Duster Kış Lastiği

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan youngsun Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 431
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 149,688

Duster için hangi kış lastiği?

  • Goodyear UG8

    Kullanılan: 4 12.1%
  • Continental CrossContact Winter

    Kullanılan: 8 24.2%
  • Yokohama Geolander I/T GO71

    Kullanılan: 5 15.2%
  • Lassa Competus Winter

    Kullanılan: 3 9.1%
  • Petlas W651 /Starmaxx W850

    Kullanılan: 3 9.1%
  • Brigestone Blizzak LM80

    Kullanılan: 2 6.1%
  • Pirelli Sottozero3/ Scorpion Winter

    Kullanılan: 4 12.1%
  • Sava Eskimo SUV

    Kullanılan: 0 0.0%
  • Falken HS 449

    Kullanılan: 1 3.0%
  • Diger

    Kullanılan: 3 9.1%

  • Kullanılan toplam oy
    33
  • Anket kapatılmış .
Ynt: Duster Kış Lastiği

Arkadaşlar pirellide karar kılmıştım ama yine kafam karıştı. Pirelli cabuk aşınıyor testlerde. bende bi ara yaz lastiğini kullandım gerçekten çabuk aşınıyor. Aşınması en yavaş olan daha doğru en uzun ömürlü lastik bakarken mıchelin çıktı karşıma 60.000 km garanti yazıyor ve testlerde de iyi sonuç almış. Tek sorun bayilerde yok acaba yakın zamanda piyasaya sürülür mü?

http://www.lastikcim.com.tr/Michelin-X-ICE-XI3-GRNX-21565R16-102T-XL-Kis-Lastigi,PR-10889.html
burda da bir test var

http://www.tirerack.com/tires/tests/testDisplay.jsp?ttid=167
burdaki videoya bakabilirsiniz.

http://www.michelin.ca/tire-selector/category/winter/x-ice-xi3/tire-details
 

Etiketler


Ynt: Duster Kış Lastiği

Ben tirerack vb sitelerde contiler hakkında söylenenleri size tercüme edeyim: Kısaca diyor ki lastik tüm performans testlerinden geçiyor çok güzel ama testten geçmek başka şey, gerçek hayattaki ihtiyaçları karşılamak başka şey, sağlamlık bambaşka birşey şey, çukura düşünce balon yapabilir (bu özellikle dar yanaklı binek araç lastikleri için sıkıntı olur yoksa suv lastiği zaten kolay kolay balon yapmayacaktır). Bir ikincisi lastik yumuşak ve hızlı aşınıyor (özellikle yazlık olanlar kışlık lastik zaten yumuşak olur). Yağmurlu havalarda yüksek performansın sebebi o yumuşak hamur ve artısı eksisi ile beraber geliyor.
 

Ynt: Duster Kış Lastiği

O kadarda değil 160 çok yüksek bir sürat değil

Kışlık lastiklerle 120km/s in üzerine çıkılması pek taysiye edilmez çünkü kendini yazlık lastik kadar kolay soğutmaz yüksek hızdan kaynaklanan aşırı sıcaklık sebebi ile patlayabilir. Ayrıca yol kuru olsa bile bu hızların gerektirdiği yol tutuş kabiliyetini bir kışlık lastikten beklemeyin.
 



Ynt: Duster Kış Lastiği

Dediğiniz gibi olsa H grubu kışlık lastik olmazdı H grubu 220 km süratle güvenle çıkabilirsiniz demek , kaldıki daha yüksek süratlere çıkabilecek kış lastiğide var
 

Ynt: Duster Kış Lastiği

Dediğiniz gibi olsa H grubu kışlık lastik olmazdı H grubu 220 km süratle güvenle çıkabilirsiniz demek , kaldıki daha yüksek süratlere çıkabilecek kış lastiğide var

Öyle lastikler var evet, ama yine de kışlık lastik yazlık lastikten daha hızlı ısınır ve kuru zemin üzerinde aynı yol tutuşu vermez. Yani hız grubu ne olursa olsun bunlar değişmez gerçekler. Ayrıca o hız gruplarına fazla güvenmeyin üstünde H yazan lastik belli bir süre (tam hatırlamıyorum 10dk kadar olabilir) 210km/s hıza dayanabilen lastik demek, süresiz dayanabilen lastik demek değil.
 

Ynt: Duster Kış Lastiği

Sınır var tabi yarım saati geçmemekte fayda var ama 160 km süratle saatlerce gidebilirsin lastik 3 seneyi geçmediyse tabi
 

Ynt: Duster Kış Lastiği

Sınır var tabi yarım saati geçmemekte fayda var ama 160 km süratle saatlerce gidebilirsin lastik 3 seneyi geçmediyse tabi

Yani işte tam nasıl ölçüldüğünü hatırlamıyorum ama maks. hız limiti neyse o 10dk civarındaydı. 210km/s a 10dk dayanıyorsa 160km ye de yarım saat dayanır belki ama ısınan kışlık lastiğin de kalitesi düşer bir sonraki kış kar yağdı mı yolu daha az tutar. Bir ara çeşitli lastiklerin yol tutuşunu kıyaslayan bir makale okumuştum yazlık, 4 mevsimlik ve kışlık lastikler arası ölçülebilir yol tutuş farkların çok daha düşük hız limitlerinde görüldüğünden bahsediyordu. Neyse netice itibari ile dusterla kimsenin drag yarışı yapacak hali yok ama durum bu şekilde. AB etiketlerine dikkat ettiyseniz hemen hemen bütün kışlık lastiklerin yağmurlu havadaki yol tutuşu yazlık lastiklerden kötüdür. O da ölçülebilen o durumun etikete yansıyan şekli. Etiket biraz daha detaylı olsaydı kuru yoldaki yol tutuşlarının, manevra kabiliyetlerinin vs de pek harika olmadığını not ediyor olurdu ama basit olsun kafa karıştırmasın diye sadece 3 kriter seçilmiş. Nasıl çamur lastikleri çamurlu zemin üzerinde avantaj sağladıkları halde çamurlu olmayan her tür zeminde dezavantaj sağlıyorsa kışlık lastikler de sadece tasarlandıkları şartlarda kullanılırlarsa avantaj sağlıyor (bunlarda 7 derece altındaki sıcaklık ve/veya karlı buzlu zemin şeklinde). Bu sebeple de üzerinde hız limiti olarak ne yazarsa yazsın bunlar hız yapılmaya uygun lastikler değil. Gerçi ona bakarsanız jiple zaten hız yapılmaz hele bizim memleketin yollarında hiç yapılmaz ama işte nerden girdiysek bu konuya bilmiyorum söyleyecek çok şey çıktı.
 

Ynt: Duster Kış Lastiği

220 ile 10 dakka ise 160 km ile 20 dakka yanlış öyle olsaydı bu lastiklerle 20000 km geçemezdik , kar lastiği T grubundan aşağıda olmamak koşuluyla zaten daha aşağısı yok 190 km e kadar hiç bişey olmaz . Sıcaklık falan diyorsun, önceki arabamın kış döneminde lastikleri bitti kar lastiği aldım sonradan durumum olmadı yaz lastiği alamadım yazı onlarla geçirdim , tatile gittim 180 190 dan aşağıya hiç inmedim diyebilirim hiçbirşey olmadı sadece kış kullanımından daha hızlı aşındı yumuşak olduğu için oda
Neyse herkes bildiği gibi kullansın konu dusterla ne kadr sürat yapılırdan buraya geldi , tamam yüksek o bu şu yüksek hızda güven vermiyorda limit 120km derseniz hacı murat dahi bi tarafıyla güler yani 160km ye kadar gayet güvenli araba kullanmayı bilene tabi..
 



Ynt: Duster Kış Lastiği

Evet bilinenler vardır bir de bilinenlere rağmen bildiği gibi yapanlar vardır. Bütün gün şekerli besinler yiyenlerin de hepsi şeker hastası olmuyor zaten onun gibi. Bütün sigara içenler de kanser olmadı ama sigara kanser yapar. Hadi kalın sağlıcakla bu akşam bana bu kadar muhabbet yeter ;)
 

Ynt: Duster Kış Lastiği

Bu sabah aynı güzergahta hafif ıslak yolda fren denemesi yaptım. ABS devreye birkaç kez girmesine rağmen araç durabildi.
Önceki olayda ABS sürekli devrede kalıp araç yürümeye devam etmişti.
 

Ynt: Duster Kış Lastiği

bende tercihimi petlastan yana kullandım 4 adet , 1 yıl yol yardımı var . Lastik hava basıncını 29 istedim onlar 32 de ısrar etti onların dediği oldu :smiley: aracın sesinde azalma var ama fren mesafesi uzamış gibi sizce düşürmelimiyim ?
 

Ynt: Duster Kış Lastiği

Lastik hava basıncını 29 istedim onlar 32 de ısrar etti onların dediği oldu :smiley: aracın sesinde azalma var ama fren mesafesi uzamış gibi sizce düşürmelimiyim ?

Lastik basıncını sık sık kontrol etmek gibi bir alışkanlığınız varsa düzeltip kullanma klavuzunda ne yazıyorsa öyle yapın (29 mu yazıyor?) ama lastikler soğukken ölçülecek bir süre yol alıp ısınmışken değil.
Yok ben unuturum böyle şeyleri ayda bir kere bile bakmam diyorsanız lastikçinin dediği gibi 32 olsun çünkü düşük basınç yüksek basınçtan çok daha zararlıdır, yüksek olsun derken maksimum sınırı aşmadığığınız sürece tabi. Bu arada hava sıcaklığı değişince lastik basıncı da değişir o yüzden lastik hava kaçırmasa bile düzenli kontrol etmek lazım.
 

Ynt: Duster Kış Lastiği

ön kapıda 29 psi ibaresi var takan arkadaşa da gösterdim açıklaması uzun sürer ama biz 32 yapıyoruz şikayet yok dedi . Benim bildiğim kışın lastik hava basıncını yaza göre daha düşük tutar araç sahipleri
 



Ynt: Duster Kış Lastiği

ön kapıda 29 psi ibaresi var takan arkadaşa da gösterdim açıklaması uzun sürer ama biz 32 yapıyoruz şikayet yok dedi . Benim bildiğim kışın lastik hava basıncını yaza göre daha düşük tutar araç sahipleri

Yok aslında açıklaması gayet kısa sürüyor, yukarıda yazdığım gibi. Her müşteriye "abi şimdi sen o lastik basıncını düzenli kontrol etmezsin ki..." muhabbeti yapmak istemedikleri için düz mantık biraz fazla basıyorlar. Bir de tabi her aracın lastik basıncını tek tek kitaptan bakmakla uğraşmak ta istemiyorlar emniyetli sınırlar içinde bir rakkam tutturmuşlar öyle gidiyor. Aslında optimal olan kitapta yazan, en kısa fren mesafesi de en düşük yakıt tüketimi de o rakkamla olur ve lastik soğukken ölçülen değerdir biraz yol alınıp lastik ısındıktan sonra oluşan basınç değil.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,961
Mesajlar
1,526,524
Kayıtlı Üye Sayımız
166,719
Kaydolan Son Üyemiz
gezentavuk

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst