Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan discovery-V8 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 80
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 72,429
Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım

Vay koçum benim hoşgeldin ;D
 

Etiketler
Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım



[attachment=1] tekerlek çapını direk çapta 1,3 arttırırsak çevrede daha farklı bi uzama olur.farklı bir orantı olmalı bence.
 

Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım

yavuz-çelikel' Alıntı:
[attachment=1] tekerlek çapını direk çapta 1,3 arttırırsak çevrede daha farklı bi uzama olur.farklı bir orantı olmalı bence.

Yavuz Gönderdiğin linkten bolt on portal aks ları inceledim, 1,5:1 miş onların oranı.


Selamlar
 

Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım

yavuz

ashcroft amcamlara sor hemen cevap yazarlar... "portal rover" ascrofta özel bir transfer kutusu yaptırıyormuş ve araç 40" lastikle 135 km gibi bir son sürate çıkıyormuş...
 

Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım

E aynı hesap Naci, 135 km son hız 5000 devirde , motor 5000 devirde sürekli gittimi 100 km de ya hararet yapar yada çatlar.
 



Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım

Gecekten harika mukemmel bir program ellerinize sağlık.... Şöyleki babam biraz ingilizce sorunu cektıgı ıcın biraz daha türkçe olsaydı sanırım biraz daha genele hitap ederdi tekrar teşekkürler....
 

Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım

mu7y' Alıntı:
Gecekten harika mukemmel bir program ellerinize sağlık.... Şöyleki babam biraz ingilizce sorunu cektıgı ıcın biraz daha türkçe olsaydı sanırım biraz daha genele hitap ederdi tekrar teşekkürler....

Mesaj alındı, dil seçimi koyacağız ;D
 

Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım

hadi yavuz, biraz daha gayret koçum...
 

Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım

Yavuz,
Benim motorun son devri 5300'müş. laserle ölçüm ve devir saati birebir tutuyor. sendeki kopyada değeri düzeltebilir misin?
teşekkürler.
 

Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım

Yavuz Bey elinize sağlık. Ben yeni gördüm. Hemen indiriyorum ben de.
 



Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım

Güzel çalışma tebrikler ellerinize sağlık.İspanyollarla Japon üretim olan suzuki değerleri farklılık gösteriyo aracın değerlerini nerden bulabiliriz?
 

Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım


discovery-V8' Alıntı:
E aynı hesap Naci, 135 km son hız 5000 devirde , motor 5000 devirde sürekli gittimi 100 km de ya hararet yapar yada çatlar.


;D ;D ;D

bunları keşke çatlatmadan önce okusaymışım...
 

Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım

edaghan' Alıntı:
Yavuz,
Benim motorun son devri 5300'müş. laserle ölçüm ve devir saati birebir tutuyor. sendeki kopyada değeri düzeltebilir misin?
teşekkürler.

Engin max devir kısmına istediğin devri kendin yazabilirsin, Fakat hesaplarında bir yanlışlık var , Mekanik pompalı Dizel motorlar 5300 devir yapamaz, teorik olarak mazotun yanma hızı düşüktür bunu sadece dizel yakıtla hızlandırmanın bir yolu maalesef yok.

Motor bir çevrimde mazot ve havayı emiyor ,sıkıştırıyor , patlatıyor , yanmış gazı boşaltıyor , bu işlemi 1 dakika içinde mazot gibi ağır yanan bir yakıtla ancak 4000-4500 defa (+/- tolaransları var) yapabiliyoruz.

TD5 motordan bir örnek vereyim, bu motorun enjektörlerinin nekadar pahalı olduğundan hep bahsedilir, merak ettim araştırdım, BMW bu tür motorlar üzerinde yaptığı araştırmalarda yakıtın tamamını bir defada püskürtmek yerine yarısını önceden geri kalan yarısınıda patlama anının hemen öncesinde püskürterek mazotun yanma hızını arttırmaya çalışmış bunda kısmende olsa başarılı olmuşlar. Şöyleki bu motor max gücü 4200 devirde verebiliyor, belkide dizelde mümkün olan en yüksek devirlerden biri olan 5600 devire kadar çıkabiliyor.

Sonuç bir dizel motordan 5600 devir alabilmek ama bunu yapmak için özel enjektörler, 5 silindirli bir motor ve çok hassas ayarlar yapan bir ECU gerekli, parça fiyatlarıda ortada.

Mekanik pompalı bir aracın 4500 devirin üzerinde devir yapabilmesi bence çok zor, mutlaka işlem hatası vardır.

Selamlar
 

Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım


Patlama anının hemen öncesinde, basınç oldukça yüksekken bu püskürtmeyi yapabildiklerine göre epey komplike bir enjeksiyon sistemleri olsa gerek.
 

Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım


Yavuz abi, ölçümü çok sevdiğimiz bir abimizin Laser'li ölçüm cihazı ile yaptık. motor ana kasnağının üstüne cihazın bandı yapıştırılıyor. motor çalıştırılıyor ve ölçüm başlıyor. Aracımın devir göstergesi alternatörden çalışıyor. araç boşta iken devir saati de max 5300 civarı gösteriyor. Bu iki sistem de aynı gösterince; doğru olduğunu düşünmüştüm.
 



Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım


Yöntem doğru gibi ama mekanik pompa normal enjektör bana imkansız gibi geldi , belkide doğrudur araştırma yapmadım yeterince.

Selam