Duster Araç içi Ses Karşılaştırmalı Test Sonuçları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan burhany Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 24
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 15,309

burhany

Ana Kamp
Mesajlar
37
Tepkime Puanı
1
ARKADAŞLAR BU TESTİ RÜZGAR SORUNSALI BAŞLIĞINDA YAPIP PAYLAŞTIM AMA DAHA FAZLA KİŞİYE ULAŞSIN DİYE KONU AÇIP TEKRAR PAYLAŞAYIM İSTEDİM.ZATEN KOPYALA YAPIŞTIRLA BURAYA ALDIM HERKEZE SELAM ARKADAŞLAR.TESTLERE BAŞLADIM. İŞLERİMİN YOĞUNLUĞU NEDENİYLE DAHA TAMAMLAYAMADIM AMA YAPTIKLARIMI SİZİNLE PAYLAŞAYIM. DAHA ÖNCE YAZDIĞIM GİBİ 100 KM SABİT HIZLA GİDERKEN CAM,TEYP KLİMA KAPALI OLARAK ALINAN ORTALAMA DEĞERLER. YOL YAPISIDA ÖNEMLİ ETKEN AMA HEPSİNİ AYNI YOLDA YAPTIĞIM İÇİN FARKLI YOLLARDADA ARALARINDAKİ FARK AYNI ORANDA DEĞİŞİR DİYE DÜŞÜNÜYORUM.

LİSTEYİ GÜNCELLİYORUM

1:MERECEDES C 180 45 DB

2:FLUENCE 45 DB

3:DUSTER 50 DB

4:CAPTIVA 55 DB

5:LİNEA 60 DB

6:SYMBOL 68 DB

TEST YAPACAĞIM BİRKAÇ ARABA DAHA VAR ONLARIDA YAKINDA PAYLAŞIP LİSTEYİ GÜNCELLERİM.

MERCEDES BENZİNLİ YANİ MOTOR DAHA AZ SES ÇIKARIYOR AMA YOLDAN GELEN SES DAHA FAZLA GİBİ GELDİ BANA . BU SONUCU ONA BAĞLIYORUM. PAYLAŞIMLAR DEVAM EDECEK.

NOT: KİMSE DUSTERA KENDİ ARABAM DİYE AYRICALIK YAPTIĞIMI DÜŞÜNMESİN, LİNEA VE FLUENCE DA BENİM. MUTLAKA BİRİLERİ ÇIKIP BUNU İDDİA EDERDE ONLAR SÖYLEMEDEN BEN SÖYLEYEYİM DEDİM.
 

Etiketler
eline koluna sağlık burhan bey,
yazdıklarınızın doğruluğuna yürekten inanıyorum...aynı şartlarda ve aynı cihazla ölçüm yaptığını düşünerekten bir duster kullanıcısı olarak çıkan sonuçlar beni sevindirdi :smiley: ;)
 


aynı gün hatta aynı saattemi yaptın bilemiyorum ama şimdi aklıma geldi, eğer aynı gün hatta aynı hafta içinde bile yapmadıysan rüzgar hızı çıkan sonuçları etkileyebilir,
yapılan testin daha doğru olması için arabanın dış yüzeyine rüzgar ölçer (anemometre) koymak gerekir, ve çıkan sonuçlarda eğer rüzgar hızları farklı ise (mutlaka farklı olacaktır) çıkan sonuçları mutlak bir referans noktası belirleyerk karşılaştırmak lazım,
yani elma ile armutu değil de elma ile elmayı karşılaştırmak gerekir...
araba üreticilerinde rüzgar tünelinin olması işte bu yüzden, hep aynı şiddette rüzgar hızı vermek için..
 

sevgili macmaneman aynı şeyi bende düşündüğüm için hava şartlarının mümkün olduğu kadar aynı şartlarda olmasına dikkat ediyorum. keza ben bodrumda yaşıyorum burda yazın hava hep aynı 38 derece civarı. testleri aynı saate denk getirmeye çalıştım çünkü sonuçlar benim içinde önemliydi.hava 2 gün rüzgarlı olduğu için teste ara verdim sonra devam ettim.zaten aynı yuolda aynı mesafede yani bütün şartlar birebir aynıydı
 




macmaneman' Alıntı:
aynı gün hatta aynı saattemi yaptın bilemiyorum ama şimdi aklıma geldi, eğer aynı gün hatta aynı hafta içinde bile yapmadıysan rüzgar hızı çıkan sonuçları etkileyebilir,
yapılan testin daha doğru olması için arabanın dış yüzeyine rüzgar ölçer (anemometre) koymak gerekir, ve çıkan sonuçlarda eğer rüzgar hızları farklı ise (mutlaka farklı olacaktır) çıkan sonuçları mutlak bir referans noktası belirleyerk karşılaştırmak lazım,
yani elma ile armutu değil de elma ile elmayı karşılaştırmak gerekir...
araba üreticilerinde rüzgar tünelinin olması işte bu yüzden, hep aynı şiddette rüzgar hızı vermek için..
sevgili macmaneman aynı şeyi bende düşündüğüm için hava şartlarının mümkün olduğu kadar aynı şartlarda olmasına dikkat ediyorum. keza ben bodrumda yaşıyorum burda yazın hava hep aynı 38 derece civarı. testleri aynı saate denk getirmeye çalıştım çünkü sonuçlar benim içinde önemliydi.hava 2 gün rüzgarlı olduğu için teste ara verdim sonra devam ettim.zaten aynı yolda aynı mesafede yani bütün şartlar birebir aynıydı
 

cok kısa zamanda

opel vectra B
duster
opel astra H

testlerini paylaşacagım bende. üc aracta bize ait oldugundan adil bir test olacak.
konu başlıgı gayet guzel bir nokta olmus
tesekkurler
 


sevgili burhan arkadaşım,
bende işyerinden gürültü ölçüm cihazını ödünç aldım bugün, iş yerinde küçük bir test yaptım. sessiz bir ortamda gürültü ölçümü 50 db ölçmüş iken 100 km hızda giden bir duster in gürültü seviyesinin 50 db olarak ölçmen bana şimdi bir tuhaf geldi. umarım yanılıyor olmam. bu arada ölçtüğüm cihazın marka modeli CEM DT-8820, kalibrasyon tarihi Mart,2012.
ölçüm sonuçlarını size aktaracağım.
 



macmaneman' Alıntı:
sevgili burhan arkadaşım,
bende işyerinden gürültü ölçüm cihazını ödünç aldım bugün, iş yerinde küçük bir test yaptım. sessiz bir ortamda gürültü ölçümü 50 db ölçmüş iken 100 km hızda giden bir duster in gürültü seviyesinin 50 db olarak ölçmen bana şimdi bir tuhaf geldi. umarım yanılıyor olmam. bu arada ölçtüğüm cihazın marka modeli CEM DT-8820, kalibrasyon tarihi Mart,2013.
ölçüm sonuçlarını size aktaracağım.
sevgili macmaneman söylediğinde haklı olabilirsin tabiki, sonuçta cihazdan cihaza fark olabiliyor. artı piyasadaki hemen hemen bütün desibelmetreler ortalama 40-100 db arası ölçüm yapıyor.yani bulunduğun ortam 5 db bile olsa cihaz bunu 40db olarak gösterecektir. ben sl 300 ile ölçüm yaptım.bunun bile ölçüm aralığı 30-130 db. olaki ben yanlış ölçüm yaptım yada cihaz arızalı diye az ölçtü, yinede aynı cihazla ölçtüğüm için rakamlar değişse bile sıralamanın değişeceğini sanmıyorum. imkanın varsa sende dusterla bi test yap,gerçi aynı rakamı yakalamamız için aynı şartları yakalamamız lazım buda nasıl olur bilmiyorum
 

dün vaktim olmadığı için sınırı şartlarda test yaptım. sonuçlar aşağıda:

1. Hyundai accent benzinli rölantide, 4 cam kapalı, teyp kapalı, klima kapalı 49-50 db
2. 2012 fiesta dizel, rölantide, 4 cam kapalı, teyp kapalı, klima kapalı 52-53 db
3.2012 duster dizel, rölantide, 4 cam kapalı, teyp kapalı, klima kapalı 54-55 db
4. 2012 duster dizel, 20 km hız, klima 2.kademe, 4 cam kapalı 57-58 db
 

aracı 100 km hızda sabitleyincede rölantiden pek farkı olmuyo zaten deneme şansın olursa sevinirim. en azından tecrübe paylaşımı olur:smiley: bu arada günaydın
 

burhany' Alıntı:
aracı 100 km hızda sabitleyincede rölantiden pek farkı olmuyo zaten deneme şansın olursa sevinirim. en azından tecrübe paylaşımı olur:smiley: bu arada günaydın
sana da günaydın :smiley:
dediğin konuda yanlıyorsun, rüzgar hızından dolayı içeriye giren sesi hesaba etmen gerek,
0 km hızda rölantide rüzgardan etkilenme gibi bir durum yok,
ama 100 km hızda ??
 

macmaneman' Alıntı:
sana da günaydın :smiley:
dediğin konuda yanlıyorsun, rüzgar hızından dolayı içeriye giren sesi hesaba etmen gerek,
0 km hızda rölantide rüzgardan etkilenme gibi bir durum yok,
ama 100 km hızda ??
yanılmıyorum, çünkü senin söylediğin doğru olduğu için yazma gereği dahi duymadım. ben sadece motor sesi olarak kastettim. 100 km rolanti ile dururken rölantiyi kastetim. tabikide dururken olduğundan daha fazla ses olacak,rüzgar sesi lastik sesi vs. diğer sesleri çıkartırsan sadece motor sesi olarak düşünürsen en fazla 3-5 db fark eder diye düşünüyorum,tabi yanlışta olabilir.denemeden bilemeyiz
 



Ynt: Duster Araç içi Ses Karşılaştırmalı Test Sonuçları

herkese merhaba , testlerin adil yapıldığına eminim ama bence kontrolünüzde olmayan değişkenleri gereği kadar dikkate almıyorsunuz bu da sonuçlarda birkaç desibel mutlaka farkettirecektir ki bu da sonucu tamamıyla değiştirir.

En önemli faktörlerden biri lastikler. Karşılaştırdığınız araçlardaki lastik aşınma oranları aynı mıydı ? Veya araçlara takılı lastiklerin tipleri vs aynı mıydı ? Belki birinde Goodyear'ın ultra silence gibi bir modeli veya herhangi bir sert hamurlu lastik vs var ? Birinde hız tipi lastik olabilir ötekinde dört mevsim lastiği . Yani araçlar belki de fabrilkasyon olmayan lastik de takmış olabilirler.bu mesela çok çok önemli bir fark yaratır. Yani lastik modeli bir , aşınmışlık oranı iki...

Sizin dünkü rüzgar ve bugünkü rüzgar aynı diye düşünerek test yaptığınız gün belki de 0,5 knot bile olsa fark var olabilir ve 100 Km hız için ses açısından çok ama çok farkeder..

Araçların örneğin kapı fitilleri ne kadar aşınmıştı ? Belki de araçlardan birinin fitilleri , lastikleri artık güneşten vs biraz daha fazla kurumuş , görevini iyi yerine getirmiyor olabilir ?

Araçların hepsi hiç kazasız ve kapı , kaput ayarları fabrikasyon mudur ?
0,5 mm lik bir kapı ayarsızlığı içerdeki sesi çok değiştirir.

İşte bu yüzdendir ki fabrikalar milyonlarca dolar harcayıp bu testleri eşit şartlarda yapıyorlar.
Sizler ne kadar iyi niyetle yapsanız da bu faktörleri kontrol edemeyeceğiniz için test sonuçlarınız çok afaki olur..

Aracın hava filtresinin temizliği bile sesi değiştirdiği için bu testler sıfır km araçlar ile yapılır. Sizin de böyle bir imkan bulmanız sanırım biraz güç olur. Ototmobil dergileri bile bazı testlerde "bize gelen test otomobilindeki yıpranma farklılıklarına bağlı olarak" diye cümleler kurarlar.

Şahsi fikrimdir tabii bu.

Herkese hayırlı sürüşler.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,645
Mesajlar
1,521,541
Kayıtlı Üye Sayımız
170,377
Kaydolan Son Üyemiz
x_ml

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst