Elektrikli Araç Aldım. (menzili Nasıl Artırabilirim)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan tekelimustafa Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 52
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 9,264
motorun ve sürücünün (internette buldum) fotoğrafları aşağıda hocam..

 

Etiketler

ben de motorun fırçasız olup olmadığını merak ediyordum.
sevindim nereden anladınız motorun fırçasız olduğunu?

aklımdaki sorular...
18650 pillerin 2,7V a kadar deşarj edilebildiğini okudum. bu durumda yapmayı düşündüğüm akü paketi (2,7x4)x5=54V a kadar deşarj edilebilir görünüyor.
peki sürücü bu voltajlara kadar düşmeye müsaade edecek mi? müsaade etse bile motor bu voltajda çalışıp az da olsa tekeri çevirebilir mi? eğer bu voltajlara kadar inebilirsem menzilim çok artmış olur.
piller tam dolu halde iken 4,2V veriyorsa akü grubu 84V verecek demektir. bu voltaj da yine sürücü ve motor için sorun teşkil eder mi?

bu arada şarj cihazı 85V 5A görünüyor. bununla şarj etmeyi düşünüyorum. şarj tamamlanınca üzerinde yeşil ışık yanıyor. buradan anlıyorum ki şarj tamamlanınca akımı kesiyor.
 
Son düzenleme:






Motor tipinden ve çektiği akımdan. Şayet ac motor olsa 3kw için 200 250 amper sürücü gerekir ve brusless kadar da verimli olmazdı. Zaten piyasada ac motor kullanan büyük firmaların araçları menzil olarak kısa mesafeye sahip.

Mevcut sistem sağlıklı çalışıyor ise 59 voltta kapanır veya güç kısıtlama vs yapar.. 18650 piller sorunsuz kullanılır. 19lu seri pil ünitesi kullanılacak zaten. 18650 piller 4.4volt sınırlı dolar. 4.2volt %80 kapasiteli dolumdur. Şarj ünitesi de yeterli olacaktır. 285 adet pil ile sistem sağlıklı çalışır ama sadece piller 50bin TL'yi bulacak. Bms kartları kablosu soğutma filan derken 80bin gibi rakam çıkıyor.

Pil sistemi 2500ma x 15 adet gruplar halinde olacak şekilde hesapladım. 60gr tanesi ve 17kg piller gelir. Ivır zıvırı 20kg de.

Mevcut akülerin ağırlığı 60kg gelir. Akülü araçta 40kg ciddi fark demektir. Verimli C30 piller ve düşütülmüş ağırlık daha fazla menzil olarak dönüş yapacak ama bir araç parası.

Finalde tüm bunlar yapıldıktan sonra şarj deşarj döngüsü iyileşecek. Mevcut akülerin şarj olurken ne kadar elektrik tüketimi yaptığı ve modifkasyonlu piller sonrası ne kadar tüketim olduğu da hesaplanmalı. Çok fark olacağını sanmıyorum. İyimser halde %20 tasarruf edilir.
 

aracı zaten 30bin e aldım. sadece batarya grubu için 80bin harcayamam sanırım.
o kadar param olsa bile harcar mıyım bilemedim.

laptoplardan çıkan pillerden kullanmayı düşünüyorum.
4s 40a bms lerden alıp 4 seri 10 paralel bir grup yapmayı düşünüyorum.
sonra da bu gruplardan 5 tane yapmayı ve 5 grubu yine seri bağlamayı düşünüyorum. 4x10x5=200 adet pil kullanmayı düşünüyorum.
sizce böyle bir çözüm makul mudur ve çalışır mı?

şimdilik deneme amaçlı 30 tane pil edindim. 3s10p bir grup yapmayı düşünüyorum.
bu grup güzel çalışırsa karavanda da kullanabilirim sanırım. yalnız karavandaki solar şarj regülatörü ile 3s10p lik bu grubu şarj edebilir miyim acaba? regülatörde li ion seçeneği yoktu sanırım. gel akü şarj voltajı 14,2-14,4V yüksek gelir. 12,6V u geçmemek lazım.
 


Elektrikli araçlar hakkında yeterince bilgi sahibi değilim (int. araştırması haricinde). Yazışmaları takip ederken bi ara bende ne alaka araca jeneratör koyup aküleri şarz etmek diyecektim, iki akü daha ilave edip menzili uzatabilirsiniz diye ama fikir jimnastiği yapalım deyince işler değişti.

Araca jeneratör koymak yerine aküler yetersiz kaldığında 50 cc yada bir tık büyük scooter motoru dc motora akuple edilse nasıl olur?

Mekanik olarak biraz uğraştırabilir ama imkansız değildir. Maliyet yüksek olabilir ama sn @Servet Aydın ın bahsettiği akü imalat maliyetini bulmaz diye düşünüyorum. Sonuçta imal ettiğiniz akülerinde bir ömrü olacak ve tekrar yenisini yapmanız gerekecek. Çıkma pillerle yapacağınız akülerin hiç bir tutarlılığı olmayacak.

Benzinli motor ile dc motor kombine edilirse, aküler zayıfladığında benzinli motoru devreye alarak aracı yürütmek bana daha avantajlı geldi.
 
Son düzenleme:

50cc motor ve ona bağlı dc 80volt motor. Hadi devam edelim. Sabit devirle dönen 50cc motor ile regülasyon ihtiyacı olmayacak. 50cc motor çevirim yapar sanırım. İyi bir egzos hattı ile sesi kısma iyi bir hava emiş ile olabilir. Güzel fikir
 



Bu işin profesyonelleri volantı rotor, statoru sabit mıknatıs olan (pmg) dizel motor kullanır. Sizin bahsettiğiniz scooter motoru değişken devirli regülasyonu olan motordur, ani yük değişimlerinde devri çok değişir, sabit tutamazsınız.
Ayrıca scooter motorunda tam yük, 1 saatte belki 5 dakika alırsınız. Yakit sistemi ona göre ayarlidir.

Ya da scooter değil de jeneratör motorunu dc motora bağlantısı gerekir ki sanırım jeneratör kullanmaktan montajı daha zordur.
Bir örnek; 2 litre, turbosarj intercooler common rail jeneratör motoru 3000 d.dak da ortalama 75 hp verir.(Ama 75 hp sürekli alınabilir. )WV transporter araçlarında aynı ozellikteki motoru 140 -150 hp diye satar, 150 hp yi belki 1 saat arac kullanırsan 3-5 dakika alırsınız.
 
Son düzenleme:



100watt Panel sığsa en verimli halinde 8 amper verecek. 12voltu invert edip 85volta çıkarmak gerek. Mükemmel verimli inverter yaptık verimi %80 olsa kalır 5 amper aşağı yukarı bize. Araç park halinde iken aküleri şarj edebilir ancak seyir halinde ne kadar etki eder menzile bakmalı. İllaki eser miktarda etkisi olacaktır.
 

Biraz daha detaylı hesaplarsak; 100W panel tam güç 17V iken yaklaşık 5.88A üretebilir. Ancak tavanda yatay duracağından 5A üretiyor desek, 17V'u 85V dönüştürünce gerilim 5 kat artıyor kayıpsız 5A'i 1A olarak elde ederiz. 20Ah akümüz varsa 20 saat en az şarj süresi lazım. Siz onu 30saat düşünün. Kabaca 3 saat güneşin altında kalsa şarjımız %10 yükselir. Akmasa da damlıyor.
 



.
100 Watt yatık konumlu bir solar panel, (tek veya çok kristalli olması pek farketmiyor) Ankara konumunda ve mevsimine göre tam güneş altında, günde ancak ~120Wp ile ~480Wp arası güç üretebilmekte.
Hesap bu değişkenleri önemsemiyorsa, yandı gülüm keten helva.
Üstelik hesabı Watt olarak yapmak daha yerinde olmalı ?



Ayrıca kullanılacaksa kışın dış konumda olan LFP akülerin dolmaya çalışırken ve boşaltılırken ~%20 kadar enerji kayıpları var.
Tesla’nın da bu derdi var. TOGG’un da olacak.
Kimse gücenmesin, adına fizik diyorlar..
 
Son düzenleme: