Ender bey sattığınız araçta alacağınız araçta hayırlı olsun. Bu başlık iyi olmuş, bende takip edeyim.
Çünkü zaman zaman binek araç yerine bir D II Td5 alıp kullanmayı düşünüyorum.
Yazılanlar benide ürkütüyor ama halen alternatifini bulamadığımdan ciddi ciddi düşünüyorum
Ender bey sattığınız araçta alacağınız araçta hayırlı olsun. Bu başlık iyi olmuş, bende takip edeyim.
Çünkü zaman zaman binek araç yerine bir D II Td5 alıp kullanmayı düşünüyorum.
Yazılanlar benide ürkütüyor ama halen alternatifini bulamadığımdan ciddi ciddi düşünüyorum
Dökelim şu TD5'in eteğindeki taşları; hem güncel bilgileri avantaj dezavantaj şeklinde paylaşmış olalım hem maliyetleri, hemde çözümleri.
Muadili olmadığı için bende düşünüyorum baya ciddi, ne alalım yerine sorusuna cevap yok
Dizel olacak
otomatik olacak
çift sunroof olacak 1 tanesine de razıyız
4x4 olacak
Araç standart olarak günlük yaşamda kullanılıp, gerektiğinde kamplı gezilere gidilirse çok sorun çıkarmayabilir.
Fakat Cihan gibi 3 ton yük yükleyip, üstüne 7 kişi binilerek, keçi gibi dağda gezdirilirse olmuyor.
Cihan belki kızacak ama benim gözlemim bu
Daha doğrusu sevgili Cihanın anlattıklarından çıkardığım bu.
Bu arada farklı bir örnekte Kürşad'ın hazırlayıp devamını Cem'in getirdiği araç. Tam bir off-road aracı oldu ama bir araç kadar da para yedi.
Her zaman söylediğim gibi, standart biniceksen disco 2 td5 kullanılabilir bir araç fazla masraf çıkartmadan.
Ama alırken olabildiğince servis çeteresini bildiğiniz, olabildiğince çok değişeni olan araçları alın. El değmemiş orjinal filan araçlardan koşarak kaçın. 150 000 lerde turbo, yakıt bloğu, manifolt contası, şanzıman rekorları, abs sensörleri (porya larla birlikte), arka körükler ve pompası, gibi birçok şeyin ömrü bitmiş oluyor. Ve eğer eski sahipleri değiştirmediyse siz değiştirmek zorunda kalırsınız. ŞArj dinamosu ve marş motoru mutlaka elden geçmeli yoksa yolda kalırsınız. Körük sistemi direk sökülüp helezon a çevrilmeli. Bence aracın chiplenmeside şart, chiplendiğinde kendisine geliyor ve binek oto ya yakın kalkabiliyor, chipsizken çok hantal kalkışlarda.
yanılmıyorsam zaten 140 beygir yetecek mi peki ? v8 ler 200 beygirin üstünde değil mi? hantallığı da cabası arkadaşım şehir içinde kullanıyor zaten buradaki tek LAND yeni tip far var onda bana alışılmadık geliyor bir garip
Bu uygulamadan sonra lpg li V8 den az yakmaz kesinlikle. Hatta fazla yakar.
Boyu sattığınız disco 1 den 25 cm kadar daha uzundur. Bunun çoğu bagajdadır. Disco 1 le geçtiğiniz bir yerde disco 2 ile askıda kalırsınız; araç boyuna alışmanız gerekir.
Ağır bir araç olduğundan agresif lastik tatmin eder.
Aynı sebeple arka dijj lock ihtiyacı duyarsınız.
Elektronikle ilgili zaman içerisinde ilginç arızalar vereceğini dikkate almalısınız.
33'' lastik takmak istersiniz. Bunu yapınca ya flanşla lastikleri açmanız, ya da direksiyon turunu kısmanız gerekir; lastik iç yanakları sürter.
birde td5 lerde 17 jant var alınınca 16 janta dönmek artı jant ve lastık masrafı çıkarıyor 17 jant tam asfalt işi olarak görünüyor en azından bence öyle jantları ve lastığı degiştirmel en za 5000 tl de o tutar araç arazi modifiyesi hariç 40.000 tl geçti vergi avantaji için değermi bende düşündüm ama beni çok aştı bu masrafları düşününce en akıllıcası kendim için disko 1 v8 zı 15-20 almak 10 masraf edip 30 za mal etmek en akıllıcası
birde td5 lerde 17 jant var alınınca 16 janta dönmek artı jant ve lastık masrafı çıkarıyor 17 jant tam asfalt işi olarak görünüyor en azından bence öyle jantları ve lastığı degiştirmel en za 5000 tl de o tutar araç arazi modifiyesi hariç 40.000 tl geçti vergi avantaji için değermi bende düşündüm ama beni çok aştı bu masrafları düşününce en akıllıcası kendim için disko 1 v8 zı 15-20 almak 10 masraf edip 30 za mal etmek en akıllıcası
Eğer off road için kullanılacaksa kesinlikle haklısın. Benim araç onca şey yapmama rağmen 30 u biraz geçti.
Çadır, buzdolabı telsiz v.b. kamp malzemeleri dahil.