;D Valla çok güzel, inşallah imkanlar el verirde yaparsınız, böyle bir Land bizim mahlukat ve yaratıklarla geziye gelebilir gibi, lastikler yeterince büyük, diferansiyel oturmaz...
yunus bager' Alıntı:
;D ;D evet doğrudur geçenlerde gezi dönüşü arabada fotoğraf makinesi arıyorum birtürlü bulamadım kaybettim diyede cok üzüldüm meer benim araç yerine abimin defenderinde arıyormuşum karanlıkta kestiremedimde
Orkun bu araç eger krizden saglam çıkabilirsem yapmayı planladıgım defender yorumlarını bekliyorum
modifiyeli olarak tek begendigim defender bu
Şuanda cok zor ama hedefimi belirledim zate yapım aşamasında bütün aytıntılar
http://www.devon4x4.com/ bu adreste
selamlar
http://www.devon4x4.com/workshop/110-trayback-1/starting-the-build-3.html
Yunus Bey aslında hedefinizde ki aracı yapmak için nereden başlayıp neleri değiştireceğinizi bilirseniz bir de listeyi oluşturup parça tedariki ile muhteşem bir defenderınız olur. Eski parçalarınızı satarsınız ne de olsa defender sevenler orjinal seviyor satışta sorun olmaz.. Kendimi sizin yerinize koyuyorum 2.5 düz dizelin benim olduğunu düşünüyorum da listemi hazırlayayım dedim kendimce.
1- 2.5 düz dizel yetmez, hemen motorda sorun yaşayan bir yandaşa satılır. Ya da çok yakıyor diye uğraşan bir defender V8 ile takas edilir.
2- Şanzıman ve yürüyen aksam araştırılır V8 ler ile fark yoksa kırana kadar devam..
3- En önemlisi lastik boyutuna karar vermek. Fazla abartmadan 35 lere göre dizayna başlanır. 4 tane güzel MT 35 lastik ve jant.
4- 35 lere göre yükseltmek gerekecek aracı. Hemen yükseltme kiti araştırılır yoksa helezon altına takoz vbg çözümler araştırılır.
5- Yükseltmeden kaynaklanan sorunlar çözülür. Fren hortumları, direksiyon mili, radyatör durumu vbg.. liste uzun..
6- 35 lastiğe ve şanzıman oranlarına göre ayna mahruti değişmesi gerekecek. Yerinden kalkmayabilir.
7- 35 lerin rahat hareket edeceği ortam yaratılır. Çamurluk traşlama, flanş yapımı vbg..
8- Hepsi bitip araç yürür duruma gelince diğer aksesuarlar takılır. Vinç, kaya kaydırıcılar alt koruma sacları gibi gibi.
9- Tabi tercihen kilit kullanmak arazi performansını %100 değiştirecektir. Yeri gelmişken oda takılır.
10- Böylelikle muhteşem bir jeepiniz yani defenderınız olmuş olur. ;D Zaten bu saatten sonra neden CJ toplamadım yarı fiyatına çıkardı dersiniz o ayrı ;D ;D ;D
hep merak ettim yaklaşmayan ve uzaklaşmayan ve diferansiyeli şahin yüksekliğinde olan bu aletler nasıl muhteşem offroad yapıyor diye... tamam standart CJ'de orjinal lastikleri ile belki yakın oranlarda ama biz modifiye ediyoruz, sizde modifiye ediyoruz diye dalga geçiyorsunuz... tuhaf....