Engin max devir kısmına istediğin devri kendin yazabilirsin, Fakat hesaplarında bir yanlışlık var , Mekanik pompalı Dizel motorlar 5300 devir yapamaz, teorik olarak mazotun yanma hızı düşüktür bunu sadece dizel yakıtla hızlandırmanın bir yolu maalesef yok.
Motor bir çevrimde mazot ve havayı emiyor ,sıkıştırıyor , patlatıyor , yanmış gazı boşaltıyor , bu işlemi 1 dakika içinde mazot gibi ağır yanan bir yakıtla ancak 4000-4500 defa (+/- tolaransları var) yapabiliyoruz.
TD5 motordan bir örnek vereyim, bu motorun enjektörlerinin nekadar pahalı olduğundan hep bahsedilir, merak ettim araştırdım, BMW bu tür motorlar üzerinde yaptığı araştırmalarda yakıtın tamamını bir defada püskürtmek yerine yarısını önceden geri kalan yarısınıda patlama anının hemen öncesinde püskürterek mazotun yanma hızını arttırmaya çalışmış bunda kısmende olsa başarılı olmuşlar. Şöyleki bu motor max gücü 4200 devirde verebiliyor, belkide dizelde mümkün olan en yüksek devirlerden biri olan 5600 devire kadar çıkabiliyor.
Sonuç bir dizel motordan 5600 devir alabilmek ama bunu yapmak için özel enjektörler, 5 silindirli bir motor ve çok hassas ayarlar yapan bir ECU gerekli, parça fiyatlarıda ortada.
Mekanik pompalı bir aracın 4500 devirin üzerinde devir yapabilmesi bence çok zor, mutlaka işlem hatası vardır.
Selamlar