yarın kırık olan radyo antenini değiştirmeyi düşünüyorum , bayramdan sonra ağır bakım ve tamirat , tadilat başlıyacak ,
şimdilik herkese iyi akşamlar , selamlar saygılar
Bu gün ağır bakım tamir ve revizyonlar için aracı 3. sanayi Autogarage Subaru Kemal Ustaya teslim ettim. Yapılacak işler Direksiyon kutusu revize , debriyaj seti değişimi , triger değişimi , ön amortisörler değişimi , ön takım kontrol , vs cumartesiye kadar biter sanirim.
3.sanayide Osman ustayada ugradim , tamir bakım bitince yükseltme isine basliyacagiz.Osman ustanın oğlu İsmail ustayla biraz fikir alışverişi yaptık , su an araç üzerinde 205/70 r 15 normal asfalt lastikler var , ben 215/75 r15 AT lastik takmayı planlıyorum , bu sebeple yaklaşık 1,5 inch ( yaklasik 4 cm ) helezon kulelerinin üzerinden HDPE malzeme ile yükseltip , lastik yanak payı ile yaklaşık 5 cm yükseltme yapmaya calisicaz.
malzeme linkteki ornek gibi ; Subtle Solutions - Subaru Lift Kits & Accessories
yükseltme ile beraber on ve arkaya flanş ta düşünüyorum tam olarak kaç cm olacak henüz hesaplamadim , lastiklerin surtme durumuna göre karar vericem , bu konudada tavsiye ve onerilerinizi bekliyorum.
Selamlar saygilar
Forumdaslar merhaba ,
Yaklaşık 20 gündür aracın agir bakımları , eksik noksanlarin giderilmesi , lastik değişimi vs konularda bu sıcakta sanayilerde oradan oraya kostum.Nihayet birinci asama olarak gördüğüm iyileştirmeleri bitirdim ve yarin tatile çıkıyorum ,tatil dönüşü hem aracta yaptıklarımı hem de tatilde test edeceğim arazi performanlarini sizlerle paylaşmaya devam edeceğim.
Selamlar Saygilar
Forumdaslar merhaba ,
Yaklaşık 20 gündür aracın agir bakımları , eksik noksanlarin giderilmesi , lastik değişimi vs konularda bu sıcakta sanayilerde oradan oraya kostum.Nihayet birinci asama olarak gördüğüm iyileştirmeleri bitirdim ve yarin tatile çıkıyorum ,tatil dönüşü hem aracta yaptıklarımı hem de tatilde test edeceğim arazi performanlarini sizlerle paylaşmaya devam edeceğim.
Selamlar Saygilar
Bu sefer aynı hatayı yapmamaya dikkat ediyorum aracın artılarından çok eksilerinden bahsedip fiyat dengesiyle oynamamaya çalısicam
LPG konusunda sıkıntı var , daha önce araçta lovato smart lpg sistemi vardı , vites geçişlerinde sarsıntı , tekleme vardı. İlk önce ağır bakımı bitirdim , daha sonra aracın orijinal buji kablosunu ve bujilerini taktırdım. ( orj buji kablosu 800 TL ) daha sonra lovato LPG servisine gittim , bilgisayardan kalibrasyon yapıldı , sorun halledildi dendi. O gün test etmedim, ertesi sabah aracı calistirdigimda benzinden LPG te geçişte silkeleme ve egzosta pat pat sesler geldi ve araç gaz yemedi , bir sure sonra toparladı , ayni servise tekrar gittim , daha önce boyle birşey yoktu kalibrasyon aylarından sonra boyle oldu dedim . Tekrar baktılar lpgde sorun yok dediler , Lovato İzmir ana bayiinin 6. sanayide olduğunu öğrendim , ve ana bayii ye gittim. Orada tekrar kalibrasyon ayarları yapıldı , PC yi araca bağladılar sürüş esnasında da tekrar veriler değerlendirildi , ama herhangi bir iyileşme olmadı , verilerde araçta ateşleme hatası çıkıyor dediler , daha sonra lpg kablo tesisatının yanlış yapıldığını fark ettiler , ertesi gün tekrar gelmemi tesisatı duzelteceklerini söylediler.
Ertesi sabah erkenden gittim aracın tesisatıni düzelttiler , deneme suruşü yaptım , fark eden birşey yoktu , ustalara ecu yu değiştirmelerini birde o şekilde denemeyi teklif ettim , ecu değişti , o gün tekrar test sürüşleri yaptım , aractaki sorunlarda bir değişiklik olmayınca ertesi gün tekrar servise gittim , bu sefer regülatörü çıkarıp diyafram daki lastik contalari kontrol etmemizi onerdim , çünkü LPG sisteminin benzin karıştırdığı suphelerim oluştu. Servis teki ustalar bu şekilde sonuca ulasamayacagimizi lpg sistemini yenilememiz gerektiğini söylediler .
Lovatoda yeni sistemde takilsa bile ileride oluşabilecek sorunlar karşısında bu servisten yardim alamayacagimi servisin hal ve hareketlerinden , ,umursamazlığından müşteriye karşı nerden çıktı geldi başımıza is açtı tarzı bakislarindan dolayı tesekkur edip Karabağlar sanayiide daha öncede araclarima LPG taktirdigim bir servise gittim , atiker ve aldesa bayiliği yapıyorlar , Aldesa yi inceledim Aldesa Gold lpg sistemi kafama yattı ve özellikle tesisat uygulamasi konusunda çok iyiler ve yine çok özenli olarak LPG sistemini araca uyguladılar.
Fiyat olarak Lovato smart 2200 TL idi Aldesa Gold 1200 TL .
Yeni LPG takıldıktan sonra ilk geçişler deki sorun kalktı , vites gecislerindeki Silkeleme ise minimuma indi.
İste burada sizin dediginiz konu hasil oldu , tatilden sonra subapları kontrol ettirip , subap ayarlarindami yoksa direk subaylardan dolayimi bu sorunun yaşanıldığını anlamaya calisicam .
20 yaşındaki bir araca bindigimin farkındayım mutlaka sorunlar olacaktır , fakat bu araci sevdim konforu , yol tutuşu , 4x4 bir araca gore oldukça ekonomik yakıt sarfiyatı ile beni oldukça memnun etti.
Şu an Seferihisar dayım , bu hafta Urla , Karaburun , Gümüldür arasinda araziye çıkıp arazi konusundaki becerilerini ve sınırlarını test edicem. Foto video ve yorumları tatilden sonra tekrar buradan paylasirim ,
kolay gelsin, yine çok detaylı olarak işlerin içine dalmışsın
benim bildiğim de subapların LPG dayanımı olmadığı ve bir süre sonra arıza çıkardığı ve değişmesi gerektiği idi. sizin araçta belki daha önce de değişmiş olabilir ve sadece ayar ile işlem çözülebilir ki umarım öyledir.
Degerli forumdaşlar ,
Bir yakinimin vefatı dolayısı ile tatile çıktığim gibi geri geldim , bu sebeple arazi testleri ve geliştirmeler önümüzdeki haftaya kaldı , selamlar saygilar
Degerli forumdaşlar ,
Bir yakinimin vefatı dolayısı ile tatile çıktığim gibi geri geldim , bu sebeple arazi testleri ve geliştirmeler önümüzdeki haftaya kaldı , selamlar saygilar