Bu fotoğrafı Tekirdağ'da marketin önünde çekmişler. Zeminde ön ile arka arasında kot farkı var o yüzden biraz şahlanmış duruyor. Hoşuma gitti. Şimdi baktımda ilk resimde öyle şahlanmış gibi.. Heralde böyle hallerini beğeniyorum arabanın. Bu arada neden kimse resim koymuyor buraya?
Bu da diğer Jeep'imiz. XJ ile offroad veya onroad gezmek büyük keyif çünkü ilgi devamlı üstünde, ama 5.9 ZJ'nin gücü ve sesi gerçekten olağanüstü. Bu arabaya eksiz 4,5" helezon + amortisör yükseltme kiti yaptık. Yaptık diyorum çünkü amortisörler ve yaylar hariç tüm parçaları kendimiz ürettik. Benim bildiğim ön-arka uzun kollu tek Grand Cherokee. Ön kollarıda standart düzendeki 4 nokta değildir. Y-link denilen formda şasiye tek noktadan bağlanır. 4,88 dişli oranları var. Arka Dana 44'de standart LSD'si çalışıyor. Öne telli OX Locker taktık. Ön şaftın kovan ucunda bilyalı mafsalı düz mafsala çevirdik. Üstündeki tavan bagajı, tamponları, lamba kafesi yine kendi üretimimiz. Kısacası el emeği göz nuru. Bu araba için sırada XJ'ye yaptığımız tekerlekten tekerleğe direksiyon sistemini uygulamak var. Belki birde arkaya Detroit kilit düşünülebilir.
araç süper Cem abi ,uzun kollu olması ayrı bir güzelelik.Zaten Can'dan duyuyordum hep bu aracı.Ox hakkında ne söylebilrisiniz kalite nasıl? iyi diye tahmin ediyorum.Memnun musunuz?Bende CJ ye alırsam ön-arka OX almayı düşünüyorum.
araç süper Cem abi ,uzun kollu olması ayrı bir güzelelik.Zaten Can'dan duyuyordum hep bu aracı.Ox hakkında ne söylebilrisiniz kalite nasıl? iyi diye tahmin ediyorum.Memnun musunuz?Bende CJ ye alırsam ön-arka OX almayı düşünüyorum.
Bugün aynı konuyu İzmit'ten Fatih'le görüştük. OX'in biz herhangi bir problemini henüz görmedik. Başta bir tel problemimiz oldu ama o OX'in günahı değil. Hangi boy getirmemiz gerektiğinden emin olamadığımız için, hem de biraz ucuza mal ederiz diye burada marincilerle çözmeye çalıştık tel işini. Görünüşte çok güzel ama fonksiyonda zayıf bir malzeme oldu. Neticede 87" teli Amerika'dan getirdik ve kusursuz çalışıyor (Burada vinçlerde kullanılan tellerden yaptırtabileceğimizi keşfettik sonra ama tecrübe etmedik + ZJ'ye takacak olanlar için söylüyorum: Shifter'ı arazi vitesinin yanına takmak isterseniz bizim gibi 87" değil 70" getirin. 87" emniyet kemerinin tokasına kadar gelir). Yanlız OX'in dezavantaj olabilecek bir iki şeyi var. Örneğin E-Locker'da sadece bir diferansiyel geliyorken OX siparişinde buraya iki misli büyük bir kutu geliyor. İçinde maşalı diff kapağı ve shifter ile birlikte. Birde teli ekle buna. Dolayısıyla kargo masrafı bi parça daha fazla oluyor. Emin değilim ama sadece ön için $100 civarı bir fark diyim. Bana sorarsan o shifter, özelliklede ZJ, XJ gibi araçlarda gereğinden fazla yer kaplıyor. Hele hele ön-arka OX'in olacaksa. Benim E-locker'ım aynı görevi ufacık bir switchle yapıyor. Her ikisini de çok uzun zamanlar kullanmadığım için mukavemetleriyle, performanslarıyla ilgili birşey iddia etmiyim ama her ikisiyle de offroad yaptık, her ikisi de sorunsuz çalıştı şimdiye kadar. Ben marka olarak E-locker'dan değilde elektirkli kilitten diyim, bu kadar temiz performans beklemiyordum. OX'in bana göre en güzel tarafı hem diff kapağının hem de içerdeki shifter'ının fiyakalı oluşu. Ama yinede bana bir düğmeye basmak daha cazip geliyor.
Süper artikilasyon!! Bu fotograftan sonra aklıma "Artikilasyon Fotografları" adında bir konu açmak geldi. Araçlar bölümüne birazdan açarım ,yoksa sadece Jeep bölümüne mi açsam hahahah