DPF (Diesel Particulate Filter/Dizel Partikül Filtresi) Nedir? Ne İşe Yarar?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan KanyaK Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 0
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 20,787

KanyaK

wish me luck.
Mesajlar
721
Tepkime Puanı
16
Web
www.kaanyakar.com
Yeni nesil birçok dizel araçta kullanılmaya başlanan bu teknoloji hakkında bilgi edinmek isteyenler için;


Dizel son işleme sistemi, hidrokarbonlar (HC), karbon monoksit (CO) gibi egzoz emisyonlarını ve partikülleri azaltmak için, emisyon düzenlemesini karşılamak için tasarlanmışlardır ve ön-katalitik konvertör (Precat) ve bir katalitik konvertörden (ana dizel oksidasyon katalizörü + kaplanmış dizel partikül filtresi) oluşmaktadır.

Dpf_01_715x230_de_04-2008.jpg


Ana dizel oksidasyon katalizörü

Kaplanmış dizel partikül filtresi

Basınç boruları

Ön-katalizör (Precat)

DPF, silisyum karbürden yapılmıştır (SİC) ve soy metal ile kaplanmıştır. Hidrokarbonlar (HC), Karbon Monoksit (CO) emisyonlarını azaltmak için tasarlanmışlardır ve havaya kurumun atılmasını en aza indirmek için motor egzoz gazlarından partikülleri toplar. Kurum partikülleri, kaplanmış dizel filtresinin kanalları içinde birikir ve filtrenin tıkanmasını önlemek için düzenli aralıklarla yanarlar (“rejenerasyon”).

Filtre içindeki aşırı kurum, motor performansının düşmesine neden olur ve rejenerasyon esnasında filtreyi çatlatır. Arıza gösterge lambası (MIL), DPF içinde bir arıza olduğunu göstermek için yanar. Böyle bir durum olursa, problemin acilen giderilmesi için bir yetkili servise gidilmelidir. Rejenerasyon esnasında ek yakıt, egzoz gazı sıcaklığını artırmak için çoklu destek enjeksiyonları yoluyla enjekte edilir. Bu süreç esnasında, DPF sıcaklığı yaklaşık

600°C'ye yükselir ve kurum tortusu oksitlenir veya karbon dioksite yakılır (CO2).

Önemli uyarılar: Egzoz parçaları, DPF rejenerasyonu esnasında yüksek sıcaklıklara çıkar. Bundan dolayı;

· Yanabilir maddeler aracınız altındaki kızgın egzoz parçaları ile temasa geçebilir ve alevlenebilirler. Aracınızı kağıtlar, yapraklar ve kuru ot veya yanabilir diğer maddeler üzerine park etmeyiniz.

· Aracınız bir garaja girer girmez kontak anahtarını KAPALI (OFF) konumuna getirin.

· Egzoz kuyruk borusu dahil olmak üzere kızgın egzoz parçalarına yaklaşmayınız.

Dikkat: DPF içindeki kurum tortusu birikmişse motorun performansı düşebilir.

Fark basınç sensörüne bağlı olan basınç boruları, kaplanmış dizel partikül filtresindeki kurum tortusunun seviyesini ölçer ve filtrede kritik kurum seviyesi teşhis edildiği zaman rejenerasyonu ateşleyerek motoru korur.

Ön-katalizör (Precat) ve ana dizel oksidasyon katalizörü soy metal ile kaplanmışlardır ve hidrokarbonlar (HC) ve karbon monoksit (CO) emisyonlarının azalmasını sağlarlar. Aynı zamanda, rejenerasyon esnasında, bu unsurlar destek enjeksiyon yakıtının yakılmasıyla egzoz gaz ısısının artışına yardımcı olurlar. Silindirli destek enjeksiyonu filtre rejenerasyonuna, hem tüm motor çalışma oranının üzerinde hem de tüm çevre sıcaklığı ve basınç şartları altında olma imkanı sağlar.

Kaynak: http://www.otomotivbilgi.com

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

AUDI'den

TDI teknolojisinin öncüsü olarak Audi, dizel motorlar konusundaki yetkinliğini kanıtlamıştır. Audi dizel partikül filtreleri uzun süredir denenmiştir ve bakım gerektirmez. Partikül emisyonlarını açık sistemler %70’e varan oranda kapalı sistemler ise %100’e varan oranda azaltır.
Dizel partikül filtresi (kapalı, regülasyonlu sistem)

AA8_D_10934.jpg


Özellikler
Audi’nin orijinal dizel partikül filtreleri (kapalı, regülasyonlu sistem) model yılına ve modele bağlı olarak Audi TDI motorların özelliklerine göre uyarlanmıştır.
Dizel partikül filtresinin değerli metalden yapılmış kaplaması iki görev yapar: Birincisi, pasif rejenarasyonda katalizatörde depolanan kurum yavaş ve dikkatli bir şekilde karbondioksite dönüştürülür. Bu olay 350 ila 500 derece santigrat sıcaklık aralığında ve özellikle otoyollarda yapılan yolculuklar sırasında özel bir önlem gerekmeksizin sürekli olarak meydana gelir. İkincisi, uzun süre düşük yükte çalışma sırasında filtrenin ilaveten rejenarasyonu amacıyla egzoz gazı sıcaklığı yaklaşık her bin kilometrede bir 600 derece santigrat civarına çıkarılır. Filtrede biriktirilen partiküller bu sıcaklıkta neredeyse tamamen yanar.

Avantajları
• Çevre dostu: Kurum, %100’e varan oranda önlenir
• Dayanıklı denenmiş
• Bakım gerektirmez

Uygulanabilirlik
2004 model yılından sonraki ve partikül filtresi montajı hazırlığına sahip tüm Audi TDI modellerine sonradan donatım için kapalı (regülasyonlu) bir sistem mevcuttur.
Aşağıdaki modeller için orijinal Audi dizel partikül filtresi (kapalı, regülasyonlu sistem) mevcuttur.

• A3 (AB2)
• A4 (B7)
• A6 (C6)
• A8 (D3)

Dizel partikül filtresi (açık, regülasyonsuz sistem)

Özellikler
Audi’nin orijinal dizel partikül filtreleri (açık, regülasyonsuz sistem) model.yılına ve modele bağlı olarak Audi TDI motorların özelliklerine göre uyarlanmıştır. Orijinal Audi dizel partikül filtrelerinin bir Audi TDI otomobilde mükemmel bir partikül azalmasını garanti ettiğini ürün kalitesi testleri göstermiştir.
Burada Audi dizel partikül filtresi, mevcut oksidasyon katalizatörünün hemen çıkışına yerleştirilir. Egzoz gazları, kurum partiküllerinin büyük çoğunluğunun temizlendiği dizel partikül filtresine girmeden önce katalizatörden geçerler. Oksidasyon katalizatörünün yardımıyla oluşmuş olan azot dioksit (NO2) daha sonraki bir kimyasal temizleme evresinde dizel partikül filtresinde depolanan kurum parçacıklarını oksitlenmesini ve parçalanmasını sağlar.

Avantajları
- %70’e varan oranda daha az partikül emisyonu
- Motor yönetim sisteminde bir işlem gerekli değil, herhangi bir hazırlık gerekli değil.
- Dayanıklılığı test edilmiştir.

Not: quattro sürekli dört tekerden çekiş sistemine sahip bir aracın sonradan bir açık sistem ile donatılması teknik nedenlerle mümkün değildir.

Uygulanabilirlik
1996 model yılından sonraki Audi TDI modellerine sonradan donatım için bir açık (regülasyonsuz) sistem mevcuttur.
Aşağıdaki modeller için orijinal Audi dizel partikül filtresi (açık, regülasyonsuz sistem) mevcuttur:

• A3
• A4 (B5, B6, B7)
• A6
• A8 (D2)

Kaynak: http://www.audi.com.tr/tr/brand/tr/service/audi_genuine_parts/retrofittable_solutions/diesel_particulate_filter.html

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Çalışma prensibi ile ilgili olarak aşağıdaki linkteki videoyu inceleyebilirsiniz.

http://www.mercedes-benz.com.tr/content/turkey/mpc/mpc_turkey_website/tr/home_mpc/van/home/new_vans/models/sprinter_906/crewbus/overview/economy.0003.html

Kaynak: http://www.mercedes-benz.com.tr
 

Etiketler
Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,623
Mesajlar
1,530,736
Kayıtlı Üye Sayımız
166,922
Kaydolan Son Üyemiz
Temu Discount Code

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst