SEVAL
www.sevalduban.com
2011 Volvo Okyanus Yarışı için hareketlilik başladı. Geçtiğimiz günlerde Kenny Read ve ekibi, yine Puma’nın sponsorluğunda Alicante startında olacaklarını açıkladılar.
Hemen ardından ETNZ ile ilgili haberler geldi. Emirates Team New Zealand’ın Volvo’ya katılma isteği, İspanyol ayakkabı üreticisi Camper’ın ana sponsorluğunda gerçek oldu.
2008-09 yarışında dev bütçeli ve çift tekneli kampanyalara rağmen Ericsson4’ün arkasından ikinciliği elde eden Newportlu Kenny Read oldukça önemli bir başarıya imza atmıştı.
Yarışın ve ekibin başarısının yarattığı global popülerlikten oldukça memnun kalan Puma, VOR 2011-12’nin aynı zamanda resmi kıyafet sponsoru da olacak. Böylece teknik yatçılık kıyafetleri sektörüne de giren Puma için başarılı bir Volvo kampanyası büyük önem taşıyor.
[attachment=1]
PUMA TEKNESİNİ YENİLİYOR
Ekip bu yılın Eylül ayına kadar Botin&Carkeek tasarımı eski tekneleriyle antrenman yapacak. Ardından çalışmalarına Eylül ayında suya indirilecek yeni tekneleriyle devam edecekler.
Ekip aynı zamanda çift teknelik kampanyaların yeni kurallarla yasaklanmasından dolayı oldukça iyi durumda olan eski teknelerini başka bir takıma satarak onlarla beraber antrenman yapmayı hedefliyor.
[attachment=2]
ETNZ’NİN KATILIMI HEYECAN YARATTI
Dünyanın kuşkusuz en başarılı profesyonel yelken ekiplerinden olan ETNZ’nin yarışlarda yer alacak olması da heyecan yarattı. Ekip olarak katıldıkları TP52 MedCup ve Louis Vuitton serilerinde elde ettikleri başarılar, takımı doğal olarak “favoriler” arasına sokmaya yetiyor.
Genelde grand-prix yarışçılığında deneyimli olan ekibin kaptanlığını Avustralyalı Chris Nicholson yapacak. Nicholson, 49’er ve 505 sınıflarında 3’er Dünya Şampiyonluğu’na sahip. Ayrıca 2004 olimpiyatlarında da Avustralya’yı temsil etmiş bir yelkenci.
PUMA’DA YENİLİKLER
Kenny Read’in Puma ekibinde de “watch captain”lık yapan Nicholson’la beraber ekibe dahil olan diğer bir yeni isim, 24 yaşındaki Adam Minoprio.
2009 Dünya Maç-Yarış şampiyonluğunu güçlü rakiplerini eleyerek kazanan Minoprio, Yeni Zelanda’nın genç yeteneklerinden.
Takımın teknesini ise Amerika Kupası’nın şef tasarımcıları Botin&Carkeek. Teknenin üretimine Cookson Boats’ta başlanmış bile. Ekim ayında yeni teknelerine kavuşacak olan Puma ekibini sıkı bir antrenman süreci bekliyor.
Grand-Prix yarışlarının tozunu attıran ETNZ, her ne kadar bugüne kadar ekip olarak bir açıkdeniz / okyanus yarışında yer almamış olsa bile “vatanı” Güney Okyanusu’nda bir ada olan Kiwiler için bu durum o kadar büyük bir zorluk olmasa gerek.
KATILIMI KESİNLEŞEN EKİPLER
Şu ana kadar İtalya, Abu Dabi, Groupama (Fransa), Puma ve Yeni Zelanda VOR 2011-12’de yarışması kesinleşen ekipler.
Bütçesi en yüksek takım olan Groupama’nın okyanus yarışçılığından gelen deneyimi, onları “favori” olarak öne çıkarsa da yalnız değil. Puma ve ETNZ’nin katılım kararı, şimdiden zirvede büyük bir çekişme olacağının sinyallerini veriyor.
Can ERGÜN
Hemen ardından ETNZ ile ilgili haberler geldi. Emirates Team New Zealand’ın Volvo’ya katılma isteği, İspanyol ayakkabı üreticisi Camper’ın ana sponsorluğunda gerçek oldu.
2008-09 yarışında dev bütçeli ve çift tekneli kampanyalara rağmen Ericsson4’ün arkasından ikinciliği elde eden Newportlu Kenny Read oldukça önemli bir başarıya imza atmıştı.
Yarışın ve ekibin başarısının yarattığı global popülerlikten oldukça memnun kalan Puma, VOR 2011-12’nin aynı zamanda resmi kıyafet sponsoru da olacak. Böylece teknik yatçılık kıyafetleri sektörüne de giren Puma için başarılı bir Volvo kampanyası büyük önem taşıyor.
[attachment=1]
PUMA TEKNESİNİ YENİLİYOR
Ekip bu yılın Eylül ayına kadar Botin&Carkeek tasarımı eski tekneleriyle antrenman yapacak. Ardından çalışmalarına Eylül ayında suya indirilecek yeni tekneleriyle devam edecekler.
Ekip aynı zamanda çift teknelik kampanyaların yeni kurallarla yasaklanmasından dolayı oldukça iyi durumda olan eski teknelerini başka bir takıma satarak onlarla beraber antrenman yapmayı hedefliyor.
[attachment=2]
ETNZ’NİN KATILIMI HEYECAN YARATTI
Dünyanın kuşkusuz en başarılı profesyonel yelken ekiplerinden olan ETNZ’nin yarışlarda yer alacak olması da heyecan yarattı. Ekip olarak katıldıkları TP52 MedCup ve Louis Vuitton serilerinde elde ettikleri başarılar, takımı doğal olarak “favoriler” arasına sokmaya yetiyor.
Genelde grand-prix yarışçılığında deneyimli olan ekibin kaptanlığını Avustralyalı Chris Nicholson yapacak. Nicholson, 49’er ve 505 sınıflarında 3’er Dünya Şampiyonluğu’na sahip. Ayrıca 2004 olimpiyatlarında da Avustralya’yı temsil etmiş bir yelkenci.
PUMA’DA YENİLİKLER
Kenny Read’in Puma ekibinde de “watch captain”lık yapan Nicholson’la beraber ekibe dahil olan diğer bir yeni isim, 24 yaşındaki Adam Minoprio.
2009 Dünya Maç-Yarış şampiyonluğunu güçlü rakiplerini eleyerek kazanan Minoprio, Yeni Zelanda’nın genç yeteneklerinden.
Takımın teknesini ise Amerika Kupası’nın şef tasarımcıları Botin&Carkeek. Teknenin üretimine Cookson Boats’ta başlanmış bile. Ekim ayında yeni teknelerine kavuşacak olan Puma ekibini sıkı bir antrenman süreci bekliyor.
Grand-Prix yarışlarının tozunu attıran ETNZ, her ne kadar bugüne kadar ekip olarak bir açıkdeniz / okyanus yarışında yer almamış olsa bile “vatanı” Güney Okyanusu’nda bir ada olan Kiwiler için bu durum o kadar büyük bir zorluk olmasa gerek.
KATILIMI KESİNLEŞEN EKİPLER
Şu ana kadar İtalya, Abu Dabi, Groupama (Fransa), Puma ve Yeni Zelanda VOR 2011-12’de yarışması kesinleşen ekipler.
Bütçesi en yüksek takım olan Groupama’nın okyanus yarışçılığından gelen deneyimi, onları “favori” olarak öne çıkarsa da yalnız değil. Puma ve ETNZ’nin katılım kararı, şimdiden zirvede büyük bir çekişme olacağının sinyallerini veriyor.
Can ERGÜN

