Duster 4*4 yardım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan yek Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 16
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 3,855

yek

Yeni Üye
Mesajlar
7
Tepkime Puanı
0
Herkese Merbalar


İsmim Yunus Emre

Sevgili Duster kullanıcıları sizlerden yardım bekliyorum.

Şirketimize ait 2006 model Connect aracımız 210 Bine geldi artık ben gidiciyim demekte bizde bunun yerine yeni bir araç düşünüyoruz ama Hafif ticari olamayacak. Yakıtı düşük olacak ve İş yerimizin Biraz dağlık kesimde bulunmasından dolayı karda çamurda gidebilecek düşünün connect yetiyordu bazen zorlasakta. Bundan dolayı 1 haftadır Duster incelemeye başladım.

Önceliklerim ikide bir arıza çıkartmıyacak. Servis ücretleri uygun olacak. Uzun vadede kullanıcak bir araç. Konforu Connectten iyi mi uzun yola çok çıkıldığından konfor ses yalıtımı çok önemli. ve yol tutuşu nasıldır ? Bilenler kıyaslarsa sevinirim.

En ful 110 ps 4*4 ESP,Lock paket, Güvenlik paketi, Metalik renk, Deri döşeme için 50 Bin TL aldım.

En full 4*4 almaya değer mi. Alacağım araçta ESP ve yan hava yastıkları şart koşuyorum. İnternetten Katoloğ verilerinde 4*2 nin 0-100 ve max hızı daha yüksek anlamadım gitti normalde ben 4*4 daha iyi gider diye düşünüyordum hep.

Birkaç yerde 4*2 nin 4*4 kadar konforlu olmayaşı ve bazı yerlerde yan yatma ihtimali olduğunu okudum ve beni tedirgin etti 4*4 ve 4*2 arasında 5 Bin TL lik fark var bu farka değer mi ?


4*4 ile 4*2 kullanıcıların yakıt tüketimi yardımlarınıda bekliyorum

Şimdiden teşekkürler


Ayrıca Chip tunninğ ile bir kaç sayfa gördüm kendi şahsi aracım 1.5 dCI Latitude şaun onun üzerinde de chip tunninğ uygulaması mevcut ama ekonom, üzerine 125 ps 275 Nm olarak. Duster alırsak onada düşünmüyor değilim :smiley:
 

Etiketler

Ynt: Duster 4*4 yardım

Yunus kardeş, bilgi vereceğim vermesine de, nerden başlasam... Çoook uzun liste var. En iyisi, senin mesajından alıntı yapıp kendi cevaplarımı araya büyük harfle yazmak...

Ya Allah Bismillah; başlayalım....

****

......Hafif ticari olamayacak. Yakıtı düşük olacak ve İş yerimizin Biraz dağlık kesimde bulunmasından dolayı karda çamurda gidebilecek düşünün connect yetiyordu bazen zorlasakta. ...

Önceliklerim ikide bir arıza çıkartmıyacak. Servis ücretleri uygun olacak. Uzun vadede kullanıcak bir araç. Konforu Connectten iyi mi uzun yola çok çıkıldığından konfor ses yalıtımı çok önemli. ve yol tutuşu nasıldır ? Bilenler kıyaslarsa sevinirim.

1)ARIZA ÇIKARTMAZ.... (23 BİN KM. OLDU, ARIZA ÇIKMADI.)

2)SERVİS ÜCRETLERİ UYGUNDUR.

3)ÜZÜN VADEDE KULLANILIR MI, ONU ZAMAN GÖSTERECEK. EN ESKİSİ 2011 MAYIS CİVARI PİYASA ÇIKIŞLI.

4)CONNECT İLE KARŞILAŞTIRAMAM, ÇÜNKÜ CONNECKTE BİNMEDİM.

5)YOL TUTUŞU BANA GÖRE İYİ. AMA YOLA DAHA FAZLA TUTUNMASINI İSTEYEN BİRİ NASIL BULUR DUSTERIN YOL TUTUŞUNU BİLEMEM. AYRICA 160 KM İLE KESKİN VİRAJA GİRERSEN YOLU HALEN TUTAR MI ONU DA BİLEMEM. FAKAT ORTALAMA KULLANIM AÇISINDAN, YOL TUTUŞU ÇOK İYİ. SADECE YAN RÜZGARLARDAN YÜKSEK HIZLARDA (140-150) ETKİLENİYOR.

6)UZUN YOLDA YALITIM.... SES YALITIMI BİRAZ PROBLEMLİ. DİŞLİ ASFALTTA TEKERLEK SESİNİ ALIYOR. İNCE ASFALTTA MOTOR SESİ DUYULUYOR, FAZLA SORUN YOK, AMA ÇOK SESSİZ OLDUĞU DA SÖYLENEMEZ. 80-90 KM.Yİ GEÇİNCE RÜZGAR SESİ VAR.

En ful 110 ps 4*4 ESP,Lock paket, Güvenlik paketi, Metalik renk, Deri döşeme için 50 Bin TL aldım.

En full 4*4 almaya değer mi. Alacağım araçta ESP ve yan hava yastıkları şart koşuyorum. İnternetten Katoloğ verilerinde 4*2 nin 0-100 ve max hızı daha yüksek anlamadım gitti normalde ben 4*4 daha iyi gider diye düşünüyordum hep.

7)ESP OLMAZSA OLMAZ OLMALI, DESTEKLERİM. YAN HAVA YASTIĞINI SEN BİLİRSİN. 4X4ÜNDE DE 4X2 SİNDE DE ESP DONANIMI VAR. FAKAT 4X4 İLE 4X2 ARASINDAKİ TERCİH SANA KALMIŞ. CONNECT YETİYORDU DİYORSUN, O ZAMAN 4X2 DE SANA YETER.

8)4X2 DAHA HAFİF OLDUĞUNDAN DAHA SERİ. YAKITI DA DAHA AZ. 4X4 DEN % 15 CİVARINDA DAHA AZ YAKIYOR. 4X4 NİYE DAHA İYİ GİTSİN? hAAA, ÇAMURDA VE KUMDA İYİ GİDER, DOĞRU. AMA NORMAL YOLLARDA 4X4 ÜN BİR AVANTAJI YOK.

Birkaç yerde 4*2 nin 4*4 kadar konforlu olmayaşı ve bazı yerlerde yan yatma ihtimali olduğunu okudum ve beni tedirgin etti 4*4 ve 4*2 arasında 5 Bin TL lik fark var bu farka değer mi ?

9) YAN YATMAYI BİLMİYORUM, BEN OKUMADIM. AMA KONFOR MESELESİ, 4X4 İLE 4X2 NİN ARKA SÜSPANSİYON SİSTEMİ FARKLILIĞI SÖZ KONUSU EDİLİRKEN KONUŞULMUŞTU. BİRİNDE BAĞIMSIZ MIYMIŞ NEYMİŞ FİLAN. 4X2 KULLANAN HİÇBİR ARKADAŞ BU FARKTAN DOLAYI KONFOR EKSİKLİĞİ OLDUĞUNU DİLLENDİRMEDİ. YANİ 4X4 İLE 4X2 ARASINDAKİ KONFOR FARKI MESELESİNİ KAFANA TAKMA.

10) 5 BİN TLLİK FARK MESELESİ.... ŞAYET "BİR GÜN, HERHANGİ UZAK ZAMANLARIN BİRİNDE ÇAMURLU KARLI ARAZİDE OLABİLİRİM. TAKILIR KALIRSAM KURTULUŞ İÇİN BİR GÜVENCEM, BİR ŞANSIN OLSUN" DİYE DÜŞÜRSEN, BU FARKI GÖZE ALIRSIN. 4 ÇARPILI, AMA % 15 DAHA FAZLA YAKIT HARCAYAN BİR ARACA BİNERSİN. KENDİ KENDİNE DE "ARABAM 4 ÇARPILI" DİYE SEVİNİRSİN. AMA "PEK TARLA ÇAMURUNDA İŞİM OLMAZ. AŞIRI KARLI HAVALARDA DA TEDBİRLİ OLURUM" DERSEN, 4X2 ALIRSIN VE DAHA TASARRUFLU ARABAYA BİNERSİN. BU SENİ DAHA MUTLU KILABİLİR.

4*4 ile 4*2 kullanıcıların yakıt tüketimi yardımlarınıda bekliyorum

11) 4X4: ŞEHİRİÇİ 7 LİTRE/100 KM. Ş.DIŞI: 5.5-6 LİTRE/100 KM.

4X2 İÇİN YA BU KONUDAKİ ÖLÇÜMLERE BAKMALISIN VEYA BU DEĞERLERDEN % 10-15 DÜŞMELİSİN.


Ayrıca Chip tunninğ ile bir kaç sayfa gördüm kendi şahsi aracım 1.5 dCI Latitude şaun onun üzerinde de chip tunninğ uygulaması mevcut ama ekonom, üzerine 125 ps 275 Nm olarak. Duster alırsak onada düşünmüyor değilim :smiley:

12)CHİP KONUSUNDA ZATEN DENEYİMİN VAR; BURADA AÇILMIŞ BAŞLIK DA VAR. HERKES MEMNUN.

***
Azizim, maddeler halinde ve kısaca yazdım. Başka arkadaşlar da bilgi verir muhtemelen. gerekirse biz de açarız.

kararın hayırlı olur inşaallah.
 


Ynt: Duster 4*4 yardım

4x2 nin daha iyi hızlanmasındaki en büyük fark şanzıman oranlarıdır. Renault,un binek modellerindeki şanzımanlar var 4x2 lerde. JR5 ve TL4.
Ama 4x4 de yeni bir şanzıman var TL8 adı altında.
 



Ynt: Duster 4*4 yardım

yek' Alıntı:
Birkaç yerde 4*2 nin 4*4 kadar konforlu olmayaşı ve bazı yerlerde yan yatma ihtimali olduğunu okudum ve beni tedirgin etti 4*4 ve 4*2 arasında 5 Bin TL lik fark var bu farka değer mi ?

4x2 lerde arkada sabit dingil varken 4x4 lerde McPherson tipi bağımsız süspansyon var. Yazdığın fark bundan gelmektedir. 5 bin değil 10 bin tl ye de değer. Benim görüşüme göre 4x2 Duster yerine Dacia Stepway daha mantıklı alternatiftir. Stepway de 4x2 Dusterın tüm kabiliyetlerine sahip iken hem ilk yatırımı daha ucuz hem işletme maliyeti daha ucuzdur. Kişisel fikrim tabiki. Mesela 4x2 110 HP Duster yerine 4x4 90 HP Duster bana göre çok daha mantıklı bir seçim olur. İmkan varsa tabiki en iyisi 4x4 110 HP.
 

Ynt: Duster 4*4 yardım

Forum geneline baktığımızda daha çok; daha önce offroadla pek işi olmamış kişilerin Duster 4x4 aldıktan sonra bu işe merak sardığı anlaşılıyo. Eğer bu kategoride iseniz bence ekonomik bir SUV görünümlü crossover alma niyetindeyseniz 4X2 110 HP ESP+ASR seçenekli Dusterdan çok memnun kalırsınız.
Ancak kullanım türünüz offroada yakınsa ve ihtiyaç duyuyursanız tabiiki de 4x4 110 ESP+ASR tartışmasız daha iyi bir seçenek.
Ama bence kullanım tarzınızı ve tam olarak neye ihtiyacınız olduğunu iyi belirleyip seçim yapın...
 

Ynt: Duster 4*4 yardım

Monti' Alıntı:
4x2 lerde arkada sabit dingil varken 4x4 lerde McPherson tipi bağımsız süspansyon var. Yazdığın fark bundan gelmektedir. 5 bin değil 10 bin tl ye de değer. Benim görüşüme göre 4x2 Duster yerine Dacia Stepway daha mantıklı alternatiftir. Stepway de 4x2 Dusterın tüm kabiliyetlerine sahip iken hem ilk yatırımı daha ucuz hem işletme maliyeti daha ucuzdur. Kişisel fikrim tabiki. Mesela 4x2 110 HP Duster yerine 4x4 90 HP Duster bana göre çok daha mantıklı bir seçim olur. İmkan varsa tabiki en iyisi 4x4 110 HP.
+1 ;)
 

Ynt: Duster 4*4 yardım

olguncandan' Alıntı:
Yunus kardeş, bilgi vereceğim vermesine de, nerden başlasam... Çoook uzun liste var. En iyisi, senin mesajından alıntı yapıp kendi cevaplarımı araya büyük harfle yazmak...

Ya Allah Bismillah; başlayalım....

****




Verdiğin cevaplar için çok teşekkür ederim kardeşim kafamdaki bir kaç soruyu silmiş oldun. Ellerine sağlık.
 

Ynt: Duster 4*4 yardım

JUNİOR' Alıntı:
başlıklarda sordugun her sorunun cevabı var incele yeterli ::smiley:


Dün neredeyse bütün konuları okudum sonra konu açtım zaten :smiley: ama genede kafama takılan bir kaç soru oldu
 



Ynt: Duster 4*4 yardım

Monti' Alıntı:
4x2 lerde arkada sabit dingil varken 4x4 lerde McPherson tipi bağımsız süspansyon var. Yazdığın fark bundan gelmektedir. 5 bin değil 10 bin tl ye de değer. Benim görüşüme göre 4x2 Duster yerine Dacia Stepway daha mantıklı alternatiftir. Stepway de 4x2 Dusterın tüm kabiliyetlerine sahip iken hem ilk yatırımı daha ucuz hem işletme maliyeti daha ucuzdur. Kişisel fikrim tabiki. Mesela 4x2 110 HP Duster yerine 4x4 90 HP Duster bana göre çok daha mantıklı bir seçim olur. İmkan varsa tabiki en iyisi 4x4 110 HP.
Bütçe max 50 Bin TL Bir çok C segmentin araç baktım fakat işlerime uymadığı için baştan eledik. ticari araçlarda'da uzun yol hız sınırı ve Connect kadar olanını bulamamamdan dolayı bir anda duster aklıma girdi.


Yol tutuşu çok önemli benim için tamam Bir Focus,bir golf bir passai, bir latitude kadar olmasını beklemiyorum connecti aratmasın
bana yeter.




Bunları 4*2 de görürse boşuna 4*4 de 5 bin TL fark vermeme değmez o fiyatlar 15 Bin km ve ilk bakımı yaptırmış olurum
 

Ynt: Duster 4*4 yardım

youngsun' Alıntı:
Forum geneline baktığımızda daha çok; daha önce offroadla pek işi olmamış kişilerin Duster 4x4 aldıktan sonra bu işe merak sardığı anlaşılıyo. Eğer bu kategoride iseniz bence ekonomik bir SUV görünümlü crossover alma niyetindeyseniz 4X2 110 HP ESP+ASR seçenekli Dusterdan çok memnun kalırsınız.
Ancak kullanım türünüz offroada yakınsa ve ihtiyaç duyuyursanız tabiiki de 4x4 110 ESP+ASR tartışmasız daha iyi bir seçenek.
Ama bence kullanım tarzınızı ve tam olarak neye ihtiyacınız olduğunu iyi belirleyip seçim yapın...


Merhabalar


İş aracı olduğu için ofroad la felan işimiz olmuyor :smiley: belki can sıkıntısında hafta sonları gezi yaparsam ayrı ama şuana kadar 4*4 aracım olmadığı için böyle bir gezide yapmadım.


Yani ofroadla işim pek olmaz hatta hiç olmaz connectin yaptıklarını bana yapsın yeter. yalnız 4*4 ler daha konforlu galiba benim için konforda önemli çünkü araç ayda bir uzun yola çıkıyor.


Çok şeymi istedim ;D
 

Ynt: Duster 4*4 yardım

Arkadaşım Ford Connect araçtan indiysen eğer....


Dacia DUSTER 4x2 veya 4x4 te hiç zorluk çekmezsin...Hatta Duster daha rahat ve seridir...




Eğer benim gibi VWCaddy den inip binseydin...Büyük ihtimal ertesi gün aracını geri iade ederdin...




Ben DUSTER siparişimi iptal ettim...istediğim renk ve özellikte araç gelmediği için...Siparişimi kapattım..onun yerine Dacia Stepway aldım...


Stepway işimi gören bir araç...tek sıkıntım...




1.Power direksiyon yok...


2.Sürücü koltuğu yükseklik ayarı yok...






Diğer eksiklikler benim için hiç önemli değil...Araç çok ekonomik ve güçlü bir motora sahip...


Syg.
 

Ynt: Duster 4*4 yardım

4x4 lerin 1 vites oranı çok kısa olduğu için dur kalk trafikte üzebiliyor.Araba boş ise genelde 2.vitesi tercih ediyorum. Araziye girmeyecekseniz kesinlikle 4x2 110 bg esp li almanızı öneririm.
 

Ynt: Duster 4*4 yardım

by6719' Alıntı:
4x4 lerin 1 vites oranı çok kısa olduğu için dur kalk trafikte üzebiliyor.Araba boş ise genelde 2.vitesi tercih ediyorum. Araziye girmeyecekseniz kesinlikle 4x2 110 bg esp li almanızı öneririm.


Peki konforda fark var mı hocam ??
 



Ynt: Duster 4*4 yardım

konfor konusunda bir fark olacağını ben şahsen sanmıyorum ancak 4x4 ile 4x2 arasında bazı farklar var biliyorsunuz,
1.stepne 4x4 de bagaj içinde bu yüzden bagaj biraz daha küçük .4x2 lerde aracın altında dış ortamda toz çamur vs
2.arka aks farklı
bunun dışında tamamen benim deneyimlerine göre 4x2 ler [SIZE=78%]vites oranlarından [/SIZE][SIZE=78%]dolayı seri kullanım sunuyor.[/SIZE]
[SIZE=78%]Tekrar söylüyorum benim tercihim 4x2 110 ESP li olurdu.[/SIZE]
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,837
Mesajlar
1,531,381
Kayıtlı Üye Sayımız
166,939
Kaydolan Son Üyemiz
Madafak

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst