G.Vitara Get İle Yükseltme ve Alt Koruma

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan tolgameltem Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 54
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 18,974
Ynt: G.Vitara Get İle Yükseltme ve Alt Koruma

Güle güle kullanın...Get ten kastınız nedir..Orjinal bir uygulamamı yoksa ayrıca kit halinde yükseltme yapılabilirmi...Get nekadar sağlıklı?Selamlar..
 

Ynt: G.Vitara Get İle Yükseltme ve Alt Koruma

Güle güle kullanın çok güzel olmuş. Lastiklerinizi 215*70*16 mı yaptınız?
 

Ynt: G.Vitara Get İle Yükseltme ve Alt Koruma

kazasız belasız kullanmanızı dilerim,
aracı yükseltmeden altına koruma dacı monte edebilirmiyiz ?
 

Ynt: G.Vitara Get İle Yükseltme ve Alt Koruma

dr.hunter' Alıntı:
Güle güle kullanın...Get ten kastınız nedir..Orjinal bir uygulamamı yoksa ayrıca kit halinde yükseltme yapılabilirmi...Get nekadar sağlıklı?Selamlar..

Tolganın izniyle sorunuzu ben cevaplayayım,

Get dediğimiz şey aslında sanayi diliyle "takoz" dan başka birşey değil.Amacı,helezonların veya amortisörlerin üstüne koyularak boylarını uzatmak.Poliamid,Kestamid,Delrin ve Aliminyum get yapımında en sık kullanılan malzemeler.Bu malzemeler üzerine koyulacağı elemanın şekline göre torna tezgahında işlenir ve kullanılır.

Orjinal bir uygulamamı sorusunun cevabı hem evet hem hayırdır. Bazı hazır kitlerin içinde get varken bazılarının içinde daha uzun imal edilmiş amortisör ve helezon vardır.Sağlıklısı elbette uzun amortisör ve helezon kullanmaktır.Ama bizler gibi amatör kullanımda get ile yükseltme yapmak hem ekonomi sağlar hemde uzun yıllar sorun çıkarmaz.
 

Ynt: G.Vitara Get İle Yükseltme ve Alt Koruma

serkan35' Alıntı:
kazasız belasız kullanmanızı dilerim,
aracı yükseltmeden altına koruma dacı monte edebilirmiyiz ?

Koruma sacı montajı için aracınızı yükseltmenize gerek yok.Gönül rahatlığıyla bu işlemi yapabilirsiniz.Hatta aracınızı arazide kullanıyorsanız bir an evvel bu işlemi yapmanızı öneririm.
 



Ynt: G.VİTARA GET İLE YÜKSELTME VE ALT KORUMA

Elinize sağlık, güzel olmuş.
3cm get ile 7-8cm yükselme sağladıysanız, eskisinden 8cm daha büyük teker kullanmışsınız diye bir hesap yapıyorum. Mantıklı gelmiyor.


tolgameltem' Alıntı:
İyi dilekleriniz için teşekkür ederim.
Maliyet konusu akraba işi olduğu için net birşey söyleyemeyeceğim ama 500tl.Civarı tahminim.
Amortisörlere çivi diye tabir edilen bir parça konuldu.
Arka 3cm.Ön 2cm get konuldu.Lastikler ile birlikte 7-8 cm yükseldi.

Lastikleri değiştirmediğinizi okuyunca iyice kafam karıştı. (19:39 düzeltme)

tolgameltem' Alıntı:
Lastiklerim değişmedi.Bir takım MT lastik almayı düşünüyorum.
 

Ynt: G.VİTARA GET İLE YÜKSELTME VE ALT KORUMA

schweps' Alıntı:
Elinize sağlık, güzel olmuş.
3cm get ile 7-8cm yükselme sağladıysanız, eskisinden 8cm daha büyük teker kullanmışsınız diye bir hesap yapıyorum. Mantıklı gelmiyor.


Lastikleri değiştirmediğinizi okuyunca iyice kafam karıştı. (19:39 düzeltme)

Şenol bey yükseltmeden önce akıl edip de arabanın yüksekliğini ölçmedik ::smiley:

7-8 cm dememin sebebi 3cm get'lerden lastikcinin söylediği " Bu lastikler 5cm yükseltir arabayı" demesini de katarak 8 cm gibi bir rakam çıkardım.
Geçen günkü gezide arabayı yerden çamurluğa kadar ölçdüğümde 83 cm çıktı.

Lastikleri değiştirmediğimi şu nedenle söyledim lastikler arabayı aldığım zaman üzerinde olan lastikler yani get ile beraber lastik almadım.Ama standart ölçülerinde değil.
Şu an üzerindeki lastikler 235/ 70 /16
 

Ynt: G.Vitara Get İle Yükseltme ve Alt Koruma

Eren yardımın için teşekkür ederim.

Bu arada bütün iyi dileklerde bulunan arkadaşlara da ayrıca teşekkür ederim.
 

Ynt: G.Vitara Get İle Yükseltme ve Alt Koruma

thetrio' Alıntı:
Güle güle kullanın çok güzel olmuş. Lastiklerinizi 215*70*16 mı yaptınız?

Aracı aldığım zaman üzerinde bulunan lastikler 235/70/16 lastikleri değiştirmedim.
 




Ynt: G.Vitara Get İle Yükseltme ve Alt Koruma

erenatac' Alıntı:
Koruma sacı montajı için aracınızı yükseltmenize gerek yok.Gönül rahatlığıyla bu işlemi yapabilirsiniz.Hatta aracınızı arazide kullanıyorsanız bir an evvel bu işlemi yapmanızı öneririm.


arazide kullanıyorum sık sık önümüzdeki ay ilk işi onu yaptırayım.teşekkürler.
 

Ynt: G.VİTARA GET İLE YÜKSELTME VE ALT KORUMA

tolgameltem' Alıntı:
Şenol bey yükseltmeden önce akıl edip de arabanın yüksekliğini ölçmedik ::smiley:

7-8 cm dememin sebebi 3cm get'lerden lastikcinin söylediği " Bu lastikler 5cm yükseltir arabayı" demesini de katarak 8 cm gibi bir rakam çıkardım.
Geçen günkü gezide arabayı yerden çamurluğa kadar ölçdüğümde 83 cm çıktı.

Lastikleri değiştirmediğimi şu nedenle söyledim lastikler arabayı aldığım zaman üzerinde olan lastikler yani get ile beraber lastik almadım.Ama standart ölçülerinde değil.
Şu an üzerindeki lastikler 235/ 70 /16

Merhaba, orjinal ölçülere göre ( 215/65/16) lastiklerden 2,45 cm bir yükselme sağlamışsınız. 3 cm'de getleri katarsak 5,45 cm toplam yükselme sağlanmış diye düşünüyorum. Orjinal ölçüleride aşağıda ekliyorum,umarım size faydası olur.

gv-ölçü-r...jpg
 

Ynt: G.Vitara Get İle Yükseltme ve Alt Koruma

güzel olmuş olmasına da bu get işi rot açılarını değiştirip rot başlarında aşınma ya da stabilitenin bozulması gibi bazı ek sıkıntılar getiriyo gibi hatırlıyorum yanılıyor muyum...lada nivam vardı bi aralar ona aynı uygulamayı yapmıştım dönüşlerde ses yapıyordu ve düz olması gereken aks teker açısı(ya da öle bişi)açılı idi haliyle..bu arad şu anda 2004 grand vitara kullanıyorum:smiley: cavabınıza göre ben de get ile kit arasında karar vericem ..saygılar
 

Ynt: G.VİTARA GET İLE YÜKSELTME VE ALT KORUMA

thetrio' Alıntı:
Merhaba, orjinal ölçülere göre ( 215/65/16) lastiklerden 2,45 cm bir yükselme sağlamışsınız. 3 cm'de getleri katarsak 5,45 cm toplam yükselme sağlanmış diye düşünüyorum. Orjinal ölçüleride aşağıda ekliyorum,umarım size faydası olur.

Emre bey ölçüler için çok teşekkür ederim dediğiniz gibi 5-6 cm gibi bir yükseltme oldu herhalde.Açıkcası ben bu yükseltmeyi tekerlek ebatları büyük olduğu için arka koltuğa iki kişi oturdu mu kasislerde sürtme yapıyordu,biraz da bu yüzden yaptım.Bu sürtme işini büyük ölçüde kestik.
 

Ynt: G.Vitara Get İle Yükseltme ve Alt Koruma

darmunyan' Alıntı:
güzel olmuş olmasına da bu get işi rot açılarını değiştirip rot başlarında aşınma ya da stabilitenin bozulması gibi bazı ek sıkıntılar getiriyo gibi hatırlıyorum yanılıyor muyum...lada nivam vardı bi aralar ona aynı uygulamayı yapmıştım dönüşlerde ses yapıyordu ve düz olması gereken aks teker açısı(ya da öle bişi)açılı idi haliyle..bu arad şu anda 2004 grand vitara kullanıyorum:smiley: cavabınıza göre ben de get ile kit arasında karar vericem ..saygılar

Eğer imkanınız varsa tabii ki de kit bence en güzeli.Çünkü helezonlar amortisörler,difransiyel uzatmaları herşey dört dörtlük daha profesyonelce oluyor.Tabii bu arada şehir içi ve uzun yolda da dikkatli kullanılması gerekir.Kit'den sonra araç epey bir yükseliyor.
 



Ynt: G.Vitara Get İle Yükseltme ve Alt Koruma

getle yükseltmede arac uzun yolda ve virajlarda daha güvenli oluyo,bunu sağlayansa get ile ''sıkıştırılan''amortisörün sertleşip spor(!) hale gelip esnememesi..sonuç daha güvenli ama daha ''konforsuz'' bir araç..lada niva zaten fazlasıyla konforsuz olduğu için aradaki farkı farketmiyosun bir süre sonra.ama 2004 grand vitara diosak yürür aksama zarar(?)veren ve konforundan çalan bi yöntem olan get ile kit arasındaki maliyet farkı gerçekten bu sonuçlara katlanmaya değer mi acaba??
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,636
Mesajlar
1,530,899
Kayıtlı Üye Sayımız
166,930
Kaydolan Son Üyemiz
mcmehmet

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst