Frontera B Arka Diferansiyel'e Hangi Yağ (lsd Li) Konur

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan turgaybaş Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 49
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 21,507
Ynt: Frontera B Arka Diferansiyel'e Hangi Yağ (lsd Li) Konur

331d2ab2f97ae087439e286efaa893ba.jpg
1445e2f6d2c4e5d0fd409fc30fa90385.jpg
84d3a6223721896aa0473a4509387dc1.jpg


Sanırım oldu. Bu benim kullandığım yağın kutusu. Saklıyorum :smiley:

Edit. Herkesden özür diliyorum benim yağ 85-90 lsd imiş. Aklımda 75-90 kalmış. Resimleri ekleyince farkettim. Kusura bakmayın.
 


Ynt: Frontera B Arka Diferansiyel'e Hangi Yağ (lsd Li) Konur

sakyuz' Alıntı:
Aradaki fark o kadar az ki neredeyse yağın formulünden dolayı kazara olmuş gibi gözüküyor.
Olabilir :smiley:
 

Ynt: Frontera B Arka Diferansiyel'e Hangi Yağ (lsd Li) Konur

sevgili arkadaşlar istanbuldan motul 90 pa sipariş verdim internetten biraz kurcaladım iyi bişey benziyo galiba.diferansiyelin balatalarını da değişelim cumartesi günü yeni yağıda koyalım bakalım arazi performansı ne olacak.şu anki haliyle araç liftteyken kilit sağlammış gibi görünüyor;lastikleri çevirince ikiside aynı yöne dönüyo ama arazide karda çamurda zorlayınca sadece bi taraf dönüyo kilit vazife yapmıyo galiba.inşallah cumartesi tamiri gerçekleştirip pazarada çamurda deneme fırsatım olacak.bakalım lsd işe yarayacakmı???
 




Ynt: Frontera B Arka Diferansiyel'e Hangi Yağ (lsd Li) Konur

Turgay bey, lsd çok zorlandığında çalışamayan bür yapı. Üstün performans beklememek gerekir. Bende %100 kilit var çok memnunum :smiley:

Liftteyken tekerleklerü biraz zorlarsanız aksi yönlere doğru, nekadar iyi çalıştığı hakkında bilginiz olabilir. Belki bir tork anahtarıyla çok daha iyi sonuç olur elinizde
 

Ynt: Frontera B Arka Diferansiyel'e Hangi Yağ (lsd Li) Konur

Lsd yi ben aciklayayim biraz.ust uste gecen 20 adet civari pullar var tirtikli pullar bunlar.normalde devrede olur araci cok zorladiginizda kirilmamasi icin bosa birakiyor lastigi boylece zarar gormuyor arac.diger turlu tam kilitlerde kirilma ihtimali oluyor az da olsa.bu sekilde cok agir arazi yapmiyorsaniz yeterli gelecektir.ince camurda karda dogru lastik secimi ile yolda birakmaz.cokta kurcalamayin ya 90 iyidir :smiley: yeni modellerde belki full sentetik yag lazim ama araciniz zaten kac model disliler arasinda bosluk olmustur elbet full sentetik yagda ses yapabilir.ben grand cherokee 5.2 de son zamanlarda tamir yaptirmadan once gres yagi koymustum bir miktar on tarafa, sesi baya bi kesmisti bi sure bu sekilde idare ettim bi sikinti da olmamisti.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Ynt: Frontera B Arka Diferansiyel'e Hangi Yağ (lsd Li) Konur

motul un lsd li diff ler için olanlarından koyabilirsiniz ben sürekli kullanıyorum sıkıntısızdır
 

Ynt: Frontera B Arka Diferansiyel'e Hangi Yağ (lsd Li) Konur

araç kar veya çamurda battığı zaman bakıyorum arka tekerlerden sadece 1 tanesi dönüyo lsd tam çalışsa diğer lastik azda olsa dönmesi gerekmezmi???özellikle yumuşak derin karda zorladığımda arka tekerlekler tak tak vuruyo ve arka diferansiyel yerde sağlı sollu zıplıyo resmen sanki kilit tam tutamıyo ve kaçırıyo gibi hissettim.ebay den kilit balatalarını getirttim motul 90 pa yağda aldım.cumartesi tamiri yapıp sonucu görecez kar yok şu an ama çamurda deniyecem pazara.inşallah %100 kilit gibi olmasada lsd nin şu anki halinden daha iyi sonuç vermesini umut ediyorum inşallah:smiley:)
 

Ynt: Frontera B Arka Diferansiyel'e Hangi Yağ (lsd Li) Konur

Eski pullar dagilmistir buyuk ihtimal yenisi daha iyi olucaktir.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 



Ynt: Frontera B Arka Diferansiyel'e Hangi Yağ (lsd Li) Konur

özellikle yumuşak derin karda zorladığımda arka tekerlekler tak tak vuruyo

benim eski araçta sadece ortada kilit vardı o da çalışıyor muydu haberim bile yok ve böyle birşey hiç olmadı lastikler patinaj bile çekmedi 1 gün hariç o gün de kışlık lastikleri biraz erken çıkardığım bir yıla denk geldi 4 mevsimlik lastiklerle yokuş yukarı çıkmaya çalışıyordum yerdeki kar da araca biraz engel çıkarabilecek kalınlıktaydı olmadı. yani diyeceğim evet kilitli diferansiyel kilitsiz olanından iyidir ama lastikte yola tutunmaya sahip olmak daha iyidir.. hele yumuşak kara çok güzel tutunur kışlık lastikler hiç gerek kalmaz kilitli diferansiyele.
 

Ynt: Frontera B Arka Diferansiyel'e Hangi Yağ (lsd Li) Konur

LSD ile ilgili çeşitli açıklmalarda bulunulmuş,bir de ben konuya bildiklerimi ekleyeyim.
Arkadaşlarımızın yazdığı gibi plaklardan oluşan bir yapı ve biri bile hasarlıysa sorun.

Yağı gerçekten özel ve o araç için ne yazıyorsa onu kullanın.Üçe beşe bakmayın.
Hatta bulunması zor ise ne yapın edin bulun çünkü bir pul için seti değiştirmek gerek.
Çıkma,sadece hasarlı olan plak bulunabilir ama illaki aşınma derecesi diğerlerinden farklı olacaktır.
Takım değiştirmek tek olandan daha iyi sonuç verecektir,hassas ayarı olan bir bölüm çünkü.

Olmasa olur mu,olur ama vazifesini tam yapamaz.Zorlandığında değil hemen bırakır yada bırakmaz.
Hemen bırakırsa işinizi görmez,bırakmazsa başka yerdeki bir parçayı kırabilme ihtimali var.
Amaç bir çok yerde arazi vitesine bile almadan geçmeyi sağlamak,az da olsa kurtarabilmek.

LSD olan araçta virajlarda ıslak kuru farketmez zaten dikkatli olmak gereklidir.
Bir çok yeni çift kabin 2WD kamyonette vardır,bilmiyenler bu yüzden azıcık sert harekette kaza yapar.
Bunların 90 lı modellerin öncelerinde pek LSD bulunmaz,o yüzden yeni diye yazdım.

Bir çoğu bilmeden arazide bu iki çeker kamyonet gidiyorsa her türlü iki çeker gider zanneder.
Halbuki LSD olan araç olmayana göre çok yerden rahat rahat geçer gider.
(Kartal ve Renault 12 leri tenzih ederim heryerde karşımıza çıkabiliyorlar.)
Hatta biraz pilotajla dört çekerlerin geçtiği bazı yerlerden LSD sayesinde geçebilirsiniz.

Burada lastikle ilgili seçimler o anki koşullarla ilgilidir ve her ortamda etkisi değişir.
Arada sırada kar,genelde çamur,arazi,kayalık,taşlık vs ise A/T veya M/T seçin.
Kışlık bölgede ve epeyce kar ile mücadele varsa kesinlikle kış lastiği tercih edin.
Kış lastiğinin avantajları,sıcaklığın 7 derecenin altına düşmesiyle ortaya çıkar.
Buz olmadıkça zincir takmaya gerek duymayan yumuşak bir hamuru vardır.
Dikkat,yumuşak hamur kayalık,taşlık şartlarda çok çabuk yıpranır,bilinçli sürmek lazım.

Gelelim Turgay arkadaşımızın sadece bir tekerinin tutunma olayına.
LSD tam kilit değildir,gerek plakları gerekse diferansiyeldeki dişlileri korumak için zoru görünce bırakır.
Amaç, yere basan ama dönmeyen tekere, basmayan ama boşa döneni frenleyerek,gücü aktarmaktır.
İşte bu esnada yere basan teker,araç çok sıkışık duruyorsa tek başına itemez ve LSD bırakır.

Tam kilitte siz ne kadar zorlarsanız,motorunuz güçlüyse araç yürümeye çalışır ve zayıf olanı kırar.
Kırılma diferansiyelde olursa işçiliği,parçası zorlu ve tamiri daha uzun süreli sıkıntı yaratır.
Şaft mafsalı yada aks başı ise nispeten daha makul sonuçlar doğar.Bilerek zorlamak lazım.
Zayıf yer yoksa,pozisyon uygunsa yürür gider,kırılmaz.Pozisyon uygunsa LSD de yürür gider zaten.
Tam kilitli ile LSD li aracın duruş şekillerine göre vereceği tepkilerde elbette farklı olacaktır.
Tam kilitli araçlarda limitleri LSD li araçlara göre daha fazla zorlamak mümkündür.

Aracın pozisyonu yani yokuş yukarı veya aşağı,sağa veya sola yatıklığı,içindeki yükü vs hepsi etkilidir.
Çıkılmak istenen durumdan,duruşunuza göre hareket kabiliyetinizi hesaplamanız gerekir.
Pozisyon uygun değilse,orta diferansiyeliniz yoksa,benim önler yada arkalar çalışmıyor bile diyebilirsiniz.

Orta diferansiyeli olan araçlar kilitlediğinde güç,öne ve arkaya eşit dağılır,olmayanlarda farklı dağılır.
Yokuş yukarı biraz dik duruyorsanız arkalar iter,önler debriyajı silkelerseniz ancak yakalar.
Aynı pozisyonda,hareket halindeyseniz hiç sıkıntısızca size çekiş fazlasıyla bir artı sağlar.
Yokuş çok dik ve duruyorsanız bu seferde ne yazık ki arkalar yerine önler döner,arka itmiyor sanırsınız.

Burada uzun şase kısa şase araçlar,içindeki yükü arkaya basmış araçlar vs hep farklı sonuçlar doğurur.
Çok yükselmiş,az yükselmiş,lastikleri dışa çıkarılmış,çıkmamış,onlarca etken sayılabilir.

Yıllar önce burada yine bir tartışma konusu olmuştu,araçlarımız 4x4 mü 4x2 mi,hangileri 4x4 şeklinde.
Çokta haksız değildiler.Tam ön arka kilitli araç gerçek 4x4 diye kafalar karışık bir halde konu kalmıştı.

Neyse konu çok dağılmadan LSD önemli ve tercih meselesi bir uygulamadır.
Mümkün olan maksimum ölçüde aracın service manual de yazan yağını kullanınız.
Bu yağ diferansiyeli doğru çalıştıracak ve sistemi koruyacak olan tek sarf malzemesidir.

90 numara yağ ile çözüm üretirsiniz ama doğru yapmış olmazsınız.
Katkı maddeleri de basit çözümlerdir ama profesyonel yaklaşımlar değildir.
Eh biz de profesyonel değiliz,basarız marşa gittiği kadar gideriz diyebilirsiniz.
Amaç hedefe varmak,severek,sorunsuzca uzun yıllar araçlarımızı kullanmaktır.
"Olmadı değiştiririm,başka araçların tadına bakarım" a her zaman imrenmişimdir.

Yazarak,yaşayarak yani paylaşarak hem öğreniyoruz hem yardımcı olmaya çalışıyoruz.
Bizimki sadece bilgi paylaşımı,bu gün sanırım deneyeceksiniz.Umarım faydası olur.
 

Ynt: Frontera B Arka Diferansiyel'e Hangi Yağ (lsd Li) Konur

arkadaşlar diferansiyeli açtık pulların üzerinde nerdeyse diş kalmamıştı dümdüz olmuştu, ve bir taneside kırılmıştı.set halinde yeni pulları taktık.yağ olarakta motul 90 pa kullandık ve sonuç hemen kendini belli etti.dünde hemen bi heves vurduk kendimizi dağa.4 çekere almadan çamurda baya çıktık yokuş yukarı.arka lastiklerin ikiside çabalıyo en azından,önceden olsa hemen bi taraf patinaj çekmeye başlar 4 çekere almak durumunda kalırdım.yani sonuç olarak lsd %100 kilit kadar olmasada işe yarıyormuş :smiley:
 

Ynt: Frontera B Arka Diferansiyel'e Hangi Yağ (lsd Li) Konur

8 gundur aynisini soyluyoruz zaten.sizde tecrube ettiniz sonunda ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Ynt: Frontera B Arka Diferansiyel'e Hangi Yağ (lsd Li) Konur

turgaybaş' Alıntı:
arkadaşlar diferansiyeli açtık pulların üzerinde nerdeyse diş kalmamıştı dümdüz olmuştu, ve bir taneside kırılmıştı.set halinde yeni pulları taktık.yağ olarakta motul 90 pa kullandık ve sonuç hemen kendini belli etti.dünde hemen bi heves vurduk kendimizi dağa.4 çekere almadan çamurda baya çıktık yokuş yukarı.arka lastiklerin ikiside çabalıyo en azından,önceden olsa hemen bi taraf patinaj çekmeye başlar 4 çekere almak durumunda kalırdım.yani sonuç olarak lsd %100 kilit kadar olmasada işe yarıyormuş :smiley:
Hayırlı olsun, iyi günlerde kullanın :smiley:

Yağ internette 60tl /2lt siz nekadara aldınız?
 



Ynt: Frontera B Arka Diferansiyel'e Hangi Yağ (lsd Li) Konur

hocam ben 110 tl ye aldım :eek: ama bikaçyere baktım hep benzer fiyatlar vardı.60 tl olan site neresi öğrenebilirmiyim mümkünse çünkü bikaç arkadaşıma daha lazım.yine alıcaz yani;boşa kazık yemeyelim
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,028
Mesajlar
1,527,439
Kayıtlı Üye Sayımız
166,771
Kaydolan Son Üyemiz
dralpk

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst