KanyaK
wish me luck.
Yeni nesil birçok dizel araçta kullanılmaya başlanan bu teknoloji hakkında bilgi edinmek isteyenler için;
Dizel son işleme sistemi, hidrokarbonlar (HC), karbon monoksit (CO) gibi egzoz emisyonlarını ve partikülleri azaltmak için, emisyon düzenlemesini karşılamak için tasarlanmışlardır ve ön-katalitik konvertör (Precat) ve bir katalitik konvertörden (ana dizel oksidasyon katalizörü + kaplanmış dizel partikül filtresi) oluşmaktadır.
Ana dizel oksidasyon katalizörü
Kaplanmış dizel partikül filtresi
Basınç boruları
Ön-katalizör (Precat)
DPF, silisyum karbürden yapılmıştır (SİC) ve soy metal ile kaplanmıştır. Hidrokarbonlar (HC), Karbon Monoksit (CO) emisyonlarını azaltmak için tasarlanmışlardır ve havaya kurumun atılmasını en aza indirmek için motor egzoz gazlarından partikülleri toplar. Kurum partikülleri, kaplanmış dizel filtresinin kanalları içinde birikir ve filtrenin tıkanmasını önlemek için düzenli aralıklarla yanarlar (“rejenerasyon”).
Filtre içindeki aşırı kurum, motor performansının düşmesine neden olur ve rejenerasyon esnasında filtreyi çatlatır. Arıza gösterge lambası (MIL), DPF içinde bir arıza olduğunu göstermek için yanar. Böyle bir durum olursa, problemin acilen giderilmesi için bir yetkili servise gidilmelidir. Rejenerasyon esnasında ek yakıt, egzoz gazı sıcaklığını artırmak için çoklu destek enjeksiyonları yoluyla enjekte edilir. Bu süreç esnasında, DPF sıcaklığı yaklaşık
600°C'ye yükselir ve kurum tortusu oksitlenir veya karbon dioksite yakılır (CO2).
Önemli uyarılar: Egzoz parçaları, DPF rejenerasyonu esnasında yüksek sıcaklıklara çıkar. Bundan dolayı;
· Yanabilir maddeler aracınız altındaki kızgın egzoz parçaları ile temasa geçebilir ve alevlenebilirler. Aracınızı kağıtlar, yapraklar ve kuru ot veya yanabilir diğer maddeler üzerine park etmeyiniz.
· Aracınız bir garaja girer girmez kontak anahtarını KAPALI (OFF) konumuna getirin.
· Egzoz kuyruk borusu dahil olmak üzere kızgın egzoz parçalarına yaklaşmayınız.
Dikkat: DPF içindeki kurum tortusu birikmişse motorun performansı düşebilir.
Fark basınç sensörüne bağlı olan basınç boruları, kaplanmış dizel partikül filtresindeki kurum tortusunun seviyesini ölçer ve filtrede kritik kurum seviyesi teşhis edildiği zaman rejenerasyonu ateşleyerek motoru korur.
Ön-katalizör (Precat) ve ana dizel oksidasyon katalizörü soy metal ile kaplanmışlardır ve hidrokarbonlar (HC) ve karbon monoksit (CO) emisyonlarının azalmasını sağlarlar. Aynı zamanda, rejenerasyon esnasında, bu unsurlar destek enjeksiyon yakıtının yakılmasıyla egzoz gaz ısısının artışına yardımcı olurlar. Silindirli destek enjeksiyonu filtre rejenerasyonuna, hem tüm motor çalışma oranının üzerinde hem de tüm çevre sıcaklığı ve basınç şartları altında olma imkanı sağlar.
Kaynak: http://www.otomotivbilgi.com
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
AUDI'den
TDI teknolojisinin öncüsü olarak Audi, dizel motorlar konusundaki yetkinliğini kanıtlamıştır. Audi dizel partikül filtreleri uzun süredir denenmiştir ve bakım gerektirmez. Partikül emisyonlarını açık sistemler %70’e varan oranda kapalı sistemler ise %100’e varan oranda azaltır.
Dizel partikül filtresi (kapalı, regülasyonlu sistem)
Özellikler
Audi’nin orijinal dizel partikül filtreleri (kapalı, regülasyonlu sistem) model yılına ve modele bağlı olarak Audi TDI motorların özelliklerine göre uyarlanmıştır.
Dizel partikül filtresinin değerli metalden yapılmış kaplaması iki görev yapar: Birincisi, pasif rejenarasyonda katalizatörde depolanan kurum yavaş ve dikkatli bir şekilde karbondioksite dönüştürülür. Bu olay 350 ila 500 derece santigrat sıcaklık aralığında ve özellikle otoyollarda yapılan yolculuklar sırasında özel bir önlem gerekmeksizin sürekli olarak meydana gelir. İkincisi, uzun süre düşük yükte çalışma sırasında filtrenin ilaveten rejenarasyonu amacıyla egzoz gazı sıcaklığı yaklaşık her bin kilometrede bir 600 derece santigrat civarına çıkarılır. Filtrede biriktirilen partiküller bu sıcaklıkta neredeyse tamamen yanar.
Avantajları
• Çevre dostu: Kurum, %100’e varan oranda önlenir
• Dayanıklı denenmiş
• Bakım gerektirmez
Uygulanabilirlik
2004 model yılından sonraki ve partikül filtresi montajı hazırlığına sahip tüm Audi TDI modellerine sonradan donatım için kapalı (regülasyonlu) bir sistem mevcuttur.
Aşağıdaki modeller için orijinal Audi dizel partikül filtresi (kapalı, regülasyonlu sistem) mevcuttur.
• A3 (AB2)
• A4 (B7)
• A6 (C6)
• A8 (D3)
Dizel partikül filtresi (açık, regülasyonsuz sistem)
Özellikler
Audi’nin orijinal dizel partikül filtreleri (açık, regülasyonsuz sistem) model.yılına ve modele bağlı olarak Audi TDI motorların özelliklerine göre uyarlanmıştır. Orijinal Audi dizel partikül filtrelerinin bir Audi TDI otomobilde mükemmel bir partikül azalmasını garanti ettiğini ürün kalitesi testleri göstermiştir.
Burada Audi dizel partikül filtresi, mevcut oksidasyon katalizatörünün hemen çıkışına yerleştirilir. Egzoz gazları, kurum partiküllerinin büyük çoğunluğunun temizlendiği dizel partikül filtresine girmeden önce katalizatörden geçerler. Oksidasyon katalizatörünün yardımıyla oluşmuş olan azot dioksit (NO2) daha sonraki bir kimyasal temizleme evresinde dizel partikül filtresinde depolanan kurum parçacıklarını oksitlenmesini ve parçalanmasını sağlar.
Avantajları
- %70’e varan oranda daha az partikül emisyonu
- Motor yönetim sisteminde bir işlem gerekli değil, herhangi bir hazırlık gerekli değil.
- Dayanıklılığı test edilmiştir.
Not: quattro sürekli dört tekerden çekiş sistemine sahip bir aracın sonradan bir açık sistem ile donatılması teknik nedenlerle mümkün değildir.
Uygulanabilirlik
1996 model yılından sonraki Audi TDI modellerine sonradan donatım için bir açık (regülasyonsuz) sistem mevcuttur.
Aşağıdaki modeller için orijinal Audi dizel partikül filtresi (açık, regülasyonsuz sistem) mevcuttur:
• A3
• A4 (B5, B6, B7)
• A6
• A8 (D2)
Kaynak: http://www.audi.com.tr/tr/brand/tr/service/audi_genuine_parts/retrofittable_solutions/diesel_particulate_filter.html
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Çalışma prensibi ile ilgili olarak aşağıdaki linkteki videoyu inceleyebilirsiniz.
http://www.mercedes-benz.com.tr/content/turkey/mpc/mpc_turkey_website/tr/home_mpc/van/home/new_vans/models/sprinter_906/crewbus/overview/economy.0003.html
Kaynak: http://www.mercedes-benz.com.tr
Dizel son işleme sistemi, hidrokarbonlar (HC), karbon monoksit (CO) gibi egzoz emisyonlarını ve partikülleri azaltmak için, emisyon düzenlemesini karşılamak için tasarlanmışlardır ve ön-katalitik konvertör (Precat) ve bir katalitik konvertörden (ana dizel oksidasyon katalizörü + kaplanmış dizel partikül filtresi) oluşmaktadır.
Ana dizel oksidasyon katalizörü
Kaplanmış dizel partikül filtresi
Basınç boruları
Ön-katalizör (Precat)
DPF, silisyum karbürden yapılmıştır (SİC) ve soy metal ile kaplanmıştır. Hidrokarbonlar (HC), Karbon Monoksit (CO) emisyonlarını azaltmak için tasarlanmışlardır ve havaya kurumun atılmasını en aza indirmek için motor egzoz gazlarından partikülleri toplar. Kurum partikülleri, kaplanmış dizel filtresinin kanalları içinde birikir ve filtrenin tıkanmasını önlemek için düzenli aralıklarla yanarlar (“rejenerasyon”).
Filtre içindeki aşırı kurum, motor performansının düşmesine neden olur ve rejenerasyon esnasında filtreyi çatlatır. Arıza gösterge lambası (MIL), DPF içinde bir arıza olduğunu göstermek için yanar. Böyle bir durum olursa, problemin acilen giderilmesi için bir yetkili servise gidilmelidir. Rejenerasyon esnasında ek yakıt, egzoz gazı sıcaklığını artırmak için çoklu destek enjeksiyonları yoluyla enjekte edilir. Bu süreç esnasında, DPF sıcaklığı yaklaşık
600°C'ye yükselir ve kurum tortusu oksitlenir veya karbon dioksite yakılır (CO2).
Önemli uyarılar: Egzoz parçaları, DPF rejenerasyonu esnasında yüksek sıcaklıklara çıkar. Bundan dolayı;
· Yanabilir maddeler aracınız altındaki kızgın egzoz parçaları ile temasa geçebilir ve alevlenebilirler. Aracınızı kağıtlar, yapraklar ve kuru ot veya yanabilir diğer maddeler üzerine park etmeyiniz.
· Aracınız bir garaja girer girmez kontak anahtarını KAPALI (OFF) konumuna getirin.
· Egzoz kuyruk borusu dahil olmak üzere kızgın egzoz parçalarına yaklaşmayınız.
Dikkat: DPF içindeki kurum tortusu birikmişse motorun performansı düşebilir.
Fark basınç sensörüne bağlı olan basınç boruları, kaplanmış dizel partikül filtresindeki kurum tortusunun seviyesini ölçer ve filtrede kritik kurum seviyesi teşhis edildiği zaman rejenerasyonu ateşleyerek motoru korur.
Ön-katalizör (Precat) ve ana dizel oksidasyon katalizörü soy metal ile kaplanmışlardır ve hidrokarbonlar (HC) ve karbon monoksit (CO) emisyonlarının azalmasını sağlarlar. Aynı zamanda, rejenerasyon esnasında, bu unsurlar destek enjeksiyon yakıtının yakılmasıyla egzoz gaz ısısının artışına yardımcı olurlar. Silindirli destek enjeksiyonu filtre rejenerasyonuna, hem tüm motor çalışma oranının üzerinde hem de tüm çevre sıcaklığı ve basınç şartları altında olma imkanı sağlar.
Kaynak: http://www.otomotivbilgi.com
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
AUDI'den
TDI teknolojisinin öncüsü olarak Audi, dizel motorlar konusundaki yetkinliğini kanıtlamıştır. Audi dizel partikül filtreleri uzun süredir denenmiştir ve bakım gerektirmez. Partikül emisyonlarını açık sistemler %70’e varan oranda kapalı sistemler ise %100’e varan oranda azaltır.
Dizel partikül filtresi (kapalı, regülasyonlu sistem)
Özellikler
Audi’nin orijinal dizel partikül filtreleri (kapalı, regülasyonlu sistem) model yılına ve modele bağlı olarak Audi TDI motorların özelliklerine göre uyarlanmıştır.
Dizel partikül filtresinin değerli metalden yapılmış kaplaması iki görev yapar: Birincisi, pasif rejenarasyonda katalizatörde depolanan kurum yavaş ve dikkatli bir şekilde karbondioksite dönüştürülür. Bu olay 350 ila 500 derece santigrat sıcaklık aralığında ve özellikle otoyollarda yapılan yolculuklar sırasında özel bir önlem gerekmeksizin sürekli olarak meydana gelir. İkincisi, uzun süre düşük yükte çalışma sırasında filtrenin ilaveten rejenarasyonu amacıyla egzoz gazı sıcaklığı yaklaşık her bin kilometrede bir 600 derece santigrat civarına çıkarılır. Filtrede biriktirilen partiküller bu sıcaklıkta neredeyse tamamen yanar.
Avantajları
• Çevre dostu: Kurum, %100’e varan oranda önlenir
• Dayanıklı denenmiş
• Bakım gerektirmez
Uygulanabilirlik
2004 model yılından sonraki ve partikül filtresi montajı hazırlığına sahip tüm Audi TDI modellerine sonradan donatım için kapalı (regülasyonlu) bir sistem mevcuttur.
Aşağıdaki modeller için orijinal Audi dizel partikül filtresi (kapalı, regülasyonlu sistem) mevcuttur.
• A3 (AB2)
• A4 (B7)
• A6 (C6)
• A8 (D3)
Dizel partikül filtresi (açık, regülasyonsuz sistem)
Özellikler
Audi’nin orijinal dizel partikül filtreleri (açık, regülasyonsuz sistem) model.yılına ve modele bağlı olarak Audi TDI motorların özelliklerine göre uyarlanmıştır. Orijinal Audi dizel partikül filtrelerinin bir Audi TDI otomobilde mükemmel bir partikül azalmasını garanti ettiğini ürün kalitesi testleri göstermiştir.
Burada Audi dizel partikül filtresi, mevcut oksidasyon katalizatörünün hemen çıkışına yerleştirilir. Egzoz gazları, kurum partiküllerinin büyük çoğunluğunun temizlendiği dizel partikül filtresine girmeden önce katalizatörden geçerler. Oksidasyon katalizatörünün yardımıyla oluşmuş olan azot dioksit (NO2) daha sonraki bir kimyasal temizleme evresinde dizel partikül filtresinde depolanan kurum parçacıklarını oksitlenmesini ve parçalanmasını sağlar.
Avantajları
- %70’e varan oranda daha az partikül emisyonu
- Motor yönetim sisteminde bir işlem gerekli değil, herhangi bir hazırlık gerekli değil.
- Dayanıklılığı test edilmiştir.
Not: quattro sürekli dört tekerden çekiş sistemine sahip bir aracın sonradan bir açık sistem ile donatılması teknik nedenlerle mümkün değildir.
Uygulanabilirlik
1996 model yılından sonraki Audi TDI modellerine sonradan donatım için bir açık (regülasyonsuz) sistem mevcuttur.
Aşağıdaki modeller için orijinal Audi dizel partikül filtresi (açık, regülasyonsuz sistem) mevcuttur:
• A3
• A4 (B5, B6, B7)
• A6
• A8 (D2)
Kaynak: http://www.audi.com.tr/tr/brand/tr/service/audi_genuine_parts/retrofittable_solutions/diesel_particulate_filter.html
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Çalışma prensibi ile ilgili olarak aşağıdaki linkteki videoyu inceleyebilirsiniz.
http://www.mercedes-benz.com.tr/content/turkey/mpc/mpc_turkey_website/tr/home_mpc/van/home/new_vans/models/sprinter_906/crewbus/overview/economy.0003.html
Kaynak: http://www.mercedes-benz.com.tr

