GC ZJ de arazi vitesi ve 4 çeker fonksiyonunu birbirinden ayrı kavramlarmı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan y-bsungur Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 11
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 14,625

y-bsungur

Kamp I
Mesajlar
195
Tepkime Puanı
5
Yer
eskişehir
arkadaşlar ben cherokee nin hayranıyım fakat aynı zamanda acemisiyimde benim bildigim grand cherookede 4 çeker durumu sürekli fakat kafama takılan bir durum var arazi vitesi 4 çekeri ne şekilde kullanıyorki normalde zaten 4 çeker olan bir araç için ek olarak arazi vitesi konbinasyonu neden kullanılıyor yani arazi vitesinin araca etkisi yada katkısı ne oluyor..yada şöyle sormak istiyorum otomatik vitesin solunda kalan arazi vitesi hangi durumlarda kullanılıyor o kullanım cherooke de 4 çekeri nasıl etkiliyor yada arazi vitesi 4 çekeri devreye dahil edip ayrıabilme özelligine sahipmi bu konuda bana bilgi verebilirmisiniz bir arkadaşımız cherokee lerin muyenesi esnasında aracın istenirse 4 çeker durumundan çıkarılabilecegini ve fren kontrollerinin bu şekilde yapılabilecegini belirtmiş bu bence çok önemli bir bilgi bununla ilgili sizlerin ekleyecegi detaylara ihtiyacım var..şimdiden herkese teşekkürler
 

Etiketler
Ynt: GC ZJ de arazi vitesi ve 4 çeker fonksiyonunu birbirinden ayrı kavramlarmı

yıldırım bey dediğiniz gibi sürekli 4 çeker. soldaki arazi vitesine almak istediğinizde normal vitesi N konumuna alıp sert biçimde 4 low yani arazi vitesine alıyorsunuz ondan sonra normal vitesi D veya 1 veya 2 konumuna alıp gidiyorsunuz. ancak bunu asla asfalt yolda yapmıyorsunuz. çok dik bir rampa çıkış veya inişlerinde ağır bir arazide ekstra güç isterseniz kullanıyorsunuz. low 1 ile 4 tekere daha fazla güç iletiyor ancak hız düşük kalıyor, low 2 de hız biraz daha fazla. örneğin çok dik bir yokuş inecekseniz low 1 e alıp inebilirsiniz frene basmanıza bile gerek yok motor freni ile kendi dengeli biçimde inecektir.
 

Ynt: GC ZJ de arazi vitesi ve 4 çeker fonksiyonunu birbirinden ayrı kavramlarmı

Peki OVERDRIVE düğmesi ne işe yarıyor ?
 

Ynt: GC ZJ de arazi vitesi ve 4 çeker fonksiyonunu birbirinden ayrı kavramlarmı

darkcity2000' Alıntı:
Peki OVERDRIVE düğmesi ne işe yarıyor ?

60 km hızdan sonra faydalı oluyor genelde....normalde vites 2000 devir ve altında değişirkken overdrive basılı iken giderseniz 4000 devirlere kadar çıkabilirsiniz. ben 100 km üzerinde basıyorum sollama yaparken falan daha rahat devirleniyor bir anda uzuyor
 

Ynt: GC ZJ de arazi vitesi ve 4 çeker fonksiyonunu birbirinden ayrı kavramlarmı

mertbirincioglu' Alıntı:
60 km hızdan sonra faydalı oluyor genelde....normalde vites 2000 devir ve altında değişirkken overdrive basılı iken giderseniz 4000 devirlere kadar çıkabilirsiniz. ben 100 km üzerinde basıyorum sollama yaparken falan daha rahat devirleniyor bir anda uzuyor

o6 bahsetteğiniz overdrive düğmesi nerde acaba konsolda?
 



Ynt: GC ZJ de arazi vitesi ve 4 çeker fonksiyonunu birbirinden ayrı kavramlarmı

aaroon' Alıntı:
o6 bahsetteğiniz overdrive düğmesi nerde acaba konsolda?

direksiyonun sağ tarafında arkacam sileceklerinin ve rezistansın olduğu terde üzerinde kocaman bir '' O'' harfi var ...basınca yeşil ışığı yanar....devreye girer
 

Ynt: GC ZJ de arazi vitesi ve 4 çeker fonksiyonunu birbirinden ayrı kavramlarmı

mert bey çok teşekkür ederim fakat birşey daha var kafamı kurcalayan vites nötr durumdayken araçta 4 çekerin geregi olan ön ve arka şaftlar birbirinden bagımsız halemi geliyor bu araç muayenesinde fren testi için kullanılabilecek bir durum olmazmı..yani muayene memuru araca binip aracı süratlendirip kendisi frenlere basıp giden arabayı durdurarak fren tutuyor yada tutmuyor diye karar veriyormuş bu sakıncalı bir durum degilmi...egerki vites n pozisyonundayken ön ve arka şaftlar ayrılıyorsa bu fren testi ve aracın hatta çekilebilmesi için bir kolaylık saglamazmı
 

Ynt: GC ZJ de arazi vitesi ve 4 çeker fonksiyonunu birbirinden ayrı kavramlarmı

y-bsungur' Alıntı:
mert bey çok teşekkür ederim fakat birşey daha var kafamı kurcalayan vites nötr durumdayken araçta 4 çekerin geregi olan ön ve arka şaftlar birbirinden bagımsız halemi geliyor bu araç muayenesinde fren testi için kullanılabilecek bir durum olmazmı..yani muayene memuru araca binip aracı süratlendirip kendisi frenlere basıp giden arabayı durdurarak fren tutuyor yada tutmuyor diye karar veriyormuş bu sakıncalı bir durum degilmi...egerki vites n pozisyonundayken ön ve arka şaftlar ayrılıyorsa bu fren testi ve aracın hatta çekilebilmesi için bir kolaylık saglamazmı

her iki vites de nötr konumda olursa ön arka şaftlardan bağımsız olur ....çekici çekmek isterse yada çekilmeniz gerekiyorsa her 2 vitesi de nötr e alırsınız. muayenede ne yapıyorlar bilmiyorum ama arazi vitesini nötr e alıp diğerini D ye alırsanız araç gitmez zaten şanzımana zararı varmı teknik olarak bilmiyorum. muayenede fren testi için normal 4 high konumunda kullanmaları ve giderken frene basmaları gerekiyor. bir muayenede el freni ile durmaya kalkıyorlarmış ki bizim 2000 kg luk araçların elfreni ile hareket halinde iken durması çok zor. ancak son kademede tutuyor zaten.bizim araçların avantajı hatalı parkettiğiniz yerden önden kaldırıp çekip götüremezler mutlaka havaya kaldırıp kasasına alan çekici lazım. yoksa difrenasiyel dağılır
 

Ynt: GC ZJ de arazi vitesi ve 4 çeker fonksiyonunu birbirinden ayrı kavramlarmı

cherokeeler sürekli dört çeker ama akıllı dört çeker dediğimiz sistem vardır...ihtiyaca göre dağılımı kendisi yapar...arazi vitesi dediğimiz 4 low a aldığınızda ise %50-ön ve %50 arkadan çekiş olur...

bizim araçlarda öyle standart off-road da falan kolay kolay arazi vitesine almanıza gerek yoktur, extreme koşullarda kullanılır, pek çok yeri normal haldeyken rahat rahat çıkarken diğer marka araç sahiplerinin ne kadar kol-levye varsa sokup çıkardıklarını da gözlemleme yeteneğiniz de gelişir zamanla... :smiley:
 

Ynt: GC ZJ de arazi vitesi ve 4 çeker fonksiyonunu birbirinden ayrı kavramlarmı

997799' Alıntı:
cherokeeler sürekli dört çeker ama akıllı dört çeker dediğimiz sistem vardır...ihtiyaca göre dağılımı kendisi yapar...arazi vitesi dediğimiz 4 low a aldığınızda ise %50-ön ve %50 arkadan çekiş olur...

bizim araçlarda öyle standart off-road da falan kolay kolay arazi vitesine almanıza gerek yoktur, extreme koşullarda kullanılır, pek çok yeri normal haldeyken rahat rahat çıkarken diğer marka araç sahiplerinin ne kadar kol-levye varsa sokup çıkardıklarını da gözlemleme yeteneğiniz de gelişir zamanla... :smiley:

kol, levye alemsin ya.... ;D ;D ;D
 



Ynt: GC ZJ de arazi vitesi ve 4 çeker fonksiyonunu birbirinden ayrı kavramlarmı

y-bsungur' Alıntı:
mert bey çok teşekkür ederim fakat birşey daha var kafamı kurcalayan vites nötr durumdayken araçta 4 çekerin geregi olan ön ve arka şaftlar birbirinden bagımsız halemi geliyor bu araç muayenesinde fren testi için kullanılabilecek bir durum olmazmı..yani muayene memuru araca binip aracı süratlendirip kendisi frenlere basıp giden arabayı durdurarak fren tutuyor yada tutmuyor diye karar veriyormuş bu sakıncalı bir durum degilmi...egerki vites n pozisyonundayken ön ve arka şaftlar ayrılıyorsa bu fren testi ve aracın hatta çekilebilmesi için bir kolaylık saglamazmı

Su konunu son mesajina bir bak

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=66031.0
 

Ynt: GC ZJ de arazi vitesi ve 4 çeker fonksiyonunu birbirinden ayrı kavramlarmı

Benim açtığım konuların bir tanesinde "4x4 araçlar hakkında önemli bilgiler" başlıklı bir konu vardı. Burada merak ettiğiniz 4x4 durum ve konumlarının tüm özelliklerini öğrenebilirsiniz.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,013
Mesajlar
1,527,261
Kayıtlı Üye Sayımız
166,760
Kaydolan Son Üyemiz
Stronger

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst