KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
buna tek çözüm, normal 2L de 1 turda döneceğimiz yeri 4H ve 4L de 6-7 gerekirse 10 manevrada, direksiyonu fazla kırmadan döneceğiz. bu yaylı dişli sistemi ve sıyırması, esasında bir sorun değil aksine bir koruma sistemidir.
ancak bu sıyırmaları çokça yapıldığında belli bir zaman sonra (bende yaklaşık 15 yıl sonra) bu dişlilerde aşınma olduğundan sıyırma sayısı artmaya başlıyor.
bu sıyırmalara diğer bir çözüm de önleri %100 tam kilit yapmak. ama buda çok sakıncalı. tamam sıyırmalar ortadan kalkıyor ama bu sefer yukarıda bahsettiğim doktor arkadaşımdaki gibi sorunlar oluyor.
Ynt: Frontera Kullananlar için Kısa Bilgilendirmeler
anladım dönüşlerde sorun yok dediğinin aynısını yapacağım ancak düzken direksiyon 4 çkerede zorlama olunca önden gelen sesi nasıl halledeceğiz ÇAT sesini direksiyonu kırmadan geliyor ses buraya dikkat !
Ynt: Frontera Kullananlar için Kısa Bilgilendirmeler
funal' Alıntı:
anladım dönüşlerde sorun yok dediğinin aynısını yapacağım ancak düzken direksiyon 4 çkerede zorlama olunca önden gelen sesi nasıl halledeceğiz ÇAT sesini direksiyonu kırmadan geliyor ses buraya dikkat !
düzken zorlama olduğunda gelen ses e gelince,
a- eğer bu zorlama 4 çekerde ve düz iken çok ağır arazi şartlarında ve çok eğimli durumlarda veya 4 çekerde iken ani kalkışlarda yapıyor ise zaten normaldir.
b- ama (a) daki şartlara uymuyorsa hub dişlilerinin durumuna bakmak lazım;
b1- aşınma var ise değişmesi gerekli
b2- aks ve dişli sekmanı yerine güzel oturmuş mu.?
b3- hub un içi aşırı yağlı mı.?
b4- hub un içi yağsızda vakum yapamıyor mu.
b5- hub içinde kullanılan gres yağı, ağır iş dişlisine uygun yağ mı.?
Ynt: Frontera Kullananlar için Kısa Bilgilendirmeler
Şimdi oldu işte Derhal Hub a baktırmak gerek yada bakmak gerek ama gel görki işten anlayan ustayı bulana kadar arabanın canı çıkıyor bazen, "Dereye su gelene kadar kurbanın gözü çıktığı gibi" verdiğin bilgiler gerçekten değerli bilgiler umarım bu gün ve yarın burdan diğer 4 çeker kullanan arkadaşlara yol gösterecek bilgiler.. emeğine ellerine sağlık
Ynt: Frontera Kullananlar için Kısa Bilgilendirmeler
funal' Alıntı:
Şimdi oldu işte Derhal Hub a baktırmak gerek yada bakmak gerek ama gel görki işten anlayan ustayı bulana kadar arabanın canı çıkıyor bazen, "Dereye su gelene kadar kurbanın gözü çıktığı gibi" verdiğin bilgiler gerçekten değerli bilgiler umarım bu gün ve yarın burdan diğer 4 çeker kullanan arkadaşlara yol gösterecek bilgiler.. emeğine ellerine sağlık
bizim frontilerdeki ön kitleme sitemi %100 kilit değil. bu sebepten tüm frontilerdeki ister otomatik ister manual hub olsun, kaçırma yapar. bu sistemin koruma özelliğidir.
Ynt: Frontera Kullananlar için Kısa Bilgilendirmeler
levent bey peki arka amortisörleri sertleştirmek veya helezonları sıfırlamak mümkünmüdür yada şöyle söyleyim arakların biraz daha sertleşmesi için amortisör mü yay mı ? yada her ikisi birden mi değişmeli ?
Ynt: Frontera Kullananlar için Kısa Bilgilendirmeler
funal' Alıntı:
levent bey peki arka amortisörleri sertleştirmek veya helezonları sıfırlamak mümkünmüdür yada şöyle söyleyim arakların biraz daha sertleşmesi için amortisör mü yay mı ? yada her ikisi birden mi değişmeli ?
galiba frontinize yük ve 4 kişi bindiğinde arka çöküyor. eğer bu durumda ise yaylarınız esnemiş. yayları değiştirmene gerek yok pahalıya gelir. yerine otecopel hüseyin ustadan get iste ve amortisörlerini gazlı (havalı) amaotisörlerle değiştir yeterli gelir. hem arka biraz yükselmiş olur hemde yük ve yolcu bindiğinde arkanın çökmesi engellenmiş olur.
Ynt: Frontera Kullananlar için Kısa Bilgilendirmeler
abi sektör gereği yayarak 1 ton atıyordum arabaya zamanında esnemezmi hiç aynen yük ve yolcu binince çöküyor tatlı geçişleri var ama sallantı hiç durmadan ufak ufak devam ediyor.. GET ne oluyor ? amortisör neye göre olmalı mesela üzerindekiler H100 amortisörü bu arada bu işin enzem olmayan yanı idi en önemli tarafı bugün ankarada kızılay trafiğine girdim yine araç gazda iken kalkışta acayip bi tekleme yapıyor devir 2000 civarını geçince açılıyor araba ateşleme yapabiliyor sanki hani çiğ yakıt birikiyor da gaza basınca atmaya çalışıyor gibi arabanın canı çıkıyor benzine aldım yapmıyor bu sorun 2 senedir var motor çok çalışınca ( ısınınca) yapıyor diyeceksiniz ki bujileri değiştir değiştirdim hemde tek tırnak ve çift tırnak denedim kablomu diyeceksin onuda değiştirdim deki BOBİN onuda değiştirdim geriye bişey kalmadı kapakta sorun var desem conta yaktım planye ettirdim sıfırladım yüzeyi yine yok aynı gaz sistemi yeni ve turbo kit gazcıya gidiyorum benzinde belli olmaz ama lpg de belli eder araç ateşleme hatasını diyor şaştım kaldım bunuda bi halletseydim tam olacaktı aracım 290 bin km ve 232 binde sıfır baştan özel serviste motor yapıldı.. ondan sonra da siboplar ve kapak iki kez değişti yani ciğerimi söktü kaç kere bu araba... mesela teker porye bilyeleri 55 chovreletlerle aynıymış bilyacı öyle söyledi
neyse vel-hasıl kelam şu ateşlemenin derdi ne olabilir ?
Ynt: Frontera Kullananlar için Kısa Bilgilendirmeler
frontera nın ÖN KAPI TFR ile aynı mıdır ?? direksiyon kutusu içinde sorum aynı olacaktır tfr ile uygunmudur bu parçalar ?? FRONTERA A 98 model 2.2 xe modeldir...